Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksi hävettää

Vierailija
14.07.2016 |

Häpeän seksiä, olen aina hävennyt niin kauan kuin muistan. Tämä on tietenkin vaikeuttanut parisuhteen saamista todella pahasti. En ole halunnut seksiä, ekan kerran suostuin vastahakoisesti siihen 25-vuotiaana puolipakkona jotta voisin saada edes jonkinlaisen suhteen. Koen miehet itsekkäinä mitä seksiin tulee.
Menin yhteen lopulta miehen kanssa, jonka luulin ymmärtävän sitä, että joku saattaa hävetä seksiä niin paljon kuin minä, vaikka itseasiassa aika suhteen alkuvaiheessa mies sössi erään tilanteen, jossa ei ymmärtänyt asiaa ja sain hävetä tilannetta. Pidin häpeäongelmaa kuitenkin omana vikanani, (joka se onkin), mutta luulin miestä kiinnostavan ratkaista sitä kanssani. Että olinkin typerä. Ei mies ole tehnyt suhteemme aikana mitään hyvän seksin (minulle) eteen, eikä varmaan tule tekemäänkään.
Luulin, että mies ei vain tajua minua, mutta nyt on alkanut näyttää sille, että minulla on minun tarpeisiini nähden seksissä itsekäs, tyhmä ja minun tarpeitani ymmärtämätön mies.
En kestä, meillä on lapsia ja tuntuisi väärältä erota tämän takia.
Haluaisin siis häpeästä eroon, mutta en tämän miehen kanssa kyllä pääse, koska mies ei tajua tällaisesta mitään. On varmaan liikaa kuvitella, että minulla voisi olla täällä kohtalotovereita, mutta piti ainakin saada purkautua jonnekin.

Kommentit (182)

Vierailija
61/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuullostaa vähän siltä että ap:n seksuaalisuus on vihdoin alkanut vähän tulla kuoresta mutta hän ei osaa kertoa mitä tarvii koska häpeää ja sitten tuntee turhautumista miestä kohtaan koska hän ei osaa sitä antaa mitä ap tarvitsee. Eikö joku sexpo voisi auttaa kohtamaan tarpeita? Mitä oikeastaan sitten haluat?. Jos et ole aiemmin halunnut seksiä niin miten miehesi yhtäkkiä tajuaisi että haluat? Auttaisi vähän jos kertoisit lisää taustoista selkeämmin. 

No olen sanonut miehelle, että haluan, olen muuttunut, hän tietää syynkin (se ihastus) jne. Mutta kun ei mene jakeluun niin en jaksa tuollaista hissukkaa enää kohta.

Ap

Voisitko vähän asettua miehesi asemaan. Kuvittele ettei puolisosi koskaan tunnu haluavan sinua. Sitten syyksi ilmenee että hän ei halunnut seksiä koska oli ihastunut toiseen. Nyt hän on muuttunutkin täysin ja haluaa täysin villiä ja erilaista seksiä, mutta ei halua kertoa millaista ja on turhautunut sinuun siksi ettet osaa lukea hänen ajatuksia. Tuntuuko ihan reilulta tai helpolta?

Ei syy siihen, etten halunnut seksiä ollut ihastuminen toiseen, olin elämäni ekat 40 vuotta sellainen. Ja voin eläytyä miehen oloon muuten tähän liittyen heti kun hän tai joku muu kykenee eläytymään minun olooni, eli millaista on hävetä seksiä näin pahasti, eli ei ihan pian. (Enkä sitä odotakaan).

Ap

Vierailija
62/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaatko miestäsi, juuri nyt?

Jos toinen työntyy toiseen joka ei halua sitä niin mieti fiiliksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista fantasioit seksissä? Ehkä sitä kautta pääset jäljille siitä, mitä oikeasti kaipaat?

Minäkin heräsin seksuaalisesti joskus ennen neljääkymppiä kun huomasin, että enää ei tarvinnut esittää mitään ja törmäsin avoimeen ja keskustelukykyiseen mieheen. En kuitenkaan  jättänyt aviomiestäni, jota rakastan. Nykyään rakastan kumpaakin, eri tavoilla vaan. En voi syyttää aviomiestäni siitä, että meillä ei aina mennyt seksin saralla kauhean hyvin, koska kumpikaan ei panostanut siihen kovin paljon. Mitä enemmän ollaan panostettu, sitä enemmän nautitaan, ja nyt seksi on jo oikein hyvää.

Eli kehottaisin sinuakin vaan avoimuuteen ja vaatimaan miestäsikin sanallistamaan ne asiat, joita hän avioliitostanne haluaa ja haluaa toisaalta sinulle antaa. Sama koskee tietysti sinuakin. Sitten sitoudutte noihin tavoitteisiin.

Et nyt tajunnut ongelmaa.

Ap

Vierailija
64/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuullostaa vähän siltä että ap:n seksuaalisuus on vihdoin alkanut vähän tulla kuoresta mutta hän ei osaa kertoa mitä tarvii koska häpeää ja sitten tuntee turhautumista miestä kohtaan koska hän ei osaa sitä antaa mitä ap tarvitsee. Eikö joku sexpo voisi auttaa kohtamaan tarpeita? Mitä oikeastaan sitten haluat?. Jos et ole aiemmin halunnut seksiä niin miten miehesi yhtäkkiä tajuaisi että haluat? Auttaisi vähän jos kertoisit lisää taustoista selkeämmin. 

No olen sanonut miehelle, että haluan, olen muuttunut, hän tietää syynkin (se ihastus) jne. Mutta kun ei mene jakeluun niin en jaksa tuollaista hissukkaa enää kohta.

Ap

Voisitko vähän asettua miehesi asemaan. Kuvittele ettei puolisosi koskaan tunnu haluavan sinua. Sitten syyksi ilmenee että hän ei halunnut seksiä koska oli ihastunut toiseen. Nyt hän on muuttunutkin täysin ja haluaa täysin villiä ja erilaista seksiä, mutta ei halua kertoa millaista ja on turhautunut sinuun siksi ettet osaa lukea hänen ajatuksia. Tuntuuko ihan reilulta tai helpolta?

Ja jos joku ei halua mua niin miksi ihmeessä olisin hänen kanssaan?

Ap

Vierailija
65/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista ongelmaa voi sysätä toisen harteille kuten ap tekee. Lähes varmasti seksi uudenkin miehen kanssa päätyy samaan jumi tilanteeseen. Onhan niitä loistaviakin rakastajia jotka osaavat lukea naista, mutta heillä on valinnan varaa niin, että kiertävät estyneet ongelmakimput kaukaa.

Ei tavan mies ole mikään ajatustenlukija. On lähes mahdotonta saada hyvää seksiä jos ei kerro ja jopa vaadi mitä haluaa. Avoimuus vaatii avoimuutta molempien puolelta. Ei hyvä seksi ole passiivista odottamista ja olettamista, tuo ap:n tapa pn varma tie pettymykseen.

Kärjistetysti sanottuna jokainen mies ja nainen on vastuussa omasta orkustaan.

Kyllä tiedän että olen vastuussa itse omasta nautinnostani, ja koitan ajatella, että ei ole syytä pettyä, jos seksi ei suju. Niinhän se on minulla koko elämäni ajan ollut. Siinä mielessä koen, että minulla on lähestulkoon vain voitettavaa.

Ap

No sitten alat kertomaan ja vaatimaan mitä haluat. Ja kyselemään mitä mies haluaa. Näytä miehelle oikeat otteet. Ota huomioon, että teillä on pitkä historia nykyisen kaltaisesta huonosta seksistä. Sinä olet muuttunut, mutta mieskin tarvii aikaa muutokseen. Sulta vei 20 vuotta opettaa mies tuollaiseksi. Toiset 20 vuotta ja sinulla on unelma mies. Ei siihen muutokseen yksi yritys riitä.

Vierailija
66/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat seksiltä? Mikä sinua kiihottaa? Häpeätkö alistumishaluasi? Vai haluatko ehkä seksuaalista kiusoittelua kesken muiden hommien, nauttisitko lemmenlootasi hyväilystä vaikkapa yrittäessäsi keskittyä kotijumppaasi tai ruuanlaittoon?

Sun on pakko miettiä näitä asioita, jotta voit kertoa miehelle mikä sua kiinnostaa. Veikkaanpa, että miehesikin saattaisi kiinnostua jos kuvailet hänelle vaikka tekstarissa halujasi...

Vierailija
67/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Näen että ainoa ratkaisu voisi olla että kirjoitat miehellesi vaikka sähköpostiin, että koska seksi hävettää sinua niin et meinaa uskaltaa pyytää mitään. Mutta haluat että mies nuolee, sitoo kiinni jne. Kirjoita vaikka neljä konkreettista asiaa mitä haluat miehen tekevän. Mitä voit hävitä? Jos muutenkin suhde saattaa päätyä eroon.

Vierailija
68/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja jos joku ei halua mua niin miksi ihmeessä olisin hänen kanssaan?

Ap

Olet ehkä suomen hankalin ihminen. Torppaat kaiken mitä sinulle ehdotetaan ja sanotaan.

Vierailija
69/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista ongelmaa voi sysätä toisen harteille kuten ap tekee. Lähes varmasti seksi uudenkin miehen kanssa päätyy samaan jumi tilanteeseen. Onhan niitä loistaviakin rakastajia jotka osaavat lukea naista, mutta heillä on valinnan varaa niin, että kiertävät estyneet ongelmakimput kaukaa.

Ei tavan mies ole mikään ajatustenlukija. On lähes mahdotonta saada hyvää seksiä jos ei kerro ja jopa vaadi mitä haluaa. Avoimuus vaatii avoimuutta molempien puolelta. Ei hyvä seksi ole passiivista odottamista ja olettamista, tuo ap:n tapa pn varma tie pettymykseen.

Kyllä tiedän että olen vastuussa itse omasta nautinnostani, ja koitan ajatella, että ei ole syytä pettyä, jos seksi ei suju. Niinhän se on minulla koko elämäni ajan ollut. Siinä mielessä koen, että minulla on lähestulkoon vain voitettavaa.

Ap

No sitten alat kertomaan ja vaatimaan mitä haluat. Ja kyselemään mitä mies haluaa. Näytä miehelle oikeat otteet. Ota huomioon, että teillä on pitkä historia nykyisen kaltaisesta huonosta seksistä. Sinä olet muuttunut, mutta mieskin tarvii aikaa muutokseen. Sulta vei 20 vuotta opettaa mies tuollaiseksi. Toiset 20 vuotta ja sinulla on unelma mies. Ei siihen muutokseen yksi yritys riitä.

En pysty. Hävettää liikaa ja häpeästä suutun.

Ap

Vierailija
70/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Näen että ainoa ratkaisu voisi olla että kirjoitat miehellesi vaikka sähköpostiin, että koska seksi hävettää sinua niin et meinaa uskaltaa pyytää mitään. Mutta haluat että mies nuolee, sitoo kiinni jne. Kirjoita vaikka neljä konkreettista asiaa mitä haluat miehen tekevän. Mitä voit hävitä? Jos muutenkin suhde saattaa päätyä eroon.

Jos sitten olisin kirjoittanut ja mies ymmärtäisi sen jotenkin väärin se satuttaisi minua.

Ap

Vierailija
71/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Opettele tunteidenhallintaa. Kuulostat aika lapselliselta. Kun tunnet häpeää, kyseenalaista se ja siirry eteenpäin. Lupaa vaikka itsellesi, että kipristelet häpeästä parin tunnin päästä kun ehdit, etkä siinä tilanteessa. Häpeä on ylipäätään täysin turha tunne, ja opit kyllä siitä pois kun vaan pakotat itsesi pois mukavuusalueeltasi.

Vierailija
72/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitten olisin kirjoittanut ja mies ymmärtäisi sen jotenkin väärin se satuttaisi minua.

Ap

Eli olet mykkä. Vai onko siihen joku muu syy, että et mahdollisen väärinkäsityksen sattuessa voi oikaista sitä?

Vierailija
73/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin. Nyt sen sijaan et yritä itse yhtään mitään ja vaan valitat. Voihan sentään olla että mies ymmärtäisi viestisi ihan oikein toisaalta myös.

Vierailija
74/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Opettele tunteidenhallintaa. Kuulostat aika lapselliselta. Kun tunnet häpeää, kyseenalaista se ja siirry eteenpäin. Lupaa vaikka itsellesi, että kipristelet häpeästä parin tunnin päästä kun ehdit, etkä siinä tilanteessa. Häpeä on ylipäätään täysin turha tunne, ja opit kyllä siitä pois kun vaan pakotat itsesi pois mukavuusalueeltasi.

Ei se minusta ole turha, minä uskon, että seksiä kuuluu hävetä. Muuten tapahtuu jotain "pahaa".

Ap

Vierailija
75/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli olet mykkä. Vai onko siihen joku muu syy, että et mahdollisen väärinkäsityksen sattuessa voi oikaista sitä?

Se satuttaisi minua jo. Oikaiseminen - no, ei toinen aina oikaistu ja ole heti ihan että tajuan, vaan vaikkapa suuttuu. Mitä helvettiä mä loukkaannuin.

Ap

Vierailija
76/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on ihmisiä jotka häpeävät omaa seksuaalisuuttansa ja haluansa, mutta jokainen on yksilö joten keskitytään siihen sinun häpeääsi ja siihen miten siitä pääsee pois. Itselläni on ollut häpeää liittyen seksiin ja olen päässyt siitä eroon vain sillä että olen rikkonut omia rajojani ja mennyt epämukavuus alueelle. Koita lähestyä miestäsi ja avautua hänelle tai edes jollekulle seksuaaliterapeutille tms. Siitä se lähtee. Koita olla myös itsellesi ja miehellesi armollisempi. Aloittakaa tavallaan nollasta. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Uskoa siihen liittoon, mieheen, itseesi ja parempaan seksiin. Homma ei varmasti tule olemaan ihan helppoa mutta kaikki lähtee sinusta ja halustasi parantaa tilannetta, eli kärsivällisyyttä ja opettele vaikka itseksesi vähän tunnistamaan aluksi mistä tykkäisit. Fantasiat, masturbointi yms.

Vierailija
77/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei miehesi tai kukaan muukaan mies voi sinua auttaa. Tarvit tuohon ammattilaisen apua. Hänen avullaan selvität häpeän syyn, eli sen miksi himo on häpeällistä. Vasta sen jälkeen voit alkaa opettelemaan hyvää seksiä miehesi kanssa.

Oletko koskaan jutellut asiasta kenenkään ulkopuolisen tai ammattilaisen kanssa? Miksi ehdotukset terapiasta eivät kelpaa sinulle?

Vierailija
78/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos jätät miehesi niin mistä kuvittelet löytäväsi miehen joka osaa lukea ajatuksiasi ja tekee sinulle sängyssä mitä haluat vaikka et suostu puhumaan etkä kertomaan mitään? Mistä kuvittelet löytäväsi miehen joka on hyvä sängyssä ja sietää sinua vaikka voisi saada naisen joka osaa nauttia sängyssä ja suostuu puhumaan seksistä? Mistä kuvittelet löytäväsi miehen joka jaksaa sinun ainaista valitustasi ja tyytymättömyyttäsi? Miehen joka sietää sitä että sinä et ole valmis ottamaan seksissä mitään riskejä ettei vaan sinua sattuisi?

Kenties bdsm-piireistä? Sen ihanan dominoivan miehen, joka saa nautintonsa naisen nautinnosta? Ja haluaa tehdä naiselle kaiken mitä nainen ikinä kaipaakin vaikka nainen ei edes kerro? Joka ei ole itsekäs vaan kokeilee kaikenlaista dominoivaa ja määrätietoista, pakottamistakin, saadakseen naisensa oppimaan nautintoa? Salli mun nauraa.

Vierailija
79/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaatko miestäsi, juuri nyt?

No en, mutta en ole kovin tyytyväinenkään. Puhumaton vaikka miten koittaisin keskustella. Avuton. Olen itsekin, mutta suhteeseen mentäessä hän halusi seksiä, minä en. Vastuutin siis tasosta huolehtimisen hänelle. Ja nyt se ei riitäkään minulle. Silloin riitti, kun inhosin seksiä.

Ap

Tää on äitihullu eli kivikissaäiti. Ei kukaan muu voi jauhaa tuota samaa!!!

Vierailija
80/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin. Nyt sen sijaan et yritä itse yhtään mitään ja vaan valitat. Voihan sentään olla että mies ymmärtäisi viestisi ihan oikein toisaalta myös.

Teen näin siksi, että asia on ongelma. Se ei ole ongelma siksi, että valitsen tehdä näin. Minä en valitse erilaisista vaihtoehdoista, vaan en pysty. Mutta ainakin tämä keskustelu auttaa hieman hahmottamaan mitä en pysty.

Ap