Kuoleman jälkeen on elämää
Onko kukaan lukenut Eben Alexanderin Totuus Taivaasta kirjaa? Mielipiteitä?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, alan kohta lukemaan tuota kirjaa. Itse uskon aivan täysin "elämään" kuoleman jälkeen. Ihminen on sielullinen olento.
On niin paljon kertomuksia, mm. siitä kuinka kuollut katsoo kuinka itselle tehdään elvytyksiä ym. ja kuolleena käyneet ihmiset voivat hyvin tarkasti kertoa mitä tapahtui. Jonkin verran ihmiset kertovat ns. helvettikokemuksistaan myös ja huh, se on pelottavaa.
Te jotka ette usko, teinä olisin hyvin peloissani. Kuolemassa ei ole mitään pelättävää, jos elää hyvin ja uskoo. Kuolema on ihana ja kaunis asia. ap
No minä en usko sieluun, saati siihen että kuollessa tämä sielu joutuu joko helvettiin tai taivaaseen. Mitä v*ttua ne niillä sieluilla muka tekis, siis jumala tai paholainen?
No miten selität että kuollut, jota elvytetään, pystyy jälkikäteen kertomaan mitä huoneessa tapahtui, keitä siellä oli, mitä puhuttiin. Näitä tarinoita on ihan hirveästi ja kaikkialla maailmassa, ei ole väliä mihin Jumalaan uskoo. Kaikkien kertomukset on suunnilleen samanlaisia, valkoinen valo, valtavan hyvä olo, kivut poissa, onnellisuus jne...eivät olisi halunneet pois "kuolleista".
Nämä kuoleman raja kokemuksen läpikäyneet kertovat myös kaikki suuresta muutoksesta, minkä tuo kokemus aiheutti heissä, heistä tuli lempeämpiä, suvaitsevampia jne... hyvä ja positiivinen muutos.
Joku lääketieteellinen juttu tämä oli, googlaa itse.
Joka tapauksessa kuoleman tullessa ja sähkökemiallisen toiminnan loppuessa aivoissa niin se on game over. Ja se siitä.
Uskaltaako ap ottaa riskin ja tappaa itsensä? Uskotko, että Jeesus on vastassa?
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ei minulla ole mitään syytä tappaa itseäni. Kaikki on hyvin. Uskon että jokaiselle on määrätty aikansa täällä maan päällä ja meillä kaikilla on jokin tehtävä täällä. Lapseni sanoi minulle aivan pienenä, "valitsin teidät äidiksi ja isäksi". Oli niin pieni ettei voisi keksiä tuollaista. Hän muisti.
Olen miettinyt, jos olisin vaikka siirtotyöläinen Dubaissa rakentamassa pilvenpiirtäjää 50 asteen lämmössä ilman riittävää vettä ja unta, raataisin siellä 16 tuntisia päiviä. Maanpäällinen helvetti. Hyvin todennäköisesti hyppäisin jostain 40.kerroksesta.
Tämä on aika pelottava kokemus kuolemasta.
Tässä kauniita kertomuksia.
Tekstitetty suomeksi, kannattaa katsoa... avoimin mielin.
Vaikka se on tieteellisesti selitetty, silti sitä hämmästyy kuinka kova tarve ihmisellä on uskoa johonkin.
Eben Alexanderin tarina on ristiriidassa tämän potilaskertomuksen ja häntä hoitaneiden lääkärien lausuntojen kanssa. Alexander on myös kontollaan myös lukuisia hoitovirheitä, joita tämän on todettu yrittäneen peitellä törkeästi potilaskertomuksia väärentämällä.
Vierailija kirjoitti:
Eben Alexanderin tarina on ristiriidassa tämän potilaskertomuksen ja häntä hoitaneiden lääkärien lausuntojen kanssa. Alexander on myös kontollaan myös lukuisia hoitovirheitä, joita tämän on todettu yrittäneen peitellä törkeästi potilaskertomuksia väärentämällä.
Mistäs tällaista tietoa sait?
En täällä halua tarkemmin kertoa, mutta läheiseni kuoli jonkin aikaa sitten, olin läsnä kuoleman hetkellä. Kuolemassa tapahtui sellaisia asioita, jotka voisi luokitella "ihmeiksi". Olen ruvennut ajattelemaan toisin kuolemaan liittyvistä asioista. Välillä ihmisten puheet "joulupukkiin" uskomisesta jne. sai minutkin epäileväksi, olin varma että kuoleman jälkeen ei ole mitään, vain muuttuminen mullaksi.
No, ei se niin mene. On sielu, joka ei mihinkään koskaan häviä eikä synny mistään. Sielu on ikuisuus. Todella lohduttavaa mielestäni. Täällä maan päällä fyysisessä kehossa ollaan vain pieni hetki, muistakaa siis nauttia ja rakastaa itseänne ja muita, lakatkaa murehtimasta, kilpailemasta keskenänne, keräämästä materiaa jne...
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se on tieteellisesti selitetty, silti sitä hämmästyy kuinka kova tarve ihmisellä on uskoa johonkin.
Joku sanoi että on egoistista väittää ettei kuoleman jälkeen ole elämää. Niinhän se on! Et voi tietää, etkä voi kieltää.
Jos ihminen kuolee eikä hänellä ole minkäänlaista aivotoimintaa jotta ajatuksia voisi syntyä, miten voi olla mahdollista, että hän on tuntenut olevansa "enemmän kuin elossa", voi kertoa kaiken kokemansa tarkasti, ja voi vielä kertoa yksityiskohtaisesti omasta elvytyksestään.
Miten selität? Kuollut ihminen kertoo mitä käytävässä puhuttiin, vaikkei kuolleena mitään voinut kuulla eikä olisi voinut edes elävänä kuulla toisen huoneen keskustelua...
Vierailija kirjoitti:
Tuo kirja ei minusta ollut kovinkaan hyvä. Ei siinä mitään totuutta kerrottu, enemmän oli kaikenlaista muuta sivujen täytettä.
Mutta uskon, että ihmissielu on ikuinen ja jälleensyntyvä. Olen myös tavannut pari kuollutta läheistäni, siis heidän kuolemansa jälkeen ja ihan olin hereillä, ei mitään unijuttuja.
Voisikin syntyä tänne uudelleen ja olla viisaampi kuin tässä elämässä.
Kannattaa mielummin lukea Lorna Byrneä.
Kyllä. Ruumiin hajoaminen on elollinen prosessi.
Tietoisuus ei ole vieläkään selvillä. Niin kauan kje on kiinnostava mahollisuus.
Olen lukenu molemmat kirjansa.
Uskon,että osa voi olla tottakin.t.hullu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei se niin mene. On sielu, joka ei mihinkään koskaan häviä eikä synny mistään. Sielu on ikuisuus. Todella lohduttavaa mielestäni. Täällä maan päällä fyysisessä kehossa ollaan vain pieni hetki, muistakaa siis nauttia ja rakastaa itseänne ja muita, lakatkaa murehtimasta, kilpailemasta keskenänne, keräämästä materiaa jne...
Tuo olisi pitänyt aloittaa "Minä uskon, että se ei niin mene. Uskon, että on sielu, joka ..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ei minulla ole mitään syytä tappaa itseäni. Kaikki on hyvin. Uskon että jokaiselle on määrätty aikansa täällä maan päällä ja meillä kaikilla on jokin tehtävä täällä. Lapseni sanoi minulle aivan pienenä, "valitsin teidät äidiksi ja isäksi". Oli niin pieni ettei voisi keksiä tuollaista. Hän muisti.
Olen miettinyt, jos olisin vaikka siirtotyöläinen Dubaissa rakentamassa pilvenpiirtäjää 50 asteen lämmössä ilman riittävää vettä ja unta, raataisin siellä 16 tuntisia päiviä. Maanpäällinen helvetti. Hyvin todennäköisesti hyppäisin jostain 40.kerroksesta.
Ja joku valitsee syntyä nistille, raiskauksen ugrille, insestin uhrille, keskelle nälänhätää, sotaa, abortoitua. Oikeesti ymmärrän joo että se onkauheeta tajuta että omakin lapsi on vaan nisäkäs siinä missä muutkin ja me kaikki kuollaan joskus eikä näjdä enää mut nää länsimaisten ihmisten pilvilinnat suorastaan oksettaa. Ei ole kipua eikä tajuntaa eli kaikki on sikäli hybin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mielummin lukea Lorna Byrneä.
Siinä vasta paksua soopaa onkin. Mä kehitänmohta oikeesti oman hörhöuskontoni ja käärin muhevat massit kuolemaa pelkääviltä urpoilta yliluonnollisilla kokemuksillani..
Kirja luettu ja täysin uskottava tarina. Näitä tarinoita on muitakin, ihmeparantumisia.
Teille jotka pitävät "soopana" ja "hörhöilynä" jne. haluan vain sanoa: katsokaa taivaalle. Miettikää, avaruus ei lopu koskaan. Miksei siellä voisi olla ns. toinen todellisuus? Syytän hiukan kirkkoja ja niiden "ainoa oikea uskonto" asennetta, kaikissa uskonnoissa on jotain perää, paitsi näissä spagettihirviön ym...
Pieni katkelma kirjasta:
70 prosenttia universumista on salaperäistä pimeää energiaa, jonka olemassaolo paljastui astronomeille 1990-luvun puolivälissä, kun he löysivät tyypin Ia supernovien perusteella kiistattomia todisteita siitä, että viimeisten viiden miljardin vuoden ajan maailmankaikkeus on jatkanut räjähtämistä ulospäin – että avaruuden laajeneminen itse asiassa kiihtyy. 26 prosenttia muodostuu pimeästä aineesta, anomaalisesta ”ylimääräisestä” gravitaatioenergiasta, joka on paljastunut viime vuosikymmenten aikana galaksien ja galaksijoukkojen kiertoliikkeen perusteella. Selityksiä etsitään, mutta arvoituksia on loppumaton määrä.
Oletteko lukeneet Rauni-Leena Luukanen-Kilden kirjan 'Kuolemaa ei ole' ?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukeneet Rauni-Leena Luukanen-Kilden kirjan 'Kuolemaa ei ole' ?
En ole lukenut. Tuo oli vasta ensimmäinen kirja jonka luin aiheesta. Kiinnostuin asiasta aivan vasta, kun läheiseni kuoli .
Uskon että "opiskelen" asiaa loppuelämäni. ap
Pitää osittain paikkansa. Läheskään kaikkia kokemuksia ei kuitenkaan ole voitu tuolla selittää. Lisäksi huumausaineilla saadut kokemukset kuitenkin eroavat "aidoista" kuolemanrajakokemuksista. Lue Leo Näreahon uudehko kirja aiheesta, nimeä en nyt muista, mutta eiköhän kuukkeli löydä.