Mies ei tahdo kihla eikä vihkisormusta...
Menin hiljattain kihloihin miesystäväni kanssa, ja nyt hän on ilmoittanut ettei halua ollenkaan kihlasormusta eikä myöskään vihkisormusta sitten, kun menemme naimisiin. Hän ei pidä mistään koruista ja sormus haittaisi myöskin hänen soittoharrastustaan, hän sanoo perusteluksi. Mitä mieltä olette, haluaako mies sittenkin vaikuttaa muiden silmissä sinkulta koska minulle on hiipinyt sellaiset ajatukset nyt mieleeni? Eikös sormukseen muutenkin voisi totutella ja opetella elämään sen kanssa? En haluaisi pitää yksin sormuksia kun mies on ilman. Ja kuitenkin haluan pitää sormuksia ollessani kihloissa ja myöhemmin njaimisissa.
Kommentit (43)
... näyttää kaikille, että on naimisissa... Ei sormus ketään naimisissa pidä. Oletko vielä teini, kun noin ajattelet?
Tatuoituja sormuksia tai muita tunnuksia en oikein ymmärrä. Mites sitten, kun tulee ero? Tavallisella sormuksella voi vaikka heittää vesilintua, mutta revipä tatuointi irti.
Vierailija kirjoitti:
... näyttää kaikille, että on naimisissa... Ei sormus ketään naimisissa pidä. Oletko vielä teini, kun noin ajattelet?
Tatuoituja sormuksia tai muita tunnuksia en oikein ymmärrä. Mites sitten, kun tulee ero? Tavallisella sormuksella voi vaikka heittää vesilintua, mutta revipä tatuointi irti.
Puhuimme joskus nuorena ystäväni kanssa vihkisormuksista,hän sanoi haluavansa itse oikean sormuksen,mutta tulevan aviomiehen pitää hankkia tatuoitu sormus,jotta sitä ei voi ottaa pois baarireissun ajaksi :D
Oikeasti kyllä aika epäkäytännöllinen ratkaisu,saahan tatuioinnin nykyään poistattettua mutta hankalampaa se on kuin tavallisen sormuksen pois ottaminen,toisaalta ainakin kirkollisessa vihkikaavassa luvataan olla yhdessä kunnes kuolema erottaa,niin että eihän sormusta tarvitse ottaa pois,kun ollaan loppuelämä sen saman kanssa.
AP kuulostaa kieltämättä teiniltä,tuskin kukaan (henkisesti) aikuinen miettii,miten ilman sormusta voi näyttää "kaikille" että on naimisissa.Oikeastihan ainoa ihminen,jolle pitää näyttää että on rakastunut ja sitoutunut,on se kumppani,ja se tietää asian ilman sormustakin.
Miksi ihmeessä sitä pitää ruveta ihmettelemään ja pyörittelemään että miksi mies ei halua sormusta!?
Ei halua niin ei halua - piste.
Meillä kävi sama päinvastoin, vaimo ei tykkää pitää sormuksia joten sellaisia ei olla hankittu. Minä olisin voinut pitääkin mutta päätin myös olla ilman.
Joskus suhteen alussa se tuli puheeksi että jos joskus menee kihloihin/naimisiin niin ei halua käyttää sormusta... mun vastaus taisi siihen olla että "aha, ok" - sitä ole ajatellut sen jälkeen sekunttiakaan.
t: palstaiskä