Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen (ja narsistinen) ex, miten hoitaa isän ja vauvan tapaamiset?

Vierailija
16.07.2016 |

Olen siis eronnut lapseni isästä raskausaikana. Eron syy oli miehen jossain määrin narsistinen käytös. Hän olisi halunnut määrätä tulemiseni ja menemiseni, en olisi saanut pitää yhteyttä sukulaisiini tai ystäviini, mikään ei koskaan ollut miehen vika vaan aina onnistui puhumaan kaiken minun tai jonkun muun viaksi. Raskauden aikana kuvioon tuli myös väkivalta, mies löi kahdesti, koska minä tyhmä annoin ekan kerran anteeksi, mutta toisen lyönnin tapahduttua lähdin välittömästi.

Olen vielä raskaana, mutta miten vauva ja isä voisivat tavata toisiaan sitten kun vauva on syntynyt? Mies on ainakin sanonut haluavansa nähdä lastaan. Alussa ei tietysti pitkiä aikoja, koska vauva on niin pieni. Kotiini en miestä uskalla päästää.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tuollaisessa tilanteessa suunnittelet edes että lapsi saisi tavata isäänsä?! Tapaamisoikeus ei ole vanhemman vaan lapsen ja jos isällä on narsistisia piirteitä, en käsitä miksi haluat altistaa lapsesi hänen kommervenkkeihinsä?

Lastenvalvoja voi tässä tilanteessa suosittaa että mitään tapaamisia ei koskaan tapahdu.

Sulla on aika korkea käsitys lastenvalvojista.

Vierailija
42/45 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samanlaisella kokemuksella voin kertoa, että aikoinaan tarinani kerrottuani lastenvalvojalle tässä isyydentunnustustapaamisessa, lastenvalvoja suositti että vastustan isyyden selvittämistä ja näin teinkin. Eli missään papereilla ei ole lapsella isää ollenkaan. Isällä toki on ollut mahdollisuus mennä oma-aloitteisesti tunnustamaan isyys ja alkaa vaatia tapaamisia, mutta tähän ei koskaan ryhtynyt (lapsi kohta jo täysi-ikäinen).

Olin siis tuohon tapaamiseen mennessä ilmoittanut meidän molempien nimet eli mikään salaisuus sille lastenvalvojalle ei isä ollut mutta ei silti ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin että saataisiin isän nimi papereihin, kun "vastustin".

Ja nyt jälkikäteen ajateltuna tuo oli elämäni paras ratkaisu!

Laki on muutettu. Sitä ei voi enää vastustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertois isää, vaikka sen hyvin tietäisin.

Vierailija
44/45 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
45/45 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies välttämättä lasta kohtaan ole väkivaltainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi