Elämme selvästi maailmanlopun aikoja.
Nyt tapahtuu koko ajan niin hirveästi kaikenlaisia terrori-iskuja, joukkomurhia ja kaikkia muita kamalia asioita, joissa kuolee hirveästi ihmisiä niin että elämme ihan selviä lopun aikoja. Vaikka sitä päivämäärää ei tietenkään tiedä tarkasti kukaan, että koska Jeesus tulee takaisin maan päälle hakemaan hyvät ihmiset luokseen Taivaaseen ja tuomitsemaan pahat ihmiset ikuiseen kadotukseen, niin minä olen aika varma, että se päivä on lähellä. Minä ainakin teen kaikkeni ollakseni kyllin hyvä päästäkseni Taivaaseen ja sinne pääsee kun uskoo Jeesukseen ja Jumalaan ja elää kuten he haluavat. Minulla on Jeesus elämässä johtotähtenä kohti Taivasta ja ikuista pelastusta joten minä en pelkää tuomiopäivää mutta minua surettaa syntisten ja Jumalattomien ihmisten puolesta, joiden osana on kadotus ja ikuinen piina, kipu, tuli, kidutus ja hammasten kiristys Pimeyden ruhtinaan valtakuntassa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt tapahdu yhtään mitään menneisiin aikoihin verrattuna.
Niin just. Nykyään on paljon rauhallisempaa ja turvallisempaa, ja nälänhätääkin on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen paluu on lähempänä, kuin yksikään meistä osaa arvata. Jumala yksin tietää milloin päivät on täynnä. Armossaan Jeesus pelastaa meidät syntiset kurjat. Haluan kuulua siihen joukkoon ja uskoa Jeesuksen sovittaneen kaikki syntini.
Ovatko ne lähempänä kuin noin 2000 vuotta sitten, kun kristityt ajattelivat noin? Ja jos ovat, mistä juuri sinä sen tiedät?
Profetiat täyttyy. Raamatun sanan kautta.
Jumalan sanasta ei katoa pieninkään piirto.
Okei, no entäs ne kaikki muut, jotka ovat Raamatun sanoista ja profetioista tulkinneet, että nytten se maailmanloppu on ihan justiinsa tulossa, mutta ei ole sitten tullutkaan? He kaikki ovat olleet väärässä, mutta nyt just sinä satut olemaan oikeassa? Oot kyllä aika erikoislaatuinen ihminen, täytyy sanoa.
Uskovainen 35v kirjoitti:
Nyt tapahtuu koko ajan niin hirveästi kaikenlaisia terrori-iskuja, joukkomurhia ja kaikkia muita kamalia asioita, joissa kuolee hirveästi ihmisiä niin että elämme ihan selviä lopun aikoja. Vaikka sitä päivämäärää ei tietenkään tiedä tarkasti kukaan, että koska Jeesus tulee takaisin maan päälle hakemaan hyvät ihmiset luokseen Taivaaseen ja tuomitsemaan pahat ihmiset ikuiseen kadotukseen, niin minä olen aika varma, että se päivä on lähellä. Minä ainakin teen kaikkeni ollakseni kyllin hyvä päästäkseni Taivaaseen ja sinne pääsee kun uskoo Jeesukseen ja Jumalaan ja elää kuten he haluavat. Minulla on Jeesus elämässä johtotähtenä kohti Taivasta ja ikuista pelastusta joten minä en pelkää tuomiopäivää mutta minua surettaa syntisten ja Jumalattomien ihmisten puolesta, joiden osana on kadotus ja ikuinen piina, kipu, tuli, kidutus ja hammasten kiristys Pimeyden ruhtinaan valtakuntassa.
Miten "syntiset" muka joutuvat kadotukseen, kun Jeesuksen sanotaan kuolleen sovitaakseen ihmisten synnit? Ristiriitaista. Mutta niinhän uskovaisten jutut aina ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja. Kommentoin sen verran että miehenikin (joka on tavallinen kristitty, ei käy juuri kirkossa) uskoo, että eletään kummallisia maailman lopun aikoja. Ei tähän tarvitse mikään profeetta olla tunteakseen näin käyvän. Ei uskovaiset ole parempia ihmisiä eivätkä tuomitsevia, kukaan kun ei voi täysin olla varma mihin joutuu kuoleman jälkeen. Kaikille on mahdollista pelastua!
Ok, mutta miten suhtaudut siihen, että kristityt ovat koko uskonnon olemassaolon ajan kokeneet, että juuri nyt eletään näitä kummallisia maailmanlopun aikoja? Mietipä nyt, millaisia hirveitä katastrofreja maailmassa on ollut - heitetäänpä nyt suhteellisen lyhyen ajan päästä vaikkapa ensimmäinen ja toinen maailmansota, jotka olivat oikeasti ihan hirveitä tapahtumia - mutta silti maailmanloppu ei tullut. Tai vaikkapa nyt musta surma. Tai 30-vuotinen sota. Tai isoviha. Ei tullut maailmanloppua, vaikka kuinka julistettiin, että nyt sitä kuulkaa lopun aikoja eletään.
Nyt luontokin kärsii eri tavalla kuin aiemmin. Ihmislaumoja tulee rajan takaa, jossain oltiin ennustettu Israelin kohtaloa ja sinne juutalaisten kotiin paluusta. En tiedä kuin vajavaisesti näistä asioista. Myös homo- ja lesboparit hyväksytään - ihmiset tulevat itsekkäimmiksi. Rakastaa pitäisi kaikkia - myös niitä lesboja ja homoja.
Noh, oikeastaan olen samaa mieltä. Mutta en ole huolissani omasta taivaspaikasta. Siihen kun riittää "yksin uskosta ja armosta".
Jatkan elämää edelleen, olen humanistisuvakki, vihervassari ja vaikka mitä, ja pidän ääntä arvojeni puolesta, teen konkreettisesti niiden eteen. En siksi että tarvitsisi taivaspaikkaa lunastaa tai että kirkkaamman kruunun saisin. Vaan siksi, että se nyt vaan on reilua ja oikein.
Jos terrori-iskuja pidät maailmanlopun mittarina niin eikö sen olisi pitänyt tulla silloin kun jengiä kuoli moninkertaisesti verrattuna nykypäivään? Kannattaisiko vähän lukea historiaa ja ehkä muutakin mediaa kuin iltalehteä?
http://www.datagraver.com/case/people-killed-by-terrorism-per-year-in-w…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja. Kommentoin sen verran että miehenikin (joka on tavallinen kristitty, ei käy juuri kirkossa) uskoo, että eletään kummallisia maailman lopun aikoja. Ei tähän tarvitse mikään profeetta olla tunteakseen näin käyvän. Ei uskovaiset ole parempia ihmisiä eivätkä tuomitsevia, kukaan kun ei voi täysin olla varma mihin joutuu kuoleman jälkeen. Kaikille on mahdollista pelastua!
Ok, mutta miten suhtaudut siihen, että kristityt ovat koko uskonnon olemassaolon ajan kokeneet, että juuri nyt eletään näitä kummallisia maailmanlopun aikoja? Mietipä nyt, millaisia hirveitä katastrofreja maailmassa on ollut - heitetäänpä nyt suhteellisen lyhyen ajan päästä vaikkapa ensimmäinen ja toinen maailmansota, jotka olivat oikeasti ihan hirveitä tapahtumia - mutta silti maailmanloppu ei tullut. Tai vaikkapa nyt musta surma. Tai 30-vuotinen sota. Tai isoviha. Ei tullut maailmanloppua, vaikka kuinka julistettiin, että nyt sitä kuulkaa lopun aikoja eletään.
Nyt luontokin kärsii eri tavalla kuin aiemmin. Ihmislaumoja tulee rajan takaa, jossain oltiin ennustettu Israelin kohtaloa ja sinne juutalaisten kotiin paluusta. En tiedä kuin vajavaisesti näistä asioista. Myös homo- ja lesboparit hyväksytään - ihmiset tulevat itsekkäimmiksi. Rakastaa pitäisi kaikkia - myös niitä lesboja ja homoja.
Niin pitääkin rakastaa. Todellakin.
Kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla. Ja toivottavasti se on kristinuskon Jumala, joka sammuttaa viimeisenä valot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kyllä se luonto on kärsinyt muulloinkin ihmisten tekemisistä. Ihmislaumoja on tullut rajan takaa muulloinkin. Suosittelen, että hankit enemmän tietoa siitä, millainen maailma on ollut ennen, niin saat vähän perspektiiviä elämään eikä tarvitse ahdistuneena odottaa lopun aikoja. Tiedon puute on juuri se, joka saa ihmiset kuvittelemaan, että nyt eletään muka niin ja niin poikkeuksellista aikaa kaikkiin muihin aikoihin verrattuna.
Mikään jumala niitä valoja sammuta. Kymlä se on asteroidi, supertulivuori tai ydinsota kun ne lamput sammuttaa. Hämmästyn aina kun vielä vuonna 2916 monet päällepäin fiksun oloiset ihmiset kertoo uskovansa satuolentoihin.
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen 35v kirjoitti:
Ennen sitä taivaaseen tempausta tulet sinäkin kokemaan ilmestyskirjan ratsastajat!
Tauti!, Sota!, Puute!, Kuolema!
Tautihan meillä on läsnä ollut jo pitkään ensin oli mustarutto, sitten influenssa, Siitä hiv ja nyt antibioottille resistenssit bakteerit.
Sota samoin sota meillä on ollut aina läsnä. Vielä tänäkin päivänä herramme nimeen on tapettu mailmassa eniten ihmisiä. Nyt muslimit ovat kovaa vauhtia kirimässä kiinni tämän.
Puute kuinka moni maailman ihmisistä potee puutetta näistä asioista? Työ, raha, koti, turvallisuus, onnellisuus?
Kuolema siihen loppuu kaikki.
Mutta eikös maailmanlopun jälkeen tule tuomiopäivä jolloin kuolleet nostetaan ja ennen sitä tuhatvuotinen valtakunta jolloin kaikki on tosi hyvin? Ei tässä nyt tunnu olevan mikään hyvin joten maailmanloppua joutuu odottamaan vielä tovin. Ainakin profetian mukaan jonka saatan muistaa väärinkin. En ole aikoihin Ilmestyskirjaa lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Mikään jumala niitä valoja sammuta. Kymlä se on asteroidi, supertulivuori tai ydinsota kun ne lamput sammuttaa. Hämmästyn aina kun vielä vuonna 2916 monet päällepäin fiksun oloiset ihmiset kertoo uskovansa satuolentoihin.
Pari kirjotusvirhettä tuli vauva tissillä koodatessa, * kyllä ja *2016
Vierailija kirjoitti:
Jos terrori-iskuja pidät maailmanlopun mittarina niin eikö sen olisi pitänyt tulla silloin kun jengiä kuoli moninkertaisesti verrattuna nykypäivään? Kannattaisiko vähän lukea historiaa ja ehkä muutakin mediaa kuin iltalehteä?
http://www.datagraver.com/case/people-killed-by-terrorism-per-year-in-w…
Amen
Noin jokainen sukupolvi ajattelee mutta sori vaa ei olla yhtään sen erikoislaatuisempia kun muutkaan sukupolvet ja tuskin maailman loppua olemme julistamassa.
Jumala on suurin rakkaus ja hän rakastaa meitä kaikkia. Ihmisen sielu on osa Jumalaa. Rakkaus ei tuomitse eikä lähetä kadotukseen. Helvetti on ihmisen keksimää. Henkimaailmassa tosin on monta tasoa. En koskaan ole ymmärtänyt uskovaisten tapaa jaotella ja nostaa itseään. Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
Mitä ylipäätään vouhakata mitään maailmanlopusta, silloinhan kaikki on ohi? Mun mielestä se on aina ollu tietyllä tapaa lohduttava ajatus; kukaan ei jää kaipaamaan tai suremaan kun kaikki lähtee kerralla. Ja kun en usko jumaliin ei tarvitse pelätä kadotusta tai muutakaan kuolemanjälkeistä.
Ainoa ajatus mikä ahdistaa on pitkittynyt kärsimys esim luonnonmullistuksenja elinolojen heikentymisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää ihmiset jotka pelkäävät koko elämänsä ajan taivaspaikan menettämistä.
Niin minuakin. usko Jeesukseen on kuitenkin vapauttavaa. Ei tarvitse pelätä eikä suorittaa mitään. Armo riittää, kun vaan uskoo. Kaikki muu on sivuseikka.
Aikoinaan täällä missä minä asun oli pitkäpartainen mies. Sillä oli rintanappi JEESUS TULEE 2000 ! Elimme silloin vuotta 1998. No vuosi kului ja elimme vuotta 1999 alkutalvea silloin miehellä oli siinä rintapielessä se nappi edelleen... Koitti tämä millenium ja vuosi vaihtui. Rintanappi katosi miehen rinnasta.
Mutta millainen on ollut tämän miehen se viimeiset tunnit 31.12.1999 ! Siellä hän on odottanut milloin tämä messias tulee!!!
Siinä kun olisi mennyt ja soittanut PIM POM ovikelloa juuri siinä vuodenvaihteessa.
Varsinkin Pokemon Go on selvästi maailmanlopun merkki.
Profetiat täyttyy. Raamatun sanan kautta.
Jumalan sanasta ei katoa pieninkään piirto.