AV:n uudissanoja: pyypy, huokonen, paukuttelu, pimpuli ...
Tehtaileeko joku näitä uudissanoja meidän riemuksemme - tunnustakaa!
Juuri tänään tuli aivan uusi ja ennenkuulematon merkitys sanoille huokonen ja paukuttelu.
Onko muitakikin?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Eikö se huokonen merkityksessä persvako ollut trollausta vai onko joku oikeasti löytänyt ko. sanan esim. jostain murresanakirjasta?
Minun ex-mieheni sanoi aina "voi pershuokonen!" Oltiin jo erottu kun luin tuon huokosketjun täältä, ja vasta silloin tajusin mitä mies tarkoitti sillä. Kyllä sen siis täytyy jossain olla käytössä.
Kyllähän minä näin että kaapelia oli vedetty =kakattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se huokonen merkityksessä persvako ollut trollausta vai onko joku oikeasti löytänyt ko. sanan esim. jostain murresanakirjasta?
Minun ex-mieheni sanoi aina "voi pershuokonen!" Oltiin jo erottu kun luin tuon huokosketjun täältä, ja vasta silloin tajusin mitä mies tarkoitti sillä. Kyllä sen siis täytyy jossain olla käytössä.
Ja vastasin näköjään ikivanhaan ketjuun.
Voi pershuokonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutka huokosessa, piipiialue, haaru ja tapsukka. Oon nauranut koko päivän:)
No niin minäkin. Meni mun etuhuokonenkin mutkalle, kun nauroin. Ja kyllä, korjasin jo jeesusteipillä.
ihossa on huokosia eli ihohuokonen.
Syytikkä. Oma lempparini etuhäntä.
porvoon matkalla keräämme näitä av palstan junttimaisia ah niin raikkaita ilmaisuja. kokoamme niistä av sanaston kirjasta voi sitten uusi palstalainen suomentaa itselleen mitähän tuokin tarkoittaa. niistä voisi sitten sanoittaa mukavan laulun joka loisi yhteis henkeä porvoon bussi matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Syytikkä. Oma lempparini etuhäntä.
Hei mikä tuo syytikkä oli? Muistan tosi mystisen ketjun aiheesta, mutta olen unohtanut miten se sana siinä ratkesi.
Kaivoin alkuperäisen huokosketjun esille :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/2612663/vauvalla_huokosen_ylapaassa_mut…
Moukka on hyvin kuvaava. Ontyhmästäkin tyhmempi vaikka luulee tietävänsä.
Perskokkare on täällä uusi sana. Tarkoittaako yhdistelmää persut ja kokkarit... en tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Kaivoin alkuperäisen huokosketjun esille :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/2612663/vauvalla_huokosen_ylapaassa_mut…
Tästä ketjusta löytyy myös muuta hulvatonta alapään sanastoa. Esim. TAPSUKKA :D
Mikäs se ketju oli, jossa oli otsikossa kikki, mutta aloittaja ei tarkoittanutkaan sillä miehen vehjettä, vaan jotain naisen ruumiinosaa? En muista enää mitä.
pääpiristeri
LSDP