AV:n uudissanoja: pyypy, huokonen, paukuttelu, pimpuli ...
Tehtaileeko joku näitä uudissanoja meidän riemuksemme - tunnustakaa!
Juuri tänään tuli aivan uusi ja ennenkuulematon merkitys sanoille huokonen ja paukuttelu.
Onko muitakikin?
Kommentit (60)
Kyllä huokonen ja paukuttelu on ollu käytössä niin kauan kuin muistan. Ja ikää on yli 30v.
Huokonen tuli minullekin ihan yllätyksenä, en osannut yhdistää mitenkään yhtään mihinkään.
Mitä nuo sitten tarkoittavat? Pimpulia nyt ei ole vaikea arvata, mutta nuo muut ovat vähän outoja. Luen vissiin vääriä ketjuja, kun nuo eivät ole tulleet vastaan :-/
Paukuttelu merkitsemässä nussimista on tuttu sana. Huokonen ei mene persvaosta mitenkään, typerä. Pimpuli on lässytystä pimpistä ja pyypyä-ketjun haluan minäkin lukea.
Paukuttelu on piereskelyä, oli jo 1800-luvulla syntyneen isotätini kielenkäytössä.
Eikö se huokonen merkityksessä persvako ollut trollausta vai onko joku oikeasti löytänyt ko. sanan esim. jostain murresanakirjasta?
Ei noista sanoista kuin pimpuli ole AV:lla keksitty sana.
Häh. Minä olen paukutellut (piereskellyt) jo vuodesta 1981 lähtien.
Juu, mutka huokosessa, piipiialue, haaru ja tapsukka. Oon nauranut koko päivän:)
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutka huokosessa, piipiialue, haaru ja tapsukka. Oon nauranut koko päivän:)
No niin minäkin. Meni mun etuhuokonenkin mutkalle, kun nauroin. Ja kyllä, korjasin jo jeesusteipillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei noista sanoista kuin pimpuli ole AV:lla keksitty sana.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Ei pimpuli ole AV:lla keksitty sana.
Mainitut kuullostaa ihan joltain pedoslangilta, oksetus.
"Oksuli."
Mutta toi on kyllä ihan sinänsä totta ja huomionarvoinen juttu, että täällä tulee uutta vastaan liki päivittäin.
Tämä palsta taitaakin olla se meidän Suomalaisten Taksim- tai Tahririn aukio. Mikä onkin tavattoman kätevää, jos vaikka kaikki tääläkin mainitut katastrofit tulevat osaksemme, ja joudumme yhdessä jättämään rakkaat rikasvetiset korpimaamme, suot, kylät ja tunturit. Taskussa kulkee kuitenkin turvallisesti AV palsta.
Höpö höpö, paukuttelu ja huokonen on varmaan sata vuotta vanhoja sanoja. Olen 41 v ja lapsena puhuttiin pimpulista jo. Keksi nyt vähän parempi aloitus, tämä oli tylsä ja turha.
Mistä tää 2016 ketju ilmestyi?
Onko nuo sanat edes viksun av-mamman käytöss enään?
Huom: enään on kyl konu sana
hiekkahaara
psykosoosi
sopulivaatteet :)
Miten huokonen on uudissana?