Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä noita leikkikenttäkiusaajia vaivaa?!?

Vierailija
16.07.2016 |

Tilanne on se, että viime kesästä saakka naapurin tytöt ovat kiusanneet mun tyttöäni. Se on ollut sellaista ulkopuolelle jättämistä, naureskelua, supattelua ja valheiden levittämistä. Ne tytöt yrittävät eristää mun tyttöni muista pihan lapsista ja yllyttävät tytön kavereita olemaan tytöllemme ilkeä. Tilanne on sikäli hanskassa, että kaikki lapset pihalta eivät lähde tuohon mukaan, joten meidän tyttömme leikkii sitten oikeiden ystäviensä kanssa. Kiusaajatytöt eivät ole koskaan olleet lapsellemme oikeasti kivoja tai missään vaiheessa aidosti yrittäneet luoda hyviä välejä. Tästä syystä ollaan tietoisesti pidetty lapset erillään, mikä tuntuu olevan helpotus meidän lapselle. Nyt kuitenkin nuo tytöt ovat alkaneet ilmestyä meidän ovellemme ja olisivat haluamassa meille leikkimään. Se ei tietenkään ole meille sopinut.

Ihmettelen vaan, että mikä piru oikeasti ajaa ne tänne meille? Mitä tuollaisten lasten päässä liikkuu? Jollakin tasolla tajuan sen, että jos ei haluta leikkiä yhdessä niin ei sitten leikitä yhdessä. Mutta kun todetaan, että "hyvä, ei sitten olla tekemisissä" niin miksi pitää tunkea toisen kotiin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut samassa asemassa tyttösi kanssa. Tosin kukaan ei juurikaan puutunut kiusaamiseen. Sanon vaan yhden vinkin: älä enää päästä näitä tyttöjä teille ja tee hyvin selväksi ettei heillä ole mitään asiaa edes lähestyä sinun tyttöäsi, koska sinun tyttösi tuskin tätä pystyisi ite sanomaan heille. Tuommoset kaverit hajottaa itsetunnon. Ja usko tai älä, mutta kyse on tietoisesta kiusaamisesta noinkin nuorilla, vaikka välillä voivatkin esittää ystävällistä, mutta vain jotta pääsevät uudestaan jättämään porukasta ulos. Toivon että äitini olisi puuttunut omaan tilanteeseen lapsena, koska kiusaamisen seurauksista kärsin edelleen.

Vierailija
22/26 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi oma tyttöni niin kieltäisin näitä kiusaajia pysymään kaukana lapsestani. Noinkin pienet kiusaa aivan tietoisesti eivätkä näytä paljon katuvan. Lapsesi itsetunto hajoaa jos annat heidän jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ollut yhteydessä noiden kiusaajien vanhempiin? Sinuna olisin, tuollainen valehtelu selän takana on varsinkin minusta hyvä syy ottaa yhteyttä.

Älä päästä tyttöjä teille, ja sano syykin suoraan, jos tulevat rimputtelemaan ovikelloa. "Te ette ole tervetulleita meille leikkimään, koska kiusaatte XX:ää. Jos siistitte tapanne ja pyydätte anteeksi, niin voidaan harkita uudelleen."

Vierailija
24/26 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman tien voisi kysyä, että mitä kenenkään kiusaajan päässä liikkuu... Tai liikkuuko ylipäätään mitään...

Vierailija
25/26 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin tytöt sisään, mutta istuttaisinkin pöydän ääreen ja pitäisin pitkän puhuttelun.

Tämä saattaisi olla hyvä vaihtoehto. Tytöt on kuitenkin sen verran pieniä vielä, että eivät ehkä ymmärrä miten pahalta tuollainen kieroilu voi tuntua. Jos heille selittäisi juurtajaksain asiaa? Voisivat oppia jotain. Kertoisin kuinka pahalta heidän toiminta tuntuu, pitäisi yrittää leikkiä sovussa, ei saa sipitellä, eikä kääntää kelkkaa epäreilusti. En pelolla opettaisi vaan hyvällä. Ja sopisin, että saavat tulla kylään jos käyttäytyvät kunnolla, eivätkä kiusaa.

Minä taas luulen, ettei tyttöjen jututtamisella ole kauaskantoisia seurauksia, jos heidän omien vanhempiensa silmät eivät avaudu käytökselle vaan penskat saavat pyörittää kotia mennentullen. Todennäköisesti saat kiukkuiset vanhemmat ovellesi, kun olet kiusannut heidän tyttöjään. Jututtaminen olisi ehdottomasti paras vaihtoehto, jos tyttöjen vanhemmat eivät olisi välinpitämättömiä.

Vierailija
26/26 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan jaksa enää uskoa, että puhuminen auttaa. Kuten kerroin jo, vanhemmat eivät halua uskoa että lapsensa kiusaavat. Ja tytöille on kyllä sanottu useammassakin tilanteessa, mutta eipä auta. Lapsilla on toki tunnetaidot vasta kehittymässä, mutta nuo ovat hämmentävän epäempaattisia jopa lapsiksi. Esimerkiksi kun tyttömme kaatui portaikossa, löi polvensa ja itki sitä tosi kovasti, nämä tytöt nauroivat. Joten olen aika epäileväinen minkään puhutteluiden ja ymmärtämään saamisten suhteen.

Muistan itse myös leikkikenttä- ja alakouluajoilta nuo tuollaiset lapset ja heidän pelinsä. Joten siltäkin pohjalta ajattelen, että parempi on tosiaan pitää nuo lapset poissa meiltä ja tukea niitä lapsen hyviä ystävyyssuhteita  - niitä onneksi riittää.  - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi