Minkä ajan kuluttua parisuhdeväkivalta alkoi? (Fyysinen)
Tiedän tapauksen jossa väkivalta alkoi neljän vuoden kuluttua seurustelun alkamisesta! Tuttavani otti kyllä melkein heti eron, mutta väkivalta tuli hänen mielestään yllätyksenä, ja hän oli neljä vuotta rakentanut elämää ja tulevaisuutta kumppaninsa kanssa.
Kommentit (8)
Kolme vuotta asuttiin yhdessä ja mies oli täydellinen unelmapuoliso. Ja sitten kun mentiin naimisiin, väkivalta alkoi 7 tunnin päästä papin aamenesta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen jossa väkivalta alkoi neljän vuoden kuluttua seurustelun alkamisesta! Tuttavani otti kyllä melkein heti eron, mutta väkivalta tuli hänen mielestään yllätyksenä, ja hän oli neljä vuotta rakentanut elämää ja tulevaisuutta kumppaninsa kanssa.
Miksi 'hänen mielestään' yllätyksenä. Etkö siis usko tuttavaasi vai miksi vähättelet hänen sanomaansa?
Tämä varmaan vaihtelee ukon mukaan. Itse aloin huomaamaan merkkejä mahdollisesti väkivaltaisesta luonteesta jo muutamassa kuukaudessa. Sen vuoksi olinkin juuri eroamassa ja siinä erotessa tuli turpaan.
20 vuotta yhdessä eikä vielä oo alkanut. Ei kaikki miehet lyö.
Lasketaanko kädestä tarraaminen? Sain siitä käden muotoisen mustelman... Muuta ei ole käynyt mutta otin sen aika raskaasti. Meneekö vielä joskus pahemmaksi?
Seitsemän vuoden jälkeen alkoi väkivalta täysin yllätyksenä. Tuli yllättäen hotellissa suihkuun "tappamaan". Jouduin käymään ulkomailla sairaalapäivystyksessä. Mies oli juonut kaikki tuliaisrommit ja sitten kai jotenkin sekosi. Kotona yritti hakata uuden autoni tohjoksi, kavalsi rahaa pankista itsetehdyllä valtakirjalla ynnä muuta outoa. Sitä ennen oli kaikin puolin ahkera ja hellä perheenisä. Oli tosi vaikeaa kertoa muille millaiseksi oli muuttunut. Työtoverit auttoivat eroamaan, olin sitä ennen ollut ulkomailla ottamassa etäisyyttä asiaan. Eron sain heti ja yhdessä sovimme kaikesta, esim . että lapsi jää minulle täysin. Taloudellisesti tuli tosi kalliiksi. Olen uudessa liitossa onnellisesti ja on vielä lisää lapsiakin. Vielä on vaikeaa joskus mennä kotona yksin suihkuun,tulee se kauhufilmi aina mieleen.
Yhdessä oltiin oltu kahdeksan vuotta kunnes mieheni sairastui vakavasti. (Syöpä) Sairastuminen kai "suisti hänet raiteiltaan" ja hän alkoi olla väkivaltainen minua kohtaan. Harkitsin pitkään eroa ja kun väkivalta paheni, jätin sairastuneen ihmisen. En vieläkään tiedä teinkö oikein mutta en vain olisi jaksanut sitä enää.