Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei jestas miten hirvittävän kipeät jalat mulla on!

Vierailija
13.07.2016 |

Käveleminen sattunut jo muutaman viikon, kaikkeen tottuu mutta välillä tuntuu että pahenee vain.
Mies nyt hieroo, ja pohkeet ihan jumissa, tuntuu kuin menisi sähköiskuja pisin kehoa kivusta, ja tämä vaikka otin Tramalin puoli tuntia ennen kuin alotti hieromisen.
Oudointa on että tietyistä pisteistä varpaa koukistuvat, eri varpaat eri pisteistä, ja parissa kohdassa tuntuu kuin naamakin puutuisi kohdittain....
Kai se on vain todettava että olen saavuttanut sen pisteen että pakko laihdutta jos jalat ei kestä painoani.. mitat kuitenkin nyt 165/73 =(
Paljonkohan pitäisi pudottaa painoa että jalat jaksaa kanta mua taas?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sormissa ollut jäykkyyttä?

Olen käynyt lääkärissä muutama vuosi sitten kun sormet olivat niin kipeät että oli vaikeaa töissä pukea ja riisua kurahousut lapsilta, ne klipsut tuntuivat liian raskailta.

En ole myöskään vuosiin (vaikka olen vasta 33v....) pystynyt kutomaan koska sormet jäykistyy liikaa, viimeeksi viime viikolla sitten yllätyin kun pullataikinaa vaivatessani (vain puolen litran) kädet väsyivät ja ranteeseen sattui.

Kun kävin silloin lääkärissä otettiin joku reumakoe verestä, oli negatiivinen, joten sain neuvoksi jumpata käsiä ja parantaa lihasvoimaa.

On myös yliliikkuvat nivelet, joka kerta kun olen valittanut kipeistä nivelistä (polvet esim, polkeminen ei oikein toimi kun polvi koukistuu aina liikaa taaksepäin) niin neuvo on ollut liikunta ja lihasvoiman parantaminen.

Siksi kynnys mennä kipeiden jalkojen takia nyt lääkäriin on aika korkea, kun tuntuu että on odotettavissa vain neuvo liikkua ja laihduttaa.....

Vierailija
22/28 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päkiäkipu viittaa kyllä reumaan. Oletko synnyttänyt lähiaikoina, ts. onko sullla vauvaikäinen lapsi?

Olen synnyttänyt vuosina 2011, 2013 ja 2015, nuorin on jo vähän päälle vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoivat jalkakivut jo vuosi sitten, ylipainoa ei ole, ja  lab.arvot ovat normaalit. Lonkat on kuvattu, reumatestit läpäisty, fysioterapeutilla ja hierojalla käyty, vain lyhytaikaista on ollut apu. Öisin on vaikea nukkua, kun kirvelevä kipu tuntuu lonkissa, reisissä, säärissä ja nilkoissa vaihdellen. Borreliosiakin epäilin, mutta lääkärin mukaan ei voisi olla. Ainoastaan istuma-asennossa on hyvä olla, käveleminen on kivuliasta ja varsinkin ylämäkeen kävely. Olen aina kävellyt paljon ja nyt harmittaa, kun kävely on niin kivuliasta, että on pitänyt vähentää liikkumista. Kipulääkkeetkään eivät auta, (Para-Tabs).

Vierailija
24/28 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuileva kirjoitti:

Minulla alkoivat jalkakivut jo vuosi sitten, ylipainoa ei ole, ja  lab.arvot ovat normaalit. Lonkat on kuvattu, reumatestit läpäisty, fysioterapeutilla ja hierojalla käyty, vain lyhytaikaista on ollut apu. Öisin on vaikea nukkua, kun kirvelevä kipu tuntuu lonkissa, reisissä, säärissä ja nilkoissa vaihdellen. Borreliosiakin epäilin, mutta lääkärin mukaan ei voisi olla. Ainoastaan istuma-asennossa on hyvä olla, käveleminen on kivuliasta ja varsinkin ylämäkeen kävely. Olen aina kävellyt paljon ja nyt harmittaa, kun kävely on niin kivuliasta, että on pitänyt vähentää liikkumista. Kipulääkkeetkään eivät auta, (Para-Tabs).

Ap:lläkin lantiota särkee öisin... reisissä ja säärissä ei niinkään. Pohkeetkin vaivaavat vain jos niihin koskee.

Vierailija
25/28 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai samperi. Elokuussa varaan kyl lekuriajan heti ekana lomapäivänä. Harmi et just nyt sattuu olemaan ma-pe töitä niin ei oo mitään arkivapaita pariin viikkoon.

Vierailija
26/28 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saamari... nyt on niin kipeää että ei tee mieli liikkua ollenkaan ja nilkkoja särkee ihan lepoasennossakin.

Tuntuu vain niin nololta varata joku lekuriaika kipeiden jalkojen takia...

Paljonkohan maksaisi jos menis yksityiselle huomenna? Kun arkena en oikein pääse, töissä matkoineen 7-16 ja sitten onkin perhetouhujen aika.

Vierailija
27/28 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahierontalaite - https://hespac.com/jalkahierontalaite.htm Tehokas laite. Tärisyttää ja hieroo jalkapohjia tehokkaasti. Hierontapää tuntuu aika kapealta. Verenkierto tuntuu virkeältä hieronnan jälkeen. 

Vierailija
28/28 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Ap:lläkin lantiota särkee öisin... reisissä ja säärissä ei niinkään. Pohkeetkin vaivaavat vain jos niihin koskee.[/quote]

Kovasti kuulostaa selkärankareumalta, hakeudu reumalääkärille. Se oireilee juuri noin, yösäryt ovat tosi tyypillisiä. Nimestään huolimatta ei todellakaan rajoitu selkärankaan vaan oireita voi olla missä vaan nivelessä sekä jänteiden ja lihasten kiinnityskohdissa. Sairaus ei läheskään aina näy verikokeissa. Yleislääkäri ei tätä osaa hoitaa, vaan usein pelkästään määrityttää verestä reumatekijän, joka ei liity selkärankareuman ollenkaan