Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä älykkäät ihmiset tekevät iltaisin?

Vierailija
19.07.2016 |

Olen palstariippuvainen. Olen täällä aamuisin, päivisin ja iltaisin. Aamulla ja päivällä on paremmat aiheet ja fiksumpaa keskustelua. Illan tullen aiheet muuttuvat aivan tyhjänpäiväisiksi.

Minne älykkäät ihmiset lähtevät? Mitä tekevät? Miksi he palstailevat vain aamulla ja päivällä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Vannaksessa.

Vierailija
22/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ÄO:ni on vain 106, joten ei ollenkaan korkea luku.

Mutta iltaisin luen, katson telkkua, leikin kissan kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudun nukkumaani.

-t älykäs yh äiti, vantaa

Älykäs ei asuisi vantaassa eikä ainakaan ole yh

Kukaan ei asu vantaassa. Vrt. olla kusessa vs. olla kusella.

Vantaanjoen kalat asuvat vantaassa...

Ulkohuussikammoisen kusessa.

Vierailija
24/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaavinani, että päivisin tosiaan on enemmän yhteiskunnallisia aiheita. Politiikkaan, talouteen, työelämään, koulutukseen jne. liittyviä. Iltaisin sitten esiin nousevat henkilökohtaisemmat asiat: seksi, kaipaus, bilettäminen ja pienet päähänpälkähdykset. Tyyppiesimerkki illalla etusivulle nousevasta ketjusta on se, että lähetä terveiset sille jota ajattelet (tjsp.) Päivisin keskustelu on asiakeskeisempää ja argumentoivempaa, ja illalla korostuu enemmän fiilikset.

Vierailija
25/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut noin tarkan äo:n?

Vierailija
26/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Olen espoolainen DI, kohta tekniikan tohtori ja iltaisin luen itseäni avoimessa yliopistossa oikeustieteen kandidaatiksi. Palstailen päivisin omassa työhuoneessa ja iltaisin teen seuraavaa:

- käyn leppävaaran maauimalassa 2h uinnilla

-pelaan minigolfia Tapiolassa

- teen hiit-harjoituksia

-käyn noutamassa Tori.fi:sta päivällä ostettuja posliineja

-suunnittelen tulevan viikonlopun reissua

-kokkaan jotain harvinaista

-käyn Tinder-treffeillä Löylyn terassilla

Vierailija
27/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön omenoita, joskus pääryniä. En oikeastaan muuta tee.

Vierailija
28/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AÖ:n voi mitata esim Tieteen Kuvalehden kotisivuilla

Vierailija
29/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti fiksut poistuvat täältä siinä vaiheessa vuorokautta, kun känniääliöiden määrä ja aktiivisuus alkavat nousta. Perjantai-iltapäivä on tästä hyvä esimerkki: fiksu ei jaksa olla mukana, kun niin moni juo aivonsa jäähylle ja uhoaa sen mukaisesti.

Ei vuorokaudenajalla ole mitään vaikutusta tämän palstan fiksuuteen suuntaan eikä toiseen. Ja kännissä on muutakin tekemistä kuin roikkua AV:lla.

:D Mäkin tykkään ottaa ja istua omassa saunassa. Asun yksin.

Vierailija
30/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumassa tai lukemassa kirjaa. Tai sitten palstailemassa...

Vierailija
31/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti fiksut poistuvat täältä siinä vaiheessa vuorokautta, kun känniääliöiden määrä ja aktiivisuus alkavat nousta. Perjantai-iltapäivä on tästä hyvä esimerkki: fiksu ei jaksa olla mukana, kun niin moni juo aivonsa jäähylle ja uhoaa sen mukaisesti.

Ei vuorokaudenajalla ole mitään vaikutusta tämän palstan fiksuuteen suuntaan eikä toiseen. Ja kännissä on muutakin tekemistä kuin roikkua AV:lla.

Palataan tähän asiaan vaikka heti ensi perjantaina klo 16-19 aikoihin. Todennäköisesti sinäkin huomaat, että mielipiteet käyvät jyrkemmiksi ja tyhmemmiksi samaa tahtia kuin kirjoitusvirheet yleistyvät.

Vierailija
32/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, me ei olla silloin töissä...

Vierailija
33/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Enollut se vierailija, mut Tieteen kuvalehden lukija kuiten kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen merkityksen ymmärtäminen vaatikin jo oikeaa älykkyyttä ei riitä pelkkä ÄO. Testit on tietynlaisille ihmisille sellaisille joilta ei välttämättä omaa henkilökohtaista älykkyyttä löydy ollenkaan. Tietenkään sitä ei voi mitenkään testata joten ÄO ei kerro älykkydestä vaan testin hallitsemisesta.

Testejä joilla mitataan kehitystä tai älyä on lisäksi eri maissa erilaisia, johtuen ympäristötekijöistä, eivätkä ne anna samoja tuloksia jos toiseen maahan tarkoitetun testin siirtää toiseen kulttuuriin ja ympäristöön.

Ehkäpä jollekkin on tärkeää tietää ulkopuolisesti kerrottuna mihin "lokeroon" kuuluu.

Vierailija
34/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä kattomaan Tarzanin legendaa.ice age kin ois mukava nähdä.

Vierailija
35/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut ÄO:kseni 130. Vastailin vain ihan fiilispohjalta nopeasti kysymyksiin. Taisi olla blondin tuuria. Ihan fiksu kyllä olen, mutta perkeleen laiska ja toisaalta elän täysin tunteella, mitä ei kovin älykkäänä toimintana yleensä pidetä.

Mutta jos nyt kuitenkin sijoitan itseni älykkäiden kategoriaan, niin iltaisin käyn kävelyllä, viinilasillisella, uimassa tai luen kirjaa. Saatan myös palstailla, mutta jos on vain tylsiä "perseessäni on paise"-aiheita, ne palstailu loppuu lyhyeen. Minua kiinnostaa aiheet, joilla on yleistä merkitystä.

Vierailija
36/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut ÄO:kseni 130. Vastailin vain ihan fiilispohjalta nopeasti kysymyksiin. Taisi olla blondin tuuria. Ihan fiksu kyllä olen, mutta perkeleen laiska ja toisaalta elän täysin tunteella, mitä ei kovin älykkäänä toimintana yleensä pidetä.

Mutta jos nyt kuitenkin sijoitan itseni älykkäiden kategoriaan, niin iltaisin käyn kävelyllä, viinilasillisella, uimassa tai luen kirjaa. Saatan myös palstailla, mutta jos on vain tylsiä "perseessäni on paise"-aiheita, ne palstailu loppuu lyhyeen. Minua kiinnostaa aiheet, joilla on yleistä merkitystä.

Ootko muuten lukenut kuuluisan antropologian tohtorin Helen Fisherin kirjaa, Why him Why her? Iha uskomaton väitöskirja. Kertoo miksi tällaiset päivässä elävät blondit kuten minä ja sinä ollaan menestyvimpiä.

Vierailija
37/37 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se TieKun lukija blondi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko muuten lukenut kuuluisan antropologian tohtorin Helen Fisherin kirjaa, Why him Why her? Iha uskomaton väitöskirja. Kertoo miksi tällaiset päivässä elävät blondit kuten minä ja sinä ollaan menestyvimpiä.

En ole, mutta kiitos vinkistä! Varmasti mielenkiintoinen - luen. Minä en tosin materiaalisella mittapuulla ole mitenkään erityisen menestynyt, mutta enpä ole edes yrittänyt. Mutta saanut elämässä tähän mennessä kaiken, mitä olen halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän