Pokemon Go, siis voi miten noloo! :D :D
Kyllä on äärimmäisen noloa, että aikuiset ihmiset hilluvat tuolla kaduilla jonkin pelin vuoksi. Paitsi että se on noloa, se on vielä vaarallistakin, että liikenteen seassa mennään katsomatta minne sattuu. Juoksisivat vain omaa kotipihaansa ympäri tai menisivät metsään juoksemaan, jos haluavat Pokemoneja etsiä. Liikenteen voisivat jättää niille ihmisille, jotka siellä aivan asiallisessa tarkoituksessa ovat liikkumassa.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
En osaa pelata tätä :( En löydä pokemoneja mistään.
Älä huoli, se ei johdu siitä, ettetkö osaisi pelata. Useimmilla on sama tilanne. Sovellus on niin uusi ja ruuhkautunut, ettei se tällä hetkellä toimi kunnolla. Suosittelen kokeilemaan uudestaan huomenna aamulla / aamupäivällä, jolloin on vähemmän pelaajia. Silloin niitä pokemonejakin pitäisi löytyä helpommin.
En pääse ees sisään ku kotona wifillä eli dnan mobiili ei oikein toimi. Ootteko ite huomannu mitään tällasta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on äärimmäisen noloa, että aikuiset ihmiset hilluvat tuolla kaduilla jonkin pelin vuoksi. Paitsi että se on noloa, se on vielä vaarallistakin, että liikenteen seassa mennään katsomatta minne sattuu. Juoksisivat vain omaa kotipihaansa ympäri tai menisivät metsään juoksemaan, jos haluavat Pokemoneja etsiä. Liikenteen voisivat jättää niille ihmisille, jotka siellä aivan asiallisessa tarkoituksessa ovat liikkumassa.
En itse edes omista älypuhelinta, mutta jo ostikosta "siis voi miten noloo! :D :D" voi päätellä AP:n olevan melkoisen tyhjäpäinen kana.
Vierailija kirjoitti:
En pääse ees sisään ku kotona wifillä eli dnan mobiili ei oikein toimi. Ootteko ite huomannu mitään tällasta?
Mä pääsen molemmilla (wifillä ja dna mobiililla) sisään, mutta jos on pelkkä mobiili päällä, niin ruudun yläosan "hälytyspalkissa" sanotaab, ettei gps-paikannus toimi (vaikka gps on päällä). Kun laitan wifin päälle, palkki katoaa eli silloin gps-paikannus toimii. Kuitenkin, tällä hetkellä kartta näyttää tyhjää eli ei pelaaminen onnistu vieläkään.
Mun yhdestä Pidgeystä kasvoi Pidgeotto, söpöä! On jo iso poika hän! Tämä oli siis ensimmäinen pelissä kohtaamani kehitysaskel. Olo on kuin ylpeällä äidillä tai rotusiipikarjan kasvattajalla :D
Tämä kehitys tapahtui, vaikka serverit ei toimi. Annoin pidgeylle karkin tai stardustia. Aluksi luki error, mutta hetken päästä olikin tapahtunut hämmentävä kasvupyrähdys! Ja kaiken kukkuraksi pääsin tämän kasvatustyön myötä peräti jo 3. levelille :D On tää jännää.
Mullaki toi gps herjaa. Kai täs menee liittymäkin vaihtoon.😂
Vierailija kirjoitti:
Mullaki toi gps herjaa. Kai täs menee liittymäkin vaihtoon.😂
Ei liittymän vaihto poista ongelmaa, joka on tällä hetkellä maailmanlaajuinen.
Edellee siis serverit epäkunnossa. Pääsen peliin, mutta kartan kadut on tyhjiä ja gps-signaali näyttää punaista. Luulin, että aamulla ei olisi ruuhkaa, mut väärin luultu.
Miten tämä serveriongelma voi kestää näin kauan? Kannattaisi nyt pistää töpinäksi tai haippi häviää ja ihmiset menettää mielenkiinnon.
Mulla näkyy tyhjä kartta. Kun lähden kävelemään, Pokemoneja pomppaa esiin. Kuuluuko sen ollakin noin? Kun fiksumpaa olisi jos näkisi mihin pitää mennä että saa Pokemonin.. nään vaan ton "nearby-valikon" mutta en missä ne sijaitsee? :/ miehellä ja kaverillakin näin
Joillakin tuntuu toimivan. Miksei minulla toimi? Vaikka serverit on alhaalla, joillakin kuitenkin toimii (ainakin kavereillani Helsingissä).
Olen tällä hetkellä kaupungin keskustassa, ison puiston keskellä olevassa rakennuksessa. Kartta on ihan tyhjillään, nearby-kohta tyhjä ja ruudun ylhäällä ilmoitus, ettei mukamas gps-signaalia. Sama juttu oli kotonakin, vaikka siellä toimi moitteettomasti eilen aamulla ja päivällä.
Miksi joillakin toimii ja joillakin ei? Epäreilua :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla näkyy tyhjä kartta. Kun lähden kävelemään, Pokemoneja pomppaa esiin. Kuuluuko sen ollakin noin? Kun fiksumpaa olisi jos näkisi mihin pitää mennä että saa Pokemonin.. nään vaan ton "nearby-valikon" mutta en missä ne sijaitsee? :/ miehellä ja kaverillakin näin
Oot onnekas, jos sulla toimii edes nearby-valikko. Ja joo, noin sen kuuluu mennä. Lähellä olevista pokemoneista et tiedä suuntaa etkä tarkkaa etäisyyttä. Jälkien määrät antaa hieman osviittaa onko lähellä vai kaukana. Yksi jälki on n. 40 m, kaksi jälkeä n. 60 m ja kolme jälkeä n. 90 m. Suunnan voi päätellä siitä väheneekö vai lisääntyykö jalanjäljet kun kävelet tiettyyn suuntaan. Kun poke on tarpeeksi lähellä se näkyy kartassa ja voit klikata sitä, jolloin pääset pyydystystilaan.
Ja vaikkei pokeja näy kartalla, siellä pitäis kuitenkin näkyä lähialueiden pokestop- ja pokegym-merkkejä. Paitsi jos on jossain korvessa.
No nyt on meinannut ensimmäinen jäädä auton alle jo Suomessakin Pokemon Goun vuoksi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071821923674_uu.shtml
Tuossa vielä jutussa haastatellun naisen kommentit pelistä:
"- Aivan sairas peli minun mielestäni. Ruumiita tulee vielä, jos sitä ei lopeteta.
Nainen on huolissaan ja toivoo, että vanhemmat kiinnittävä huomiota lastensa pelaamiseen.
- Itsellänikin on lapsi. Hirveää, jos joku lapsi jää tuon takia auton alle."
Noista kommenteista olen täysin samaa mieltä! Tuo peli Suomessa kieltoon ja heti!
Vierailija kirjoitti:
No nyt on meinannut ensimmäinen jäädä auton alle jo Suomessakin Pokemon Goun vuoksi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016071821923674_uu.shtml
Tuossa vielä jutussa haastatellun naisen kommentit pelistä:
"- Aivan sairas peli minun mielestäni. Ruumiita tulee vielä, jos sitä ei lopeteta.
Nainen on huolissaan ja toivoo, että vanhemmat kiinnittävä huomiota lastensa pelaamiseen.
- Itsellänikin on lapsi. Hirveää, jos joku lapsi jää tuon takia auton alle."
Noista kommenteista olen täysin samaa mieltä! Tuo peli Suomessa kieltoon ja heti!
Mistä voidaan olettaa, että noi pelas pogoa? Tietty voi olla, että pelasivatkin, mutta vaikutti poikien perseilyltä. Pokemonien perässä kun ei tarvitse juosta, voi olla ihan paikallaankin kunhan se on tarpeeksi lähellä.
275: Tuosta oli jo aamulla oma ketjunsa. Turha tulla tänne moralisoimaan ja tappamaan meidän intoa 😌
Pokemonien saalistus ei edes edellytä puhelimen jatkuvaa tuijottamista, ympäriinsä juoksemista tai tielle syöksymistä. Sen pelaaminen on rauhallista puuhaa ja siinä ympäristöä huomioidaan itse asiassa paremmin kuin ilman peliä.
Sen avulla bongaa sellaisia rakennuksia, patsaita, nähtävyyksiä ja muistomerkkejä, joita ei välttämättä muuten kiireisenä päivänä huomaisi. Ja ympärillä oleviin ihmisiinkin kiinnittää enemmän huomiota kuin normaalisti. Monilla ei-pokettajilla kun on tapana pyyhältää "laput silmillä" paikasta a paikkaan b, katsekontaktia vältellen.
Gallup:
Yläpeukku, jos olette tänään onnistuneet pyydystämään pokemoneja.
Alapeukku, jos teillä peli tökkii (ette pääse sisään tai jos pääsette, niin kaduilla ei näy mitään).
miten ootte saaneet tän toimimaan alle 2GB ram puhelimiin (iphone 4,5,6 jne) Kertokaa nyt, kun kukaan ei suotu kertooooooo D:
Meidän kotisohvalla lymysi Pikachu. :)
Vierailija kirjoitti:
miten ootte saaneet tän toimimaan alle 2GB ram puhelimiin (iphone 4,5,6 jne) Kertokaa nyt, kun kukaan ei suotu kertooooooo D:
Lataamalla sen muualta kuin Applen tai Googlen kaupoista. Huom. turvalliselta sivustolta, kuten esim. apkmirror: http://www.apkmirror.com/apk/niantic-inc/pokemon-go/pokemon-go-0-29-2-r…
Voi voi, nyt server status olis online ja peli pyörii minullakin (ei enää herjaa gps:stä), mutta olen töissä vielä kolme tuntia eikä työpaikan lähellä liiku yhtään poksua.
Jatkanpa vielä. Eipä se pelitilaan pääsy oikein mitään hyödyttänytkääm, koska kaikki pokestopit, gymit ja nearby-ruutukin on kadonnut. Kartalla siis vain tyhjiä katuja.
Eikä pyydystettyjen pokejen power-uppaus ja evolvaaminen (sori nämä upeet termit) ei onnistu. Eli tässä tilassa pystyy vain katselemaan asetuksia ja pyörimään tyhjällä kartalla. Ilmeisesti siis serverit edelleen down. No mutta edistystä kuitenkin, että sentään kirjautuminen onnistuu...:)