Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla huomattavan ylipainoiset lapset

Vierailija
20.07.2016 |

Etenkin nyt ne alle 10 vuotiaat, joilla ei ole itsellään ns valtaa valita mitä syövät ja milloin. (Esim 16 v voi jo itse vaikuttaa syömisiinsä enemmän)Ei siis mitään lapsenpyöreyttä vaan oikeaa ylipainoa, joka tulosta liiasta syömisestä. Etkö vanhempana pode huonoa omatuntoa siitä että opetat lapsellesi epäterveellisiä elintapoja pienestä lähtien? Miksette syö terveellisesti/liiku? Oikeasti kamalaa nähdä 8 vuotiaita jotka pursuavat sitä ylipainoa eivätkä jaksa leikkiä ja juosta muiden mukana.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse perheemme ainoa ylipainoinen ja aina nälkä sekä ruoka mielessä. Muu perhe syö vain tarpeen takia, mutta minä syön maun takia.

Sisarukseni ja hänen puolisonsa ovat myös lihavia kuten kaikki lapsensa, niin olen huomannut jotta jopa lapset heillä pohtii ruokaa mille maistuu ja mitä syödään seuraavaksi. Eli meillä lihavilla on kyllä vinksahtanut joku geeni nurin jossain vaiheessa, kun aina on nälkä ja ruoka pyörii mielessä.

Samaa mieltä. Olen meidän perheen paksukainen (lapset hoikkia, mies normaalipainoinen). Ajattelen ruokaa ja herkkuja koko ajan. Olisin paaaljon lihavampi jos en vaan kieltäisi jatkuvasti itseltäni mässäystä. Toki muutkin ihmiset joutuvat hillitsemään itseään, mutta minä siis ajattelen ruokaa ihan koko ajan. Nykyisin pidän säännöllisesti ruokapäiväkirjaa, jotta näen paljonko on päivässä mennyt. Jos en pitäisi, niin tavaraa menisi suuhun valtavasti. Ruokapäiväkirjan avulla olen saanut kiloja pois enkä ole valas vaan pullukka.

Nämä kommentoijat ovat selkeästi tunnesyöjiä. Maun vuoksi kai useimmat ruokansa valitsee, mutta ei sitä tarvitse miettiä jatkuvasti. Jos ruoka tuo palkitsevan tunteen, kertoo se jostain käsittelemättömästä asiasta.

Tietäisin vaan mihin tunteeseen sitten syön. Elämässäni on kaikki hyvin. Ruoka vaan on niin hyvää. Saan mielihyvän tunteita herkullisesta ruosta.

Terv. lainaamasi

Suurin osa nauttii valitsemastaan ruoasta. Mielihyvää voi ja kannattaa kuitenkin hakea muustakin. Jos kaikki on hyvin ja ihminen on aidosti onnellinen, ei koko aikaa ajattele seuraavaa ateriaa.

Vierailija
42/44 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin lapsi (11-19v) niin vuosikurssista oli 1/120 ylipainoinen. Se oli harvinaisempaa kuin silmälasit!

Välipaloja tai napostelua ei edes tunnettu kun kaapeissa oli korkeintaan ruisleipää ja voita. Äiti teki ruuan kun tuli töistä. Jugurttia ja herkkuja ei todellakaan ollut tarjolla eikä leivänpäällisiä kuten nyt

Ei ne geeni ole voineet muuttua 40 vuodessa niin paljon että yli puolet lapsista on lihavia. Pahinta on lihavat pikkupojat jotka löhöävät sohvalla, pelaavat pleikkaa tms ja juovat energiajuomia! Pikkupoikien kuuluu potkia palloa, fillaroida, kiipeillä kalliolla ja puissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lapsi (11-19v) niin vuosikurssista oli 1/120 ylipainoinen. Se oli harvinaisempaa kuin silmälasit!

Välipaloja tai napostelua ei edes tunnettu kun kaapeissa oli korkeintaan ruisleipää ja voita. Äiti teki ruuan kun tuli töistä. Jugurttia ja herkkuja ei todellakaan ollut tarjolla eikä leivänpäällisiä kuten nyt

Ei ne geeni ole voineet muuttua 40 vuodessa niin paljon että yli puolet lapsista on lihavia. Pahinta on lihavat pikkupojat jotka löhöävät sohvalla, pelaavat pleikkaa tms ja juovat energiajuomia! Pikkupoikien kuuluu potkia palloa, fillaroida, kiipeillä kalliolla ja puissa!

Sehän se onkin, geenit ovat ohjanneet ihmistä vuosituhansien ajan syömään sitä nälkäkautta varten varastoon. Nyt viime sukupolvien aikana on vain täysin uusi ilmiö se, ettei niitä nälkäkausia enää tulekaan.

Jopa odottaessani vauvaa neuvolan täti opasti, että kuuluu lihoa, ja hyvä on jos lihoo erityisesti persuuksista (miksi, en huomannut kysyä?) - tämä on luonnon tapa pitää huolta, että vaikka olisi ’nälkävuosi’ minulla riittää raaka-ainetta äidinmaitoa varten... (harmi vain, ettei se lapsi imenyt niitä persrasvoja maidon mukana...)

Vierailija
44/44 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea ja kuinka paljon ylipainoinen esim vuorokaudessa syö?