Tampereella asujat
Tajuattekohan miten onnekkaita olette. Teillä on kaunis kaupunki, ihania vanhoja rakennuksia ja luontoa. Kaupunki huokuu historian havinaa, teatteria ja muuta kulttuuria. Lapsenne on helppo viedä isoon huvipuistoon. T: kateellinen maalainen
Kommentit (19)
Tajuan, enkä muuttaisi mistään rahasta takaisin pk-seudulle.
Tampere on kyllä mun rakkauskaupunki <3 Joka ainoa kerta Hatanpään Arboretumin läpi juostessani mietin, kuinka onnekas olen kun saan asua täällä.
Paljon on purettu kauniita rakennuksia jo pelkästään Hämeenkadunkin varrelta. Tilalle keskinkertaista ddr-arkkitehtuuria.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on purettu kauniita rakennuksia jo pelkästään Hämeenkadunkin varrelta. Tilalle keskinkertaista ddr-arkkitehtuuria.
Mitä rakennuksia on purettu? Koska?
Vierailija kirjoitti:
hesa on parempi
Sanoo joku junantuoma lande. Helsinkiläiset kun ei koskaan sano "Hesa" vaan Stadi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tamperelaisuuden kiteytymä :)
Jos joku vahingossa vähän kehaisee, ryhdytään kiireesti kiistämään. Mitään kaunista ja mukavaa, poishan ne on purettu... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hesa on parempi
Sanoo joku junantuoma lande. Helsinkiläiset kun ei koskaan sano "Hesa" vaan Stadi.
30 vuotta sitten nämä.
Minä olen maalainen, mutta pian tamperelainen, jee!
Tampere, työttömien, eläkeläisten ja lompakkoloisten paratiisi.
Minä olen helpottunut.
Rakastuin tähän kaupunkiin ensisilmäykseltä, kun tänne muutin. Rakkaus on kestänyt ja vahvistunut vuosien saatossa.
Eilen tein päätöksen, ylittäessäni yöllä Sammonkatua kun puut vapisuttivat lehtiään, että en lähde minnekään. Opiskelin juuri uuden, toisen tutkinnon, jolla ei täällä työllisty. Muuallakin Suomessa huono työtilanne, mutta Tampereella ei toiveitakaan saada vakipaikkaa. Mutta en lähde. Olen jo sen ikäinen, että minulla on oikeus juurtua jonnekin. Ja se minne haluan juurtua, on Tampere. Te, jotka olette tähän ketjuun Tampereesta kauniisti kirjoittaneet, ymmärrätte miksi.
Ainakin keskustassa ei päiväsaikaan näytä olevan kuin puliukkoja ja nistejä. Myös linja-autot aika huonossa kunnossa. Tampere on sellainen tehdas missä asuu ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin keskustassa ei päiväsaikaan näytä olevan kuin puliukkoja ja nistejä. Myös linja-autot aika huonossa kunnossa. Tampere on sellainen tehdas missä asuu ihmisiä.
Av se ei petä. Positiiviset ketjut on täällä kerta kaikkiaan kielletty. Perkele. Nyt kaikki joukolla valittamaan!
Kyllä, minäkin rakastan Tamperetta. Täällä on kaikki mitä tarvitsen, paitsi noh, töitä. Työpaikkani sijaitsee puolentoista tunnin päässä kotoani, mutta en todellakaan aio muuttaa lähemmäksi sitä, koska Tampere nyt vaan on niin <3 Nyt kun jonkin aikaa hankin oman alani työkokemusta muualla, niin toivottavastti jossain vaiheessa saan töitä ihan täältä Tampereeltakin (tai edes jostain lähikunnasta).
Muutin itse viime syksynä Helsingistä Tampereelle ja olen edelleen hyvin tyytyväinen tänne tulostani.
Ihmetyttää nämä, jotka aina muistavat tuoda esille kuinka juoppojen ja nistien kansoittama keskusta on. No niin se on kyllä Helsingissäkin. Viimeksi toukokuussa kävin Helsingissä ja kuljin lyhyen matkan ratikalla. Pysäkki oli täynnä sekakäyttäjiä ja ratikassa piti vaihtaa paikkaa, kun alkoi niin ahdistaa viereisen penkin laitapuolen kulkijoiden jutut. Rauhallisempaa täällä on kuin Helsingissä.
Ihmetyttää muutenkin tämä suomalaisten tyyli haukkua kotikaupunkiansa, oli se sitten mikä hyvänsä.
Minä asuin vuosia Tampereella. Sitten muutin työn perässä pois. Koetin kymmenen vuotta paluumuuttaa Tampereelle, mutta en saanut sieltä työtä. Lopulta luovutin. Onneksi asun sadan kilometrin päässä, täältä pääsee suht nopeasti päiväseltään käymään.
Kyllä todellakin tajuan! En ole täältä alun perin kotoisin mutta suhdetta luonut kaupunkiin jo kolmattakymmentä vuotta ja asunut täällä kohta kymmenen. En muuta enää pois <3. Paras kaupunki Suomessa, ei liian iso mutta kuitenkin kunnollisen kokoinen, kaunis, paljon luontoa ja kulttuuria, lähes kaiken mitä tarvitsee löytää täältä. Silti välimatkat vielä ihan kohtuulliset. Tykkään myös siitä miten aktiivisesti kaupunkia nyt kehitetään, minua ei haittaa tunnelit, kannet, tornitalot, ratikat tai Ratinat, hyvä vaan että kaupunki elää!
Kiitos kehuista, Tampereella on ihanaa asua. Mutta onhan maaseudullakin hyvät puolensa, nauti niistä!