Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unessasi tapahtunut kohtaaminen ja keskusteleminen esim. kuolleen kanssa - totta vai mielikuvituksen tuotetta?

Vierailija
16.07.2016 |

Unista on kiistelty paljon, toiset uskovat unissa käytäviin keskusteluihin esimerkiksi kuolleiden kanssa. Toiset pitävät unia alitajunnan tai mielikuvituksen tuotoksina, joilla ei ole mitään merkitystä. Oletko sinä kohdannut unissasi edesmenneitä rakkaitasi/ihmisiä, joiden kanssa et ole enää tekemisissä? Mitä ajattelet näistä unista? Ovatko ne sinulle totta vai kuvitelmaa?

Oma mieheni lähti selittelemättä kuukausia sitten. Epäilin hänen olleen uskoton (kännykän piilottelua, laittautumista, ärtyisyyttä, poissaoloa...), mutta hän ei myöntänyt mitään. Näin todentuntuista unta exästäni vähän aikaa sitten ja unessa mies tunnusti pettämisen ja kertoi kuka toinen nainen oli. Onko unessa mitään totta vai onko uni vain mielikuvitukseni tuotetta?

AP

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että unessa voi päästä yhteyteen tuonpuoleisen kanssa, eli minulle se on totta.

Vierailija
2/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot vaan päästäs vialla jos kuvittelet unien olevan totta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monesti nähny unta kuolleesta sukulaisesta tai kaverista. Yhteistä näissä on se, ettei tämä kuollut puhu koskaan mitään. Hänellä on aina sellainen lempeä ja ystävällinen olemus ja herätessäni on aina hyvä olo itsellä. Ja sanottakoon vielä, etten ole uskovainen enkä myöskään usko mihinkään unien merkityksiin.

Vierailija
4/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä alitajunta lohduttaa tai yrittää selittää tmv, mutta en epäile etteikö joskus kuoleva tai kuollut voisi tulla uniin. Energiaahan sielu ja muistot ja sellaiset ovat, eikä energia katoa minnekään, muuttaa vain muotoa, joten miksi henki/sielu ei olisi tuolla jossain olemassa?

Vierailija
5/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia pelkojasi ym unet tuovat tietoisuuteesi, eivät mitään "totuutta"

Vierailija
6/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuntaa. En lähtisi raivoamaan kenenkään oven taakse vain unen johdattelemana! Mä näin unta, että synnytin pikkupossun... Unta vai totta...

Vierailija
7/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös näin eron keskellä unen, jossa exä oli vaaleatukkaisen naisen kanssa. He tanssivat ja ilkkuivat minulle, että etpäs tiedäkään, että meidän suhteemme on eron oikea syy!

Puolen vuoden päästä sain tietää, että vaaleatukkainen nainen (minulle ennalta tuntematon) oli eron lopullinen syy. Uskon, että alitajuntani oli järkeillyt jotain tällaista olleen tekeillä, niin että se tuli unena päähäni. Hiustenväri oli varmasti sattumaa. Kuolleiden kanssa keskustelusta ei ole kokemusta.

Vierailija
8/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin "enneunen" puolisen vuotta äitini kuoleman jälkeen:

Istuimme terassilla kolmen sepän patsaan luona, äitini, isäni ja minä. Neljäs paikka oli tyhjä. Luoksemme tuli mies tummassa jotenkin synkässä ja nuhjuisessa puvussa - kasvoja en nähnyt kun aurinkovarjo peitti näkyvyyttä. Äitini oli tosi närkästynyt tulokkaasta mutta emme puhuneet mitään.

Mies istui pöytäämme ja puhalsi tupakansavut suoraan isäni kasvoille.

Isäni kuoli muutamaa vuotta myöhemmin keuhkosyöpään, se vieras mies oli kuolema.

Vierailija
9/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän muistot kuolleesta läheisestä mihinkään katoa tämä kuoleman myötä niin ei siinä mitää ihmeellistä ole että kuolleesta näkee joskus untakin.

Vierailija
10/10 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri ne unet olisivat totta, jossa kohdataan kuolleita? Tuskin uskot että muut unesi ovat totta. Usko tuollaiseen yliluonnolliseen perustuu siihen, että siihen haluaa uskoa. Se tuo lohtua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä