Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaa mahdollisimman vähällä vaivalla!

Vierailija
13.07.2016 |

Minä olen ihminen, jolle ruoka on vain polttoainetta. Olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta ei se vaan muuksi muutu. Syön kyllä mielelläni hyvää ruokaa, jos se on jonkun toisen valmistamaa. Kotona voin hyvin syödä vaikkapa kuivan ruisleipäpalan nälkääni ja se on ihan fine mulle, nälkä lähti ja touhut voi jatkua. Inhoan ruuanlaittoa, koska se on ajanhukkaa ja siitä tulee tiskiä.

Mutta kun mulla on lapsia...niiden kanssa ei oikein passaa tämmöinen. Teen usein munakasta, koska se on helppoa ja nopeaa. Samoin jotain broileria ja paistettuja mitä-kaapista-löytyy-vihanneksia meillä on paljon. Mutta kyllästyyhän lapset näihin, ei ne ole niin kuin minä joka voisin aina syödä samaa.

Mitä ruokaa te laitatte, jotka vihaatte ruuanlaittoa?! Jotain tosi helppoa, nopeaa ja vaivatonta. Ehkä jopa sellaista, jota lapset voisi laittaa :P

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia laiskanpäivänruokia on wokit ja kastikkeet (toki kasvikset pitää pilkkoa ellei käytä pakasteita), makaronilaatikko, soijabolognese (vielä helpompi sillä ei tarvitse edes paistaa sitä jauhelihaa), chili cin carne Go Greenin valmispurkista (lisää maun mukana mausteita ja vaikka soijarouhetta)...

Vierailija
2/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-sipulisuikaleita vuokaan. Päälle kinkkusuikaleita ja mausteita ja sitten purkki tai pari kermaa. Lykätään 200 asteiseen uusiin ja tunnin kuluttua syödään. tiskiä tulee yhden uunivuoan verran, eikä oikeastaan mitään tarvitse tehdä, sen kun vaan lätkii ainekset vuokaan päällekkäin.

Ruoka on siis nimeltään kinkkukiusaus.

Jos oikein ryhdistäytyy, voi kinkkusuikaleet korvata paistetulla jauhelihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseen, mutta pakko vain todeta samaa, että syön itse myös aina mahdollisimman vähällä vaivalla. Joku via-ruoka tai vastaava, ei ole edes kallista, en kuitenkaan koskaan syö mitään alennusmaksalaatikkoa tai saarioisten pizzalättyä. Jos joku laittaa ja tarjoaa hyvää ruokaa niin syön mielelläni, mutta itse en viitsi nähdä yhtään vaivaa. En jaksa edes käydä ravintolassa syömässä vaikka varaa olisikin. En ymmärrä ihmisiä jotka kauheasti miettivät ja ovat kiinnostuneita ruuanlaitosta ja käyttävät kauheasti aikaa aineksien hankkimiseen ja valmistamiseen jne., en vain tajua heitä.... Jotkut ottavat jopa kuvia annoksista FB:iin, ihan outoa????? TV:n kokkiohjelmia en pysty katsomaan edes kahta minuuttia....

Vierailija
4/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs alapeukuttaja täällä riehuu :D

Jos mä haluan olla lapsille parempi äiti ja toiset mua kivasti siinä neuvoo, niin mitä ihmeen vikaa siinä nyt on?

Kiitos tähänastisista vinkeistä, laittakaa lisää vaan! Näin kesällä muutenkin, luulen että aika moni tekee mielellään ihan muuta kuin huhkii hellan äärellä :)

Valmisruokia en mielellään käytä, kun niissä on niin paljon kaikkea skeidaa. Tämä on tavallaan ainoa asia, joka mua ruuassa kiinnostaa, eli sen pitää olla ihan oikeaa ruokaa eikä mitään värjättyä ja maustettua purua.

Ap

Vierailija
5/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniohrapuuroa - ei vaadi kuin aikaa. Uunijuureksia ja jotain kalaa. Uunijuureksia myydään valmiina sekoituksina pakastealtaassa, esim. Rainbow. Ne ja kalat uuniin; ei juurikaan esivalmisteluja.

Puolivalmista voi tuunata. Esim. Keiton saa tehtyä nopeasti, kun ostaa valmiita keittoperuna- ja kasvissekoituksia. Ei tarvitse itse kuoria ja pilkkoa, kätevää varsinkin kiirepäivinä. Wokkia teen valmiista wok-vihannessekoituksista, joiden sekaan nakkaan nopsasti kiehautettuja nuudeleita, tölkkiherkkusieniä, tofupaloja ja mausteita. Lihansyöjä voi lisätä vaikka kananfilesuikaleita.

En itsekään tykkää siitä, että ruoanvalmistus vaatisi pitkäikaista sekoittelua ja hämmentelyä hellan edessä. Uuniruoat ovat siinä mielessä kätevämpiä. Voi vaikka imuroida tai käydä suihkussa ruoan kypsyessä.

Vierailija
6/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä haluan olla lapsille parempi äiti ja toiset mua kivasti siinä neuvoo, niin mitä ihmeen vikaa siinä nyt on?

Kiitos tähänastisista vinkeistä, laittakaa lisää vaan! Näin kesällä muutenkin, luulen että aika moni tekee mielellään ihan muuta kuin huhkii hellan äärellä :)

Valmisruokia en mielellään käytä, kun niissä on niin paljon kaikkea skeidaa. Tämä on tavallaan ainoa asia, joka mua ruuassa kiinnostaa, eli sen pitää olla ihan oikeaa ruokaa eikä mitään värjättyä ja maustettua purua.

Ap

Ei kaikissa valmisruuissa ole skeidaa, esim. juuri Via-ruuissa ei ole mitään skeidaa / säilöntäaineita. Citymarketeista saa "valmisruokina" myös ihan ravintolatason ruokaa, hinta n. 10e / pakkaus.

Vierailija
7/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mureke

-tortillat

-chili con carne

Vierailija
8/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 Täysjyvä rakettispagetti pss

600g kananpojan jauhelihaa

600g hemapa

3prk suolatonta yrttitomaattimurskaa

3 tl valkosipulimurskaa

1pss valmiita sipulikuutioita pakkasesta

6rkl mutti tomaattipyrettä

Likaiseksi menee kasari ja paistolasta ja teelusikka :D Italianpata ilman punaista lihaa. Meidän 5hlö perhe syö tuosta 3pv :)

Vierailija
9/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kanakiusaus

-valmis pinaattikeitto, kananmunia

-purkki hernekeitto

-spagetti ja tomaattikastike

-mannapuuro

Vierailija
10/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Mureke

-tortillat

-chili con carne

....miten oikein teet noi tortillat, kun mun mielestä niissä on hirveä vaiva? Ne olis kyllä hyviä, mutta pitää pilkkoa kamalasti ja paistaa ja tehdä soosseja ymv.

Ap

Vierailija
11/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kaikissa valmisruuissa ole skeidaa, esim. juuri Via-ruuissa ei ole mitään skeidaa / säilöntäaineita. Citymarketeista saa "valmisruokina" myös ihan ravintolatason ruokaa, hinta n. 10e / pakkaus.

Oletko edes vilkaissut näiden Via-ruokien ainesosaluetteloa? Melkomoista skeidaa ovat.

Vierailija
12/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mureke

-tortillat

-chili con carne

....miten oikein teet noi tortillat, kun mun mielestä niissä on hirveä vaiva? Ne olis kyllä hyviä, mutta pitää pilkkoa kamalasti ja paistaa ja tehdä soosseja ymv.

Ap

Mietin ihan samaa. Ja eikö murekkeessakin ole jonkin verran tekemistä?

Vierailija
13/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä inhoa tuoanlaittoa, päinvastoin, mutta vastaan silti.

Kesällä on helppoa: Kala graavautumaan (aika riippuu kalasta), sitten uusia pottuja tillin ja suolan kanssa kiehumaan vartiksi, kun perunat kiehuvat siivutat tomaatteja salaatiksi. Pöytään kala, perunat, tomaatit ja voita. 

Tuoreiden kotimaisten kalafileiden paistaminen pannulla voissa on helpompaa kuin munakkaan teko. Kaveriksi uusia perunoita ja kermaviilikastike. Jos perunaa ja kastiketta jää yli, sekoita niistä iltapalaksi tai seuraavalle päivälle perunasalaatti. 

Jos perunoiden pesu tuntuu työläältä, laita lapset pesemään. Muidenkaan kesävihannesten käsittelyssä ei kauaa nokka tohise eikä hiki tule. 

Helpoimmat jauhelihapihvit: naudan jauhelihaa, suolaa, valkopippuria ja jääkylmää vettä, n. 1 dl/ 400 g lihaa. Vaivaa massaa kunnes se irtoaa kädestä ja kulhon reunoista ja anna levätä hetki. Muotoile pieniä pihvejä, paista keskilämmöllä voin jä öljyn seoksessa, älä hauduta, älä peitä kannella. Pihvit saavat jäädä sisältä roosaksi. Aika riippuu pihvien pyöreydestä, mutta kyse on minuuteista/ puoli. 

Talvea vasten voit ehkä tutkailla erilaisia pata- ja laatikkoreseptejä. Onhan niissä vähän esivalmisteluja, mutta sitten ne viihtyvät uunissa n. tunteja, eikä sinun tarvitse tehdä mitään. 

Vielä yksi vinkki: etsi netistä ohje kokonaiselle uunibroierille. Maustamiseen menee ehkä n. 5 min., sitten broileri paistuu ihanan rapeaksi ja kullanväriseksi tunnin, pari. Saat siitä useamman, vaivattoman aterian. Kanakeittoa en ehdota, koska sitä et ehkä tykkäisi laittaa. :)

Vierailija
14/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä olekaa rva miinustelijan lempiruokia vai mikähän taas mättää :,D

Vierailija
15/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus että on laiskoja ämmiä! Lapsia on pitänyt tehdä, mutta niidenkään eteen ei viitsittäis nähdä yhtään vaivaa! Onhan noita juu nähty Kaappaus keittiössä - ohjelmassa. Muijat tekevät alussa vähävaivaisia ruokiaan. Esim. nakkikeitto, johon just ja just jaksetaan nakit pilkkoa, kaikki muu pakastepussista. Maistaminen ja maustaminen on jo liikaa vaadittu. Näitä herkkuja sitten Aihiselle kehdataan tarjota. Saisitte hävetä.

Vierailija
16/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus että on laiskoja ämmiä! Lapsia on pitänyt tehdä, mutta niidenkään eteen ei viitsittäis nähdä yhtään vaivaa! Onhan noita juu nähty Kaappaus keittiössä - ohjelmassa. Muijat tekevät alussa vähävaivaisia ruokiaan. Esim. nakkikeitto, johon just ja just jaksetaan nakit pilkkoa, kaikki muu pakastepussista. Maistaminen ja maustaminen on jo liikaa vaadittu. Näitä herkkuja sitten Aihiselle kehdataan tarjota. Saisitte hävetä.

No tää laiska mutsi oli eilen ensin lasten kanssa neljä tuntia uimassa ja sitten kaksi tuntia pyöräilemässä. Mitä sä teit sillä aikaa, kuorit porkkanoita ja haudutit jotain häränhäntälientä?

Ap

Vierailija
17/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti on ihan kuin minun kirjoittamani. Ilman lapsia pärjäisin hyvin leivällä ja juustolla tms. Ruoanlaitto on inhaa puuhaa, eikä vain jaksa kiinnostaa pipertää tuntikausia jotain, mulle riittää kun keho saa polttoainetta aina välillä. Mutta nuo lapset..hyviä vinkkejä täällä on ollut, kiitos minunkin puolestani 😊.

Vierailija
18/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa tukkoon. Kyllä lasten kanssa voi tehdä muutakin kuin keskittyä ruokaan! Omat muksut sentään ymmärtävät olevansa onnekkaita kun jotain sapuskaa on, maailmassa ei ole kaikilla ihan niin hyvin asiat. Mene nyt hauduttelemaan pässinkiveskeittoasi siitä!!

Vierailija
19/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, no ei tortilloissa niin kauan mene jos ei halua :D valmiit pohjat, pesee ja pilkkoo kurkkua ja tomaattia, salaatin pesee ja repii, jauheliha/kanafileet paistuu taustalla, maustaa ne hyvin ja kermaviiliä kastikkeeksi.

Vierailija
20/51 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää laiska mutsi oli eilen ensin lasten kanssa neljä tuntia uimassa ja sitten kaksi tuntia pyöräilemässä. Mitä sä teit sillä aikaa, kuorit porkkanoita ja haudutit jotain häränhäntälientä?

Ap

Ihan töissä olin. Lapset osaavat jo laittaa itselleen ruokaa, ellei ole edelliseltä päivältä jäänyt mitään. Esim. Eilen grillasivat kanapihvejä ja maissia, ei oo vaikeeta, tekijänä oli 12v. poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi