Miksei viestiin voi heti vastata?
Mikseivät ihmiset voi vastata viesteihin heti kun näkevät sellaisen tulleen? Vastaamiseen menisi vain pari sekuntia. Onko se, että viestiin vastaa vasta muutaman tunnin kuluttua vaikka sen on nähnyt aiemmin, aina merkki ettei toisen jutut kiinnosta?
Kommentit (43)
Jos puhut esim whatsapista niin kyllä näin usein on. Monta kertaa käydään online mutta ei vastata eli ihmistä ei kiinosta.
Vammaista käytöstä.
Mikään viesti ei mulla lähde parissa sekunnissa...
Jos tekstiviestistä puhutaan niin minä saatan vastata useita tunteja myöhemmin ihan sen takia etten edes pidä luuria koko ajan mukana.
Jos molemmilla on päällä toiminta, jossa näkyy "henkilö x kirjoittaa viestiä" tai "x paikalla", niin on ärsyttävää vastata kun toinen odottaa/seuraa sitä sun kirjoitusta. Minä tarvitsen aina hetken miettiäkseni miten sanani muotoilen ja se toisen odotus ja katselu asettaa "paineita" :D Helpompi vastata vasta sitten kun kysyjä ei ole enää "paikalla" -tilassa.
En myöskään halua aina mitään reaaliaikaista rupattelua. Jos vastaa nopeasti, niin toinenkin vastaa nopeasti, tulee lisäkysymyksiä ja keskustelu venyy. En jaksa turhanpäiväistä small talkia ei-niin-läheisten tuttavien kanssa. Etenkään, jos olen töissä tai on kiire.
Vierailija kirjoitti:
Aina ei oikeesti ehdi.
Aina ei voi vedota tuollaiseen potaskaan, jos esim ihminen käy monta kertaa online.
Sitä paitsi jos on kiire ja asia vaatii keskittymistä aina voi sanoa: "vastaan myöhemmin".
Jos ihmisellä on kiire se ei edes tartte kännykkää räplätä
Monet saavat noita viestejä aika helkutisti, sen lisäksi että on muutakin elämää kuin viestitellä ja olla online 24/7.
Täytyy esimerkiksi plarata kaikki läpi ja sitten sen jälkeen alettava kiireellisimpiin sisältöihin vastaamaan, siinä sivussa tarkastaa mitä on sopinut kalenterista , jne. HOITAA REAALI ELÄMÄN ASIAT!!!
Vituttaa sellaiset hätähousut jotka itse elää somessa eikä tajua että ihmisillä--on--oikeasti--muutakin---kiinnostuksen kohteita kuin twiittailu, textailu tai hengailla kirjoitellen jossain tylsääkin tylsemmässä whatsupissa. Sitten mökötetään ja loukkaannutaan tyyliin eiks mulla olekaan mitään väliä...nyt mä kyllä suutun kun viesti on luettu mut ei heti reagoitu en ehdi yhtään odotella kiirekiirekiire...
Sori mutta juurikin yksi loukkaantui kun ei hetipaikalla responseerattu "mitä teet, missä meet" ...
Riippuu viestistä. Jos viestiin voi vastata heti "ok", sen voin toki heti laittaa, mutta jos pitää kirjoittaa pitkä viesti ja asiaan ei ihan sillä hetkellä edes välttämättä osaa vastata, tietenkin kirjoitan vastauksen vasta silloin, kun pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekstiviestistä puhutaan niin minä saatan vastata useita tunteja myöhemmin ihan sen takia etten edes pidä luuria koko ajan mukana.
Onnittelut. Sillä jostain syytä juuri kaltaisesi ovat niitä tasapainoisempia ja suosituimpia tyyppejä, joilla on oikeasti mielenkiintoinen elämä --luurin ulkopuolella.
aikamoistameininkiä kirjoitti:
Jos puhut esim whatsapista niin kyllä näin usein on. Monta kertaa käydään online mutta ei vastata eli ihmistä ei kiinosta.
Vammaista käytöstä.
Töissä ollessani saatan vilkaista pikaisesti viestit. Jos kukaan ei ole kuollut/joutunut onnettomuuteen, en koe tarpeelliseksi reagoida sillä sekunnilla. Vastaan sitten ruokatunnilla, kahvitauolla tai työpäivän jälkeen kotona. Meillä saa töissä heti pahaa silmää, jos työajalla roikkuu puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Aina ei oikeesti ehdi.
Aina ei voi vedota tuollaiseen potaskaan, jos esim ihminen käy monta kertaa online.
Sitä paitsi jos on kiire ja asia vaatii keskittymistä aina voi sanoa: "vastaan myöhemmin".
Jos ihmisellä on kiire se ei edes tartte kännykkää räplätä
Mikä ihmeen vaatimus tämä "vastaan myöhemmin" on? Mistä lähtien tällaisesta on sovittu? Eikö se riitä, että vastaa myöhemmin?
a) töissä ei voi, b) mökillä ei kuule, kun puhelin kaukana c) voin olla nukkumassa d) voi olla vieraita, e) voin olla autossa, kaupassa tms....
Kaikki ei elä puhelin kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei oikeesti ehdi.
Sitä paitsi jos on kiire ja asia vaatii keskittymistä aina voi sanoa: "vastaan myöhemmin".Jos ihmisellä on kiire se ei edes tartte kännykkää räplätäMikä ihmeen vaatimus tämä "vastaan myöhemmin" on? Mistä lähtien tällaisesta on sovittu? Eikö se riitä, että vastaa myöhemmin?
No se on käytös tapa. Kyllä se pistää ärsyttämään jos olet kysynyt jotain tärkeää asiaa ja näet että toinen käynyt 6 kertaa pläräämässä viestejä päivän aikana ja on "kiireinen".
Mä katon kyllä viestit ja jos on lapselta niin vastaan heti. Muuten saa odottaa, jos on joku tilanne päällä just.
Hupaisin oma kokemus oli, kun entinen opiskelukaveri vastasi viimeisimpään oma-aloitteisesti laittamaani viestiin vuoden (!) kuluttua. Hieman meni maku yhteydenpidosta.
Hän laittoi kuitenkin tämänkin jälkeen itse viestejä tyyliin, "olen tulossa ylihuomenna Helsinkiin, pääsisikö teille yöksi". Tai "ollaan tulossa ensi vkl työporukalla sinne, mitä ravintolaa suosittelisit".
No, oli muita suunnitelmia itselläkin kun kutsui itsensä yökylään ja tuohon ravintolasuositusviestiin en edes jaksanut vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei oikeesti ehdi.
Sitä paitsi jos on kiire ja asia vaatii keskittymistä aina voi sanoa: "vastaan myöhemmin".Jos ihmisellä on kiire se ei edes tartte kännykkää räplätäMikä ihmeen vaatimus tämä "vastaan myöhemmin" on? Mistä lähtien tällaisesta on sovittu? Eikö se riitä, että vastaa myöhemmin?
No se on käytös tapa. Kyllä se pistää ärsyttämään jos olet kysynyt jotain tärkeää asiaa ja näet että toinen käynyt 6 kertaa pläräämässä viestejä päivän aikana ja on "kiireinen".
Jos kysymys on tärkeä, niin se kysytään soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei oikeesti ehdi.
Käytöstapa on se, että vastaa silloin kun ehtii. Jos sinulle ei esim vuorokauteen vastata, en usko, että asiasikaan kovin tärkeä tai kiireellinen on.
Tuohon aloittajan kysymykseen, onko vastaamattomuus merkki, ettei toisen jutut kiinnosta. Ei ainakaan omalla kohdallani, paitsi jos sitä vastausta ei tule koskaan. Minä en halua vastata viesteihin puolihuolimattomasti ja jos esimerkiksi kiinnostava mies viestittää, minä mietin tarkkaan, mitä kirjoitan.
On todella ärsyttävää, kun ei voi mitäån vastata tekstiviestiin. Siitä saa sellaisen kuvan, ettei toista paljoa kiinnosta.
Vielä tökerömpää mielestäni on, kun ei vastata sähköpostiin. Vaikuttaa töykeältä ja ammattitaidottomalta.
Itse kyllä vastaan
Aina ei oikeesti ehdi.