Muuttaako maalla kaikki nuoret omiin omakotitaloihin?
Tutun 22v poika asuu edelleen kotona, vaikka on vakiduuni ja hyvä palkka. Ei joudu ostamaan edes ruokaa tai tekemään pihatöitä. Ei kuulemma halua muuttaa vuokralle, kun se on "köyhien homaa". Kerryttää palkkaansa ja sitten ostaa vanhempien avustamana omakotitalon. Pojalla on pari muutakin sisarusta, joten taloja täytyy tulevaisuudessa ostella tiuhaan. Kaupungissa aikuiset lapset potkitaan kyllä aika äkkiä pihalle, omiin opiskelija-yksiöihin tai kimppakämppiin, tai niin ainakin minulle kävi, taida olla sitten vähemmistöä :D Vai tekeekö kaikki rikkaat noin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa aikuiset lapset potkitaan kyllä aika äkkiä pihalle, omiin opiskelija-yksiöihin tai kimppakämppiin, tai niin ainakin minulle kävi, taida olla sitten vähemmistöä :D Vai tekeekö kaikki rikkaat noin?
Mihinkäs potkit, kun kirkonkylällä ei mitään kerrostaloja ole? Joku rivarinpätkä korkeintaan, mutta vapaita vuokra-asuntoja ei yleensä ole yhtäkään. Vaihtoehdot on suunnilleen teltta tai omakotitalo. Suurin osa nuorista kyllä muuttaa kaupunkiin opiskelemaan. Opiskelujen jälkeen takaisin palaavat rakentavat tai ostavat omakotitalon. Jotkut ostavat kotitalonsa, jos vanhemmat haluavat muuttaa pienempään asuntoon tai lähemmäs palveluita.
Talojen hinnat maaseudulla ovat todella alhaalla.
no ainakin naattivat elämästään eivätkä mäkätä täällä kuin jotkut kerrostalokyttääjät.
Opiskeltiin yliopistossa kaupungissa, asuttiin opiskelija-asunnossa. Muutettiin maaseudulle töihin, vuokrattiin rivitalo. Vasta jonkun vuoden töissä oltua rakennettiin omakotitalo.
Vaikka maalla vanhat omakotitalot on halpoja, ei pankeilta saa niihin helposti lainaa. Ne odottavat remonttia tai vaikka olisivat hyväkuntoisia, ei niiden myynti ole nopeaa. Moni tuntemani vastavalmistunut asuu useamman vuoden vuokralla säästäen siihen omakotitaloon.
Jos täällä pääseekin pienellä alkupääomalla taloon kiinni, sen arvo tippuu toisin kuin kaupungissa. Lisäksi halutessaan siitä voi olla todella vaikea päästä eroon. Ainakin, jos se on vähääkään vanhempi.
Eihän kukaan kunnon ihminen kerrostalossa asu! Omakotitalo se olla pitää ja mieluiten itse rakennettu.
200 000e
25m2 yksiö vs. 200m2 ja 6000 neliötä tonttia.
Ei tarvinnut mun montaa sekuntia miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän omakotitalo jossain peräjunttilan muuttotappiokunnassa edes maksa mitään.
Eo todellakaan ole mitään "rikkaitten hommaa" tuo.Katselin just mökkikunnan omakotitalojen hintoja 20.000-100.000 maksavat melkein kaikki.
Yksiö Helsingin kantakaupungissa maksaa 200 000 eli ???
Yksiö Venäjän rajalla 25 000 euroa.
Tämä!