Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen eksän outo vaatimus

Vierailija
20.07.2016 |

Miehellä on eksän kanssa kaksi esiteini-iässä olevaa lasta, jotka käyvät meillä säännöllisesti tapaamassa isäänsä. Asumme heidän vanhassa talossaan, eksä lähti aikoinaan toisen miehen matkaan, joten kodinrikkoja-kommentit voitte jättää suosiolla pois. Tein suursiivousta lastenhuoneessa ja huomasin että vaatteet olivat pieniä ja lelutkin jo vanhentuneita ja korjasin kaikki pois. Ajattelin päivittää huoneen ja tehdä siitä teinelle sopivan ns.peliluolan jossa on vuodesohva pelituolit ym. Myin kaikki vanhat huonekalut, lelut ja vaatteet ja tarkoitus on nyt ostaa noilla rahoilla uudet mööbelit, verhot, matot ym. siis ihan kaikki uusitaan tai pikemminkin päivitetään.

Ongelma on siinä, että eksä sai tietää että myimme kaikki ja vaatii nyt rahoja itselleen. Saimme yhteensä n.200e joka sinänsä ei ole paljon kun ajattelee, että ostamme tilalle uusia huonekaluja. Tilanne on nyt kärjistynyt niin pahaksi, ettei eksä enää suostu puhumaan kanssamme. Ymmärrän että he ovat yhdessä ne ostaneet, mutta miksei aikanaan vienyt mukanaan tai ollut kiinnostunut niistä ennenkuin nyt? Emme todellakaan ole mitään rikkaita, itse jäin työttömäksi ja yritän luoda lapsille viihtyvyyttä huoneeseen. Onko tuollainen vaatimus reilua?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi pitänyt eksältä kysyä että haluaako hän säästää jotain, esim. lasten tärkein unikaveri-pehmo on monelle äidille semmoinen jota ei hävitetä, vaikka lapsi siitä olisikin valmis luopumaan. 

Tosi ikävää. 

Vierailija
42/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä jätti romppeet sinne, joten se on voi voi. Jos haluaa jotain säästää niin vie ne mukanaan tai tekee selkeän sopimuksen siitä, että niitä ei hävitetä ilman hänen suostumustaan.

Tulee ihan mieleen mun eksä, joka suuttui kun noin puoli vuotta eron jälkeen myin meidän parisängyn joka jäi siis mulle. Tuo sänky oli ostettu käytettynä ja oltiin maksettu siitä kai 25e. Et jooh. Eksällä muuten on kotonaan meidän eka yhteinen sänky joka alunperin oli mun. Pitäisi varmaan alkaa vaatia siitä maksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osituksessa tehtiin erillinen "pykälä" lasten huoneen sisustuksesta. kun  kaikki ei uuteen kotiin mahtuneet. Sinne jäi esim. suvussa kulkenut keinuhevonen, pöytä ja tuolit. Ap vittuili jostain verhoista ja kertoi isän pelastaneen jotain hänelle tärkeitä lapsuuden leluja. Kävikö mielessä, että siellä olisi voinut olla jotain äidillekin yhtä tärkeää? Erossa ei nyt muistoesineet ja lelut yms ole ihan päälinmäisenä mielessä.

Olisiko ollut liian raskan ponnistus ihan kohteliaisuus syystä kysyä? Sinulle ne voi olla vain transformersverhot ja leluja,  mutta niissä voi olla äidille jokin lapsiin liittyvä tarina ja hän olisi halut ne säästää esim. lapsenlapsilleen. Eikö sinulla ole yhtään lelua, joka on kulkenut esim. äidiltä tyttärelle? Minulla on ja lapsellani on myös. 

Vierailija
44/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Avioerossa tehdään ositus. Silloin pitää tasata kaikki omaisuus. Osituksen jälkeen ei kenelläkään ole asiaa vaatia toiselta mitään.

Vierailija
45/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä jätti romppeet sinne, joten se on voi voi. Jos haluaa jotain säästää niin vie ne mukanaan tai tekee selkeän sopimuksen siitä, että niitä ei hävitetä ilman hänen suostumustaan.

Tulee ihan mieleen mun eksä, joka suuttui kun noin puoli vuotta eron jälkeen myin meidän parisängyn joka jäi siis mulle. Tuo sänky oli ostettu käytettynä ja oltiin maksettu siitä kai 25e. Et jooh. Eksällä muuten on kotonaan meidän eka yhteinen sänky joka alunperin oli mun. Pitäisi varmaan alkaa vaatia siitä maksua.

Kun erosin niin lasten hyvinvointi meni romppeiden edelle ja niitä ei oikein siinä rytäkässä ehtinyt miettimään. Onneksi lasten isä ennen muuttoaa kysyi mitä niille tehdää ja mukavia muistoja tuli mieleen kun niitä läpi käytiin vaikka ei niin väleissä muuten olla ja jotakin lapsille säästöön jäi annettavaksi omille lapsilleen sekä minun, että isän leluja.

Vierailija
46/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Avioerossa tehdään ositus. Silloin pitää tasata kaikki omaisuus. Osituksen jälkeen ei kenelläkään ole asiaa vaatia toiselta mitään.

Kun on laadittu jokin lakipykälä jossain asiassa niin voi uhohtaa kohteliaisuuden? 

Vierailija
47/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä osituksessa tehtiin erillinen "pykälä" lasten huoneen sisustuksesta. kun  kaikki ei uuteen kotiin mahtuneet. Sinne jäi esim. suvussa kulkenut keinuhevonen, pöytä ja tuolit. Ap vittuili jostain verhoista ja kertoi isän pelastaneen jotain hänelle tärkeitä lapsuuden leluja. Kävikö mielessä, että siellä olisi voinut olla jotain äidillekin yhtä tärkeää? Erossa ei nyt muistoesineet ja lelut yms ole ihan päälinmäisenä mielessä.

Olisiko ollut liian raskan ponnistus ihan kohteliaisuus syystä kysyä? Sinulle ne voi olla vain transformersverhot ja leluja,  mutta niissä voi olla äidille jokin lapsiin liittyvä tarina ja hän olisi halut ne säästää esim. lapsenlapsilleen. Eikö sinulla ole yhtään lelua, joka on kulkenut esim. äidiltä tyttärelle? Minulla on ja lapsellani on myös. 

Eksä oli kyllä tietoinen raivauksesta, mutta sitä alkoi tavarat kiinnostamaan vasta sitten kun olin ne myynyt. Ja hei, 4-vuotta erosta, eli tuskin mitään ongelmaa olisi ollut tulla hakemaan ne rakkaimmat koriste-esineet, joita ei kyllä lastenhuoneessa ollut. Mies kertoi että eksä vei häneltä lähes kaikki huonekalut, mutta se oli ok, koska lapset tarvitsivat niitä enemmän kuin isä. Ei se transformers ollut mitään vittuilua, kunhan totesin ettei se ole antiikkia. ap

Vierailija
48/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä tähtäimellä paljon halvemmaksi tulee, kun nautitte siitä, että hän ei sano mitään.

Vierailija
49/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos exä on kamat erossa teille jättänyt, niin sillon te voitte ne siivota poiskin.

Jos jättäisin omia tavaroitani exälle sillä ajatuksella että ne kuuluvat lastenhuoneeseen mutta pidän niistä, sopisin ex-miehen kanssa että "jätän tänne tämän MINUN pöytäni koska se kuuluu lastenhuoneeseen, jos sille ei ole enää joskus tarvetta niin tulen sen sitten hakemaan". Jos muutossa en jotain mukaan ottaisi enkä sopisi mitään asian suhteen niin sille tielleppä saa ne tavaratkin jäädä.

Vierailija
50/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksä oli kyllä tietoinen raivauksesta, mutta sitä alkoi tavarat kiinnostamaan vasta sitten kun olin ne myynyt. Ja hei, 4-vuotta erosta, eli tuskin mitään ongelmaa olisi ollut tulla hakemaan ne rakkaimmat koriste-esineet, joita ei kyllä lastenhuoneessa ollut. Mies kertoi että eksä vei häneltä lähes kaikki huonekalut, mutta se oli ok, koska lapset tarvitsivat niitä enemmän kuin isä. Ei se transformers ollut mitään vittuilua, kunhan totesin ettei se ole antiikkia. ap

Transformers on muuten niin vanha juttu, että veljälläni oli sellaiset verhot ja sitten ne oli hänen pojalla, joka on jo 19v. :D Että aika antikkiset rupeavat olemaan.

Vierailija
51/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä miehesi eksälle että kaikki rahat mitä sait lasten tavaroiden myymisestä menee lasten huoneen uusimiseen, ei teille vanhemmille. Tuosta ei voi suuttua ellei ole sitten mielenvikainen/katkera jne. Ota kuitit kaikista ostoksistasi ja näytä ne eksälle, ja tarjoudu antamaan yli jäävät rahat hänelle jos niitä jää, koska periaatteessa ne kuuluu hänelle jos hän on tavarat alunperin maksanutkin. Suosittelen tosin tuhlaamaan kaikki rahat lasten huoneeseen niin eksällä ei pitäisi olla syytä valittaa. Muista käyttäytyä asiallisesti ja reilusti.

Höpö höpö. Ei eksälle tarvitse näyttää mitään kuitteja. Ositus on jo tehty, eikä sen jälkeen ole laillista mankua lasten vanhojen käytettyjen huonekalujen ja lelujen perään.

Ei mies ja uusi puoliso ole sisustuksestaan mitenkään tilivelvollinen eksällensä!

Vierailija
52/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transformers on muuten niin vanha juttu, että veljälläni oli sellaiset verhot ja sitten ne oli hänen pojalla, joka on jo 19v. :D Että aika antikkiset rupeavat olemaan.

Sun veli on jo sitten 80-vuotias, ei siinä mitään. Tosin valehtelet koska transformers ei ole. ap

Vierailija
53/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on laadittu jokin lakipykälä jossain asiassa niin voi uhohtaa kohteliaisuuden? 

Oletko lapsi vai idiootti aikuinen? Onko sinusta ositus ja lakipykälä sama asia?

Vierailija
54/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli juuri ero ja jätin lapsille isänsä luokse paljon leluja ja vaatteita, jotka minä olen pääasiassa ostanut. Kyllä minua ärsyttäisi suunnattomasti jos joku myisi nuo tavarat neljän vuoden päästä. Ihan sama mitä niillä ostaisi tilalle. Haluaisin, että minulta kysytään mitä noille tavaroille tehdään. Joillakin voi oikeasti olla tunnearvoa ja mistä sitä tietää jos niille on joskus käyttöä. Rahasummana tuo olisi pieni, eleenä se on iso.

Vierailija
55/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun veli on jo sitten 80-vuotias, ei siinä mitään. Tosin valehtelet koska transformers ei ole. ap

Tosikko...

Vierailija
56/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli juuri ero ja jätin lapsille isänsä luokse paljon leluja ja vaatteita, jotka minä olen pääasiassa ostanut. Kyllä minua ärsyttäisi suunnattomasti jos joku myisi nuo tavarat neljän vuoden päästä. Ihan sama mitä niillä ostaisi tilalle. Haluaisin, että minulta kysytään mitä noille tavaroille tehdään. Joillakin voi oikeasti olla tunnearvoa ja mistä sitä tietää jos niille on joskus käyttöä. Rahasummana tuo olisi pieni, eleenä se on iso.

Suurin osa leluista oli romua. Ukkeleita ilman käsiä, kuivuneita tusseja, rikkinäisiä kirjoja ym. Ja ne vaatteet, printit irronneet, polvet puhki ym. Aivan kuin eksä olisi mennessään ottanut parhaimmat päältä, ja niin taisi ottaakin. Mies oli ostanut uuden maton ja kirjoituspöydän eron jälkeen joista parhaimmat rahat saimmekin, heti sänkyjen jälkeen. Please, ymmärrä, ettei eksä ollut todellakaan ostanut kaikkea, vaikka sinä niin olet tehnytkin. ap

Vierailija
57/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lapsi vai idiootti aikuinen? Onko sinusta ositus ja lakipykälä sama asia?

Oletko parturikampaajakosmetologi vetyperokidilta haisevassa essussa? Eikö ositus perustu ihan avioliittolakiin ja siitä on ihan oma pykälänsä?

Vierailija
58/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap:n miehen exän kohdalla ei ole kyse mistään tunnearvosta, vaan ainoastaan rahasta? Mielestäni on täysin pöhköä, että hän yrittää vaatia yhtään mitään, jos kerran on muutenkin vienyt suurimman osan huonekaluista mennessään. Mikä lie häntä hiertää, kateus vai ahneus.

Vierailija
59/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa leluista oli romua. Ukkeleita ilman käsiä, kuivuneita tusseja, rikkinäisiä kirjoja ym. Ja ne vaatteet, printit irronneet, polvet puhki ym. Aivan kuin eksä olisi mennessään ottanut parhaimmat päältä, ja niin taisi ottaakin. Mies oli ostanut uuden maton ja kirjoituspöydän eron jälkeen joista parhaimmat rahat saimmekin, heti sänkyjen jälkeen. Please, ymmärrä, ettei eksä ollut todellakaan ostanut kaikkea, vaikka sinä niin olet tehnytkin. ap

Joo joo uskotaa jo, että sinä olit oikeassa ja tuo entinen rakas puoliso silkkaa pahuttaan kiusaa teitä.

Vierailija
60/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sanoit miehellesi samaan kun hän niitä omia romujaan sieltä pelasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi