Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppiset naiset! Loppuuko kuukautisia edeltävä turvotus, kun vaihdevuodet alkavat?

Vierailija
16.07.2016 |

Tiedän että vaihdevuodet tuovat muunlaisia oireita, mutta nyt kiinnostaisi nimenomaan lähteekö turvotus pois? Kärsin tästä ja muistakin pms-oireista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on päinvastoon lisääntynyt eli on koko ajan ikäänkuin viimeiset viikot kierrosta meneillään.

Vierailija
2/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Loppui turvotus ja pms-vaivat ja mielialan vuoristorata. Minulle vaihdevuodet toivat suurta helpotusta elämään. Kuumien aaltojen kanssa oli alussa hieman vaikeuksia tosin, mutta nyt nekin ovat laimentuneet melkein olemattomiksi. En ole ottanut mitään korvaushoitoa tai lääkitystä ylipäätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa, vatsa tuntuu kasvaneen vaan, en osaa sanoa.

Vierailija
4/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli menkat pois puoli vuotta pois. Tissit oli ihanan pienet ainakin. Kun menkat palasivat niin taas karseat hinkit.

Vierailija
5/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt 49-vuotias enkä ole koskaan kärsinyt turvotuksesta tai PMS-oireista ennen kuukautisia. Tiedä sitten mitä oireita tulee kun vaihdevuodet alkaa.

Vierailija
6/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Loppui turvotus ja pms-vaivat ja mielialan vuoristorata. Minulle vaihdevuodet toivat suurta helpotusta elämään. Kuumien aaltojen kanssa oli alussa hieman vaikeuksia tosin, mutta nyt nekin ovat laimentuneet melkein olemattomiksi. En ole ottanut mitään korvaushoitoa tai lääkitystä ylipäätään.

Toivon itselleni tätä samaa. Oliko sinulla pahat pms-oireet? Minulla ne on niin hirveät, että olen ennen kuukautisia vihainen ja hermostunut kaikesta. Pelkään että voiko vaihdevuodet vielä pahentaa tätä "vitutusta"? Oma hormonitoiminta selvästi hyppii laidasta laitaan, ja heti kun kuukautiset alkavat, olo helpottuu. Voisiko vaihdevuodet tosiaan tuoda helpotusta? Melkein toivon että kuukautiset loppuisivat jo.

Vierailija
7/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut turvotusta ennen kuukautisia, nyt syön korvaushoitoa, puoli vuotta meni hyvin, nyt en tiedä johtuuko tämä olo vaihdevuosista vai jostain kuoleman taudista.

Välillä hikoiluttaa, verenpaine vaihtelee, eilen aamulla 150/80, tänä aamuna 90/60, väsyttää muttei nukuta, paikat särkee, jos nukkuu ei kuitenkaan virkisty vaan on yhtä uupunut kun illalla, kaikki on tylsää ja välillä tuntuu että täytyy siivota nurkat kuntoon ettei perikunnalle jää romujen raivaus. Väkisin yritän keksiä tekemistä joka päivälle, näin lomalla, muuten makaisin sängynpohjalla koko kuukauden.

Vierailija
8/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon itselleni tätä samaa. Oliko sinulla pahat pms-oireet? Minulla ne on niin hirveät, että olen ennen kuukautisia vihainen ja hermostunut kaikesta. Pelkään että voiko vaihdevuodet vielä pahentaa tätä "vitutusta"? Oma hormonitoiminta selvästi hyppii laidasta laitaan, ja heti kun kuukautiset alkavat, olo helpottuu. Voisiko vaihdevuodet tosiaan tuoda helpotusta? Melkein toivon että kuukautiset loppuisivat jo.

Minulla oli voimakkaita pms-oireita. Koko elämä pyöri kuukautisten ympärillä. Joko ne olivat alkamassa tai päällä tai loppuneet, jolloin oli edes vähän normaalia elämää kymmenisen päivää, kunnes rumba lähti taas alusta.

Odotin kauhulla vaihdevuosia, että mitähän silloin tuleekaan, kun nyt on jo niin hankalaa. Olin täysin ällistynyt, että vaihdevuodet lopettivat tuon vuoristoradan. Läheisenikin sanovat, että olen ihan toisenlainen nykyään. Kuukautisten loppumisesta on 4 vuotta, enkä ole ollut 45 vuoteen näin tasapainoinen. Nyt siis 55-vuotias :)

Vierailija
9/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut turvotusta ennen kuukautisia, nyt syön korvaushoitoa, puoli vuotta meni hyvin, nyt en tiedä johtuuko tämä olo vaihdevuosista vai jostain kuoleman taudista.

Välillä hikoiluttaa, verenpaine vaihtelee, eilen aamulla 150/80, tänä aamuna 90/60, väsyttää muttei nukuta, paikat särkee, jos nukkuu ei kuitenkaan virkisty vaan on yhtä uupunut kun illalla, kaikki on tylsää ja välillä tuntuu että täytyy siivota nurkat kuntoon ettei perikunnalle jää romujen raivaus. Väkisin yritän keksiä tekemistä joka päivälle, näin lomalla, muuten makaisin sängynpohjalla koko kuukauden.

Korvaushoito ei ole terveellistä.

Vierailija
10/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei ole turvotusta ollut koskaan ennen menkkoja

2. Ei ole vaihdevuosia näkynyt

Vierailija
11/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta 48, mutta kohderyhmään kuulun. Sairastanut rintasyövän, minkä hoidot aikaistivat vaihdevuosia. Ei ole pms-oireita, koska melkein vuoden olleet menkat poissa. Maha on koko ajan turvoksissa ja olen lihonut pari kiloa ilman elintapojen muutosta. Itse asiassa syön jopa vähemmän kuin aiemmin aikuisiällä, ja silti vyötärönympärys kasvanut. Öisin tulee tukalia olotiloja, jalkoja kuumottaa ja on pakko nousta kävelemään. Lääkäri sanoi, että normaalia vaihdevuosioireilua. Unenlaatu on hiukan heikentynyt juuri heräilyjen vuoksi. Mutta minkäs teet.

Vierailija
12/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vasta 48, mutta kohderyhmään kuulun. Sairastanut rintasyövän, minkä hoidot aikaistivat vaihdevuosia. Ei ole pms-oireita, koska melkein vuoden olleet menkat poissa. Maha on koko ajan turvoksissa ja olen lihonut pari kiloa ilman elintapojen muutosta. Itse asiassa syön jopa vähemmän kuin aiemmin aikuisiällä, ja silti vyötärönympärys kasvanut. Öisin tulee tukalia olotiloja, jalkoja kuumottaa ja on pakko nousta kävelemään. Lääkäri sanoi, että normaalia vaihdevuosioireilua. Unenlaatu on hiukan heikentynyt juuri heräilyjen vuoksi. Mutta minkäs teet.

Niinpä, huokaiset vain, että minkäs teet.  Etkä sitten tee mitään asialle :(

Vierailija
13/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö edes, että syöpähoidot läpikäynyt ei saa käyttää hormonikorvauslääkkeitä?

Vierailija
14/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonmukaisia keinoja hoitaa vaihdevuosioireita?

Vierailija
15/15 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö edes, että syöpähoidot läpikäynyt ei saa käyttää hormonikorvauslääkkeitä?

En tiennyt, mutta en myöskään maininnut mitään lääkkeitä. Vai luitko niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän