Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada itsetuntoa parannettua? Pitkä avautuminen

Vierailija
19.07.2016 |

Viimeisen vuoden aikana itsetuntoni on vaan huonontunut ja huonontunut.

Minulla on 1,5-vuotias lapsi ja lapsen hoidon suhteen kaikki on OK. Koen olevani hyvä ja rakastava äiti, antavani lapselle rakkautta ja rajoja, tukea ja turvaa. Lapsi oli todella kaivattu monen monen vuoden vauvakuumeen jälkeen. Lapsi alkaa nukkua nyt ihan hyvin, niin ei ole enää vauva-ajan kooma päällä päivästä toiseen.

Parisuhteessa on tällä hetkellä se perus pikkulapsiperheen vaihe, että aikaa parisuhteelle ei ole työn ja lapsen hoidon ohella hirveästi. Mies on ihana ihminen, kohtelee minua hyvin ja puuhataan yhdessä perheenä kaikkea kivaa. Toimitaan perheensä todella hyvin ja miehestä on kuoriutunut maailman ihanin ja hellin isä :)
Silloin tällöin käydään miehen kanssa keikalla tai syömässä kun lapsi on nummilla hoidossa. Ns parisuhdeaika on kivaa mutta sitä samaa "alkuhuuman" roihua ei ole ollut hetkeen.
Mies ei vaan enää sanoa minua kauniiksi tai kehu muutenkaan. Kohta ollaan elokuussa eikä mies ole sanonut minua tänä vuonna kertaakaan kauniiksi :( tiedän että olen ihan hyvännäköinen ja tiedän, että kroppani on tummissa kunnossa. Mies tykkää siitä, että minulla on pitkät hiukset, joten olen kasvatellut pitkiä hiuksia jo jonkin aikaa. Meikkaan siististi, laitan hiukset, pukeudun nätisti, mutta mies ei enää koskaan kehu :(

Töissä kaikki on ok. Teen työtä jota rakastan ja joka päivä on ihana mennä töihin. Saan asiakkailta hyvää palautetta joka päivä töissä ja pomoltakin saan kuulla kehuja ja kiitosta joka viikko. Ongelmana on työpaikan uusi työntekijä joka on minua hieman korkeammassa virassa. Hän ei ole suoranaisesti pomoni mutta kysyn häneltä muutamiin työtehtäviin "lupaa" ja joihinkin hinta-arviota. Tuntuu, että hän ei arvosta työpanostani yhtä paljon kuin esimerkiksi pomoni. Koen, että hän ei haluaisi antaa minulle yhtä paljon työtehtäviä kuin mitä muut. Nyt olen alkanut epäilemään omia työkykyjäni :/

Olo tuntuu välillä ihan nollalta. Että ihan sama miten pukeudun, miekkaan tai miten hyvin teen työni, niin silti minussa on jotain vikana.

Millä itsetuntoa saisi parannettua? Luin self-help-oppaan josta löysin yhden hyvän harjoituksen jossa puhutaan "sisäiselle lapselleen" ja koen että tekniikan käyttö on auttanut minua selvittämään ajatuksiani stressaavissa tilanteissa. Kuulostaa ihan huuhaalle, mutta se on auttanut. Puhun sisäiselle lapselleni siitä, millaisia tunteita stressaava tilanne on saanut minut tuntemaan ja miten aikuinen minäni auttaa sisäistä lastani pääsemään stressaavan tilanteen yli.

Miten parantaa itsetuntoa? Miten voisin taas luottaa itseeni työpaikalla?

Uskon, että itsetunnon kohottua parisuhdekin tuntuisi taas samalta kuin ennen.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi