Jos lapsi syntyy Suomessa, mutta asumme ulkomailla, saammeko äp:n?
Entä jos muuttaisimme äitini luokse väliaikaisesti, saammeko silloin äp:n ilmaiseksi? Synnyttämään tulen joka tapauksessa Suomeen.
Kommentit (15)
Äitiysavustukseen on oikeus Suomessa asuvalla odottavalla äidillä, jonka raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää ja joka on käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen neljännen raskauskuukautensa päättymistä.
noin sanotaan kelan sivulla..eli käsitykseni mukaan et saisi ilmaiseksi ku asut ulkomailla...
saamatta jaamista. Riippuu missa olette kirjoilla. Jos olette suomalaisen firman lahettamina ja edelleen Kelan piirissa, saat pakkauksen. Jos taas asutte vakituisesti ulkomailla, et saa pakkausta, etka muitakaan avustuksia. Jos olen vaarassa, niin korjatkaa muut.
oli lisäksi se,että on asunu suomessa se tietty aika,että on oikeutettu tukeen..en nyt muista yhtään,että miten se meni.
Eli ulkomailla ku kerta asut niin ET SAA äp:tä
Äitiysavustus
Äitiysavustukseen on oikeus Suomessa asuvalla odottavalla äidillä, jonka raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää ja joka on käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen neljännen raskauskuukautensa päättymistä.
Äiti voi valita joko äitiyspakkauksen tai 140 euron verottoman rahasumman.
www.kela.fi
Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut. Pakkauksen hinta sisältää arvonlisäveron.
Haluatko ostaa äitiyspakkauksen?
Jos Sinulla ei ole oikeutta saada Suomen äitiyspakkausta, voit ostaa ja tilata itse pakkauksen Reima Oy:ltä. Kela on solminut Reima Oy:n kanssa sopimuksen äitiyspakkauksen toimittamisesta asiakkaille.
Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut. Pakkauksen hinta sisältää arvonlisäveron.
* Puhelimitse pakkauksen voi tilata numerosta: +358-20-759 5806
* Sähköpostitse pakkauksen voi tilata osoitteella: sirpa.kukkumaki@reima.fi
* Postitse tilauksen voi lähettää osoitteeseen: Reima Oy /äitiyspakkaus, Jämintie 14, FIN-38700 Kankaanpää, Finland
tuon 154 päivää olen lukenut minäkin kymmeneen kertaan kaikkialta.
Paras sääntö on se että jos kuulut suomen sosiaaliturvaan niin saat pakkauksen, jos et kuulu niin et saa. Äp on avustus niin kuin äitiyspäiväraha, vanhempainraha jne. Jos saat nämä Suomesta kelalta niin saat pakkauksenkin. Jos ette saa Kelalta mitään muitakaan tukia vaan asuinmaastanne niin sillon ette tietenkään saa pakkaustakaan.
Voisin ottaa äp.n ja myydä sulle reilusti halvemmalla kuin Kela. Tosin en voi taata mikä pakkaus sieltä tulisi. Olen rv.14 joten onhan tässä aikaa... Laita sp-osoitteesi mikäli kiinnostuit. Valitettavasti en voi omaani laittaa kun ei ole anonyymi.
Voisin ottaa äp.n ja myydä sulle reilusti halvemmalla kuin Kela. Tosin en voi taata mikä pakkaus sieltä tulisi. Olen rv.14 joten onhan tässä aikaa... Laita sp-osoitteesi mikäli kiinnostuit. Valitettavasti en voi omaani laittaa kun ei ole anonyymi.
Siis Suomessa ASUVALLA odottavalla äidillä joka on käynyt nlassa ennen 4.rask.kuun päättymistä.
Lisäksi oli joku 180 päivän sääntö kanssa mutta en muista miten se meni.