Valitettavasti totuus on se, että " nörttien" vanhempien
lapset tulevat koulukiusatuiksi.Tai peräti jo päiväkotikiusatuiksi.Liian kiltit eivät pärjää tässä yhteiskunnassa..surullista mutta totta.Kannattaa tukea lasta mieluummin liikunnallisiin ja sosiaalisiin harrastuksiin kuin johonkin kanteleensoittoon:)Ja toinen asia on pukeutuminen, jos näin pienellä jutulla voit vaikuttaa siihen ettei lastasi kiusata, niin eikö kannattaisi panostaa siihen että lapsi on kauniisti puettu.Eikä aiina niihin veljen tai siskon vanhoihin rytkyihin..
Kommentit (14)
Mieheni on ollut lapsena ns. " nörtti" . Vaatteet ovat olleet aika kaameita ja häntä on kiusattu todella paljon. Kärsii siitä vieläkin. Ikävä kyllä maailma nyt vaan on tälläinen, missä ulkokuori määrää tahdin.
Mulla ei ollut lapsena merkkivaatteita enkä ikinä ole harrastanut mitään hienoa, mutta eipä ole kiusattukaan.
Olen ikäni ollut sellainen, että en olemassaoloani anteeksi pyytele enkä jää nyhjöttämään.
me olemme sitten varmaan " nörtit" vanhemmat. Mies erityisesti, mutta itsekin olen, vaikka kovin ulospäinsuuntautunut olenkin. Meillä silti lapsi puetaan kauniisti (ja uusiin vaatteisiin kun on esikoinen)...
...ja monta kertaa olen miettinyt, että miten me rauhalliset vanhemmat ollaan voitu saada noin energinen ja liikunnallinen lapsi. Eli aina lapsi ei näköjään saa ulkoilu/urheilugeenejä vanhemmilta vaan mahdollisesti sukupolvien takaa (miehen isä on ollut kilpaurheilija jne.).
Itsetuntoa sille lapselle pitää kasvattaa ja tietoisuutta siitä, että on HYVÄ vaikka päällä olisi jätesäkki. On köyhä maailma, jos itsearvostus on harrastuksista ja vaatteista kiinni.
Maailma on eri, se on totta, mutta ei ole mitään syytä lietsoa tavarahysteriaa enempää
hyviä periaatteita, mutta eivät lohduta lasta jota kiusataan. Maailma on raaka, vähän sitä voi helpottaa.
" Turhempaankin menee...?"
Kuten asuntolainoihin ja ruokaan??
Miten joku voi tietää vieraiden perheiden rahankäytöstä? Kaikilla ei ole rahaa merkkivaatteisiin, vaikka perheessä ei poltettaisi eikä ostettaisi mäyräkoiria.
Ei sekään riitä, että lapset kiusaavat erilaisia lapsia, vaan onpa sitä tavattu aikusistakin. Minun lastani lastentarhan hoitaja " kiusasi" hänen kirppari vaatteista, kielsivät sitten koko tarhan akat asian ja väittivät vielä lasta valehtelijaksi. En antanut periksi asiassa, joten aika hiljasta oli sen jälkeen siinä hoitopaikassa. Onneksi ei tarvinnut kestää sitä kauan aikaa, kun muutettiin. Mutta karisi se lapsenusko näistä silmistä, ja kyynisemmäksi tultiin.
lihavuus (varsinkin lihottavat elämäntavat) periytyy.
Vanhemmat tulee tosiaan vuosi vuodelta tyhmemmiksi.
vanhemmat kulkevat hienoissa vaatteissa. Usein myös merkkivaatteissa. Lapset tulevat perässä " mitäsattuuvaatetuksella" . Miksei lapsille voisi opettaa ihan lapsesta alkaen, että voi käyttää hienoja ja siistejä vaatteita? Ei todellakaan tarvitse olla miljonääri saadakseen hienoja vaatteita. Sama oikeus niillä lapsilla on näyttää siisteiltä, kuin aikuisillakin.
hilseen..Mutta ap:n teksti on aivan totta.Itse ammattini puolesta seuraan päivittäin lapsukaisia ja kyllä ne lapset jotka puetaan muodikkaisiin vaatteisiin ja vaikkapa eivät menestyisikään koulussa ihan huipputasolla ovat varmasti vähemmän kiusattuja kuin hieman ylipainoiset hikipinkonörtit..
Kaikki lapset eivät varmaan synny misseiksi tai mistereiksi mutta NIIN paljon voi vaikuttaa pukeutumisella ja rohkaisemalla lasta sosiaalisiin harrastuksiin!!
kyllä ei-nörteillä voi olla kilttejä lapsia. Karsee ajatuskin että tavallisen ihmisen pitäis kasvattaa lapsesta joku riidanhaastaja.
5: että ihan lapsesta pitää jo opettaa että merkkivaatteet ja kalliit? On niitä kuule kauniita vaatteita muutenkin.Kukaan tuttavapiirissä ei tenavillaan käytä merkkikuteita ja silti siistit nätit vaatteet.
Rahan perässä vaan pitäs juosta ja sillä saavuttaa muiden suosio???
Kiusaamista on kyllä tullut vastaan, mutta " syy" on useimmissa tapauksissa ollut esimerkiksi kiusatun luonne(muita lapsia ärsyttää jos joku on kovin omahyväinen/hikipinko jne), mikä ei todellakaan sekään oikeuta kiusaamaan.
Kyllä edullisestikin saa nättejä vaatteita lapsille.