Miten teillä syödään letut
Mikä on teidän lettujensyönti politiikka? Lettua saa syödä sitå mukaan, mitä valmistuu vai tehdäänkö muhkea lettupino josta lopuksi koko perhe yhdessä syö? Perustele vastauksesi
Kommentit (22)
Sinkku olen. Syön yleensä sitä mukaa, kun valmistuu. Lettu on parempaa lämpimänä. Laitan päälle hiukan hilloa tai jäätelöä ja rullaan letun.
Yleensä kun meille tulee vieraita ja teemme muurinpohjalettuja -viimeksi eilen- teen niitä jo valmiiksi ison pinon, ja laitan ne uuniin, jotta pysyvät lämpiminä. Sitten kun on jälkkärin aika, kannan sen lettulautasen pöytään ja samalla paistan uutta koko ajan. Eli himokkaimmat voivat rohmuta jo valmiiksi tehtyjä, ja ne jotka haluavat ihan tuoreita, voivat odottaa ja ottaa sitä mukaa kun paistan.
Jos on iso porukka, suosittelen tekemään valmiiksi, koska muutenhan siinä kestää hirveän kauan ennen kuin kaikki ovat saaneet. Varsinkin lapset on vähän huonoja odottajia.
🇺🇦🇮🇱
Ensin kaikki valmiiksi, että paistajakin pääsee samaan pöytään. Jos olisi varaa kokkiin, hän voisi lennättää pöytään uusia pannullisia tirisevän kuumina.
Mulla on 4 pannua liedellä eli valmistuvat aika nopeasti ja yleensä syödään vasta lopuksi, mutta saa siitä välistäkin jonkun ottaa jos niin kamalan kova hinku on.
Ja päälle mansikkahilloa ja vaniljajäätelöä, tietty! :)
Koko perhe syö yhdessä. Lettujen paistaminen on niin vittumaista puuhaa suoraan sanottuna, etten todellakaan aio nähdä sitä vaivaa siksi, että jokainen saisi jossain sohvannurkassa yksinään napostella lettunsa, kyllä ne tehdään koko perheen (tai koko porukan, jos on vieraita) yhteisiin hetkiin yhdessä syötäviksi.
Yhdessä istutaan pinon kanssa pöydän viereen syömään. Eli otetaan myös se paistaja huomioon ja kaikki malttaa saman ajan odottaa.
Tehdään ensin pino valmiiksi ja sitten syödään. Päälle hilloa tai vaahterasiirappia.
5/5, onnistunut uusinta kipeästä kysymyksestä.
Heti syödään. Ei ehdi pinoa tulla.
Minä syön muutaman paistaessani. Kuopus tulee ensimmäiseksi hakemaan pinon, sitten muut vähitellen. Itse syön minkä jaksan jääneistä ja menee sitten loput muille, kuopus on pohjaton lettujen suhteen.
Paistan niitä siis koko muiden syönnin ajan kahdella blinipannulla.
Juu lautaselle otetaan sitä mukaan kun tulee ekat on maistiaisia vasta. Hilloa hunajaa jäätelöä.
Kokoomuslainen lettupolitiikka on kaiken A ja O, sillä silloin ei riitä hilloa työläisen lautaselle.
Sitä mukaa syödään kun valmistuu, ovat parhaimmillaan silloin.
Voihan sitä paistajaa vaihtaa välillä.
mä syön ne siten kuinka haluan. muiden mielipiteet ei siihen vaikuta
EIIIIIIII!!!!! Kuka hlvetti tämän ketjun oikein nosti???? En halua kuulla enää sanaakaan koko aiheesta.
Liedellä voidaan paistaa kaikki valmiiksi, muurinpohjaletut pitää syödä tuoreena, että reuna pysyy rapeana (vaihdetaan paistajaa välillä, että kaikki saa syödä tuoreena, voidaan valmis puolittaa, niin kaksi saa syötävää samaan aikaan).
Meillä syödään miten milloinkin. Ei siihen mitään perusteita ole.