Mies ei tahdo kihla eikä vihkisormusta...
Menin hiljattain kihloihin miesystäväni kanssa, ja nyt hän on ilmoittanut ettei halua ollenkaan kihlasormusta eikä myöskään vihkisormusta sitten, kun menemme naimisiin. Hän ei pidä mistään koruista ja sormus haittaisi myöskin hänen soittoharrastustaan, hän sanoo perusteluksi. Mitä mieltä olette, haluaako mies sittenkin vaikuttaa muiden silmissä sinkulta koska minulle on hiipinyt sellaiset ajatukset nyt mieleeni? Eikös sormukseen muutenkin voisi totutella ja opetella elämään sen kanssa? En haluaisi pitää yksin sormuksia kun mies on ilman. Ja kuitenkin haluan pitää sormuksia ollessani kihloissa ja myöhemmin njaimisissa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki halua pitää sormusta. Me hankittiin molemmille nimenomaan vihkisormukset (kyllä, myös miehelle), kihlasormuksia ei ole kummallakaan. Mies kyllä ilmoitti etukäteen, ettei aio sormusta käyttää, mutta sitten kuitenkin alkoi pitämään sitä töissä ihan omasta halustaan. Tekee myyntityötä ja on sitä mieltä, että sormus antaa hyvän vaikutelman myyjästä, vaikuttaa luotettavammalta yms.
Totta sormus sormessa myyntitykillekin lohkeaa helpommin pillua, kun sormuksesta näkee, että mies tuskin jää roikkumaan.
Me ostettiin sormukset kun mentiin naimisiin. Parin vuoden päästä miehen sormus muuttui liian suureksi ja mies kävi pienentämässä sitä. Siitä taas vuosi niin se oli taas uudestaan liian suuri. Se tippui sormesta pari kertaa ja mies päätti, että ei enää uskalla käyttää sitä. Nyt on ollut jo yli kymmenen vuotta ilman. Minä tiedän ilman sormusta tai tatuointeja, että hän rakastaa minua. Se riittää.
Ei sun ap tarvitse mitään teidän suhteen tilasta todistella kenellekään. Eikä se pelkkä sormus myöskään mitään todista vaikka kuinka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi tarvetta "näyttää kaikille, että on naimisissa" ?
Meinaatko, etyä jokainen vastaantulija on heti pokaamassa, jos ei ole sormusta? Miten ihmeessä olettekaan pärjänneet tähän saakka, kun ei ole ollut sormuksia?!
Siis kun onhan se nyt kertakaikkisen mahdotonta sanoa sanallisesti olevansa varattu, jos tilanne niin vaatii.Mutta kun me aiomme mennä naimisiin, niin en minä haluaisi mieheni kuulevan (ja olen varma ettei mieskään halua) läheisiltä ja kavereilta ainaisia kyselyitä, että emmekö me olekaan menossa naimisiin, olemmeko eronneet jne. ap
Mietipä muistatko ketkä ystävistäsi pitävät sormuksia ketkä eivät vaikka ovat naimisissa. MInä en ainakaan muista, ei niihin sormuksiin kiinnitä huomiota. Eikä se sormus hidasta jos on muut mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki halua pitää sormusta. Me hankittiin molemmille nimenomaan vihkisormukset (kyllä, myös miehelle), kihlasormuksia ei ole kummallakaan. Mies kyllä ilmoitti etukäteen, ettei aio sormusta käyttää, mutta sitten kuitenkin alkoi pitämään sitä töissä ihan omasta halustaan. Tekee myyntityötä ja on sitä mieltä, että sormus antaa hyvän vaikutelman myyjästä, vaikuttaa luotettavammalta yms.
:-D Mitä sun miehes myy?
Vierailija kirjoitti:
Nyt olis jännä tietää mitä mies oikein soittaa jos sormus muka häiritsee.
Ainakin kitaraa soittaessa se on helposti häiritsevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:-D Mitä sun miehes myy?
Juuh, ehkä poika on parempi myyjä kuin itse tajuaakaan, tuskinpa sillä sormuksella on myyntiukujen kanssa mitään tekemistä! :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Ei sun ap tarvitse mitään teidän suhteen tilasta todistella kenellekään. Eikä se pelkkä sormus myöskään mitään todista vaikka kuinka haluaisi.
Mutta kun minä nimenomaan HALUAN käyttää sormusta sen merkkinä, että olen kihloissa/naimisissa. Minusta vain tuntuisi oudolta jos en saisi pitää sormusta nimettömässäni kihlauksen tai naimisiinmenon merkkinä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi tarvetta "näyttää kaikille, että on naimisissa" ?
Meinaatko, etyä jokainen vastaantulija on heti pokaamassa, jos ei ole sormusta? Miten ihmeessä olettekaan pärjänneet tähän saakka, kun ei ole ollut sormuksia?!
Siis kun onhan se nyt kertakaikkisen mahdotonta sanoa sanallisesti olevansa varattu, jos tilanne niin vaatii.Mutta kun me aiomme mennä naimisiin, niin en minä haluaisi mieheni kuulevan (ja olen varma ettei mieskään halua) läheisiltä ja kavereilta ainaisia kyselyitä, että emmekö me olekaan menossa naimisiin, olemmeko eronneet jne. ap
Mietipä muistatko ketkä ystävistäsi pitävät sormuksia ketkä eivät vaikka ovat naimisissa. MInä en ainakaan muista, ei niihin sormuksiin kiinnitä huomiota. Eikä se sormus hidasta jos on muut mielessä.
Kyllä ihan jokainen naimisissa tai kihloissa oleva ystäväni käyttää sormusta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu mies soittaa tosiaan kitaraa ja sanoo, että sormus vain haittaisi soittamista, kun se muka osuu kokoajan kitaraan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoi, ettei halua sormusta, hän on ehkä vähän aistiyliherkkä, esim. ihan normaalit istuvat vaatteet tuntuvat hänestä tiukoilta ja ahdistavilta. Me hommattiin sitten tatuoidut sormukset. Eihän se sormuksettomuus nyt sinkkua tee, on muitakin tapoja olla parisuhteessa kuin avioliitto.
Mutta miten sitten muuten voisi muka näyttää kaikille, että on naimisissa, jos sormus ei ole vaihtoehto? Ja tatuoinnitkaan ei ole vaihtoehto, minä vihaan tatuointeja joten en itse koskaan ottaisi sellaista, enkä halua miehenikään ottavan. ap
Oletpa vanhanaikainen, jos sinusta sormus on tapa osoittaa olevansa naimisissa. Nykyisin se tehdään asettamalla Facebook-status "Naimisissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu mies soittaa tosiaan kitaraa ja sanoo, että sormus vain haittaisi soittamista, kun se muka osuu kokoajan kitaraan. ap
Vierailija kirjoitti:
Menin hiljattain kihloihin miesystäväni kanssa, ja nyt hän on ilmoittanut ettei halua ollenkaan kihlasormusta eikä myöskään vihkisormusta sitten, kun menemme naimisiin. Hän ei pidä mistään koruista ja sormus haittaisi myöskin hänen soittoharrastustaan, hän sanoo perusteluksi. Mitä mieltä olette, haluaako mies sittenkin vaikuttaa muiden silmissä sinkulta koska minulle on hiipinyt sellaiset ajatukset nyt mieleeni? Eikös sormukseen muutenkin voisi totutella ja opetella elämään sen kanssa? En haluaisi pitää yksin sormuksia kun mies on ilman. Ja kuitenkin haluan pitää sormuksia ollessani kihloissa ja myöhemmin njaimisissa.
Eihän se sormus ole välttämätön,minunkaan miesystäväni ei ole koskaan pitänyt kihlasormusta sormessaan,mutta kertoo aina uusille tapaamilleen ihmisille minusta kihlattunaan,joten tuskinpa hän haluaa sinkkua leikkiä.On vain sitä mieltä,että sormus on hankala.Itse pidän sormusta,vaikka mies ei pidäkään,koska tykkään siitä ja muutenkin pidän koruja.Ei se rinkula sormessa tee kihlauksesta vakavampaa tai sen puute jotenkin heikenne sitoutumista suhteeseen.
Eikö jotkut naiset juokse enemmänkin juuri sormustettujen miesten perässä kun se on metkki että ovat muillekin kelvanneet? Rn itse ymmärrä tuollaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoi, ettei halua sormusta, hän on ehkä vähän aistiyliherkkä, esim. ihan normaalit istuvat vaatteet tuntuvat hänestä tiukoilta ja ahdistavilta. Me hommattiin sitten tatuoidut sormukset. Eihän se sormuksettomuus nyt sinkkua tee, on muitakin tapoja olla parisuhteessa kuin avioliitto.
Mutta miten sitten muuten voisi muka näyttää kaikille, että on naimisissa, jos sormus ei ole vaihtoehto? Ja tatuoinnitkaan ei ole vaihtoehto, minä vihaan tatuointeja joten en itse koskaan ottaisi sellaista, enkä halua miehenikään ottavan. ap
Aikuisilla ei ole tarvetta "näyttää kaikille" parisuhdestatustaan.Jos taas pitää kauhean tärkeänä näyttää suhteen ulkopuolisille,että on hurjan sitoutunut kumppaniinsa,ei ole niin kypsä,että kannattaisi edes harkita avioliittoa.Sellaisille ihmisille sopii paremmin teinikihlat(sormukset ilman sen syvällisempää merkitystä).
Kihlauksen aikaan meillä einollut sormuksia. Vihkisormukset sitten ostettiin. Tosin tekisi mieli laittaa tuo sormus laatikkoon, koska tuntuu nykyisin turhan tiukalta. Itse en näe syytä osoittaa kihloja tai avioliittoa sormuksin.
Vierailija kirjoitti:
Kihlauksen aikaan meillä einollut sormuksia. Vihkisormukset sitten ostettiin. Tosin tekisi mieli laittaa tuo sormus laatikkoon, koska tuntuu nykyisin turhan tiukalta. Itse en näe syytä osoittaa kihloja tai avioliittoa sormuksin.
Ja vielä: facebookissa en vaihtanut statustani vaan on edelleen "parisuhtessa". Enkä ilmaissut asiasta mitenkään, eli naimisissa olostani tietävät vain ne 20 ihmista, jotka häissä olivat ja duunikaverit tietävät. Suurin osa ihmisistä ei asiaa tiedä enkä koe tarpeelliseksi asiasta keroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minä nimenomaan HALUAN käyttää sormusta sen merkkinä, että olen kihloissa/naimisissa. Minusta vain tuntuisi oudolta jos en saisi pitää sormusta nimettömässäni kihlauksen tai naimisiinmenon merkkinä. ap
Saathan sinä pitää sormusta sitoutumisen merkkinä nimettömässäsi,ei sitä kukaan kiellä(paitsi hygieniasäännöt joissain töissä).Sen sijaan et voi pakottaa miestä tekemään samoin.Jos uskot,että suhteen vakavuus on riippuvainen ulkoisesta merkistä,sormuksesta,et ehkä ole sisäistänyt mistä kihloissa tai naimisissa olemisessa on todella kysymys.