Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen pysäköinnin valvonta ja sakko, tarvitseeko maksaa?

Vierailija
20.07.2016 |

Miten se nyt oli, eikö näistä ole jotain ennakkopäätöksiä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teit virhepysäköinnin niin toki on maksettava. Maksele pois oppirahoina ja unohda koko juttu.

Vierailija
2/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeimman oikeuden ratkaisun mukaan valvontamaksu tulee maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pysäköintivirhemaksun yksityiseltä pysäköinninvalvojalta, koska pysäköintilupani oli kopio. Meillä kyseisiä paikkoja käyttävät sekä työntekijät että asiakkaat, joten lupia on pakko kopioida. Ensimmäinen reklamaationi ei mennyt läpi, mutta vastasin siihen, etten maksa mitään ilman käräjäoikeuden päätöstä. Meillä siis tilanne olisi ollut se, että työnantaja maksaa parkkipaikoista, mutta emme olisi voineet käyttää niitä, kun keksivät, että kopioidut luvat eivät kelpaa. Olisi pitänyt saada heiltä kymmeniä alkuperäisiä lupia. Toinen valitus meni läpi. Samalla kiellettiin niitä valvomasta meidän paikkoja.

Onko sulla joku syy olla maksamatta? Periaatteessa ne pitää maksaa. Voi olla mahdollista välttää maksu sillä, ettet tiedä, kuka autoa on ajanut. Itse maksaisin sen, jos olen esim. unohtanut parkkikiekon. Oma moka.

Vierailija
4/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on joku asiansa sössinyt kaveri, jolla on luottotiedot mennyt ns. pysyvästi, niin tee hänen kanssaan diili ja ilmoitatte hänen kuljettaneen autoa. Annat hänelle vaikka kossupullon vaivanpalkkaa siitä hyvästä. Nuo yksityiset pysäköintimaksut eivät ole ajoneuvon haltijaan, vaan kuljettajaan kohdistuvia, joten tällöin pysäköintifirma jää nuolemaan näppejään ja saa tuhlata paperia lähettämällä laskuja tälle velkaongelmaiselle, kun ilmoitatte auton olleen hänen käytössään.

Vierailija
5/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä mennyt niin että jos kiistät asian että et ollut kuljettaja niin et joudu maksamaan jos ei siis myöskään löydy valvontakameran kuvaa sinusta.

Se oikeusjuttu jonka yksityinen parkkifirma voitti johtui vissiin siitä että mies ei kiistänyt olleensa kuski.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
6/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt oli, eikö näistä ole jotain ennakkopäätöksiä?

Ei tarvitse maksaa, älä maksa. Revi lappu äläkä ole koskaan yhteydessä. Jos perästä kuuluu jotain (epätodennäköistä) niin ilmoitat että et asiasta tiedä mitään ja kehoita olemaan yhteydessä sopimuskumppaniinsa.

Vierailija
7/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nämä mennyt niin että jos kiistät asian että et ollut kuljettaja niin et joudu maksamaan jos ei siis myöskään löydy valvontakameran kuvaa sinusta.

Se oikeusjuttu jonka yksityinen parkkifirma voitti johtui vissiin siitä että mies ei kiistänyt olleensa kuski.

Aivan oikein, mies ei kiistänyt pysäköineensä.

Käytännössä, älä myönnä mitään, älä ole oma-aloitteisesti yhteydessä.

Vierailija
8/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeimman oikeuden ratkaisun mukaan valvontamaksu tulee maksaa. 

Päivystävä Parkki-Pate täällä taas.

Voitte selvittää asianne sopimuskumppaninne kanssa. Ei ette tiedä kuka hän on? No se ei ole minun ongelma. 😂

Vierailija
9/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalleni kävin noin vuosi sitten. 

Ei maksanut, koska hänelle oli epäselvää mihin olisi nyt pitänyt parkkeerata jne. Totta kai pitää vastata tekemisistään, oli minun mielipiteeni. 

Eipä kuulunut mitään koskaan. Eivät nämä firmat jaksa oikeuteen lähteä näistä asioista. Pitäisin kuitenkin asiallisena olla pysäköimättä alueille, joissa ei ole yleisiä paikkoja. 

Poika oli juuri kortin saanut ja virhe toki häneltä. Mutta miksi punkea toisen tontille, elle nyt hätätlanne ole?

Vierailija
10/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteys Trafiin ja kieltäkää auton rekisteritietojen luovutus. Tämän jälkeen tietoja ei anneta kuin viranomaisille. Siinä jää yksityiset parkkifirmat nuolemaan näppejään.

Vierailija
11/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajoi mun omistuksessa olevaa autoa ja sai yksityiseltävalvontafirmalta sakon. Ilmoitin että en ole autoa ajanut ja kieltäydyin kertomasta kuka autoa on ajanut. Tuli viesti takaisin, että pitää muka kertoa kuka on ajanut. Kieltäydyin siihen vedoten että en ole ollut paikalla kun autoa on parkkeerattu, kuten en ollutkaan. Missään laissa ei lue että on kerrottava kenelle auton on lainannut. Ja mihin lakiin perustuen parkkifirma voi muka lähettää mun nimeämälle henkilölle parkkeeraussakon? Voisinhan sanoa, että Ville Virtanen parkkeerasi auton. Kenelle maan Ville Virtasista laskun lähettäisivät?

Eli jos ei itse pysäköi omistamaansa autoa, ei kannata maksaa vaan väittää että ei ole itse ajanut autoa. Jos sitten pyytävät poliisia tutkimaan niin silloin on kerrottava kenelle auton lainasi.

Vierailija
12/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väliä. Tämä ei ole rikosjuttu vaan siviiliasia. Noi oikeudenkäynnit menee eri periaatteella. Jos sä väität ettet sä ajanut, niin sulta vaan kysytään, että kukas sitten oli ratissa ja sun on vastattava siihen kysymykseen. Jos sun ainut puolustus sitten on, että et muista, niin sä häviät kyllä tuon jutun. Sillon maksuvaatimuksen päälle tulee myös oikeudenkäyntikulut sun maksettaviksi.

Vierailija
13/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maksaa, ole huoletta. Ulosottomies ottaa sen aikanaan sitten suoraan palkasta tms tulosta.

Vierailija
14/26 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään. Muutaman viikon kuluttua saat kirjeen, jossa on sakkomaksu viivästyskorkoineen.

Reklamoi lasku firman nettisivuilta löytämälläsi reklamaatiolomakkeella, ota screenshot ennen kuin lähetät sen. Tässä reklamaatiossa ilmoitat ettet ollut auton kuljettaja kyseisenä ajankohtana ja heidän tulee täten lähettää lasku sille, jolle se kuuluu.

Sähköpostiisi tulee sen jälkeen viesti, jossa vedotaan KKO:n päätökseen x, ja että sinun tulee kertoa kuka autoa ajoi, muuten sinun tulee maksaa. Yksityinen parkkifirma ei ole viranomaistaho, eikä sillä ole valtuuksia tällaiseen toimintaan. Voit muistuttaa heitä siitä että todistetaakka kuljettajan henkilöllisyydestä on heillä eikä auton omistajan voi automaattisesti olettaa aina ajavan autoaan. Kiistä kuljettaneesi autoa ja ilmoita että heidän tulee osoittaa lasku sakon saajalle. Autosi kanssa ei voi tehdä sopimuksia noin vain.

Sitkeimmät vihulaiset saattavat jankata asiasta useamman (samanlaisen) viestin verran, jolloin voi lähettää itsekin samanlaisia viestejä vastaukseksi, olla vastaamatta tai lähetellä vaikka kissavideoita.

Googleta vielä hakusanoilla "yksityinen parkkisakko/ pysäköinninvalvonta", saat minua reippaampien omakohtaisia kokemuksia.

Vierailija
15/26 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/26 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä näitä. Avain on, että kukaan ei nähnyt kuka autoa ajaa, ei ole valvontakamerakuvaa, ja kun saat jonkun lippulappusen (kun et ole maksanut laskua) niin toteat vaan, että et ajanut autoa, sitä käyttää muutama henkilö, eikä sinulla ole velvollisuutta selvittää heille kuka heidän kanssaan on tehnyt sopimuksen.

Jos löytyu kuva, tai parkkiperse on itse sua autolla vastassa, niin sit on helpointa maksaa.

Vierailija
17/26 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin maksat jos olet luvatta käyttänyt toisen maa-aluetta. Opettelisit pysäköimään, ehkä autokoulun uudelleenkäyminen auttaisi?

Vierailija
18/26 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin maksat jos olet luvatta käyttänyt toisen maa-aluetta. Opettelisit pysäköimään, ehkä autokoulun uudelleenkäyminen auttaisi?

Ei valitettavasti ole siitä kyse läheskään aina. Minä sain sakot aivan mielivaltaisesti paikalta joka on merkitty pysäköintipaikaksi. Kuulemma auto ei ollut oikella alueella. Niin siis miten niin? No kun se paikka on vain siinä tolpan kohdalla kuulemma. Paitsi että toinen pysäköinninvalvoja sanoi kysyttäessä että totta kai tarkoittaa koko tätä merkittyä aluetta.

Se on todella törkeää toimintaa mitä ne harrastaa, ja luottavat siihen että ihmiset antavat periksi ja maksavat.

Vierailija
19/26 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa haastaa parkkifirma oikeuteen ja sitten odotella, saako maksaa tuhansien eurojen oikeudenkäyntikulut.

Joskus kannattaa vain maksaa, vaikka olisikin mielestään oikeassa.

Vierailija
20/26 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti ole siitä kyse läheskään aina. Minä sain sakot aivan mielivaltaisesti paikalta joka on merkitty pysäköintipaikaksi. Kuulemma auto ei ollut oikella alueella. Niin siis miten niin? No kun se paikka on vain siinä tolpan kohdalla kuulemma. Paitsi että toinen pysäköinninvalvoja sanoi kysyttäessä että totta kai tarkoittaa koko tätä merkittyä aluetta.

Se on todella törkeää toimintaa mitä ne harrastaa, ja luottavat siihen että ihmiset antavat periksi ja maksavat.

Hyss, älä vain paljasta pysäköineesi!

Minä sain parkkifirmalta muistutuslaskun, mutta enhän minä tietysti "muistanut" pysäköineeni. Yrittivät kysellä kuka auton on pysäköinyt, ilmoitin ettei minua kiinnosta selvittää sitä kun on muutakin tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi