Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 20- vuotias mielestäsi liian nuori kihlautumaan?

Joona
19.07.2016 |

Olen miettinyt kosivani tyttöystävääni, joka on 20-vuotias (minä 21v).
Olemme olleet yhdessä 3 vuotta, josta kaksi viimeisintä asuttu yhdessä.
Tahtoisin olla hänen kanssaan aina, mutta mietin, onko liian aikaista kosia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monia tuttavia, jotka ovat nyt 45-75-vuotiaita ja olleet yhdessä 15-vuotiaista. Ei se ikä vaan se tahto.

Vierailija
2/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin miehen kanssa 20 kun hän kosi. 8 vuotta myöhemmin edelleen yhdessä ja elämä on muutenkin vienyt eteenpäin, tuli asunnon osto, häät, lapset jne, siitä vaan kosimaan jos tuntuu, että haluat vakiintua juuri hänen kanssaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on 24-vuotiaat, yhdessä tallustettu 7 vuotta ja yhdessä asuttu 4. Edelleen odottelen kihlausta... Taidan vain hukata aikaani. N24

Vierailija
4/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin kihloihin 19 vuotiaana.

Antaa mennä vaan. Ei todellakaan ole liian nuori ikä.

N20

Vierailija
5/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
6/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat tyttöystävääsi ja haluat hänen kanssaan naimisiin, ei ole liian aikaista kosia.

Vierailija
7/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täällä on 24-vuotiaat, yhdessä tallustettu 7 vuotta ja yhdessä asuttu 4. Edelleen odottelen kihlausta... Taidan vain hukata aikaani. N24" - Mikä estää sinua ehdottamasta kihlautumista rakkaallesi? 

Vierailija
8/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kosi mua kun olin 20. Viela ollaan naimisissa ja aikaa kulunut 25 vuotta. Kaksi poikaakin meilla on, ja pojanpoika kuukauden vanha.

Vierailija
9/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut odottaa näin montaa ja rohkaisevaa vastausta, kiitos kaikille!! :)

Nyt vaan kosintaa suunnittelemaan ja sormusostoksille...

Ennen sitä kuitenkin tyttöystävän isältä lupa.. :)

Vierailija
10/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joona kirjoitti:

En osannut odottaa näin montaa ja rohkaisevaa vastausta, kiitos kaikille!! :)

Nyt vaan kosintaa suunnittelemaan ja sormusostoksille...

Ennen sitä kuitenkin tyttöystävän isältä lupa.. :)

Olisipa minun mieheni kuin sinä... Tsemppiä teille! :) N24

Vierailija
11/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, heitätte sormukset vain pois jos ei toimikaan.

Vierailija
12/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian nuori! :) Mietit asiaa huolella joka on hyvä ja onnea teille jatkossakin.

Mä oo kyl ikinä ymmärtäny tota et vielä nykypäivänä kysyttäis vielä sen isän lupa :D Nimenomaan vielä isän. Ihan kun tyttö ois jotain omaisuutta jonka perään kattominen vaihtuu isältä puolisolle. Ja et tyttö muutenkaa ei muka osais tehä itsenäisiä päätöksiä. Mun mielestä siis vielä tänäpäivänä et tommosta tehään on tosi hassua ja en ite tykkäis jos mun poikaystävä ois tollasta kyselly.

Vierailija
13/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän luvan kysyminen pakollista ole, mutta itse ajattelen, että se on kohtelias tapa.

Tahdon osoittaa kunnioitusta tyttöystävän vanhempian kohtaan, minkä vuoksi isältä kysyessä pyydän myös äidin paikalle. :)

Jokainen tekee tavallaan!

Vierailija
14/23 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti on!! Avioeroja ei olisi niin paljon jos olisi ymmärretty elää pitempään roikkumatta siinä eka suhteessa.

Vierailija
15/23 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet varma, niin kosi. Kosi kuitenkin tyttöystävää, ei isää. Ihan oikeasti. Ja sormukset kannattaa ostaa yhdessä. Ei kannata apinoida amerikkalaisia tapoja Suomeen.

Vierailija
16/23 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihan lapsi vielä.

Vierailija
17/23 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksilökohtainen juttu, toiset on kypsempiä parikymppisinä kuin toiset. Kihlaus on perinteisesti lupaus avioliitosta, ja jos suunnitelmissa on elää toisen kanssa loppuelämä, niin mikäs siinä. Eroa ei voi ennustaa kun elämä nyt sattuu olemaan aikamoista arpapeliä muutenkin, olit sitten 20-, 30- tai 40-vuotias tai oli sitä yhteistä taivalta takana sitten 3 tai 30 vuotta.

Vierailija
18/23 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin naimisiin 21- ja 30-vuotiaana. Molempia kertoja luonnollisesti edelsi kihlaus. Epäilenpä, etten olisi suostunut kumpaankaan, mikäli toimitus olisi aloitettu kysymällä isältäni.

Vierailija
19/23 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin kiinni siitä yhteisestä halusta ja sen tiedostamisesta, että tulee aikoja kun sitä tahtoa tarvitaan jotta homma toimii. Ei 20 ole yhtään liian nuori kihlautumaan, kuten ei 40 ole myöskään aina kypsä sellaiseen päätökseen. Ikä ei kerro tahtomisen ja rakkauden lujuutta tai sitä, tuleeko suhde kestämään. Itse olimme sinun ikäisiä mennessämme naimisiin ja siitä pari vuotta taaksepäin kihlauduimme. Ja voi, kyllä sen pystyi näkemään kuinka ikä oli monelle niin suuri ongelma ja epäilyttävä tekijä. Harmi heille, meillä menee edelleen loistavasti näin yli kymmenen vuotta myöhemmin. Älä välitä epäilijöistä ja anna mennä!

Vierailija
20/23 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v kihlauduttiin, 10v myöhemmin olemme edelleen yhdessä. Kyllä ne parhaat viedään siinä parikymppisinä. Me kyllä miehen kanssa vietimme niin railakkaan teini-iän ym, että kun tapasimme, se oli sellaista sielunkumppanuutta mitä on vaikeaa löytää. Jos siis olet varma, että tässä se loppuelämän kumppani on niin siitä vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi