Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen juominen pelottaa ja ahdistaa

Vierailija
14.07.2016 |

mua pelottaa ja ahdistaa mieheni juominen. hän on tuurijuoppo, voi olla 3 kk selvinpäin ja sitten antaa itselleen luvan ottaa, kun ei ole pitkään aikaan juonut. juopotellessaan hän voi juoda hirmuisia määriä sammumatta. kun hän vihdoin tulee kotiin, käy niin, että hän nukahtaa.. ja herää vartin päästä jonkinlaiseen psykoosiin. Ei tunnista paikkaa, ei ihmisiä, ei löydä vessaan. Kiroilee ja huutaa merkityksettömiä sanoja, ja pyörii ahdistuneena ympäri kämppää. Olen joutunut estämään esim. menemästä rappukäytävään, koska ei ymmärrä olevansa rapussa ja todennäköisyys loukkaantumiseen on iso. Toi tila kestää puolesta tunnista tuntiin, sitten sammuu. Sekoilu voi alkaa uudelleen.

Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan, ja onhan hän vähentänyt juomista reilusti. Silti tää tila toistuu melkein aina kun juopottelee. Joudun aina vahtimaan häntä, sillä pelkään hänen esim. kävelevän jokeen tai auton alle sekavuustilassaan. Olen nyt taas puoli vuotta yrittänyt toistuvasti saada häntä lääkäriin, koska pelottaa hänen aivojensakin puolesta, esim. mahdollinen sekavuustilan päälle jääminen.

Onko kenelläkään kokemusta tämänkaltaisesta alkoholin aiheuttamasta sekavuudesta ja mitä sille voi tehdä? Alan olla jo aika väsynyt tähän, ja joo, tiedän että oon varmasti läheisriippuvainen.. lapsuuteni elin äidin alkoholismin varjossa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä, että tykkäsin ennen itsekin juoda, mutta nykyään ei maistu, enkä saa alkoholista mitään tyydytystä. oon niin tympiintynyt viinasten sivuvaikutuksiin, joita olen katsellut liian monta vuotta. tavallaan harmittaa, et omakin hauskuus juomisesta hävisi miehen sekoilua seuratessa. ap

Vierailija
2/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdelinkin Kotikanavalla on vertaistukea alkoholistien läheisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdelinkin Kotikanavalla on vertaistukea alkoholistien läheisille.

kiitos, olen kyllä lukenut vaikka ja kuinka ja löytänytkin vertaistukea. Mutta en ole löytänyt ketään, jonka läheinen vaipuisi humalassa aloituksessa kuvailemaani tilaan. Tavallaan juominen ei mua haittaa, mutta ne juomisen jälkeen tapahtuvat asiat ovat niin kamalia ja outoja, että pelottaa odotella seuraavaa kertaa. Aina kun tiedossa on juomista, tuntuu että kroppaan/mieleen tulee hirvee stressireaktio. Tietenkään mies ei näistä muista seuraavana päivänä mitään.  

Vierailija
4/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa puhelimeen video miehen käyttäytymisestä.

Vierailija
5/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtauksen nimi on delirium, alkoholipsykoosi. Minun mieheni lopetti kokonaan juomisen, kun kerran kuvasin digikameralla hänen käyttäytymistään ja näytin seuraavana päivänä.

Vierailija
6/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on sanonut kun olet kertonut asiasta?

Vierailija
7/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kerta kun juo noin rankasti, se tuhoaa aivosoluja ja jättää jälkensä. Pikkuhiljaa oireet on näkyviä ja pysyviä, esim. katkokävely, dementia yms.

Jos sua pelottaa, sun ei tarvitse alistua elämään noin.

Vierailija
8/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi on sanonut kun olet kertonut asiasta?

ollut hämillään ja hiljaa pari päivää. mutta asia ei vaivaa häntä niin paljon, että voisi mitenkään kuvitella juomisen lopettamista, tai edes harkita lääkärin kanssa keskustelua. nyt varsinkin viimeisen puolivuotta olen "jankannut" lääkäriin menosta, koska oma jaksaminen alkaa olla loppu. hänen mielestään riittää, että on harventanut juomista.

Vierailija
9/9 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtauksen nimi on delirium, alkoholipsykoosi. Minun mieheni lopetti kokonaan juomisen, kun kerran kuvasin digikameralla hänen käyttäytymistään ja näytin seuraavana päivänä.

okei, en hoksannut googlettaa pelkkää deliriumia, vaan aina sen alkoholideliriumin, jonka oireet on hivenen erilaiset. kiitos tästä, laitan miehenkin lukemaan asiasta. minäkin aina päätän kuvata, mutta se unohtuu miehen temmeltäessä pitkin asuntoa. kävikö miehesi puhumassa asiasta lääkärin kanssa, vai lopettiko vain juomisen tuosta noin vaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi