Onko 25-vuotias muka liian vanha äidiksi?
Eräs tuttavani (helluntailainen romani) odottaa tällä hetkellä lasta. Hän on 24v., lapsi tosin syntyy silloinkun hän on jo 25v.
Joka kerta kun tapaamme, hän päivittelee, miten vanha on saadessaan esikoisensa! Siis anteeksi mitä? :D Itse olen hänen kanssaan samanikäinen, eivätkä lapset ole ainakaan 10 vuoteen suunnitelmissa.
Tämä tuttu nainen ei ole edes mitenkään kauhean vanhoillinen, mutta tosissaanko väittää 25-vuotiaan olevan liian vanha ensisynnyttäjäksi? :D
Kommentit (26)
Liian nuoria. Mutta heidän kulttuutrissaan tosin lapset saadan usein teini-ikäisenä (avioliitossa, mutta ei virallisessa sellaisessa).
Romaninaiset ja uskovaiset saavat lapsia myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttavani (helluntailainen romani) odottaa tällä hetkellä lasta. Hän on 24v., lapsi tosin syntyy silloinkun hän on jo 25v.
Joka kerta kun tapaamme, hän päivittelee, miten vanha on saadessaan esikoisensa! Siis anteeksi mitä? :D Itse olen hänen kanssaan samanikäinen, eivätkä lapset ole ainakaan 10 vuoteen suunnitelmissa.
Tämä tuttu nainen ei ole edes mitenkään kauhean vanhoillinen, mutta tosissaanko väittää 25-vuotiaan olevan liian vanha ensisynnyttäjäksi? :D
Korkeintaa Porvoossa.
Alle kolmekymppinen äiti on turhan nuori, oma elämä jää kesken.
Jossain suvuissa on tapana hankkia lapset nuorina. Syyt voivat olla uskonnollisia, kulttuurillisia tai tapa vaan vähemmän koulutettujen parissa. Sellaisissa suvuissa koko suku alkaa huomautella sopivasta iästä tehdä lapsia viimeistään 25 paikkeilla. Ystäväsi on varmaan kuullut noita kommentteja aika paljon..
Mieheni suku oli jo luullut, että olemme lapsettomia, kun aloin odottaa esikoistani 28 v. Paljon nuorempana ei voinut oikein lapsia ajatella, kun oli opinnot kesken ja ei ollut kunnon työpaikkaa. Ne, jotka käyvät peruskoulun jälkeen vain 3 vuotta ammattikoulua ovat parikymppisiä jo oikein vapaita hankkimaan lapsia.
Minä en halua lapsia :)