Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksi hävettää

Vierailija
14.07.2016 |

Häpeän seksiä, olen aina hävennyt niin kauan kuin muistan. Tämä on tietenkin vaikeuttanut parisuhteen saamista todella pahasti. En ole halunnut seksiä, ekan kerran suostuin vastahakoisesti siihen 25-vuotiaana puolipakkona jotta voisin saada edes jonkinlaisen suhteen. Koen miehet itsekkäinä mitä seksiin tulee.
Menin yhteen lopulta miehen kanssa, jonka luulin ymmärtävän sitä, että joku saattaa hävetä seksiä niin paljon kuin minä, vaikka itseasiassa aika suhteen alkuvaiheessa mies sössi erään tilanteen, jossa ei ymmärtänyt asiaa ja sain hävetä tilannetta. Pidin häpeäongelmaa kuitenkin omana vikanani, (joka se onkin), mutta luulin miestä kiinnostavan ratkaista sitä kanssani. Että olinkin typerä. Ei mies ole tehnyt suhteemme aikana mitään hyvän seksin (minulle) eteen, eikä varmaan tule tekemäänkään.
Luulin, että mies ei vain tajua minua, mutta nyt on alkanut näyttää sille, että minulla on minun tarpeisiini nähden seksissä itsekäs, tyhmä ja minun tarpeitani ymmärtämätön mies.
En kestä, meillä on lapsia ja tuntuisi väärältä erota tämän takia.
Haluaisin siis häpeästä eroon, mutta en tämän miehen kanssa kyllä pääse, koska mies ei tajua tällaisesta mitään. On varmaan liikaa kuvitella, että minulla voisi olla täällä kohtalotovereita, mutta piti ainakin saada purkautua jonnekin.

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger vaatimassa asioita.

Vierailija
42/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaatko miestäsi, juuri nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan haluaminen.

Ap

Seksin haluaminen, siis himo, hävettää? MIKSI??

Ehkä sitä ajattelee, ettei tule vastakaikua. Sehän se häpeän ihmisessä synnyttää, jo vaikka ihan vauva häpeää sitä, jos äiti ei katsokaan päin jne.

Ap

Vain sairas ihminen ei ymmärrä ja hyväksy sitä ettei toinen välttämättä halua juuri silloin kuin sinä haluat. Normaalissa parisuhteessa mies kyllä syttyy yleensä aina jos nainen ilmaisee että seksi kiinnostaisi. Enemmäm täällä tunnutaan kitisevän sitä että mies haluaa liian usein.

M

Pisin seksitön jakso suhteessa meillä on ollut 5 vuotta jos lasten tekoa ei lasketa. Mitenköhän terve tai sairas sä olisit siinä ollutkaan?

Ap

Miehesi ei tehnyt ainuttakaan aloitetta viiteen vuoteen? Etkä sinä? Tai sitten jompi kumpi tai molemmat torjuivat viiden vuoden ajan kaikki aloitteet?

Mies teki joitakin, minä torjuin, koska en halunnut (siinä hetkessä) seksiä. Ei osannut mies vietelläkään sihen...

Ap

No eipä varmaan tee sen miehen paljoa edes vietellä kun kaikki torjutaan ja muutenkin tietää neuroottisen suhtautumisesi seksiin. Tarvitset ammattiapua.

Ja ei se minua silloin haitannut, että ei ollut seksiä eikä aloitteita, mutta nykyään haittaa se, että mies on sellainen, etten saa seksistä mitään.

Ap

Vierailija
44/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on seksuaalisuuteen liittyvä suuri ongelma, ja olet odottanut että miehesi ratkaisisi sen puolestasi. Se ei ole mahdollista. Tarvitset ammattilaisen apua, ehkä terapiaa. Voit kysyä neuvoa, mijin kääntyä esim. Sexposta.

No sanotaan nyt niin, että lähemmäksikin hyvää seksiä voisi jonkun PUHUVAN, AVOIMEN, KOKEILUNHALUISEN, KIINNOSTUNEEN miehen kanssa päästä. Sexpoon on ihan turha mennä jos yritän senkään avulla nauttia tämän miehen kanssa.

Ap

Kuulostaa siltä, että olet jo päättänyt erota. Ja haluat että me täällä vahvistamme päätöstäsi.

Seksuaaöiterapiassa ja muudsa terapiassa voi käydä yksinkin, ei sen lähtökohdaksi tarvitse ottaa, että pysytte yhdessä.

No voi toki, mutta aika turhaa, jos en saa seksiä enää ikinä (=löydy kumppania jonka MUUTEN haluaisin).

Ap

Saattaisit sitten joskus löytää tyydyttävän parisuhteen?

Vierailija
45/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaatko miestäsi, juuri nyt?

No en, mutta en ole kovin tyytyväinenkään. Puhumaton vaikka miten koittaisin keskustella. Avuton. Olen itsekin, mutta suhteeseen mentäessä hän halusi seksiä, minä en. Vastuutin siis tasosta huolehtimisen hänelle. Ja nyt se ei riitäkään minulle. Silloin riitti, kun inhosin seksiä.

Ap

Vierailija
46/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on seksuaalisuuteen liittyvä suuri ongelma, ja olet odottanut että miehesi ratkaisisi sen puolestasi. Se ei ole mahdollista. Tarvitset ammattilaisen apua, ehkä terapiaa. Voit kysyä neuvoa, mijin kääntyä esim. Sexposta.

No sanotaan nyt niin, että lähemmäksikin hyvää seksiä voisi jonkun PUHUVAN, AVOIMEN, KOKEILUNHALUISEN, KIINNOSTUNEEN miehen kanssa päästä. Sexpoon on ihan turha mennä jos yritän senkään avulla nauttia tämän miehen kanssa.

Ap

Kuulostaa siltä, että olet jo päättänyt erota. Ja haluat että me täällä vahvistamme päätöstäsi.

Seksuaaöiterapiassa ja muudsa terapiassa voi käydä yksinkin, ei sen lähtökohdaksi tarvitse ottaa, että pysytte yhdessä.

No voi toki, mutta aika turhaa, jos en saa seksiä enää ikinä (=löydy kumppania jonka MUUTEN haluaisin).

Ap

Saattaisit sitten joskus löytää tyydyttävän parisuhteen?

No, ehkä. Mitään takuita en siitä saa.

Ap

Vierailija
47/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin voisit kokeilla täällä anonyymisti kertoa millaista seksia haluat, niin olisi miehenkin kanssa helpompi jutella. Tykkäätkö naisista kun mainitsit tuosta mönkään meneesstä suhteesta?

Vierailija
48/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan haluaminen.

Ap

Ehkä sitä ajattelee, ettei tule vastakaikua. Sehän se häpeän ihmisessä synnyttää, jo vaikka ihan vauva häpeää sitä, jos äiti ei katsokaan päin jne.

Ap

Vain sairas ihminen ei ymmärrä ja hyväksy sitä ettei toinen välttämättä halua juuri silloin kuin sinä haluat. Normaalissa parisuhteessa mies kyllä syttyy yleensä aina jos nainen ilmaisee että seksi kiinnostaisi. Enemmäm täällä tunnutaan kitisevän sitä että mies haluaa liian usein.

M

Pisin seksitön jakso suhteessa meillä on ollut 5 vuotta jos lasten tekoa ei lasketa. Mitenköhän terve tai sairas sä olisit siinä ollutkaan?

Ap

Miehesi ei tehnyt ainuttakaan aloitetta viiteen vuoteen? Etkä sinä? Tai sitten jompi kumpi tai molemmat torjuivat viiden vuoden ajan kaikki aloitteet?

Mies teki joitakin, minä torjuin, koska en halunnut (siinä hetkessä) seksiä. Ei osannut mies vietelläkään sihen...

Ap

No eipä varmaan tee sen miehen paljoa edes vietellä kun kaikki torjutaan ja muutenkin tietää neuroottisen suhtautumisesi seksiin. Tarvitset ammattiapua.

Ja ei se minua silloin haitannut, että ei ollut seksiä eikä aloitteita, mutta nykyään haittaa se, että mies on sellainen, etten saa seksistä mitään.

Ap

Niin, koska olet ollut ihastunut toiseen. Se on hyvin tavallista.

Voithan erota, jos haluat. Mutta myönnä rehellisesti itsellesi, että eroat koska olet kyllästynyt ja haikailet muuta. Uskot upeiden kokemusten vielä odottavan sinua.

Näin eronneena voin kertoa, ettei sitä tiedä, tuoko elämä hienoja uusia suhteita (osalle tuo) vai onko se iso pettymys (osalle on).

Vierailija
49/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin voisit kokeilla täällä anonyymisti kertoa millaista seksia haluat, niin olisi miehenkin kanssa helpompi jutella. Tykkäätkö naisista kun mainitsit tuosta mönkään meneesstä suhteesta?

Mönkään mennyt suhde, olen lesbo, täh? En tykkää naisista. Ja ei ongelma ole kertoa haluaistani vaan se, että haluaminen on ongelma. Olisi helpompaa, jos mies tietäisi mitä haluan. En voi pyyttää edes nuolemaan, koska jos se ei innosta ja kiinnosta miestä luonnostaan niin se, että minä haluan sitä, mies ehkä ei, on minulle liikaa. Semmoinen todella himokas mies sopisi siis minulle ehkä parhaiten. Ja joka pyytäisi minulta asioita. Mies ei pyydä mitään. Ei mitään. Enkä tarjoudu, se olisi taas kerran halujen osoittamista. Teemme sitä, mitä mies tekee ja ehdottaa ja se on tylsää.

Ap

Vierailija
50/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuullostaa vähän siltä että ap:n seksuaalisuus on vihdoin alkanut vähän tulla kuoresta mutta hän ei osaa kertoa mitä tarvii koska häpeää ja sitten tuntee turhautumista miestä kohtaan koska hän ei osaa sitä antaa mitä ap tarvitsee. Eikö joku sexpo voisi auttaa kohtamaan tarpeita? Mitä oikeastaan sitten haluat?. Jos et ole aiemmin halunnut seksiä niin miten miehesi yhtäkkiä tajuaisi että haluat? Auttaisi vähän jos kertoisit lisää taustoista selkeämmin. 

Vierailija
51/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan haluaminen.

Ap

Ap

M

Ap

Ap

Ap

Niin, koska olet ollut ihastunut toiseen. Se on hyvin tavallista.

Voithan erota, jos haluat. Mutta myönnä rehellisesti itsellesi, että eroat koska olet kyllästynyt ja haikailet muuta. Uskot upeiden kokemusten vielä odottavan sinua.

Näin eronneena voin kertoa, ettei sitä tiedä, tuoko elämä hienoja uusia suhteita (osalle tuo) vai onko se iso pettymys (osalle on).

Haluaisin nyt ylipäätään päästä edes lähelle sitä, mitä seksi useimmille ihmisille on.

Ap

Vierailija
52/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuullostaa vähän siltä että ap:n seksuaalisuus on vihdoin alkanut vähän tulla kuoresta mutta hän ei osaa kertoa mitä tarvii koska häpeää ja sitten tuntee turhautumista miestä kohtaan koska hän ei osaa sitä antaa mitä ap tarvitsee. Eikö joku sexpo voisi auttaa kohtamaan tarpeita? Mitä oikeastaan sitten haluat?. Jos et ole aiemmin halunnut seksiä niin miten miehesi yhtäkkiä tajuaisi että haluat? Auttaisi vähän jos kertoisit lisää taustoista selkeämmin. 

No olen sanonut miehelle, että haluan, olen muuttunut, hän tietää syynkin (se ihastus) jne. Mutta kun ei mene jakeluun niin en jaksa tuollaista hissukkaa enää kohta.

Ap

Vierailija
53/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet kuin simpukka. Sinua ei saa auki millään, ei mitään aavistustakaan mitä haluaisit ja miten. Mies ei osaa lukea ajatuksiasi. Ja sitten valitat miehelle. Toivot että mies olisi himokas dominoiva mies joka alistaisi sinua kaikenlaisiin seksiskokeiluihin, sitoisi kiinni ja tekisi asioita. Arvaisi mitä haluat. Ei sellaisia miehiä ole. Dominoivia on, mutta hekään ei ole ajatustenlukijoita.

Vierailija
54/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mönkään mennyt suhde, olen lesbo, täh? En tykkää naisista. Ja ei ongelma ole kertoa haluaistani vaan se, että haluaminen on ongelma. Olisi helpompaa, jos mies tietäisi mitä haluan. En voi pyyttää edes nuolemaan, koska jos se ei innosta ja kiinnosta miestä luonnostaan niin se, että minä haluan sitä, mies ehkä ei, on minulle liikaa. Semmoinen todella himokas mies sopisi siis minulle ehkä parhaiten. Ja joka pyytäisi minulta asioita. Mies ei pyydä mitään. Ei mitään. Enkä tarjoudu, se olisi taas kerran halujen osoittamista. Teemme sitä, mitä mies tekee ja ehdottaa ja se on tylsää.

Ap

Ei kun tuli mieleen oliko tuo mönkään mennyt suhde naisen kanssa ja siksi seksi ei ole kiinnostanut tms. Eli siis haluat että mies tekee aloitteet sellaiseen seksiin jota sinä haluat? Olisiko se helpompaa jos kertoisit siitä ja yrittäisit ne sinun häpeän tunteesi voittaa? Jos seksiä ei ole ollut suhteenne aikana 5 vuoteen yhtenä jaksona, voi miehestä tuntua ettei sinua kiinnosta seksi ja siksi tekee jutut joita häntä vain kiinnostaa. Itselläni on ollut ongelmaa myös että tykkään enemmän siitä kun mies tekee aloitteen, mutta kyllä omissani suhteissani olen huomannut että jos mies yhtään kunnioittaa toista niin sellainen "mies tekee aina aloitteen" ei toimi pitkään, koska jos nainen tuntuu aina kylmäkiskoiselta niin miehellekin käy työlääksi tehdä kaikki hommat. Ellei sitten ala suhteeseen miehen kanssa joka ei tykkään naisen aloitteesta, mutta siinä on taas vaara että nainen ei saa sitä mitä haluaa koska mies tekee aina aloitteen ja nainen passiivinen. Itselleni toimi parhaiten sen että opettelin pyytämään enemmän mitä haluan vaikkei se tuntunut kovin kivalta alkuun. Siinä mies sitten oppi mistä pidän ja osasi tehdä juttuja omaaloitteellisestikin. Jotta saa pitää tulla vähän vastaan.

Uusien juttujen kokeilu voisi tehdä terää muutenkin suhteeseenne. Sexpoa suosittelen myös, koska sielt voisi tulla keinoja siihen miten voisit voittaa sitä häpeääsi.

Vierailija
55/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olet kuin simpukka. Sinua ei saa auki millään, ei mitään aavistustakaan mitä haluaisit ja miten. Mies ei osaa lukea ajatuksiasi. Ja sitten valitat miehelle. Toivot että mies olisi himokas dominoiva mies joka alistaisi sinua kaikenlaisiin seksiskokeiluihin, sitoisi kiinni ja tekisi asioita. Arvaisi mitä haluat. Ei sellaisia miehiä ole. Dominoivia on, mutta hekään ei ole ajatustenlukijoita.

No ei mies ole ainakaan edes yrittänyt. Aluksi se ei haitannut, mutta nykyään on eri tilanne. Olen muuttunut. Sitten vielä sanotaan, että muutos on hyvästä. Ei ainakaan mulle.

Ap

Vierailija
56/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista ongelmaa voi sysätä toisen harteille kuten ap tekee. Lähes varmasti seksi uudenkin miehen kanssa päätyy samaan jumi tilanteeseen. Onhan niitä loistaviakin rakastajia jotka osaavat lukea naista, mutta heillä on valinnan varaa niin, että kiertävät estyneet ongelmakimput kaukaa.

Ei tavan mies ole mikään ajatustenlukija. On lähes mahdotonta saada hyvää seksiä jos ei kerro ja jopa vaadi mitä haluaa. Avoimuus vaatii avoimuutta molempien puolelta. Ei hyvä seksi ole passiivista odottamista ja olettamista, tuo ap:n tapa pn varma tie pettymykseen.

Kärjistetysti sanottuna jokainen mies ja nainen on vastuussa omasta orkustaan.

Vierailija
57/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kun tuli mieleen oliko tuo mönkään mennyt suhde naisen kanssa ja siksi seksi ei ole kiinnostanut tms. Eli siis haluat että mies tekee aloitteet sellaiseen seksiin jota sinä haluat? Olisiko se helpompaa jos kertoisit siitä ja yrittäisit ne sinun häpeän tunteesi voittaa? Jos seksiä ei ole ollut suhteenne aikana 5 vuoteen yhtenä jaksona, voi miehestä tuntua ettei sinua kiinnosta seksi ja siksi tekee jutut joita häntä vain kiinnostaa. Itselläni on ollut ongelmaa myös että tykkään enemmän siitä kun mies tekee aloitteen, mutta kyllä omissani suhteissani olen huomannut että jos mies yhtään kunnioittaa toista niin sellainen "mies tekee aina aloitteen" ei toimi pitkään, koska jos nainen tuntuu aina kylmäkiskoiselta niin miehellekin käy työlääksi tehdä kaikki hommat. Ellei sitten ala suhteeseen miehen kanssa joka ei tykkään naisen aloitteesta, mutta siinä on taas vaara että nainen ei saa sitä mitä haluaa koska mies tekee aina aloitteen ja nainen passiivinen. Itselleni toimi parhaiten sen että opettelin pyytämään enemmän mitä haluan vaikkei se tuntunut kovin kivalta alkuun. Siinä mies sitten oppi mistä pidän ja osasi tehdä juttuja omaaloitteellisestikin. Jotta saa pitää tulla vähän vastaan.

Uusien juttujen kokeilu voisi tehdä terää muutenkin suhteeseenne. Sexpoa suosittelen myös, koska sielt voisi tulla keinoja siihen miten voisit voittaa sitä häpeääsi.

Tämä kuulosti järkevältä. Täytyy nyt katsoa jääkö tämä suhde muutenkaan henkiin, jos toisesta välittää, niin on paljon helpompaa toteuttaa itselle vaikeita asioita. Mulla on nyt sen verran vaikeaa muutenkin, että en ole jaksanut oikein välittää edes miehestä, koska mun täytyy jaksaa välittää minusta. Jos mieskään ei enää jaksa välittää minusta siihen asti, että pystyn näkemään muitakin ympärilläni kuin itseni (olen terapiassa), niin sitten jatkamme eri suuntiin...

Ap

Vierailija
58/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen sanonut miehelle, että haluan, olen muuttunut, hän tietää syynkin (se ihastus) jne. Mutta kun ei mene jakeluun niin en jaksa tuollaista hissukkaa enää kohta.

Ap

Voisitko vähän asettua miehesi asemaan. Kuvittele ettei puolisosi koskaan tunnu haluavan sinua. Sitten syyksi ilmenee että hän ei halunnut seksiä koska oli ihastunut toiseen. Nyt hän on muuttunutkin täysin ja haluaa täysin villiä ja erilaista seksiä, mutta ei halua kertoa millaista ja on turhautunut sinuun siksi ettet osaa lukea hänen ajatuksia. Tuntuuko ihan reilulta tai helpolta?

Vierailija
59/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista ongelmaa voi sysätä toisen harteille kuten ap tekee. Lähes varmasti seksi uudenkin miehen kanssa päätyy samaan jumi tilanteeseen. Onhan niitä loistaviakin rakastajia jotka osaavat lukea naista, mutta heillä on valinnan varaa niin, että kiertävät estyneet ongelmakimput kaukaa.

Ei tavan mies ole mikään ajatustenlukija. On lähes mahdotonta saada hyvää seksiä jos ei kerro ja jopa vaadi mitä haluaa. Avoimuus vaatii avoimuutta molempien puolelta. Ei hyvä seksi ole passiivista odottamista ja olettamista, tuo ap:n tapa pn varma tie pettymykseen.

Kärjistetysti sanottuna jokainen mies ja nainen on vastuussa omasta orkustaan.

Kyllä tiedän että olen vastuussa itse omasta nautinnostani, ja koitan ajatella, että ei ole syytä pettyä, jos seksi ei suju. Niinhän se on minulla koko elämäni ajan ollut. Siinä mielessä koen, että minulla on lähestulkoon vain voitettavaa.

Ap

Vierailija
60/182 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista fantasioit seksissä? Ehkä sitä kautta pääset jäljille siitä, mitä oikeasti kaipaat?

Minäkin heräsin seksuaalisesti joskus ennen neljääkymppiä kun huomasin, että enää ei tarvinnut esittää mitään ja törmäsin avoimeen ja keskustelukykyiseen mieheen. En kuitenkaan  jättänyt aviomiestäni, jota rakastan. Nykyään rakastan kumpaakin, eri tavoilla vaan. En voi syyttää aviomiestäni siitä, että meillä ei aina mennyt seksin saralla kauhean hyvin, koska kumpikaan ei panostanut siihen kovin paljon. Mitä enemmän ollaan panostettu, sitä enemmän nautitaan, ja nyt seksi on jo oikein hyvää.

Eli kehottaisin sinuakin vaan avoimuuteen ja vaatimaan miestäsikin sanallistamaan ne asiat, joita hän avioliitostanne haluaa ja haluaa toisaalta sinulle antaa. Sama koskee tietysti sinuakin. Sitten sitoudutte noihin tavoitteisiin.