Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppukuulle 70e ruokaan

Vierailija
15.07.2016 |

voihan kakka, on tässä sitten taas syötävä nuudelia ja makaroonia

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syynä holtiton rahankäyttö???? Minulla ei tule tuollaisia tilanteita että on vaan niin ja niin vähän rahaa seuraavaan tiliin.

Vierailija
22/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on ulkona mustkoita. Niitä myydään facessa 4,5 - 5 euroa litra. Poimimaan niitä, niin nopsaan on rahaa enemmänkin käytettävissä. Tai ainakin itselle on lisää syötävää.

Ainakin kanttarelleja on myös jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä euroa per päivä. Sillä pärjää hyvin,ellei ole joku sokeritautinen. Ja muistaa, että vaikka kenno kananmunia maksaa 2€, niin se on näennäisesti puolet pois päiväbudjetista. Ja kun jakaa hinnan muniin, niin se on n. 16snt/muna. Eli muna, kaksi päivässä on 16-32snt lovi päiväbudjettiin.

Vierailija
24/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten te ihmiset ajaudutte tollaisiin tilanteisiin että on vaan muutama kymppi ja loppukuu elettävä??

Sä et lue sanomalehtiä?

Vierailija
25/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,6 euroa/päivä, kyllä se yhdelle riittää, jos olet yksin ja ostat viisaasti.

Osta soijarouhepussi, siitä saa monta "jauheliha" annosta nuudelisi sekaan. Se turpoaa vedessä.  Ja kilo uusia perunoita, paistat seuraavana päivänä jämät.

Margariinia ei kannata paistamiseen tuhlata, öljy tulee halvemmaksi.

Ei vähällä rahalla kannata ihan sontaa syödä. Halvalla saa hyvääkin ruokaa. (hyvällä en tarkoita makua)

Vierailija
26/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, makaronia, Pirkalla on riisiä kahden kilon pusseissa edullisesti. Juurekset on pääosin halpoja, osta niitä. Soijarouheesta ja tomaattimurskasta saa hyvän "jauhelihakastikkeen" ja tulee paljon edullisemmaksi.

Vierailija
27/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko syynä holtiton rahankäyttö???? Minulla ei tule tuollaisia tilanteita että on vaan niin ja niin vähän rahaa seuraavaan tiliin.

Kiva ettei sulle tule.

Minulla talous romahti erossa. Ei ollut voimia vaatia edes omiaan pois, joten elin pitkiä aikoja niin, että illalla söin lidlin pakastepitsan (eurolla) ja päivät kitkuttelin työpaikan kahvilla.

Eksä kallisti ymmärtäväisesti päätään, että kyllä hänelläkin on tiukkaa, käyttötilin saldo meni alle viidensadan. En vastannut, mutta oma tilanne oli se että tilillä oli 50e, visa tapissa, palkkapäivä 10 pvän kuluttua.

Lapset olin siirtänyt mummolaan pariksi viikoksi.

Ja nykyään on vararahastoa ja kaapissa ruokaa niin, ettei sama tule toistumaan - toivottavasti. Ja jouluun säästäminen on jo alkanut, tosin siitäkin riipaisee tämä koulualoitus...

Vierailija
28/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ajaudutaan ja holtitin rahankäyttö? Oh please. Miten voi olla holtiton rahankäyttö, jos palkasta jää vuokranmaksun, veden, kotivakuutuksen ja netin jälkeen n. sata euroa käyttövaraa? Sillä pitäisi hankkia kuukaudeksi ruuat plus tarvittavat hygieniatuotteet. Mistään vaatteista tai maksullisista huvituksista ei voi edes haaveillakaan. En voi sille mitään, että palkka on niin surkea, mutta mielummin kerään työkokemusta kuin olen työttömänä.

Vierailija
29/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne edessä kuin 28:lla. Max parilla sadalla / kk pitää opetella selviämään, jotta ei joudu toimeentulotuelle.

Vierailija
30/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä porhoruokia oikein pitää syödä ettei pärjää 70 € kuussa? Valmiiksi pilkottua ihanaa hedelmäsalaattia tuoretiskiltä 27,95 €/kilohintaan? Come on.

Ei tarvitse edes TARJOUKSIA seurata kun menee kiltisti Prisman hyllyille ostoksille ja valitsee tuotteensa fiksusti. Itse saan 160 €:lla kuussa mieleistä kotitekoista ruokaa valmistettua + halutessani myös "herkkuja".

Vierailija
31/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiin 30 jatkaen, että tarkoitin siis 70 € / 2 viikkoa.

Vierailija
32/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja, soijarouhe, riisi, kasviksia.

Vierailija
33/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on ihan OK summa. Mulla on saman verran, oisko 63€. Onhan se vähän vähemmän kuin yleensä, alkukuun tuhlailuista johtuen, mutta ajattelin pärjätä helposti, kun vähän katson, mitä ostan. Esim. Prisman -30- ja -50-lapulliset tuotteet auttaa paljon, ja yleensä niitä on runsaasti tarjolla! Tietysti jos sulla on ton verran esimerkiksi nelihenkiselle perheelle, tilanne on oikeasti jo haastava. Itse asun yksin.

Onko jossain päin Suomea Prisma, jossa ruokaa laputetaan 50 %:lla alennuksella?

Käyn Prismoissa pitkin Suomea ja mielestäni elintarvikkeet on aina enintään 30 %. Vaatteet ja muut tavarat voi olla 50 %, mutta ei ruoka.

Nyt kun kauppojen auko-oloajat vapautui, niin kannattaa 22-00 käydä kaupassa; -30% muutetaan -60%

Vierailija
34/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että ajaudutaan ja holtitin rahankäyttö? Oh please. Miten voi olla holtiton rahankäyttö, jos palkasta jää vuokranmaksun, veden, kotivakuutuksen ja netin jälkeen n. sata euroa käyttövaraa? Sillä pitäisi hankkia kuukaudeksi ruuat plus tarvittavat hygieniatuotteet. Mistään vaatteista tai maksullisista huvituksista ei voi edes haaveillakaan. En voi sille mitään, että palkka on niin surkea, mutta mielummin kerään työkokemusta kuin olen työttömänä.

Turha siitä on vinkua, koska tossa tilanteessa oot oikeutettu TT-tukeen. Mut kerääppäs sinä vaan sitä työkokemusta..

Vierailija
35/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on ihan OK summa. Mulla on saman verran, oisko 63€. Onhan se vähän vähemmän kuin yleensä, alkukuun tuhlailuista johtuen, mutta ajattelin pärjätä helposti, kun vähän katson, mitä ostan. Esim. Prisman -30- ja -50-lapulliset tuotteet auttaa paljon, ja yleensä niitä on runsaasti tarjolla! Tietysti jos sulla on ton verran esimerkiksi nelihenkiselle perheelle, tilanne on oikeasti jo haastava. Itse asun yksin.

Onko jossain päin Suomea Prisma, jossa ruokaa laputetaan 50 %:lla alennuksella?

Käyn Prismoissa pitkin Suomea ja mielestäni elintarvikkeet on aina enintään 30 %. Vaatteet ja muut tavarat voi olla 50 %, mutta ei ruoka.

Tampereella on sekä 30 että 50 lappuja Prismassa elintarvikkeissa riippuen, meneekö vanhaksi pian vai heti tänään.

Vierailija
36/38 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 280e ja mietin miten pärjää.

Vierailija
37/38 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 4pv, sitten tulee päivärahat,  tilillä 4e, kaapeissa on riisiä, kaurahiutaleita, pari reissumies palaa, marg, maito , pakkasessa annos ranskanpottuja ja lehtitaikina levyt . Huomenna ruokajakeluun.

Vierailija
38/38 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit asumistuen ja toimeentulotuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan