Luottamus ei palaa, liitto pilalla:(
En vain pysty enää luottamaan. Muutamia kertoja valehdellut ja olen saanut selville. Ei mitään pettämistä tms mutta kuitenkin valehtelu loukannut minua. Mietin mitähän muuta jättää kertomatta. Järki sanoo, että pääse yli ja luota. Tunne sisällä sanelee toisin. Juurikin se tunne, ahdistaa ja saa voimaan pahoin. Voin olla väärässä tai oikeassa. Onko mitään toivoa enää unohtaa ja luottaa. Tuntuu ettei koskaan enää ole kuin ennen oli. Elämänhalu ja ilo poissa. Tilalla huoli ja murhe:( puhuminen ei ole auttanut, jostain kumman syystä ei kuulosta tai edes halua kuulostaa uskottavalta minun silmiini. En tiedä mitä tämä on?
Kommentit (15)
Älä jää 20 vuodeksi niin kuin minä tein.
Mulla ei myöskään meinaa luottamus palata. Valehtelua jatkui puolisen vuotta, kunnes jäi kiinni. Kaikkea ei edes myöntäny. Tästä on jo 10 vuotta aikaa. Onko vika mussa vai toisessa, kun en kerta kaikkiaan voi enää täysillä luottaa? Kärsin myös ahdistuksesta.
Mietin miksi miehen on niin vaikea myöntää valehtelua. Vielä kun kyseessä vajaan puolen vuoden ajan tehdyt valinnat systemaattisesta valehtelusta.
Olen tässä koettanut tutkia ensi alkuun mitä valehtelu on ja mitä merkityksiä valehtelija kokee hyötyvänsä.
Kyseessä ei ole suoranainen klassinen pettäminen, sekin tuntuisi melkein paremmalta.
Valehdellut ajankäytöstä, kenen seurassa on ollut, missä ja milloin.
Hakeutunut viettämään omaa aikaansa urheiluharrastuksen parissa, minulle on asia esitetty työkiireinä, kokouksina, ylitöinä jne. Mennyt harrastamaan toisen naisen kanssa; ja nyt vetoaa vain valheiden jälkeen, että kyseessä pelkkä peliseura ja oman harrastuksen koukuttavuus. Tuo myös näkökohdaksi pelon, että olisin tuominnut harrastuksen tärkeydestä jos olisi sanonut kuinka tärkeää se tosiasiassa on hänelle.
Pelituttavuus kuulemma uusi.
Saman aikaisesti kun viestitellyt esim työpäivän aikana minulle aikataulumuutoksista, työpäivän venähtämisestä, palavereista jne... muutaman minuutin sisällä viestit kohdistuneet tähän ns naispuoliseen pelikaveriin jolle silmänisku hymiöiden ja nauruhymiöiden kera houkuttelua pelaamaan, aikataulujen sovittelua, ja myös kumpikin maininnut töiden kulusta miten pääsee lähtemään, tai mikä häiritsee ettei juuri nyt pääse.
Houkutellut pelaamaan pitempää aikaa kuin mihin naispuolinen oli lupautunut, silmäniskujen tehostamana.
Tai esim on päivän hiljaa minulle, mutta tälle pelituttavuudelle ehtinyt naputella.
Miehellä on lapsia , etäisä.
Minä olen kunnioittanut heidän ns yhteistä viikonloppuaan ja mies on tuonut aina esille kuinka rauhoittaa illan esim perjantaina lasten tullessa.
Nyt selvisi että onkin mennyt pelaamaan ko naisen kanssa, lapset saaneet odottaa keskenään ja minulle laittanut että töissä venähtää.
Tätä jatkunut koko kesän ja alkusyksyn.
Molemmat kieltävät että kyseessä olisi muu kuin peliseura.
Nainen on varattu tahollaan.
Meidän suhteemme kesto vuosien mittainen mutta etäsuhde, koska välimatkaa runsaasti.
Selviäminen valheiden määrän jälkeen tuntuu ylitse pääsemättömältä. Lisäksi suunnitelmallisuus ja täyden kusetuksen puhuminen minulle samanaikaisesti on hirvittävä loukkaus.
Kieltää että minkäänlaista vetoa ei kokenut naista kohtaan ja minulle se taas tuntuu suurimmalta, nimen omaan että on kokenut huikeaa kiinnostusta ja etenkin kun laji on vielä yhdistänyt.
Miltä kuulostaa? :(
Pettää sua, ihan klassinen. Sori. Älä niele tuollaista vaan mies vaihtoon.
Mietin vain voiko harrastus (golf) todellakin koukuttaa noin lujaa vai olenko näin naiivi? :((
Golffffffff kirjoitti:
Mietin miksi miehen on niin vaikea myöntää valehtelua. Vielä kun kyseessä vajaan puolen vuoden ajan tehdyt valinnat systemaattisesta valehtelusta.
Olen tässä koettanut tutkia ensi alkuun mitä valehtelu on ja mitä merkityksiä valehtelija kokee hyötyvänsä.Kyseessä ei ole suoranainen klassinen pettäminen, sekin tuntuisi melkein paremmalta.
Valehdellut ajankäytöstä, kenen seurassa on ollut, missä ja milloin.
Hakeutunut viettämään omaa aikaansa urheiluharrastuksen parissa, minulle on asia esitetty työkiireinä, kokouksina, ylitöinä jne. Mennyt harrastamaan toisen naisen kanssa; ja nyt vetoaa vain valheiden jälkeen, että kyseessä pelkkä peliseura ja oman harrastuksen koukuttavuus. Tuo myös näkökohdaksi pelon, että olisin tuominnut harrastuksen tärkeydestä jos olisi sanonut kuinka tärkeää se tosiasiassa on hänelle.Pelituttavuus kuulemma uusi.
Saman aikaisesti kun viestitellyt esim työpäivän aikana minulle aikataulumuutoksista, työpäivän venähtämisestä, palavereista jne... muutaman minuutin sisällä viestit kohdistuneet tähän ns naispuoliseen pelikaveriin jolle silmänisku hymiöiden ja nauruhymiöiden kera houkuttelua pelaamaan, aikataulujen sovittelua, ja myös kumpikin maininnut töiden kulusta miten pääsee lähtemään, tai mikä häiritsee ettei juuri nyt pääse.Houkutellut pelaamaan pitempää aikaa kuin mihin naispuolinen oli lupautunut, silmäniskujen tehostamana.
Tai esim on päivän hiljaa minulle, mutta tälle pelituttavuudelle ehtinyt naputella.Miehellä on lapsia , etäisä.
Minä olen kunnioittanut heidän ns yhteistä viikonloppuaan ja mies on tuonut aina esille kuinka rauhoittaa illan esim perjantaina lasten tullessa.
Nyt selvisi että onkin mennyt pelaamaan ko naisen kanssa, lapset saaneet odottaa keskenään ja minulle laittanut että töissä venähtää.Tätä jatkunut koko kesän ja alkusyksyn.
Molemmat kieltävät että kyseessä olisi muu kuin peliseura.
Nainen on varattu tahollaan.Meidän suhteemme kesto vuosien mittainen mutta etäsuhde, koska välimatkaa runsaasti.
Selviäminen valheiden määrän jälkeen tuntuu ylitse pääsemättömältä. Lisäksi suunnitelmallisuus ja täyden kusetuksen puhuminen minulle samanaikaisesti on hirvittävä loukkaus.
Kieltää että minkäänlaista vetoa ei kokenut naista kohtaan ja minulle se taas tuntuu suurimmalta, nimen omaan että on kokenut huikeaa kiinnostusta ja etenkin kun laji on vielä yhdistänyt.
Miltä kuulostaa? :(
Kuulostaa klassiselta pettämiseltä, vaikka mielestäsi se ei sitä ole.
Voi voi - tunteesi asiasta on aivan oikea. Selittelyä selittelyä. Mitään ei ehkä vielä ole tapahtunut, mutta halu on olemassa, koska valehtelee. En luottaisi minäkään, sori mutta pahalta kuullostaa.
Suhteenne on vielä tuore, lähde ennen kun jämähdät tuollaisen epäluotettavan miehen jalkavaimoksi.
Niin on vaikea myöntää itselle, että on ollut sokean hyvä uskoinen. Hyvä suhde romuttui kerrasta.
Oikeastaan olen ihan shokkitilassa.
On ihan luonnollista, että tuollaisen jälkeen et ouota hänen sanaansa. On ihan normaalia, että luottamuksen palautumiseen menee vuosia, eikä se koskaan palaa samalle tasolle kuin ennen sen rikkoutumista. Sama kuin posliiniastia, joka hajoaa palasiksi, ja liimaat sen takaisin kasaan. Joku siru sieltä jää aina puuttumaan, eikä siitä tule yhtä kestävää kuin uutena.
Golfffffffff kirjoitti:
Mietin vain voiko harrastus (golf) todellakin koukuttaa noin lujaa vai olenko näin naiivi? :((
Tässä tapauksessa nainen on se joka koukuttaa.
Golfffffffff kirjoitti:
Why golf if you can have sex
Jos olisi pelkästä harrastuksesta kiinni, niin ei mies sitä naista olisi mukaan houkutellut.
Pettämistähän tuo on. Pettäminen alkaa siitä hetkestä, kun viestitellään ja tavataan toista naista niin, että omalle kumppanille ei kerrota vaan peräti valehdellaan. Rakkaus lajiin ei todellakaan ole sitä, että on vain yksi mahdollinen pelikumppani. Tässä tapauksessa jopa omat lapset jätetään odottamaan ja aikaa vietetään uuden ihastuksen kanssa.
Nyt suomut silmiltä ap! Järkytyksesi kertoo, ettet ole valmis jakamaan miestä toisen naisen kanssa, eikä sinun tarvitsekaan. Sinuaon pidetty varalla roikkumassa siltä varalta, että toisen kanssa ei pidemmän päälle sujuisikaan. Nyt sattuu, mutta pahemmin sattuu jos jäät tuollaiseen suhteeseen, sillä ansaitset parempaa!
Olen kokenut saman nuorena ja onneksi pääsin irti. Nyt jo monta kymmentä vuotta onnellisesti avioliitossa ihanan miehen kanssa. Yhdessä elokuvassa keski-ikäinen, eronnut, yksinäinen mies kyselee toiselta, jolla on hyvä vaimo ja perhe: miten sinä onnistuit ? No olemalla rehellinen ja uskollinen ja kunnioittamalla puolisoa. Ei se mahdotonta ole ja palkintona on hyvä elämä.
Älyttömän hyviä kommentteja, kiitos.
Vaikka kuokinkin vanhassa ketjussa ja vähän ohi aiheenkin.;)
Kuulostaa ammattiavun tarpeelta, käy juttelemassa ja yritä saada kuuppa kuntoon.