Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen vaikeat ajat

15.07.2016 |

Seurustelevat, seurustelleet, kuinka kauan teillä on kestänyt vaikeaa aikaa parisuhteessa? Millainen ongelma oli, kuinka siitä selvisitte? En nyt ala kertomaan suhteestani täysanalyysia, mutta olemme n 22 ja m 23 pariskunta, yhteisiä vuosia takana 2 ja nyt vaikeaa aikaa ollut 4kk, ennen tätä todella hyvä suhde.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa aikaa ei ikinä ollut. Korkeintaan muutamia viikkoja jolloin oli kiirusta enemmän. Silloinkin kyllä nopeasti asiat analysoitiin. En minä kestäisi monen kuukauden vaikeita aikoja.

Ongelmat ratkeaa keskustelemalla usein.

Hyväkin parisuhde tosin voi loppua.kun seinään toisen tietämättä.

Vierailija
2/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on aina subjektiivinen. Molemmat kokee sen eri tavalla. Parisuhde voi olla miehellesi aivan ok. Sinusta se taas voi olla vaikea. Menkää parisuhdeneivontaa. Se on vähän kuin veisi auton huoltoon. Siellä persuhde laitetaan kuntoon ja säädetään molemmille mieleiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Vaikeaa aikaa ei ikinä ollut. Korkeintaan muutamia viikkoja jolloin oli kiirusta enemmän. Silloinkin kyllä nopeasti asiat analysoitiin. En minä kestäisi monen kuukauden vaikeita aikoja.

Oletteko olleet kauan yhdessä?

AP

4/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on aina subjektiivinen. Molemmat kokee sen eri tavalla. Parisuhde voi olla miehellesi aivan ok. Sinusta se taas voi olla vaikea. Menkää parisuhdeneivontaa. Se on vähän kuin veisi auton huoltoon. Siellä persuhde laitetaan kuntoon ja säädetään molemmille mieleiseksi.

Näin juuri. Terapiassa voisi olla ideaa.

Vierailija
5/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöntyllerö kirjoitti:

AP

Emme ole enää, mutta noin 5-vuotta kunnes naapurin nurmikko alkoi näyttää paremmalta hänen silmissään. Ei tosin kenenkään muun ei minun eikä sukulaisten. Aina ei voi voittaa

6/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään antaa suosituksia parisuhdeterapeutista pk seudulla?

7/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihan lapsia vielä. Hankkikaa elämänkokemusta ensin, yrittäkää parisuhdetta vasta sitten. 

9/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ihan lapsia vielä. Hankkikaa elämänkokemusta ensin, yrittäkää parisuhdetta vasta sitten. 

Ok, lapsia varmasti vielä jossain määrin olemme. Mutta itse varsinkin olen ehdottomasti parisuhdeihmisiä, ei minua tuo sinkkuelämä kiehdo. Mitä tulee poikaystävääni, kyllä hänkin on rellestysvuodet taakseen jättänyt.

Vierailija
10/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä vasta kolme vuotta, eikä meillä ole mitään vaikeita aikoja ollut. On ollut päiviä jolloin ollaan riidelty tai oltu vähän viileitä toisiamme kohtaan mutta koskaan ei ole kestänyt päivää kauemmin. Mä ajattelen, että tämä on niin lyhyt aika, että jos pitkiä vaikeita aikoja tässä kerkeää olla niin pitää vähän miettiä mikä mättää ja miksi juttu ei toimi.

Kannattaa varmaan mennä terapiaan juttelemaan. Jos ei auta niin on pakko vaan erota. Olisi helpompaa neuvoa, jos vähän selventäisit mihin ongelmat liittyy.

11/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma liittyy mieheni työtressiin, ystäväni ovat olleet sitä mieltä että hän on kuulostanut masentuneelta, sen takia tässä olen myöskin ollut pitkäpinnainen.

Vierailija
12/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia. Ei kun ihan totta, kyllä se kesti vuosia. Kaksi hyvin nuorta, mielenterveysongelmaista, edellisistä parisuhteista traumatisoitunutta pässinpäätä yhdessä, sen siitä saa. Nyt on reilusti yli vuoden verran ollut hyvin tasaista. Kyllä kannatti riidellä, kun enää ei tarvitse. Ollaan kasvettu molemmat ihan hirveästi tän parisuhteen aikana, opittu tekemään kompromisseja ja näkemään omaa napaa pidemmälle. Siinä missä ekan, tokan ja kolmannenkaan vuoden aikana ei pystynyt näkemään, ollaanko enää "ens viikolla" yhdessä, niin nyt molemmista tuntuu, että tässä ollaan ja pysytään. Naimisiin ollaan menossa. Vaikka se alku oli ihan helvettiä, päivääkään en vaihtaisi, koska sen läpi elämällä ollaan päästy tähän, missä ollaan nyt.

Vierailija
13/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöntyllerö kirjoitti:

Ongelma liittyy mieheni työtressiin, ystäväni ovat olleet sitä mieltä että hän on kuulostanut masentuneelta, sen takia tässä olen myöskin ollut pitkäpinnainen.

No siinä tapauksessa terapia meneeihan hukkaan. Ainoa lievennys työsttessiin on töiden vähentäminen. Tai tukeminen ja tsemppaaminen uusien stressittömämpien töiden haussa.

14/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia. Ei kun ihan totta, kyllä se kesti vuosia. Kaksi hyvin nuorta, mielenterveysongelmaista, edellisistä parisuhteista traumatisoitunutta pässinpäätä yhdessä, sen siitä saa. Nyt on reilusti yli vuoden verran ollut hyvin tasaista. Kyllä kannatti riidellä, kun enää ei tarvitse. Ollaan kasvettu molemmat ihan hirveästi tän parisuhteen aikana, opittu tekemään kompromisseja ja näkemään omaa napaa pidemmälle. Siinä missä ekan, tokan ja kolmannenkaan vuoden aikana ei pystynyt näkemään, ollaanko enää "ens viikolla" yhdessä, niin nyt molemmista tuntuu, että tässä ollaan ja pysytään. Naimisiin ollaan menossa. Vaikka se alku oli ihan helvettiä, päivääkään en vaihtaisi, koska sen läpi elämällä ollaan päästy tähän, missä ollaan nyt.

Kiitos kun jaoit kokemuksesi!

15/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltäni päättyy maanantaina työt, sillä molemmat jatkamme opiskeluja. Tässä voisi olla käännekohta parempaan, toivotaan.

Vierailija
16/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänkokemustahan tuo parisuhteessa oleminenkin on. Kyllähän siinä oppii jo paljon, vaikka suhde ei kestäisi. Vai pitääkö ensin olla maisterin paperit ja vakiduuni, ennen kuin voi harkita seurustelua?

17/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänkokemustahan tuo parisuhteessa oleminenkin on. Kyllähän siinä oppii jo paljon, vaikka suhde ei kestäisi. Vai pitääkö ensin olla maisterin paperit ja vakiduuni, ennen kuin voi harkita seurustelua?

Niinpä. Eri asia, jos olisimme esimerkiksi vielä alaikäisiä. Yhdessähän sitä parina kasvetaan.

18/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/22 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöntyllerö kirjoitti:

AP

Emme ole enää, mutta noin 5-vuotta kunnes naapurin nurmikko alkoi näyttää paremmalta hänen silmissään. Ei tosin kenenkään muun ei minun eikä sukulaisten. Aina ei voi voittaa

No eiköhän tossa ole silloin miehen mielestä ollut jo jotain aika pahasti parisuhteessa pielessä. Ei toki oikeuta tuollaiseen käsittämättömän tökeröön perseilyyn.

20/22 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöntyllerö kirjoitti:

AP

No eiköhän tossa ole silloin miehen mielestä ollut jo jotain aika pahasti parisuhteessa pielessä. Ei toki oikeuta tuollaiseen käsittämättömän tökeröön perseilyyn.

Oletettavasti naisessa, mutta kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi