Miksi te laitatte FB:ssä kirppispalstoilla tms. että laita Messengerin kautta viestiä? Eihän kaikilla ole mitään Messengeriä. Se on vaan yks sovellus
jota jotkut käyttää fb-viestittelyyn. Ei sitä edes saa kaikkiin laitteisiin.
Kommentit (31)
No jotkut ei tajua et se on sovellus joka on itsellä ei välttämättä muilla.
Miksi muuten fb yrittää pakottaa lataamaan tuon sovelluksen (ts. muistuttaa siitä jatkuvasti)? En halua mitään ylimääräistä tabletilleni ja viestittely käy yhtä näppärästi ihan vaan facen sivuilla ilman tuota sovellusta.
Voihan ihan fb sovelluksestakin laittaa messenger viestejä. Se on sen messenger sovelluksen kautta vaan helpompaa. Tietokoneelta voi myös laittaa. Ei niitä hakuja oikein ole kiva sopia kaikkien nähden jossain fb-ryhmän seinällä.
jos avaat facen ihan tietokoneella. niin ei se mikään sovellus ole. kyllä se on osa sitä verkkopalvelua.
lisäksi siinä kirppispalstalla kommenteissa sopiminen "voin tulla tiistaina klo 14, sopiikse, mikä sun osote on?" on epäkohteliasta, kun kaikki kommentiti pomppaa sen ilmoituksen kyseisen ryhmän sivun ylimmäiseksi. ei kaikkia ehkä kiinnosta ostajan ja myyjän diilin yksityiskohdat. siksi asioista tapana sopia yksityisesti. käännä mielessäsi sana messenger -> yksityisviesti. sama asia.
Vierailija kirjoitti:
jos avaat facen ihan tietokoneella. niin ei se mikään sovellus ole. kyllä se on osa sitä verkkopalvelua.
lisäksi siinä kirppispalstalla kommenteissa sopiminen "voin tulla tiistaina klo 14, sopiikse, mikä sun osote on?" on epäkohteliasta, kun kaikki kommentiti pomppaa sen ilmoituksen kyseisen ryhmän sivun ylimmäiseksi. ei kaikkia ehkä kiinnosta ostajan ja myyjän diilin yksityiskohdat. siksi asioista tapana sopia yksityisesti. käännä mielessäsi sana messenger -> yksityisviesti. sama asia.
No useimmat laittaa ihan vaan yv (yksityisviesti), messenger viittaa tosiaan siihen sovellukseen, jota ei kaikilla ole eli ei ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ihan fb sovelluksestakin laittaa messenger viestejä. Se on sen messenger sovelluksen kautta vaan helpompaa. Tietokoneelta voi myös laittaa. Ei niitä hakuja oikein ole kiva sopia kaikkien nähden jossain fb-ryhmän seinällä.
En tarkoittanutkaan että pitäisi seinälle kirjoittaa mutta siis yksityisviesitn voi laittaa ilman Messengeriä edelleen.
Joo, jotkut sekoittaa eli luulee että ykstyisviestit ja messenger on sama asia. Itsekään en käytä messengeriä koska en halua mitään turhia sovelluksia tilaa viemään, käytän mieluummin selainta.
no voi hyvää päivää tuota jankkausta. se on ihan sama mistä sen viestin lähetät. ei se vastaanottaja tiedä oletko lähettänyt sen sovelluksesta vai itse sivuston kautta tietokoneella tai tabletilla... ihan sama ku joku pyytäs suo laittaa "mail-appsista" viestiä (iphonen spostisovellus) viitaten s-postiin. samaan sähköpostilaatikkoon menee lähetitpä sitten mail-appsista, androidin vastaavasta, tai ihan työkoneesi outlookista tai kirjautumalla sinne gmail-tilille. sama inbox, viestien lähetys on vain mobiilissa erotettu omaksi appsiskseen. lähetä yksärit ihan mistä lystäät. ihme ongelma...
Vierailija kirjoitti:
Joo, jotkut sekoittaa eli luulee että ykstyisviestit ja messenger on sama asia. Itsekään en käytä messengeriä koska en halua mitään turhia sovelluksia tilaa viemään, käytän mieluummin selainta.
No kyllä ne tavallaan vaan on sama asia, jos mä laitan sulle messengerin kautta viestiä, niin se viesti tulee sinun faceen. Se on facebookin viestisovellus.
Eli Maija myy telkkaria ja pyytää ottamaan messengerillä yhteyttä, voin aivan hyvin mennä selaimella Maijan profiiliin ja painaa "lähetä viesti", niin se menee hänen messengeriin, vaikka minulla ei tuota sovellusta olisikaan
Aivan sama laittaako ne yksityisviesteinä vai messengerissä, koska kaikki viestit näkyvät molemmissa. Jos ostaja laittaa myyjälle messengerissä viestin, myyjä voi käydä omalla koneellaan facebookissa lukemassa tuon viestin, ilman messenger-sovellusta.
No nehän tarkoittaa sillä tietysti, että laitat yksityisviestiä. Samat viestit niissä näkyy, ihan sama millä sovelluksella ne lähettää.
Vierailija kirjoitti:
jos mä lähetän sulle messengeristä viestin niin yksityisviestinä se tulee sulle sun fb inboxiin. jos ne olisi eri asia niin miksi pystyt vastaanottaa ja lähettää ristiin molemmista? appsi luotiin vasta joku vuosi 2 sitten, helpottaa mobiilikäyttöä.
ratkaisu: kun joku pyytää messenger-viestiä niin laittakaa se yksityisviesti sieltä selaimesta ja katsokaa mitä tapahtuu. maailmanloppu? vastaanottajaa kiinnostaa varmaan ihan v*tusti mistä sen viestin laitatte....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne tavallaan vaan on sama asia, jos mä laitan sulle messengerin kautta viestiä, niin se viesti tulee sinun faceen. Se on facebookin viestisovellus.
Ei se edelleenkää ole kaikilla vaikka facessa viestittelee, viestittely toimii hyvin myös ilman messenger-sovellusta. Antaa vaan vähän höntin kuvan jos joku käskee laittamaan messengerillä viestiä kun ei kaikilla sitä messengeriä edelleenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
no voi hyvää päivää tuota jankkausta. se on ihan sama mistä sen viestin lähetät. ei se vastaanottaja tiedä oletko lähettänyt sen sovelluksesta vai itse sivuston kautta tietokoneella tai tabletilla... ihan sama ku joku pyytäs suo laittaa "mail-appsista" viestiä (iphonen spostisovellus) viitaten s-postiin. samaan sähköpostilaatikkoon menee lähetitpä sitten mail-appsista, androidin vastaavasta, tai ihan työkoneesi outlookista tai kirjautumalla sinne gmail-tilille. sama inbox, viestien lähetys on vain mobiilissa erotettu omaksi appsiskseen. lähetä yksärit ihan mistä lystäät. ihme ongelma...
Niin, no miksi ihmeessä ei voi puhua yksityisviestistä kun ei tosiaan voi tietää mitä sovellusta ne muut käyttää?
Ohiksena pakko sanoa, et mun face ei enää suostunu näyttämään viestejä, ennenkuin asensin sen messengerin. En haluaisi käyttää sitä, mutta pakko on, jos haluan sitä kautta yhteyden kavereihini. Minä kun olen meidän kavereista viimeinen mohikaani, jolla tekstarit kuuluu paketin hintaan 😐
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena pakko sanoa, et mun face ei enää suostunu näyttämään viestejä, ennenkuin asensin sen messengerin. En haluaisi käyttää sitä, mutta pakko on, jos haluan sitä kautta yhteyden kavereihini. Minä kun olen meidän kavereista viimeinen mohikaani, jolla tekstarit kuuluu paketin hintaan 😐
Ai jaa. Millä laitteella käytät facea? Mun android-tabletille fb sitä muistuttaa koko ajan mutta silti viestittely toimii ihan hyvin ilmankin. Mulle ei edes mahdu tuo sovellus tällä hetkellä (ellen poista jotain muuta) niin en tosiaan sitä aio laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Voi myös käyttää tietokonetta missä kaikilla on keskustelu mahdollisuus..
Mihin tämä kommentti liittyy? Kyllä ilman messengeriäkin voi keskustella ihan niin kuin ennenkin.
Muakin huvitta nuo, mitä merkitystä sillä on viestittäjälle mikä sovellus vastaanottajalla on? Eikö voi vaan pyytää yksityisviestiä? Mut joo, kyse lienee vaan siitä että jotkut luulee että messenger on joku yleisnimi tai ainoa tapa fb:n yksityisviesteille.
Ööö. Voi myös käyttää tietokonetta missä kaikilla on keskustelu mahdollisuus..