Te, joilla huomattavan ylipainoiset lapset
Etenkin nyt ne alle 10 vuotiaat, joilla ei ole itsellään ns valtaa valita mitä syövät ja milloin. (Esim 16 v voi jo itse vaikuttaa syömisiinsä enemmän)Ei siis mitään lapsenpyöreyttä vaan oikeaa ylipainoa, joka tulosta liiasta syömisestä. Etkö vanhempana pode huonoa omatuntoa siitä että opetat lapsellesi epäterveellisiä elintapoja pienestä lähtien? Miksette syö terveellisesti/liiku? Oikeasti kamalaa nähdä 8 vuotiaita jotka pursuavat sitä ylipainoa eivätkä jaksa leikkiä ja juosta muiden mukana.
Kommentit (44)
Kun itse olin lapsi (11-19v) niin vuosikurssista oli 1/120 ylipainoinen. Se oli harvinaisempaa kuin silmälasit!
Välipaloja tai napostelua ei edes tunnettu kun kaapeissa oli korkeintaan ruisleipää ja voita. Äiti teki ruuan kun tuli töistä. Jugurttia ja herkkuja ei todellakaan ollut tarjolla eikä leivänpäällisiä kuten nyt
Ei ne geeni ole voineet muuttua 40 vuodessa niin paljon että yli puolet lapsista on lihavia. Pahinta on lihavat pikkupojat jotka löhöävät sohvalla, pelaavat pleikkaa tms ja juovat energiajuomia! Pikkupoikien kuuluu potkia palloa, fillaroida, kiipeillä kalliolla ja puissa!
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin lapsi (11-19v) niin vuosikurssista oli 1/120 ylipainoinen. Se oli harvinaisempaa kuin silmälasit!
Välipaloja tai napostelua ei edes tunnettu kun kaapeissa oli korkeintaan ruisleipää ja voita. Äiti teki ruuan kun tuli töistä. Jugurttia ja herkkuja ei todellakaan ollut tarjolla eikä leivänpäällisiä kuten nyt
Ei ne geeni ole voineet muuttua 40 vuodessa niin paljon että yli puolet lapsista on lihavia. Pahinta on lihavat pikkupojat jotka löhöävät sohvalla, pelaavat pleikkaa tms ja juovat energiajuomia! Pikkupoikien kuuluu potkia palloa, fillaroida, kiipeillä kalliolla ja puissa!
Sehän se onkin, geenit ovat ohjanneet ihmistä vuosituhansien ajan syömään sitä nälkäkautta varten varastoon. Nyt viime sukupolvien aikana on vain täysin uusi ilmiö se, ettei niitä nälkäkausia enää tulekaan.
Jopa odottaessani vauvaa neuvolan täti opasti, että kuuluu lihoa, ja hyvä on jos lihoo erityisesti persuuksista (miksi, en huomannut kysyä?) - tämä on luonnon tapa pitää huolta, että vaikka olisi ’nälkävuosi’ minulla riittää raaka-ainetta äidinmaitoa varten... (harmi vain, ettei se lapsi imenyt niitä persrasvoja maidon mukana...)
Suurin osa nauttii valitsemastaan ruoasta. Mielihyvää voi ja kannattaa kuitenkin hakea muustakin. Jos kaikki on hyvin ja ihminen on aidosti onnellinen, ei koko aikaa ajattele seuraavaa ateriaa.