Miten erottaa valemuiston oikeasta muistosta? Äkkiä apua!
Minulla on lähiaikoina tullut mieleen muistoja, miten eräs henkilö on käyttänyt minua seksuaalisesti hyväkseen. Muistan kaiken melko selvästi, esim. sen huoneen tuoksun, jossa se tapahtui, paikka, jossa se tapahtui ja "miltä se tuntui". Muistan myös selvästi mahd. hyväksikäyttäjän kasvot, vaatteet ja ruumiinrakenteen yms. (nimen tiedän muutenkin), vaikka en ole ajatellut häntä moneen kuukauteen.
Tapaamisestamme on siis noin vuosi aikaa (olen alaikäinen tyttö ja hän muutaman vuoden vanhempi poika), ja vasta nyt nuo muistot ovat tulleet mieleeni - nyt en voi olla miettimättä, ovatko ne sittenkin valemuistoja? Tosin, juuri meidän tapaamisemme jälkeen olen alkanut oireilla jotenkuten, ja hain netistä tietoa oireista, ja ilmeisesti yleisiä seksuaalisen hyväksikäytön uhreille.
Olen tosin kuullut, että samainen henkilö olisi käyttänyt hyväkseen yhtä tuttuani, mutta en tiedä onko tuolla ollut jotain vaikutusta omaan muistiini.
Nyt kuitenkin ahdistaa aika paljon. Miten saan selville ovatko muistoni totta vai ei?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähiaikoina tullut mieleen muistoja, miten eräs henkilö on käyttänyt minua seksuaalisesti hyväkseen. Muistan kaiken melko selvästi, esim. sen huoneen tuoksun, jossa se tapahtui, paikka, jossa se tapahtui ja "miltä se tuntui". Muistan myös selvästi mahd. hyväksikäyttäjän kasvot, vaatteet ja ruumiinrakenteen yms. (nimen tiedän muutenkin), vaikka en ole ajatellut häntä moneen kuukauteen.
Tapaamisestamme on siis noin vuosi aikaa (olen alaikäinen tyttö ja hän muutaman vuoden vanhempi poika), ja vasta nyt nuo muistot ovat tulleet mieleeni - nyt en voi olla miettimättä, ovatko ne sittenkin valemuistoja? Tosin, juuri meidän tapaamisemme jälkeen olen alkanut oireilla jotenkuten, ja hain netistä tietoa oireista, ja ilmeisesti yleisiä seksuaalisen hyväksikäytön uhreille.
Olen tosin kuullut, että samainen henkilö olisi käyttänyt hyväkseen yhtä tuttuani, mutta en tiedä onko tuolla ollut jotain vaikutusta omaan muistiini.
Nyt kuitenkin ahdistaa aika paljon. Miten saan selville ovatko muistoni totta vai ei?
Mun mielestä on erikoista, että jos tapahtumasta on n. vuosi, ja ikää kuitenkin tuolloin ollut jo 13, että miten mieli olisi sulkenut nuo asiat pois niin tehokkaasti, ettei tässä kohtaa tietäisi, onko kyseessä tositapahtuma vai ei?
Olitko ap. jossain bileissä ja kännissä? Tämä ei ole siis mikään syytös, vaan kysymys, koska muuten tätä on vaikea ymmärtää.
Ihan simppeli tapa saada selville oletko ollut sukupuoliyhteydessä on tosiaan se gynekäynti. Ei normaali immenkalvo tamponilla mihinkään hajoa, joten jos sulla on selkeät muistot penetraatiosta, niin silloin tarkistaisin ekana tuon asian, se kun selventäisi tosi paljon.
Valemuistot on kyllä tosi jänniä. Itse elin 20 vuotta siinä uskossa, että olin murtanut noin 5-vuotiaana siskoni käden. Asian laita selvisi vasta myöhemmin äitini kanssa keskustellessa, joka kertoi siskoni käden murtuneen vain kerran ja sekin oli aikana, jolloin olin vasta sylivauva. Sisko oli kaatunut portaissa. En tiedä vieläkään, mistä tämä muisto syntyi, ja syyllisyydentunteesta on ollut tosi vaikeaa päästä eroon. Tarkoitan tällä sitä, että muistoa ei yksinään pysty useissakaan tapauksissa erottamaan oikeaksi tai vääräksi, usein siihen tarvitaan jonkun muun apua.
Tämä sama aloitus on ollut ennenkin?
Tuskinpa mitään on tapahtunut tai edes kyseessä olisi valemuisto kahden vuoden takaa... Olisikohan jotain muuta mt ongelmia alkamassa
Eikö ketään huolestuta se, että ilmeisesti kyseinen hyypiö on käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen myös AP:n tuttua?