Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen eksän outo vaatimus

Vierailija
20.07.2016 |

Miehellä on eksän kanssa kaksi esiteini-iässä olevaa lasta, jotka käyvät meillä säännöllisesti tapaamassa isäänsä. Asumme heidän vanhassa talossaan, eksä lähti aikoinaan toisen miehen matkaan, joten kodinrikkoja-kommentit voitte jättää suosiolla pois. Tein suursiivousta lastenhuoneessa ja huomasin että vaatteet olivat pieniä ja lelutkin jo vanhentuneita ja korjasin kaikki pois. Ajattelin päivittää huoneen ja tehdä siitä teinelle sopivan ns.peliluolan jossa on vuodesohva pelituolit ym. Myin kaikki vanhat huonekalut, lelut ja vaatteet ja tarkoitus on nyt ostaa noilla rahoilla uudet mööbelit, verhot, matot ym. siis ihan kaikki uusitaan tai pikemminkin päivitetään.

Ongelma on siinä, että eksä sai tietää että myimme kaikki ja vaatii nyt rahoja itselleen. Saimme yhteensä n.200e joka sinänsä ei ole paljon kun ajattelee, että ostamme tilalle uusia huonekaluja. Tilanne on nyt kärjistynyt niin pahaksi, ettei eksä enää suostu puhumaan kanssamme. Ymmärrän että he ovat yhdessä ne ostaneet, mutta miksei aikanaan vienyt mukanaan tai ollut kiinnostunut niistä ennenkuin nyt? Emme todellakaan ole mitään rikkaita, itse jäin työttömäksi ja yritän luoda lapsille viihtyvyyttä huoneeseen. Onko tuollainen vaatimus reilua?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, etttä annat puolet myyntituotosta hänelle,mutta samalla pyydä häneltä puolet uudistuskuluista.

Vierailija
22/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mies ja ex aikoinaan sopineet, että teityt tavarat on lasten käytössä täällä niin pitkään kun he niitä tarvitsevat ja sitten yhdessä neuvottelevat mitä niillä tehdään kun lapset niistä kasvaa ulos. Osa tavaroista lähti exän veljen tytölle ja osa myytiin. 

Tiedätkö sinä taustat riittävän kattavasti, että takana ei ole mitään äidin ja isän välisiä sopimuksia mitä heidän yhteisten lasten tavaroille tehdään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetät sinne huoneeseen tikkataulun sen exän naamalla varustettuna, siinä on kaikki mitä hän ansaitsee

Vierailija
24/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap huseeraa toisten talossa? Eikö lasten asiat huoneen sisustuksineen kuulu lasten isälle, eikä ap:lle mitenkään?

Omistatko ap talon vai miksi siellä remontoit?

Mikä on vuodesohva, jossa nukutaan kotonaan?

Vierailija
25/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä miehesi eksälle että kaikki rahat mitä sait lasten tavaroiden myymisestä menee lasten huoneen uusimiseen, ei teille vanhemmille. Tuosta ei voi suuttua ellei ole sitten mielenvikainen/katkera jne. Ota kuitit kaikista ostoksistasi ja näytä ne eksälle, ja tarjoudu antamaan yli jäävät rahat hänelle jos niitä jää, koska periaatteessa ne kuuluu hänelle jos hän on tavarat alunperin maksanutkin. Suosittelen tosin tuhlaamaan kaikki rahat lasten huoneeseen niin eksällä ei pitäisi olla syytä valittaa. Muista käyttäytyä asiallisesti ja reilusti.

En ole velvollinen selittämään hänelle mitään, mies on maksanut suurimman osan tavaroista, ja ne kuuluvat lapsille. Veisitkö sinä omalta lapseltasi tavaroita etkä antaisi mitään tilalle? Tuo 200e ei edes riitä siihen, mitä huoneeseen on suunniteltu. ap

Vierailija
26/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli mies ja ex aikoinaan sopineet, että teityt tavarat on lasten käytössä täällä niin pitkään kun he niitä tarvitsevat ja sitten yhdessä neuvottelevat mitä niillä tehdään kun lapset niistä kasvaa ulos. Osa tavaroista lähti exän veljen tytölle ja osa myytiin. 

Tiedätkö sinä taustat riittävän kattavasti, että takana ei ole mitään äidin ja isän välisiä sopimuksia mitä heidän yhteisten lasten tavaroille tehdään?

Tiedän, ellei mies sitten ole pimittänyt jotain salaista sopimusta mitä tehdä transformers-verhoille. Niin, kai sillä isälläkin on jotain sanottavaa mien lastensa tavaroista. ap

Vierailija
27/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrän, miksi eksä haluaa rahat, mutta jos kerroitte, että käytätte niitä huoneen päivitykseen, niin eksän pitäisi olla hiljaa. :D

Ai ymmärrät? Millä perusteella rahat kuuluisi exälle?

Vierailija
28/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos kerta myytte toisen kamoja, niin puolet sille. Ja mitä sitten, vaikka ostatte tilalle muita huonekaluja, vai saako ex niihin käyttöoikeuden teillä? On taas vaikeeta selvät asiat....

Oliko exällä joku erityinen käyttöoikeus lasten tavaroihin? Tavarat olivat lasten ja nyt ne vaihdetaan myynnin kautta uusiin tavaroihin lapsille, hyvin selvää. Jos exä haluaa puolet rahoista hän varmasti maksaa myös puolet uusien tavaroiden hinnasta?

Ja ihan tosissaan, exä on lähtiessään jättänyt ne tavarat jotka on jättänyt eikä hänellä ole enää mitään oikeutta niihin, varsinkaan tavaroihin jotka eivät missään vaiheessa olleet hänen tai häntä varten.

Vierailija
29/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ap huseeraa toisten talossa? Eikö lasten asiat huoneen sisustuksineen kuulu lasten isälle, eikä ap:lle mitenkään?

Omistatko ap talon vai miksi siellä remontoit?

Mikä on vuodesohva, jossa nukutaan kotonaan?

Hahhah, he rakastavat vuodesohvaa, se on ikäänkuin telttailua, jotain hauskaa heidän mielestään :D Huone ei ole järin iso, joten kahden erillisen sängyn hankkiminen veisi haaveet pelihuoneesta. Kerrossänky on taas liian lapsellinen. Joskus pitää olla rohkea, ja hommata oikeasti toimivia ratkaisuja, joista kaikki pitävät. ap

Vierailija
30/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä miehesi eksälle että kaikki rahat mitä sait lasten tavaroiden myymisestä menee lasten huoneen uusimiseen, ei teille vanhemmille. Tuosta ei voi suuttua ellei ole sitten mielenvikainen/katkera jne. Ota kuitit kaikista ostoksistasi ja näytä ne eksälle, ja tarjoudu antamaan yli jäävät rahat hänelle jos niitä jää, koska periaatteessa ne kuuluu hänelle jos hän on tavarat alunperin maksanutkin. Suosittelen tosin tuhlaamaan kaikki rahat lasten huoneeseen niin eksällä ei pitäisi olla syytä valittaa. Muista käyttäytyä asiallisesti ja reilusti.

En ole velvollinen selittämään hänelle mitään, mies on maksanut suurimman osan tavaroista, ja ne kuuluvat lapsille. Veisitkö sinä omalta lapseltasi tavaroita etkä antaisi mitään tilalle? Tuo 200e ei edes riitä siihen, mitä huoneeseen on suunniteltu. ap

Et tainnut sisäistää lukemaasi. Silloin se on ihan ok jos käytätte kaikki tavaroista saadut rahat lapseen, mutta eksä ei välttämättä tajua tätä. Ole sinä asiallinen äläkä lähde kiukuttelemaan eksää vastaan takaisin, vaan selittäkää jompikumpi hänelle asiallisesti että kaikki lasten tavaroista saadut rahat menee lasten uusiin tavaroihin, ei teidän vanhempien omaan käyttöön. Tietenkin voit alkaa itsekin käyttäytymään asiattomasti mutta silloin häviät ja vajoat yhtä alas. En tiedä yhtään mistä repäisit sellaisen käsityksen että veisin lapselta tavaroita enkä antaisi mitään takaisin, mutta mielikuvitukseni ei välttämättä ole yhtä vilkas kuin sinulla. 

Vierailija
31/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän tilanteessa minä muutin pois perheen yhteisestä kodista. Lasten huoneisiin jäi tavaroita jotka oli alunperin minun. Esim. isäni tekemiä tai muuten lapsuuden kodistani kulkeutunutta antiikkia. En niitä tietenkään pois lähtiessäni ottanut mukaan koska ne tavarat olivat yhtä kuin lasten huoneet. Ja lapset eivät tietenkään sitä olisi ymmärtänyt.

Exä nyxänsä kanssa päivitti lasten huoneet ja sain hyvissä ajoin tekstarin, jossa exä tiedusteli koska pääsisin hakemaan haluamani tavarat pois päivityksen tieltä.

JOS nyxä olisi mennyt myymään tavarat ja ottanut taloudellisen hyödyn niistä itselleen, olisin ollut todella raivoissani. En olisi kateellinen lasten uusista huoneista tai nyxän sisustustaidoista, vaan siitä, että minun tavarat on myyty ilman lupaa eikä rahoja edes tarjottu. Ja raivo olisi kertaantunut potenssiin kymmenen jos niistä ei olisi saatu myymällä kuin 200€.

Mun mielestä olisi ollut reilua ilmoittaa exälle, että olette hävittämässä leluja ja huonekaluja, niin exä olisi voinut edes poimia tunnearvoltaan tärkeimmät lelut ja kirjat kuormasta plus sellaiset kalusteet joita se olisi halunnut omassa kodissa hyödyntää.

Mun ex ei ole hävittänyt mitään mun tavaroita joita on unohtunut tai muuten jäänyt entiseen kotiini. Se on aina tiedustellut haluanko vai laittaako se ne pois. Eikä meillä ole edes kummoiset välit, mutta kunnioitusta kuitenkin sen verran vielä jäljellä.

Vierailija
32/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidän tilanteessa minä muutin pois perheen yhteisestä kodista. Lasten huoneisiin jäi tavaroita jotka oli alunperin minun. Esim. isäni tekemiä tai muuten lapsuuden kodistani kulkeutunutta antiikkia. En niitä tietenkään pois lähtiessäni ottanut mukaan koska ne tavarat olivat yhtä kuin lasten huoneet. Ja lapset eivät tietenkään sitä olisi ymmärtänyt.

Exä nyxänsä kanssa päivitti lasten huoneet ja sain hyvissä ajoin tekstarin, jossa exä tiedusteli koska pääsisin hakemaan haluamani tavarat pois päivityksen tieltä.

JOS nyxä olisi mennyt myymään tavarat ja ottanut taloudellisen hyödyn niistä itselleen, olisin ollut todella raivoissani. En olisi kateellinen lasten uusista huoneista tai nyxän sisustustaidoista, vaan siitä, että minun tavarat on myyty ilman lupaa eikä rahoja edes tarjottu. Ja raivo olisi kertaantunut potenssiin kymmenen jos niistä ei olisi saatu myymällä kuin 200€.

Mun mielestä olisi ollut reilua ilmoittaa exälle, että olette hävittämässä leluja ja huonekaluja, niin exä olisi voinut edes poimia tunnearvoltaan tärkeimmät lelut ja kirjat kuormasta plus sellaiset kalusteet joita se olisi halunnut omassa kodissa hyödyntää.

Mun ex ei ole hävittänyt mitään mun tavaroita joita on unohtunut tai muuten jäänyt entiseen kotiini. Se on aina tiedustellut haluanko vai laittaako se ne pois. Eikä meillä ole edes kummoiset välit, mutta kunnioitusta kuitenkin sen verran vielä jäljellä.

Tämä todellakin, ei vaadi paljoa ilmoittaa toiselle ihmiselle tavaroiden hävittämisestä/myymisestä, varsinkin jos on vielä lasten kautta tekemisissä. Kohteliasta on ilmoittaa etukäteen, varsinkin jos on koko huoneen raivauksesta kyse, ei sitä tiedä vaikka huoneessa olisi tunnearvoltaan tärkeä esine.

Vierailija
33/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut sisäistää lukemaasi. Silloin se on ihan ok jos käytätte kaikki tavaroista saadut rahat lapseen, mutta eksä ei välttämättä tajua tätä. Ole sinä asiallinen äläkä lähde kiukuttelemaan eksää vastaan takaisin, vaan selittäkää jompikumpi hänelle asiallisesti että kaikki lasten tavaroista saadut rahat menee lasten uusiin tavaroihin, ei teidän vanhempien omaan käyttöön. Tietenkin voit alkaa itsekin käyttäytymään asiattomasti mutta silloin häviät ja vajoat yhtä alas. En tiedä yhtään mistä repäisit sellaisen käsityksen että veisin lapselta tavaroita enkä antaisi mitään takaisin, mutta mielikuvitukseni ei välttämättä ole yhtä vilkas kuin sinulla. 

Onhan se lasten tavaroiden viemistä, jos mitään ei anna takaisin ja siltä sinä kuulostat. Kuten kirjoitin tuo 200e ei edes riitä, mutta sen varmaan tiesitkin. ap

Vierailija
34/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on ositukset tehty niin pulinat pois.

eksät nyt aina vaatii kaikkea, mahdottomiakin.

jos tavaroilla on tunnearvoa niin ymmärtäisin jotenkuten mutta eikös lapset olleet mukana siivouksessa?

mua vähän nyppi kun eksän nyksä myi tai lahjoitti pois  mm kaikki lapsen vanhat satukirjat vaikka kirjojahan saa kaupasta ei siinä mitään, mua enemmän harmitti mun lasta jolta ei kysytty mitään ja tuli vähän paha mieli. hänen huoneestaan oli tehty  - ei toki pelihuonetta vaan käsityöhuone ja isin luona vieraillessa lapsi nukkuu sohvalla.

Niin, siis ihan oikeasti. Jos teillä on exän nyxänä tuollainen ihminen kuin ap, joka ajattelee lastanne mukavuutta ja heidän viihtyvyyttään, niin olisitte kiitollisia. Niitä oikeasti lapsia kohtaan inhottavia nyxiä on kyllä tässä maailmassa ihan liikaa. Kuten yllä olevassa esimerkissä.   

Vierailija
35/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotan kyllä lastulevyn ja antiikin eikä ne olleet eksän tavaroita vaan lasten. Voin kertoa että siellä oli tyyliin disney-verhoja, joitain vaatteita ihan nykyaikaisia, ei antiikkia ja nykyaikaiset sängyt jotka oli miehen mukaan ostettu uutena kaupasta. Säästin kyselemättä muutamia leluja, joista näin että olivat vanhoja ja ne todellakin kuuluivat miehelleni.  ap

Vierailija
36/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se lasten tavaroiden viemistä, jos mitään ei anna takaisin ja siltä sinä kuulostat. Kuten kirjoitin tuo 200e ei edes riitä, mutta sen varmaan tiesitkin. ap

Tän on pakko olla provo, mutta väännetään sitten rautalangasta. Niinkuin kirjoitin, jos rahasta jäisi ylimääräistä, niin olisi kohteliasta antaa yli jäävät rahat sille kuka on tavarat alunperin maksanut. Jos et sisäistänyt tuota niin suosittelen menemään takaisin peruskouluun. 

Vierailija
37/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä todellakin, ei vaadi paljoa ilmoittaa toiselle ihmiselle tavaroiden hävittämisestä/myymisestä, varsinkin jos on vielä lasten kautta tekemisissä. Kohteliasta on ilmoittaa etukäteen, varsinkin jos on koko huoneen raivauksesta kyse, ei sitä tiedä vaikka huoneessa olisi tunnearvoltaan tärkeä esine.

En voi ymmärtää, että exälle pitäisi ilmoittaa oman kodin siivouksesta. Tavarat on lasten ja jos ex vielä vaatimuksia esittää niin lasku sitten tavaroiden säilytyksestä, kun olet luullut niiden olevan lasten tavaroita, ei exän.

Vierailija
38/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on ositukset tehty niin pulinat pois.

eksät nyt aina vaatii kaikkea, mahdottomiakin.

jos tavaroilla on tunnearvoa niin ymmärtäisin jotenkuten mutta eikös lapset olleet mukana siivouksessa?

mua vähän nyppi kun eksän nyksä myi tai lahjoitti pois  mm kaikki lapsen vanhat satukirjat vaikka kirjojahan saa kaupasta ei siinä mitään, mua enemmän harmitti mun lasta jolta ei kysytty mitään ja tuli vähän paha mieli. hänen huoneestaan oli tehty  - ei toki pelihuonetta vaan käsityöhuone ja isin luona vieraillessa lapsi nukkuu sohvalla.

Niin, siis ihan oikeasti. Jos teillä on exän nyxänä tuollainen ihminen kuin ap, joka ajattelee lastanne mukavuutta ja heidän viihtyvyyttään, niin olisitte kiitollisia. Niitä oikeasti lapsia kohtaan inhottavia nyxiä on kyllä tässä maailmassa ihan liikaa. Kuten yllä olevassa esimerkissä.   

Kiitos. Tykkään noista lapsista oikeasti. ap

Vierailija
39/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää, että exälle pitäisi ilmoittaa oman kodin siivouksesta. Tavarat on lasten ja jos ex vielä vaatimuksia esittää niin lasku sitten tavaroiden säilytyksestä, kun olet luullut niiden olevan lasten tavaroita, ei exän.

Ihmeellistä meininkiä ihmisillä, kaikki tässä langassa tuntuu oikuttelevan oman mielen mukaan. Missä asiallinen käytös? Ihan kuin olisitte sodassa exienne kumppanien kanssa/kumppaninne exän kanssa.

Vierailija
40/81 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan täällä puolustellaan eksää. Ei eksälle kuulu pätkän vertaa, miten te sisustatte tai myytte tavaroita kodistanne. Jos kyse on lasten tavaroista, niin on asiasta puhutaan lasten kanssa. Kuinka moni nainen hyväksyisi, että ex-mies määräilisi sivusta, miten hänen pitää sisustaa lasten huoneet omassa kodissaan?

Eksä haistakoon huilun. Miehesi voi vielä kerran sanoa eksälleen, että tavarat myytiin yhteisymmärryksessä lasten kanssa, niistä saatiin 200 Euroa ja se käytetään lasten huoneiden uusiin sisustuksiin. Ja eksälle ko. asia ei kuulu mitenkään, itseasiassa hänelle ei kuulu tuo rahakuviokaan yhtään. Tehköön rikosilmoituksen, jos pelkää, että "lapsilta varastettiin omaisuutta". Poliisi voi sitten selvittää, että käänsittekö ne 200 Euroa omaan taskuun vai ei. Oikeasti sille pitää vetää raja. Ei kannata lähteä yhtään säätämään enempää. Ette ole tilivelvollisia eksälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi