Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi sukulaisille hoitoon?

Vierailija
20.07.2016 |

Olen miettinyt, miksi olin lapsena niin usein tädeillä yökylässä. Aloitin varhain yökyläilyn enkä ikävöinyt kotiin.
Minulla on 5 tätiä. Yhdellä saatoin olla 3-7 yötä kerrallaan, eli esim kesällä siitä tulee jo vähintään 15 yötä jos pelkät viikonloput lasketaan. Muistan olleeni pitempiä aikoja maalla asuvalla tädilläni ja yhden tädin mökillä.

Tuntuu, että minut laitettiin tädeille "säilöön", jotta vanhempani saivat olla 4 vuotta nuoremman pikkuveljeni kanssa kotona. Tämä voi olla lapsen tulkinta asiasta. Kuvittelen, että olin liian villi eivätkä vanhempani kestäneet minua. Kylässä käyttäydyin hyvin ja autoin aikuisia.

Tämä jaksamisteoria ontuu nyt, kun he 65-vuotiaina jaksavat kahta veljenpoikaani (4-v. Ja 6-v.) jotka ovat villejä tappelijoita. Minua eivät kestäneet kolmekymppisinä. Miksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksen antavat vanhempasi. Itse olin kesäisin joskus lomalla mummolassa, koska vanhemmat olivat töissä.

Vierailija
2/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olit koululainen ja vanhemmat kokopäivätyössä, niin vierailuilla ehkäistiin pitkiä yksinäisiä päiviä kesälomalla.

Aiemmin tuollainen oli paljon yleisempää kuin nykyään, silloin ei mietitty lasten koti-ikäviä tai heidän tunteitaan niin paljon kuin nykyään. Lisäksi se on vaan yksinkertaisesti vanhemmille helpompaa ja tuo vähän lepoa arkeen. Tosin teillä on ollut se pikkuveli, joten ihan kokonaan lapsivapaata ei ole tämä kyläily tuonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne veljenpojat vanhempiesi luona koko ajan? Eivät varmaankaan? Vanhempana on mukavaa, kun saa lapsia välillä hoitoon. Lisäksi niistä sukulaisistakin on mukavaa, kun saa nähdä sukulaislapsia. Kaikki eivät välttämättä jaksa ottaa kahta lasta kerralla, ja pieniä, erityisen paljon vierastavia tai vaikka hyvin vilkkaita lapsia ei voi tai kehtaa laittaa kaikille hoitoon. Meilläkin esikoinen saattaa mennä isovanhemmille pariksi yöksi, kun nuorempi lapsi jää kotiin. Esikoinen saa kahdenkeskeistä aikaa isovanhempien kanssa, me vähän hengähtystaukoa, kun on vain yksi lapsi. Sitten, kun kuopuskin on vähän isompi, hän voi mennä isovanhempien luo. Elokuussa on sovittu ensimmäinen yökyläkokeilu.

Vierailija
4/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli lomat ja viikonloput.

Vierailija
5/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuinen tyttöviha.

Vierailija
6/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alitajuinen tyttöviha.

Hoitaisivatko tyttärensä tyttöjä?

Vierailija
7/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tädeilläsi samanikäisiä lapsia kuin sinä?

Meillä on nyt kylässä tämän viikon ystäväni pikkukoululainen. Minulla on lomaa ja muutaman vuoden nuorempi lapsi kuin tämä ystäväni lapsi.

Ystäväni nuoremmalla lapsella on hoitopaikka näin kesällä mutta koululaisella ei ole. Tämä ratkaisu on kaikille hyvä. Isommilla lapsilla on toisistaan seuraa ja aikuinen paikalla. Vanhemmat voivat touhuta nuoremman kanssa kahdenkeskisiä juttuja paremmin töiden jälkeen :)

Vierailija
8/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat halusivat tarjota sinulle mahdollisuuden viettää lomaa maalla/mökillä? Mutta pikkuveli oli liian pieni olemaan erossa vanhemmista?

Vierailija
9/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä.

Vierailija
10/10 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikkuveli oli samaan aikaan toisella tädillä? Luulit vaan, että se oli kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi