Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs kuuluu 24wannabe:lle??

28.02.2006 |

Eli morjesta vaan 24wannabe!!

Mitäs siis kuuluu, hyvinkö voit? Enpäs ole saanut aikaiseksi kuin lukea viestejä, kirjoittamiseen ei oikein jää energiaa, kun päivälläkin töissä saa naputella konetta!

Mä täällä odottelen torstaista neuvolaa, että pääsis piinaavasta epätietoisuudesta onko masussa kaikki hyvin. Eli pääsee kuuntelemaan sydänäänet, liikkeitäkään kun ei vielä ole tuntunut. Vuotoja ei onneksi enempää ole ollut. Viikkoja siis kasassa nyt 13+5. Sain myös huonoja uutisia naistenklinikalta. Kun kävin siellä sen vuodon takia, otettiin samalla kertaa papa-koe ja siinä sitten ei viissiin kaikki ollut kohdallaan, kun laittoivat minulle ajan kohdunkaulan tähystykseen. Eli takaraivossa pyörii jo sana syöpä. Toivottavasti ei mitään ihan kauheata löydy! Tuonne tähystykseen menen ensi viikon keskiviikona.

Muuten olo alkaa olla jo parempaan suuntaan eli pahoinvointi on hellittänyt. Väsymystä kyllä on vielä mutta palelukin kyllä alkaa väistyä.

Toivottavasti sulla menee paremmin. Kirjoittelemisiin!

T: Teippi

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... käyty on ja saikku jatkuu tän kuun loppuun. Sitten alkaa kesäloma ja sen jälkeen äippäloma! Kohdunkaula oli nyt viime kerrasta pehmennyt, mutta onneksi vielä kiinni ja kaulaa jäljellä noin 3 cm. Eli siivoamiset ja kauppakassien kantamiset edelleen kiellettyjä.

Pissassa sokeria, eli raskausdiabets tosiaan sitten vaivaa. Dieetti ei huvittais yhtään! Verenpaine ok. Painonnousu pientä. Hemppa oli taas laskenut 123:sta 111:aan, vaikka olen syönyt rautaa!! Eli eipäs sekään niin näytä auttavan!

Nyt näin lyhyesti, mites teillä muilla?

T:Teippi rv 29+0

Vierailija
22/81 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. rv alkanut. Niskaturvotusultrassa kävin toissapäivänä. Sellainen 7 cm toukka siellä heilui kovasti. Niskaturvotusta löytyi vajaa 1 mm. Kaikki näytti olevan ihan kunnossa.

Hemppa on noussut ruokavaliolla 113:een, mutta paino on edelleen lähtölukemissa.

Pahaolo on ehkä hieman helpottanut, mutta edelleen päivittäin ällöttää, eikä karkki maistu ;-)

Ja harjoitussupistuksiakin on alkanut tuntumaan.

Juoksu ei oikein meinaa onnistua enää, kun heti alkaa pissattaan ja tuntumaan painetta alavatsalla, pitänee suosiolla siirtyä sauvomaan tai pyöräileen.

Seuraavaa neuvola-aikaa tarttis varmaan alkaa tilailemaan, kun on pian 4 viikkoa edellisestä käynnistä. Tosin ultraavalta lääkäriltä kyselin kaikkea, mikä askarrutti mieltä. Hän mm sanoi, ettei kannata rautatabuja vielä ottaa jos veriarvot edes noissa lukemissa pysyvät, koska loppua kohden raudan imeytyminen paranee ja sen saa sitten nopsaankin nousemaan.

Aurinkoista viikonloppua

-Amppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeellistä. Mukavaa kesän viettoa ja vauvantarvikkeiden ja sisustuksen miettimistä:) Seuraava neuvola mulla on juhannuksen jälkeen ja ultraan sain ajan vasta heinäkuulle. Eli siihen on sitten aikaa...Mutta olo tuntuu hyvältä ja paino on oman olon mukaan noussut, tunnen heti jos niin on:) Ja se tuntuu hyvältä:) Vauva liikkuu ihan hirveästi ja vääntyilee mitä kummimpiin asentoihin. Välillä tekis mieli ihan toppuutella sitä, ettei nyt niin kovasti liikkuis ja kuluttelis kaikkea energiaa, mutta eipä tuolle touhutaaperolle mitään mahda:)

Tuo pissahätä on muuten tuttua. Mulla alkoi se heti silloin alussa ja vessassa hyppääminen jatkuu edelleen...varsinkin just juoksussa tuntui jo varhain, vaikka sitten kun sinne vessaan meni, niin ei edes tullut oikein mitään. Pomppiminen vaan teettää sen hädän tunteen. Liikuntaa oon itse vielä jatkanut normaalisti, kun sitä olen aina aktiivisesti harrastanut ja on tuntunut koko ajan hyvältä. Ainoastaan painoja olen kuntosalilla vähentänyt ja hieman tarkemmin seuraillut omaa oloa ja sykkeitä aerobisen aikana, mutta kaikkea samaa olen voinut tehdä kuin ennemminkin. Tuntuu oma olo kyllä siinä mielessä onnelliselta, ettei ole tullut vielä mitään sellaisia vaivoja, mitä monille on tullut jo aikaisessa vaiheessa...siis ei mitään kipuja eikä muuta. Olo on kyllä nyt näillä viikoilla ollut parempi kuin koskaan:) Ja tuo pallomaha tuossa muistuttaa koko ajan siitä, että haave siitä vauvasta on oikeasti olemassa:) Ja uskomatonta, että me tosiaan ollaan kaikki samassa tilassa! Aivan tosi hienoa:)

Vierailija
24/81 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakäynti taas takana ja käyrillä maha kasvaa (vaikka viimeiksi lääkäri muuta mittailikin ja syytteli tyhjästä).

Hemoglobiini kääntynyt vihdoin nousuun ollen 115 (vaihdoin Obsidanin Retaferiin) ja painoakin tullut jo 4.5 kiloa.

Liitoskivut ja supistelut (myös joitain kivuliaita tulee päivittäin) edelleen riesana. Vesikävely on ainoa jota voi edes jotenkin harrastaa sohvalla makoilun lisäksi.

Toivottavasti pääsee jo 8 viikon päästä synnyttämään, ja alakautta toivottavasti (perätilassa keikkuu kokoajan). Töitä onneksi enää 3 viikkoa jäljellä.

Kuinkas teillä? Vieläkö meette vaaleanpunaisessa huurussa? Onko löytynyt päivärytmit ja rutiinit?

Syksyisiä päiviä ja hyvää oloa :-)

-Amppis rv 30

Vierailija
25/81 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan saa millään aikaiseksi kirjoittaa ja nytkin on kiire kauppaan, mut muutama sana:)

Vauvan kanssa on mennyt kaikki hyvin ja paljon on kasvanut. Kiltti tyttö on ja nimen saa ens viikonloppuna. Aika vaan tuntuu menevän kokonaan hoitamisessa, vaikka nukkuukin vielä paljon. Omia juttuja ei oikeastaan tule hirveästi tehtyä, vaikka aikaakin ois...Jotenkin sitä vaan päivät menee niin nopsasti eteenpäin:) Ja vauvanhuuruisissa tunnelmissa päivät menee, mutta todellisuus on kyllä kanssa astunut kuvioihin;)

Itse olen palautunut hyvin jo " aikoja sitten" , mutta vaivaa aiheuttaa nyt joku kumma rasitusvamma, joka on tullut molempiin kantapäihin. Aiheuttaa sitten sen, että kävely on melkein itkemistä, eikä jaloille sais laittaa mitään painoa. Vielä on epäselvää, mikä on vialla...

Kirjoitan enemmän, kun ehdin. Nyt alkoi tyttö heräillä ja kauppaan pitäs ehtiä:)

Kirjoitelkaa kuulumisia!

Vierailija
26/81 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei tosiaankaan saa aikaiseksi kirjoitella. Lukemassa käyn kyllä melkein päivittäin täällä vauva-lehden sivuilla juttuja. Meillä oli viikonloppuna ristiäiset ja neiti sai nimekseen Iiris Sofia. Ristiäiset menivät ihan hyvin. Neiti oli tosi vieraskorea, ei kitissyt. Nyt onkin sitten kaksi päivää ollut kauheaa kitinää. Mikään ei ole hyvin neidin mielestä. Aamulla heräsi seitsemältä ja nyt vasta puoli kahden aikaan sain neidin nukkumaan! Ja kohta pitäisi pukea (johon tietysti herää) ja lähteä hakemaan esikoinen hoidosta.

Ikää tänään neidillä on 7 vkoa3pv. Viime viikolla oli lääkärineuvola ja mitat olivat 55cm ja 5,4 kg on tuollainen lyhyt pullukka. Mulla oli jälkitarkastus samalla ja ehkäisystä puhuttiin lääkärin kanssa. Itse en halua pillereitä syömään tms. Meillä kun tämä lapsiluku on nyt täynnä, kyselin todennäköisyyttä sille, että tulisin raskaaksi ilman ehkäisyä, kun kuukautiset ei pelaa ja molemmat ovat saaneet lapset alkunsa clomifenillä. No lääkäri oli sitä mieltä kyllä sitä voi raskaaksi tulla, että on nähnyt vastaavia tapauksia! No meinataan kuitenkin olla ilman ehkäisyä, ei se niin kauhea katastrofi se kolmas olis, mutten itse usko että vahinkoa meille kävisi!

24wannabe, minkäs ikäinen se teidän neiti on nyt eli paljonko sitä ikäeroa tuli näille tytöille? Amppis, miten raskaus etenee, onko kaikki mennyt hyvin? Vielä taitaa kuitenkin matkaa olla jonkin verran jäljellä! Kunhan Amppis jakaantuu, siirrytään vauvapuolelle!

Hauskoja jatkoja molemmille!

lumisin terveisin: Teippi ja Iiris 7vkoa3pv

Vierailija
27/81 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä porkutetaan yhtenä ;-) vaikka tosin pari " hälytys" jaksoa onkin jo ollut, mutta laantuneet nuo supistukset kun on ollut liikkumatta 6 tuntia.

Ainoa vaiva oikeastaan on nuo supistukset, niinkauan hyvin kun vaan kiristää, mutta kun ovat nykyään ennemmin kipeitä ja valvottavat sitten aamuöisin, jolloin huomaan ne herkimmin.

Liikkua ei voi oikeastaan lainkaan kun 200 m kävely saa aikaan " kestosupistuksen" . Muuten hyvin; verenpaine alhaalla, ei närästä, painoa tullut 6 kiloa...

Ens viikolla on lääkärineuvola, niin tarkastetaan paikat että miltä näyttää.

Toivottavasti pääsen synnyttamään jo 3 viikon päästä...

Ai niin asukki keikkuu edelleen perätilassa, ja kääntöä kai koitetaan parin viikon päästä.

Kuinkas te muut?

Vointeja

-Amppis rv 35

Vierailija
28/81 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Amppis on jakautunut:)

Täällä mennään eteenpäin samalla tahdilla.Tyttö on ollut kiltti ja hyväntuulinen paitsi iltaisin alkaa vissiin maha vaivata ja välillä sitten nukkumaanmeno on vähän vaikeaa. Useinmiten kaikki menee kuitenkin onneksi hyvin ja nukkuu koko yön, sellaiset 10 tuntia putkeen:) Saa äiti ja isäkin vähän omaa normaalia rytmiä takaisin, jos sellaista nyt enää oikeastaan tämän uuden asukin kanssa on...

Tyttö on kasvanut kovasti ja oli viimeksi neuvolassa vähän vajaa viis kiloa ja 58cm. On kyllä ottanut kiinni ikäisensä ja taitaa nyt olla semmoiset 11 viikkoa ja 3 päivää vanha. Vaikka en kyllä enää viikoissa ajattele tuota ikää:) Mut ei meillä Teippi tosiaan paljon ole eroa vaaveissa:)

Muuten ollaan sitten kyllä hyvinkin totuttu tähän uuteen elämänvaiheeseen, vaikka koko ajan tuleekin lisää opittavaa ja samalla pitäs sitten " omaakin" elämää ajatella ja " omia" juttuja. Mut jotenkin välillä tuntuu, että pää on ihan tyhjä ja aivot kutistuneet tämän lapsen myötä:) Hyvä tekosyy olla tekemättä mitään muka tärkeää...:) Miehen kanssa ollaan kyllä oltu niin onnellisia tästä lapsesta ja mies jaksaa touhuta tytön kanssa jatkuvasti ja hoitaa sitä varmaan enemmän kuin minä. Tyttö juttelee jo kovasti ja naureskelee meidän jutuille. On kiva kun kommunikointi alkaa pikkuhiljaa olla mahdollista:) Pientä flunssaa lukuunottamatta ollaan oltu terveitä ja päivät menee ihan tajuttoman nopeasti ihan vain arjen touhuissa. Mieskin sanoi, että kauheaa, kun tuntuu, että tyttö kasvaa ihan liian nopeasti ja kohta meillä ei sitten enää olekaan vauvaa...Totta se, mitä sanotaan, että lapset kasvaa niin nopeasti, ettei meinaa ollenkaan pysyä perässä. Ja kun tähän lapseen meillä perheluku varmasti jää, niin pitää ottaa jokaisesta hetkestä ilo irti:)

Mutta mitäs teille?:)

Kertokaa nopsasti kuulumisia:)

Vierailija
29/81 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on helpottunut olo. Sydänäänet kuului, kun nyt käytiin neuvolassa rv 11+3:) Kaikki muutkin kokeet oli ok, mitä oli aiemmin otettu. Hb oli vaan laskenut entisestään ja oli nyt 102, joten rautalisää pitää alkaa ottaa. Hain sitä nestemäistä juomaa luontaistuotekaupasta, kun se mulla on aiemminkin auttanut. Ehkä väsymyskin vähän helittäis sen avulla. Paino oli kanssa vieläkin laskenut, kilon viime kerrasta, mutta toivotaan, että sekin saadaan ylöspäin, kun tämä kuvotus helpottaa. Ottaa kyllä voimille, kun iltapäivästä iltaan asti on sellaista ellotusta eikä mikään tunnu auttavan. Ja yöt saa sitten hypätä vessassa, vaikka loppujen lopuksi mulla ei edes mikään ihme hätä ole. Välillä jopa kuus kertaa yössä, mikä kyllä vähän verottaa voimia ja tekee sekin väsyneeksi.

Mutta muuten on nyt vaan niin hyvä olo, kun tällä hetkellä kaikki on hyvin:)

Nyt mua jännittää, että miten sulla sujuu se tähystys. Toivottavasti mitään ei löydy. Joutuukohan niitä vastauksia odottamaan kauan? Toivon mukaan ei. Kurjaa, kun joutuu kaikkea ylimääräistä murehtimaan.

Kerro kuulumisia kun ehdit ja jaksat:)

Voimia huomiseen!

Vierailija
30/81 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva nähdä, että joku jännittää mun puolestani. Eli tänän kävin siellä. Ei se paljon tavallisesta sisätutkimuksesta ja papa-kokeen otosta poikennut. Paikalla oli pari lääkäriä ja hoitsu. Mikroskoopilla tutkivat kohdunkaulaa ja suuta ja laittoivat olikohan se nyt sitä etikkahappoaliuosta, että muutokset näkyisivät paremmin. Ei sieltä mitään pahaa löytynyt, kuvia ottivat mutta koepaloja ei tarvinnut ottaa. Normaali papa-koe otettiin ja tulokset ja lausunto tulee postissa kotiin. Ei nyt raskauden aikana tehdä mitään sen kummempaa, sitten raskauden jälkeen varmaan tiuhemmin otetaan papa-kokeita. Eli sieltä tulee synnytyksen jälkeen taas uusi aika.

Olin aika jännittynyt ja kaikki se purkautui siellä tutkimuspöydällä sitten itkuna, vaikka kuinka yrittivät rauhoitella ettei täällä mitään pahaa ole. Vauvaa eivät meinanneet tutkia, mutta onneksi nuorempi naislääkäri vilautti sitten lopulta vähän ultralla, että vauvalla kaikki hyvin. Sain myös pyytämällä itkuisena tämän päivän saikkua. Fyysisesti olisin ollut kyllä kunnossa, ainakaan tähän mennessä ei ole onneksi mitään vuotoa tullut, mutta henkisesti en olisi töihini kyennyt. Kotonakin vielä itkua tihrustin. Mutta onneksi nyt taas kaikki on suht ok!

Viime viikolla en sinne neuvolaakaan päässyt, kun neuvolantäti oli sairaana. Huomenna mennään sitten tytön kanssa yhdessä neuvolaan. Sille ei olla vieläkään kerrottu vauvasta eli mitähän se mahtaa tuumia, kun äidin masua tutkitaan yms. Kertoo varmaan hoidossa kaiken ja asia paljastuu sitten siellä!!

Että tämmöstä tänne nyt sitten. Hyviä vointeja sinne!

T:Teippi

Vierailija
31/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tosiaan siellä neuvolassa viime torstaina tytön kanssa. Sydänäänet kuullui, syke oli 155. Tyttö oli vähän ihmeissään kun äidin masusta kuului semmoisia ääniä, oli sormet korvissa ja huusi ettei voi kuunnella. Ei olla kerrottu edelleenkään vauvasta tytölle. Kaikki muuten oli kunnossa neuvolassa.

Nyt on sitten ylimääräinen neuvolalääkäri ensi maanantaille, kun ensimmäiset supistukset alkoivat sunnuntaina ja eilenkin töissä muutamaan otteeseen supisteli. Mulla oli viime raskaudessa paljon noita ennenaikaisia supistuksia ja noin rv21 kohdnkaula alkoi lyhentymään ja pehmentymään. Jouduin sairaalassakin makaamaan tuon takia useamman viikon. Eli nyt otetaan sitten tosissaan nuo vähäisetkin supistelut. Ja ihan hyvä niin, vois olla ettei yläpää kestäisi jatkuvaa jännittämistä supisteluista, jos mitään ei tutkittaisi! En kyllä vielä ihan haluaisi saikullekaan kokopäiväisesti jäädä, tulee odotuksesta sitten tosi pitkä!

Että tämmöstä tänne, mitähän sulle mahtaa kuulua?

T:Kaisa

Vierailija
32/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut viime aikoina niin saamaton olo, etten oo saanut edes kirjoiteltua. Ja nyt viime päivät on ollut rasittava toispuoleinen päänsärky jatkuvasti...mulla on joskus ollut migreeniä ja tämä on vähän samantyyppistä. Välillä vaan tuntuu, että johtuu hampaista ja välillä taas, että tuosta kirkkaasta auringosta. Vetää kyllä jotenkin väsyneeksi ja hermostuneeksi olon.

Oli muuten kiva kuulla, että siellä tähystyksessä meni kaikki hyvin:) Toivotaan, että näin säilyykin. Niin ja sama juttu noiden supistelujen kanssa. Toivotaan, että ne nyt rauhoittuis. On kyllä hyvä, että niihin puututaan heti ajoissa. Maltat vaan olla rehkimättä liikaa:)

Mulla pahoinvointi vielä jatkuu ja sanoinkin miehelle, että mä varmaan kuuluun siihen prosentuaaliseen osuuteen, jolla se kestää loppuun asti...Sen on varmaan rassaavaa katsella mua iltaisin, kun en jaksa mitään ja säännöllisin väliajoin valitan oloa. Mutta tätä tämä nyt on...ja sitten kanssa yksi juttu, mikä mua raivostuttaa on yöllä vessassa hyppääminen. Ihan uskomatonta, mutta viime yönäkin mä kävin vessassa puoli yhdestä alkaen tunnin välein ja välillä useammin! Ei ihme, että päivällä sitten väsyttää ja on nuutunut olo. Eikä toi rautakuurikaan vielä tunnu tehoavan. Ennen se on vaikuttanut oloon selvästi aika nopeasti. Hitsi, että nyt tulee vaan valitusta, nyt pitää keksiä jotain hyvääkin:) No, muuten olo on ollut hyvä:) Tietysti mielessä pyörii aina, että onko vauva vielä siellä elossa. Neuvolakin on vasta tämän kuun vipa päivä ja seuraava käynti vasta sitten rakenneultra huhtikuun lopussa. Mutta eipä tässä voi mitään tehdä, täytyy vain toivoa parasta:) Isompaa asuntoa ollaan kanssa mietitty, vaikka sellaisen joutuisi sitten ostamaan ja maksamaan täysin yhden ihmisen palkalla ja vähän se pelottaa...samoin ollaan mietitty, että pitäskö se syntymättömän lapsen vakuutus ottaa...Että tämmöisiä triviaaleja juttuja:)

Vierailija
33/81 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kaikki ok! Eli paikat oli pysynyt kiinteinä ja kohdukaula ei ollut lyhentynyt ja sydänäänet kuului myös! Supistuksia on ollut vähemmän loppuviikosta ja viikonloppuna kun olin kotona. Olin pois töistä to-pe, kun tytöllä oli yrjötauti. Ei onneksi tarttunut. Saikkua sain 10 päivää, vaikka sanoin etten halua vielä tässä vaiheessa ruveta makaamaan, tulee odotuksesta tosi pitkä, jos nyt jo jää kotiin. Tänään oli vielä vapaapäivä, niin olen jo tässä kotona ollut 5 päivää eli huomenna menen töihin ja jos alkaa supistelemaan voin ennen tuon saikun loppumista jäädä siis saikulle. Ja jos rupeaa enemmän supistelemaan, niin heti vaan soitto neuvolaan ja saan tarkistusajan lääkärille!

Onneksi mulla on tuo pahoivointi loppunut, tilalle tuli närästys, mutta sekin on nyt onneksi vähentynyt! Väsymystä on ja peti kutsuu illalla hyvin aikaisessa vaihessa. Nyt pitäisi taas odottaa 2 viikkoa, seuraavaan käyntiin eli rakenneultra on 4.4 ja seuraava neuvola 11.4.

Eli tämmöstä tänne, mitäs sulle kuuluu?

T:Teippi rv 16+4

Vierailija
34/81 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki oli ok:) Nyt vaan lepäilet sairasloman ajan ja otat senkin jälkeen vähän kevyemmin, niin toivotaan, että kaikki sillälailla sujuu:) On kyllä totta, että jos nyt jää sairaslomalle ja kotiin jo tässä vaiheessa, niin voi olla, että aika tulee toooosi pitkäksi. Kun tämä odotus tuntuu muutenkin niin pitkältä...

Minä kävin kanssa eilen neuvolassa, kun peruin sen ajan, mikä mulla ois ollut vasta ens viikolla ja varasin kaksi uutta aikaa, niin että saan siis käydä neuvolassa kaksi kertaa ennen rakenneultraa, joka on vasta huhtikuun lopulla. Muuten ois ollut vaan yks ja musta tuntui, että silloin ois ollut niin pitkä väli ennenkuin ois aina päässyt kuuntelemaan sydänääniä tai näkemään vauvan. Ihanasti ne kyllä suhtautuu tuolla neuvolassa ja heti antoivat kaksi aikaa, kun pyysin:)

Ja sydänäänet kuuluivatkin sitten heti:) Hb oli noussut ja oli nyt 109, vaikka omasta väsymyksestä sitä ei kyllä vois arvata. Oon ollut oikeastaan paljon väsyneempi nyt kuin alussa. Pahoinvointi on onneks alkanut helittää ja sitä ei enää oo päivittäin, vaan joskus satunnaisesti. Eikä silloinkaan enää yhtä voimakkaana kuin aikaisemmin. Paino oli pari sataa grammaa laskenut ja nyt pitäs sen kanssa vähän tsempata. Varmaan tästä alkaa nousta, kun olokin alkaa olla parempi.

Muuten kaikki hyvin. Ollaan miettitty noita lapsivakuutuksia, millaiset vaunut ja muuta yhtä tärkeää:) Niin ja asuntoakin tekisi nyt mieli, siis ostaa oma, kun tämä asunto on niin auttamattoman pieni ja vuokralle ois enää turha lähteä. Ja kolmioita vuokralla on tosi huonosti ja niistä saa maksaa sen verran, että omassa pääsee halvemmalla.

Seuraava neuvola on nyt sitten 6.4 ja se on seuraava etappi:)

Vierailija
35/81 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paitsi, että eilen sain äitiyspakkauksen postissa! Ihan kivoja vaatteita oli. Ensi viikolla tiistaina neuvola ja torstaina ultra naistenklinikalla, jossa siis tarkastellaan onko vauva kasvanut liikaa! Paino ei ole enää noussut yhtään dieetin aloittamisen jälkeen. Yhteensä on tullut koko raskaudessa vain noin kuutisen kiloa! Tuleekohan siitä sanomista tuolla neuvolassa. Ultrassa näkee taas vieläkö vauva on perätilassa, siltä se vähän kyllä tunnustaa! Mutta torstain jälkeen enemmän kuulumisia. Mitäs teille kuuluu? Oletteko lomailemassa, kun mitään ei ole kuulunut!

T:Teippi rv 30+5

Vierailija
36/81 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tännekään mitään ihmeellistä...tai no odottelen kuumeisesti, että pääsisin jo ultraan katsomaan, onko kaikki hyvin vauvalla. Kävin eilen neuvolassa ja ainoan hyvän asian lisäksi, eli että hb oli noussut hyviin lukemiin, mikään muu ei sitten ollutkaan hyvin. Paino oli vaan laskenut, vaikka oon kyllä syönyt hyvin ja liikkunut vähemmän ja sf-mitta on pysynyt samana ja on kaikkien käyrien mukaan aivan omissa matalissa lukemissa. Neuvolasta ne sitten soittikin heti sinne äitipolille ja kysyi saisko mun ens viikon ultra-aikaa yhtään aikaistettua, kun alkaa tässä kaikkia jo huolestuttaa...Äitipolilla vaan on niin kiireistä, että aikaa ei oikein tahtonut löytyä, mutta viimein sain sen vähän aikaisemmaksi eli tän viikon perjantaille. Parempi sekin kuin odottaa vielä viikko lisää ja tuskailla täällä kotona. Nyt sitten mielessä ei pyöri juuri mitään muuta kuin tuo perjantai, eikä tässä oikein jaksa keskittyä mihinkään muuhun, vaikka olisikin muutakin tehtävää...Mieskin on niin huolissaan, ettei tiedä, miten päin olisi. Mutta jos vaikka kirjoittelen lisää sitten, kun tiedän, mitä tuolla ultrassa näkyy. Pystyy varmaan tähänkin keskittymään paremmin:)

Hyviä vointeja teille ja kertoilkaa kuulumisia:)

Vierailija
37/81 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ultraan. Yritetään täällä olla hengessä mukana. Tule kertomaan, sitten kuulumiset. Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin! Olisi niin kiva, että kaikilla meillä menis nämä raskaudet paremmin ja hyvin, kun ensiksi on saanut tehdä jo kaikkensa, että tulisi raskaaksi ja sitten pukkaa kaikennäköisiä ongelmia, joiden kanssa olisi selvittävä!

Eli tsemppiä huomiseen!!!

t:teippi rv 31+0

Vierailija
38/81 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi vierähti eilen sydämeltä, sekä multa että mieheltä, kun käytiin ultrassa. Saatiin kyllä odottaa siellä äitipolilla, kaikki meidän jälkeenkin tulleet pääsi ensin ja monen tunnin odotus alkoi ottaa hermoille. Lopulta sitten päästiin katsomaan vaavia ja vastasi ihan viikkoja,ihan vain parin päivän heitolla ja painoi sellaisen kilon verran:) Liikkui niin touhukkaasti, ettei mittoja meinattu ensin saada otettua, mutta jostain se lääkäri sitten nappasi. Kaikki muutkin jutut, mitä se lääkäri siinä tarkisteli oli hyvin, lapsivedet ym. Nyt sitten vaan pitää saada tuota painoa vielä ylöspäin, ettei vauva vie ihan kaikkea musta. Joudun/pääsen vielä kontrolliin tuonne äitipolille elokuussa, niin ne katsoo, että kaikki on jatkunut normaalisti. Enpä tiennyt, että pääsen näin monta kertaa kurkkaamaan masun sisältöä:) Oli eilen kaiken stressin jälkeen hirveän väsynyt olo, eikä mistään oikein meinannut tulla mitään. Nyt sitten tuntuu jo paremmalta. Vähän meinaa nivuset vaan olla kipeät, vaikka muuten oon voinut tosi hyvin. Niin ja alaselkä kyllä välillä ilmoittelee itsestään säryllä. Toivottavasti nämä nyt jää ainoiksi oireiksi...Kun muuten oon mielestäni ollut elämäni kunnossa:)

Mitäs teille kuuluupi muuta?:) Toivotaan, että kaikki sujuisi meillä hyvin, ettei tarvisi koko ajan olla huolissaan jostain normaalia enempää. On muuten uskomatonta, että alkoi jo heinäkuu, aika menee vauhdilla. Ja ihanat ilmat näyttää jatkuvan:)

Tänään alkoikin 28 raskausviikko:)

Vierailija
39/81 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kaikki kunnossa ja voi huokaista helpotuksesta!!! Onnittelut sinne vaan! Itseä vähän täällä jännittää tuo torstain ultra, että onko vauva kasvanut tarpeeksi vai jopa liikaa! Dieetti ei näin kotona koko perheen voimin ole kovin hyvin onnistunut. Mutta painoa ei ole tullut kuukaudessa oman vaa' an mukaan tullut kuin 400g. Toivoa sopii, että vauva on ottanut tarvitsemansa kuitenkin! Tiistaina on neuvola ja siis torstaina tuo äitipolikäynti. Sitten taas tietää enemmän! Jännittää myös se vieläkö vauva on peätilassa! Mutta torstaina sitten viimeistään kuulumisia enemmän! Vointeja kaikille!

T:teippi 31+2

Vierailija
40/81 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Kävin siis tänään siellä naistenklinkalla. Kaikki ihan ok. Masussa köllöttelee raivotarjonnassa 1,7 kiloinen vauva. Ei ole siis kasvanut liian isoksi. Ja olivat tyytyväisiä noihin mun verensokeriarvoihin. Joudun edelleen mittailemaan arvoja pari kertaa viikosssa ja n. kuukauden päästä on vielä toinen ultra, jolloin tarkastellaan vauvan kokoa! Kohdunsuu on tosi pehmeä sormella enää 1,5 cm suljettu, mutta ultralla katsottuna pituutta oli kuitenkin 4 cm. Eli edelleen pitää ottaa iisisti, niin kuin tässä jo muutama kuukausi on tullut makoiltua tuolla sängyssä! Neuvolassa tiistaina oli melkein kaikki ok, paitsi, että pissassa oli sokerit plussalla!

Mitäs teille kuuluu? Vaivaako helle? Itse kyllä yritän mahdollisimman vähän ulkona suorassa auringonpaisteessa oleilla. Helteellä tuntuu supisteluja olevan enemmän ainakin mulla! Kirjoitelkaahan!

T.teippi tasan 32 vko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme