Vieläkö teillä on unelma?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on unelma, että tämän meneillään olevan unelman aiheuttajat ja kannattajat saisivat kerrankin kantaa vastuuta teoistaan ja tulisivat rankimman mukaan rehellisessä oikeuslaitoksessa rangaistuiksi.
Maanpetturit näistä esim. kantamalla vastuutaan hirressä roikkumalla.
Esimerkiksi Halla-aho koska tämä haluaa aseistaa Saudi-Arabiaa ja näin ollen Isistä ja al-qaidaa?
Sinun täytyy todellakin kuulua älymystöön.
On vissiin palstapersulta päässyt unohtumaan että kenellä se unelma oli.
Kolmen pisteen vihje: Työtön natsi-persu joka äänestettiin huonona vitsinä eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Unelma mistä?
Minulla on unelma maailmasta, jossa voisi elää rauhassa. Ilman sekopäitä, mutta rintarinnan eri kulttuurien kesken.
Mutta eihän unelmassa yritetä elää rintarinnan eri kulttuurien kesken vaan sulautua yhtenäiseksi massaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelma mistä?
Minulla on unelma maailmasta, jossa voisi elää rauhassa. Ilman sekopäitä, mutta rintarinnan eri kulttuurien kesken.
Mutta eihän unelmassa yritetä elää rintarinnan eri kulttuurien kesken vaan sulautua yhtenäiseksi massaksi?
Ok, se ei ole minun unelma. Eikä näiden tuttujenikaan. Ovat esim. Suomessa osallistuneet kevätjuhliin ja Suvivirteen.
Maahanmuutto ja monikulttuuri ok. Suomalaisten veronmaksajien piikkiin oleilu ja oman kulttuurin pakottaminen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on unelma, että tämän meneillään olevan unelman aiheuttajat ja kannattajat saisivat kerrankin kantaa vastuuta teoistaan ja tulisivat rankimman mukaan rehellisessä oikeuslaitoksessa rangaistuiksi.
Maanpetturit näistä esim. kantamalla vastuutaan hirressä roikkumalla.
Esimerkiksi Halla-aho koska tämä haluaa aseistaa Saudi-Arabiaa ja näin ollen Isistä ja al-qaidaa?
Sinun täytyy todellakin kuulua älymystöön.
Oops, faktat sulta jäi kiistämättä nimittelyn sijasta.
Minulla on kyllä edelleen unelma, että saisimme elää eräästä EU-maasta kotoisin olevan, mutta ulkoisesti Pohjois-Afrikan tai Lähi-idän asukkaita muistuttavan mieheni kanssa rauhassa Suomessa - ettei meihin kiinnitettäisi enempää huomiota kuin mihin tahansa kantasuomalaiseen pariskuntaan. Olemme molemmat aivan tavallisia työssäkäyviä, verot maksavia ihmisiä, mutta nykyinen asenneilmapiiri on sellainen, että monet kokevat oikeudekseen tentata mieheni alkuperää ja maassaoloperustetta milloin missäkin tilanteessa. On totta kai mukavaa, kun kärsivällisesti kysymyksiin vastaamalla ja hyvää esimerkkiä näyttämällä mieheni ehkä saa joidenkin asenteita muutettua suvaitsevaisemmiksi, mutta samalla ärsyttää joutua selittelemään omia yksityisasioita muille ja vastaamaan typeriin, jopa loukkaaviin kysymyksiin, kuten miten mieheni kohtelee minua. Mikäli monikulttuurisuus olisi arkipäiväisempää, olisivat ihmiset eri kulttuurien tavoista paremmin perillä eikä ulkomaalaistaustaisen vieraan osallistuminen vaikka sukujuhliin tarkoittaisi kyselytuntia. Työskentelemme molemmat kansainvälisissä työyhteisöissä ja vietämmekin aikaa mielellämme työkaverien kanssa. On mukavaa, kun kenenkään tausta ei ole illan puheenaihe vaan voidaan keskustella ilman yksityisasioiden utelua vaikka kulttuurista tai politiikasta.
Tämä on nyt sitten varmaan sitä asiallista keskustelua: toivotaan Hitleriä takaisin ja eri mieltä olevia hirteen. Sitten valitetaan kun asialliset keskustelut poistetaan.
Joo, eleätän jokainen omassa kuplassa, laitetaan rajat kiinni. Kukaan ei enää ikinä matkusta mihinkään.
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelma mistä?
Mistä vitusta sinä toisten unelmista tiedät?
No nyt se jo käyttää karskia kieltäkin tekotylyn nimimerkin ja machon avataren takaa. :D On se hurja! XD
Unelmat kannattaa jokaisen unohtaa. Suomi ei enää koskaan palaa siksi rauhaisaksi lintukodoksi kuin se joskus oli. Ihme että Suomi olikin niin pitkään sivussa valtavirrasta.
Kansainvälinen rikollisuus ja terrorismi tulevat olemaan tästä eteenpäin osa Suomalaisten arkea. Mafia ja järjestäytynyt rikollisuus ottavat täälläkin niille kuuluvan osan yhteiskunnassa kuten on muuallakin tapahtunut.
Oma turvallisuutta voi parantaa huomattavasti ihan pelkästään paremmalla lukituksella ja oman liikkumisen suunnittelulla. Lapset kannattaa opettaa tähän pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelma mistä?
Mistä vitusta sinä toisten unelmista tiedät?
No nyt se jo käyttää karskia kieltäkin tekotylyn nimimerkin ja machon avataren takaa. :D On se hurja! XD
Minkälaista kieltä pitäisi käyttää että palstapersu ymmärtäisi kirjoitetun tekstin ja osaisi siihen vastata? Jotain mamu-öyhötystäkö?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin Suomen pysyvän Suomena. En tarkoita, että kaikkien pitäisi olla sinisilmäisiä elovenatyttöjä ja -poikia mutta haluaisin, että täällä pysyy rauhallinen, vähän ujo ja tylsä ilmapiiri, että tohtii kävellä yksin yöllä maaseudulla ja kaupungissa, että kadulla ei seisoskella ja maleksita sadan hengen miesporukassa ja että jalkakäytävällä vastaantulija tuijottaa maahan ja väistää omalle puolelleen eikä tuijota röyhkeästi naamaan ja kävele melkein päältä, että puhutaan suomea ja pitkin hampain muutama sana ruotsia, että naiset voi opiskella ja mennä töihin, että naiset saa itse valita puolisonsa, vaikka huonostikin tai monta kertaa. Että koiran ulkoiluttaja saa kävellä rauhassa, ei tarvi pelätä vastaantulijan potkua tai sylkäisyä. Että naista voi hoitaa mieshoitaja tai -lääkäri eikä siitä nosteta meteliä, pääasia, että joku hoitaa. Että kesäiltana häiritsee enintään hyttyset ja naapurin ruohonleikkuri hetken aikaa, ei minareettikutsu. Että tyttö voi pukeutua niin kuin haluaa, vaikka vähän yliampuvastikin miettimättä loukkaako kaula-aukko liikaa tai tuleeko puukosta kaulaan tai happoa naamalle. Että työpaikalla tai koulussa tarjotaan jouluna kinkkua ja retkellä voi syödä makkaraa ilman, että jonkun päivä on pilalla. Että kaupan kassalle saa laittaa pekonia katsomatta ensin, mille kassalle voi sianlihatuotteen kanssa mennä.
Ihan tällaisia pikkujuttuja. En halua, että Suomesta tulee tavallinen kaoottinen epäkansallinen monikielinen sulatusuuni vaan haluan Suomen pysyvän omana harvinaisena itsenään.
Minäkin toivon, että ihan kaikki voivat kävellä rauhassa ilman vastaantulijan potkua tai sylkäisyä.
Minä olen asunut arabimaissa. Itse olen pitänyt kokemastani. Niihin minareetteihin tottuu tosi nopeasti. Alppimaiden kirkonkellot ovat pahempia. Kadulla vietetään paljon aikaa joka tekee ne elävämmiksi. En käytä alkoholia joten baarien sulkeminenkaan ei minua haittaa. Vähemmän örveltäjiä. Naisille pukeutumissäännöt tuovat rauhan katseilta sekä fyysisen koskemattomuuden. Paljon isoja plussia suomalaiseen metsäläiskulttuuriin verrattuna. Toivottavasti unelma saa jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut arabimaissa. Itse olen pitänyt kokemastani. Niihin minareetteihin tottuu tosi nopeasti. Alppimaiden kirkonkellot ovat pahempia. Kadulla vietetään paljon aikaa joka tekee ne elävämmiksi. En käytä alkoholia joten baarien sulkeminenkaan ei minua haittaa. Vähemmän örveltäjiä. Naisille pukeutumissäännöt tuovat rauhan katseilta sekä fyysisen koskemattomuuden. Paljon isoja plussia suomalaiseen metsäläiskulttuuriin verrattuna. Toivottavasti unelma saa jatkoa.
Silloin sinun on helppo muuttaa arabimaahan. Kysy mennessäsi mitä pitävät ajatuksesta, että perässäsi tulee ennalta arvaamaton määrä nuoria tapakristittyjä miehiä aikomuksenaan noudattaa metsäläiskulttuuriaan ja viulut maksavat he itse. Mitä veikkaat että olisivat asiasta mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin sinun on helppo muuttaa arabimaahan. Kysy mennessäsi mitä pitävät ajatuksesta, että perässäsi tulee ennalta arvaamaton määrä nuoria tapakristittyjä miehiä aikomuksenaan noudattaa metsäläiskulttuuriaan ja viulut maksavat he itse. Mitä veikkaat että olisivat asiasta mieltä?
Miksi lähtisin. Siellähän pitää maksaa kaikki itse. Ei ole turvaverkkoja ja Sossua kuten täällä. Suomi muuttuu vähitellen kansainvälikseksi maaksi. Ennepitkään siitä tulee uusi normaali, eikä kukaan kaipaa vanhoja junttila-aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmastikin provo (viimeinen lause "toivottavasti unelma saa jatkoa" ei sovi muuhun sisältöön), mutta tiedän yhden suomalaisen naisen, joka oikeasti ajattelee näin. Hän asui vähän aikaa miehensä työn vuoksi Dubaissa ja hehkuttaa sikäläistä kulttuuria. Kyseinen tuttavani ei kuitenkaan ole mikään "Meillä on unelma" -porukan edustaja vaan harras kristitty, joka vastustaa esiaviollista seksiä ja ylipäätään vapaata kanssakäymistä sukupuolten välillä sekä suhtautuu kielteisesti alkoholiin, paljastaviin vaatteisiin, aborttiin ja homoihin. Tällaiset äärikonservatiiviset tapaukset ovat kuitenkin harvassa, eikä missään vaiheessa "Meillä on unelma" -aatteen tavoitteena ole ollut juurruttaa suomalaiseen yhteiskuntaan muslimien arvoja vaan sitä, että jokainen saa elää omaa elämäänsä omien arvojensa mukaan.
En koskaan vastustanut näitä "suvakkeja", koska tiesin, että todellisuus lyö aika kovaa, kun se kohdallesi osuu.
Ketä kiinnostaa sun treffi-ilmo? Mene töihin ja lopeta lässytys.