Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun lähellesi tullut jo muovinkeräyspiste? Aiotko ruveta kierrättämään kaikki kotitaloutesi muovit?

Vierailija
18.07.2016 |

Meidän lähikaupan pihalle on tullut. Mä meinasin ruveta kierrättämään kaikki isommat muovipurnukat, esim kilon jogurttipurkit, viilipurkit, ketsuppipurkit, shampoo- ja hoitoaine yms pullot, kinkkuleikkelepakkaukset jne...

Mutta vaikka siinä keräyspisteen kyljessä luki, että muovipussitkin kelpaa, niin kaikki leipäpussit, karkkipussit yms mä ryttään kyllä edelleen sekajätteisiin, koska ne ei niin paljoa tilaa vie roskiksesta kuin nuo isommat pönikät ja purnukat.

Mutta hyvä, että saatiin tuollainen muovinkeräyspistekin, kätevää. 😀

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy missään vaikka miten vilkuilen.

Vierailija
2/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä on keräyspiste ja olen jo alkanut viedä sinne osan muoveista, lähinnä isot ja helposti huuhdeltavat pakkaukset. Tosin sekajätteideni käsittelijä Ekokem rakentaa parhaillaan uutta linjastoa, jolla em. jätteet saadaan irti polttouuniin menevästä jätteestä, joten kannattaako sitten enää kotona lajitella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkuile seuraavaksi kotikuntasi nettisivuilta, jos ei omasta ikkunasta näy.

Vierailija
4/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne sinne nettiin viedään? Olen jo löytänyt av.

Vierailija
5/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on Suomi24 vanhojen viestien kierrätyspiste.

Vierailija
6/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiöllä on. Ollaan satunnaisotannalla valikoiduttu kokeiluun mukaan. 

Vierailija
7/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muovit menee nykyään muovinkeräykseen. Itselläni ei tule muovirasioita juurikaan, mutta joitain pakkausroskia kylläkin. Ainoa ongelma on ettei riitä enää tilat kierrättää pitäisi olla mahdollista pitää roskat keittiön kaapin sisäpuolella ja kun on pahvi, muovi, metalli, sekajäte ja biojäte eriteltävinä...

Vierailija
8/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis senkö perusteella kierrätät miten paljon pakkaus veisi tilaa roskiksessa? Anteeksi vain, mutta typerämpää en ole vähään aikaan kuullut. Miksi helvetissä et voisi kierrättää niitäkin siinä samalla? Sitä muovia menee yllättävän paljon turhaan sekajätteeseen vuoden sisään, vaikka kyseessä olisikin vain pieniä muovipusseja.

Vierailija
9/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan heti kun tulee järkevän matkan päähän, vaikka siihen missä on nyt kaikkimuut. Ole odottanut pitkään.

Vierailija
10/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa taloyhtiön roskakatoksessa. Panen kiertoon kaiken puhtaan muovin, verisiä lihapakkauksia en viitsi alkaa pestä ja pesemättä ne haisevat kesällä aika nopeasti, koska muovikeräysastia tyhjennetään kerran viikossa, kun sekajäte 3 krt.

Vierailija
11/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ol energia jätteen nimellä?

Vierailija
12/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kierrätetään jo. Oman kompostin kanssa saa roskien tyhjennysvälin jo 8 viikkoon kun muovi menee lähikaupan lootaan aina kauppareissun yhteydessä. Sekajätettä tulee pussillinen viikossa, josta puolet on vauvan vaippoja.

Vierailija
13/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja täällä on kierrätetty mm. muovit niin kauan kun olen täällä asunut. Olen siis luonnollisesti kierrättänyt aina myös ne.

Vierailija
14/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Ai pitäiskö säilyttää kotona tyhjiä kinkkupaketteja yms. haisemassa, vai alkaa tiskaamaan kaikki paketit? Nyt saan päivittäin vietyä roskat, mutten lähde kinkkuleike paketteja erikseen kuljettamaan ja meneekin tovi, et sais kerättyä tarpeeksi vietävää.

Mulla ei kotona oo tilaa säilyttää kaiken maailman lajiteltavaa. Kierrätyspiste on sellasessa paikassa, että joutuisin ottaa roskapussit autoon työpäivän ajaksi, töihin mennessä en koukkaa pikkutunneilla ja kotiinpäin ajaessa en koukkaa roskia hakemaan kotoa. Kohta tarttis erillisvaraston, johon lajitella kotona. Roskiskaappiin mahtuu 2 ämpäriä, niillä mennään. Lajitelkoot siellä jäteasemalla.

Vierailija
15/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis senkö perusteella kierrätät miten paljon pakkaus veisi tilaa roskiksessa? Anteeksi vain, mutta typerämpää en ole vähään aikaan kuullut. Miksi helvetissä et voisi kierrättää niitäkin siinä samalla? Sitä muovia menee yllättävän paljon turhaan sekajätteeseen vuoden sisään, vaikka kyseessä olisikin vain pieniä muovipusseja.

No kyllä se mun mielestä rahaa säästää, kun roskis ei täyty niin nopeasti. Niinkuin joku tuossa sanoi, että enää ei tarvitse tyhjentää roskista kuin 2kk välein. Mä aion kokeilla, jos meillä onnistuis sama. Nyt on meidän roskis tyhjennetty kerran kuussa. Ap

Vierailija
16/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muovi on energiajätettä.

Vierailija
17/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako samalla vapautuksen oman roskapöntön pidosta...kun sinne ei tule enää mitään?

Meillä menee ny jo erikseen

-oma komposti

-paperi

-metalli

-lasi

- kartonki

-ser

-kaatopaikka

Ja tuohon jäteastiaan kaikki muovi.

Käsittääkseni jätteenkeräyksestä ei voi erota....joten maksaisin kympin kuussa siitä että Lassila-tikanoja tulee katsomaan tyhjää pönttöä?

Vierailija
18/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä väheni sekajäte alle puoleen edellisestä kun aloitettiin muovijätteen kierrätys, roskistyhjennysväli piteni 8:aan viikkoon edellisen 4vkon väliin, säästöä sekin.

Vierailija
19/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne sinne nettiin viedään? Olen jo löytänyt av.

Katso täältä, löytyykö.

http://rinkiin.fi/kotitalouksille/rinki-ekopisteet/

Vierailija
20/41 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se mun mielestä rahaa säästää, kun roskis ei täyty niin nopeasti. Niinkuin joku tuossa sanoi, että enää ei tarvitse tyhjentää roskista kuin 2kk välein. Mä aion kokeilla, jos meillä onnistuis sama. Nyt on meidän roskis tyhjennetty kerran kuussa. Ap

Osaatko sinä edes lukea...... Kysyin, miksi ihmeessä et kierrätä niitä leipä- ja karkkipusseja siinä samalla, helvetin typerää kierrättää sen perusteella miten paljon se vie tilaa tavan roskiksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan