Uusi työkaveri on ruokatauot liimaantuneena puhelimeensa, häiritsevää
Muut istumme saman pöydän ääressä ja keskustelemme, hän menee pieneen sivupöytään yksin ja tuijottaa kännykkäänsä koko tauon. Mielestäni epäkohteliasta.
Kommentit (10)
Jaa. Millä tavalla olette ottaneet hänet vastaan ja otatteko hänet keskusteluissa huomioon? Uudessa työssä aloittaminen on rankkaa, päivässä tarvitsee helposti edes pikku tauon itselleen ja lähisuhteilleen. Sitä paitsi ruokatauko on yleensä omaa aikaa.
Kaikki eivät varmasti jaksa olla sosiaalisia, varsinkin jos itse työkin on esim. asiakaspalvelua, niin joku saattaa haluta "rauhoittua" tuon ajan.
Itse saatan hankkiutua tietoisesti muuhun paikkaan syömään kuin muut, mutta en niin epäsosiaalinen ole, että samassa paikassa ruokaillessa tuttujen kanssa vain puhelinta näpräisin.
Mä teen noin vaikka on hyvä työporukka. Tarvitsee tsekata facebookin viestit tai vastata lapselle tai jopa selaan iltistä. Ei aina jaksa kuunnella.
Mitä hittoa se sulle kuuluu mitä hän tekee ruokatauolla. Voi hemmetti tuollaisia kyyliä.
Ihmiset ovat erilaisia. Ehkä hän on hiljaisempi ja tarvitsee ruokatauoilla omaa aikaa jaksaakseen koko päivän. Kaikki eivät jaksa höpötellä 'turhanpäiväisiä.' Voihan myös olla, että hän ei koe oloaan vielä kovin kotoisaksi seurassanne, eikä uskalla puhua.
Hän pelkää teitä ja haluaa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Muut istumme saman pöydän ääressä ja keskustelemme, hän menee pieneen sivupöytään yksin ja tuijottaa kännykkäänsä koko tauon. Mielestäni epäkohteliasta.
Itse harrastin tuota myös, lueskelin vaikka päivän lehden, jos ruokapöytä oli lähes täynnä ja mukana sellaisia ihmisiä, joita en tuntenut. Minusta olisi epäkohteliasta lyöttäytyä seuraan, jos ei ole mitään puhuttavaa vähän vieraampien ihmisten kanssa.
Hän haluaa olla rauhassa, koska ruokis ei ole työaikaa? Te puhutte jostain epäkiinnostavasta?
Minä menen eri aikaan syömään kuin lähimmät työkaverini, koska haluan olla puoli tuntia jauhamatta niitä samoja työjuttuja.
Mä pelaan usein tauolla. Olen samassa pöydässä kuin muutkin.
Onko teidän ruokataukonne palkaton?