Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele uudelle korkeakouluopiskelijalle läppäriä :))

Vierailija
15.07.2016 |

Saan rakkaalta ukiltani läppärin lahjaksi opiskelemaan pääsyn kunniaksi.
Ukkini kriteerit: ei mitään kahden tonnin konetta :D
Mun kriteerit: ei ehkä mitään Macia, koska mulla on samsungin puhelin ja ne ilmeisesti ei pelitä yhteen :)

Jos siellä on opiskelijoita ja miksei muitakin näistä asioista ymmärtäviä niin vinkatkaa hyviä hinta-laatusuhteen kannettavia, me ei tajuta koneista mitään :Dd

Kannettavan tulisi siis olla sen kokoinen/painoinen, että sitä jaksaa kantaa mukana ja mahtuu hyvin laukkuun. Ja että se oikeesti pelittää hyvin kouluhommia ajatellen :)

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo MacBook, sit uus puhelin kun on varaa.

Vierailija
22/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-opiskelija mikä ala? Käytätkö sitä pelkkään kirjoittamiseen vai kodaamiseen/mallintamiseen/piirtämuseen...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MacIntosh, tosin hankala löytää kun niin vanha

Vierailija
24/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimivaatimukset: Intel i5 tai AMD:n vastaavat, väh. 6 Gt keskusmuistia, näytönohjain ​vähintään Intel HD 4400 tai vastaava, näytön tarkkuus ​vähintään 1920 x 1080, levytilaa vähintään 500Gt​, Windows 7, 8 tai 10.

Ohjeessa mainitaan, että tuollaisen koneen saisi jo 600e, mutta sekin tuntuu isolta rahalta pienestä palkasta ja parempihan olisi, jos olisi minimivaatimuksia parempi. Käytettyä en haluaisi kun edellinen ostamani yritysläppäri oli aivan pommi.

Vierailija
25/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimivaatimukset: Intel i5 tai AMD:n vastaavat, väh. 6 Gt keskusmuistia, näytönohjain ​vähintään Intel HD 4400 tai vastaava, näytön tarkkuus ​vähintään 1920 x 1080, levytilaa vähintään 500Gt​, Windows 7, 8 tai 10.

Ohjeessa mainitaan, että tuollaisen koneen saisi jo 600e, mutta sekin tuntuu isolta rahalta pienestä palkasta ja parempihan olisi, jos olisi minimivaatimuksia parempi. Käytettyä en haluaisi kun edellinen ostamani yritysläppäri oli aivan pommi.

En siis ole ap, vaan muuten vain huutelen apua.

Vierailija
26/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenovon Thinkpadeistä sopivan kokoinen.  Käytä töissä päivittäin, toimii kuin rasvattu vaikka läppäri on jo yli kolme vuotta vanha.

Vierailija
27/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältä Aceria ja HP pavillioneita. Läppärissä mieluiten ssd-levy ja näytön resoluutio parempi kuin se surkea 1366x768 mitä näkee halvimmissa läppäreissä. Akun kestoon kannattaa myös kiinnittää huomiota, jos luennoilla harkitset käyttäväsi.

Miksei HP Pavilionia? :o

Vierailija
28/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mac Air.

Itse olin ekat 3kk ilman konetta viime vuonna, jonka jälkeen oli vaan pakko taipua ja mennä ostamaan se mac. :D Paras kannettava ikinä! Akunkesto ihan huippua ja kevyt ja ohut laite. Samsung note 4 puhelimena ja ei yhteensopivuusongelmat oo haitannut. :)

Vierailija
30/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä tahansa halpisläppäri riittää. Itse ottaisin kuitenkin 17" näytöllä.

Vierailija
31/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältä Aceria ja HP pavillioneita. Läppärissä mieluiten ssd-levy ja näytön resoluutio parempi kuin se surkea 1366x768 mitä näkee halvimmissa läppäreissä. Akun kestoon kannattaa myös kiinnittää huomiota, jos luennoilla harkitset käyttäväsi.

HP pavillion on paras!! Ehottomasti se. Aceria en suosittele minäkään.

Vierailija
32/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MacBook sit kun on varaa, eiköhän lehtiöllä pärjää siihen asti.

Vierailija
33/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tällaisen:

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/HP14…

Syyt: rungon materiaali alumiini (joka kuulemani mukaan kestää paljon paremmin käytössä kuin ns. "ämpärimuovi"), 256 GB SSD, akun kesto 9 h, paino 1,49 kg.

Olen käyttänyt MacBookia jo useamman vuoden, mutta koska en ole mikään haka tietokoneiden kanssa, päätin ostaa opiskeluun sellaisen koneen, jonka käyttöön saan tarvittaessa apua. Tätä yksilöä suositteli minulle henkilö, joka ymmärtää tietokoneiden päälle ja joka otti huomioon henkilökohtaiset toiveeni (kevyt, kestää käytössä, on nopea).

Vierailija
34/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei HP Pavilionia? :o

Kokemusta kahdesta yksilöstä. Molemmat susia, jotka hädintuskin kestävät takuuajan. Toiseen vaihdettiin takuuaikana sisuskalut täysin uusiksi mutta ei silti toiminut moitteetta kuin pari vuotta. Silloin oli jo takuu ummessa.

Vierailija
35/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mikä tahansa halpisläppäri riittää. Itse ottaisin kuitenkin 17" näytöllä.

Itse en ottaisi noin isolla näytöllä jos pitää kantaa luennoilla mukana. 13-tuumainen on mielestäni juuri passeli jos ei tarvitse mitään kovin tarkkaa tehdä, isompi ei minulla ainakaan mahtuisi mukavasti kulkemaan mukana.

Vierailija
36/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kaipaan suositteluja.. It-alaa menen opiskelemaan ja oma kone pitäisi saada, mutta kun budjetti on rajallinen.. Mahdollisimman hyvä mahdollisimman halvalla, voi apua kuinka mahdotonta. Tai ehkä se ongelma on enemmänkin, mistä, kuin mikä. Ääh.

Alanvalinta kunnossa taas.

Vierailija
37/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Mac! Ostin MacBook Pron vajaa kolme vuotta sitten aloittaessani opinnot, ja päivääkään en ole katunut. 13 tuuman näyttö on paras koon puolesta, jos kantaa konetta päivittäin laukussa mukana. Akku kestää koko päivän, kone ei jumita ja käynnistyy lähes silmänräpäyksessä. Huvittuneena seuraan aina luentojen alussa kun luokkakaverit käynnistelee halpoja windows-acereitaan pienen iäisyyden :D

Vierailija
38/60 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
39/60 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä:

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/HP13…

Unohda muut suositukset.

Eikä hintakaan ole kuin 1600 euroa...

40/60 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se macbook vaan on paras valinta, itse hommasin airin kun aloitin yliopistossa pari vuotta sitten ja edelleen pelittää kuin uusi. Kevyt ja ohut, mahtuu laukkuun vaikka on kirjoja ja kansioita mukana, akku kestää  vieläkin yhdellä latauksella monta päivää, kertaakan ei ole jökkinyt vaan käyttö todella helppoa ja sujuvaa. Todellakin hintansa väärti.

Et montaa tuntia päivässä tietokonetta käytä jos akku kestää monta päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi