Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingissä ihmiset paremman näkösiä kun muualla?

Vierailija
13.07.2016 |

Mulla ollut suoraansanottuna aina tämmönen mielikuva. Tuskin kovin väärässä olen? Mutta sitten taas toisaalta kävin vähän aikaa sitten siellä ja en törmännyt kovin moneen hyvännäköseen ihmiseen, tosin vierailuni oli aika lyhyt joten sen perusteella ei voi oikein johtopäätöksiä tehdä. Tiedän että aiheeni saattaa olla hieman naurettava mutta kertokaa nyt ihmiset mielipiteitänne tähän asiaan :D

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sattumalta vähän aikaa sitten Helsingissä ja ihan itsekin pisti silmään ihmisten ulkonäkö. Paljon oli ihan pissiksiä, wt-mammoja, viherkupla roskisdyykkareita ja yllättävän paljon myös ihan tuularijuntteja. Mamut oli myös kivasti edustettuna. Oli oikein piristäävää kävellä tuollaisessa kulttuurien painekattilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan... Ainoastaan kevytkenkäisempiä.

Vierailija
4/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä voi tulla mielikuva, että paljon hyvännäköisiä. Mutta sitten kun sen suhteuttaa asukasmäärään, niin prosentuaalisesti tuskin paljon sen enempää kuin missään muuallakaan.

Vierailija
5/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kyllä instan perusteella ainakin Helsingissä asuu aika jäätäviä kissoja? Esim sofia ruusila yms.. AP

Vierailija
6/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt empiiristä vertailevaa tutkimusta esimerkiksi istumalla rautatieaseman kahviossa aamulla ja tarkkailemalla ohikulkijoita.

Kauneus on osin muoti- ja tyylikysymyskin, mutta helsinkiläisiä virkanaisia ei ainakaan kaunista tärkeän näköisenä kahvimuki kourassa kiirehtiminen. Lisäksi moni näyttää ihan aidosti stressaantuneelta ja kiireiseltä. Iho on myös huonompi kuin muualla Suomessa, vaikka meikki ja vaatteet on tyylikkäämmät.

Sanoisin teille naiset, että kiirehtiminen ei anna tärkeän vaikutelmaa. Vain vähän valtaa työelämässä omaavalla on aamuisin kiire. Isoilla dirikoilla ei ole kiire minnekään. Kyllä heitä odotetaan.

Stressistä ja kiireestä luopuminen parantaa ihoakin.

Vierailija
7/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vertaa tangomarkkinoiden yleisöön, pukeutuminen on ainakin parempaa pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
8/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman näköisiä kun muualla, mutta käytös yleensä oksettaa

Vierailija
9/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helsinkiläisten käytös sitten eroo muista? AP

Vierailija
10/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tampereella ne kauniit ihmiset on.

k

Vierailija
11/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkien keskustoissa ihmiset ovat yleensä hyvin pukeutuneita, mutta lähiöissä on ihan taviksia. Tämä pätee myös Tukholmaan ja Ruotsiin. Business-luukkia näkee tottakai keskustoissa, missä paljon toimistoja.

Vierailija
12/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä, paljon huntuja ainakin.

Vierailija
13/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Saman näköisiä kun muualla, mutta käytös yleensä oksettaa

Ja höpö höpö.

Terv "helsinkiläinen"

Vierailija
14/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki missä päin Helsinkiä. Esim. Mellunmäen suomalaisperäinen väestö on ihan samaa näköä kuin perusmaaseutukaupungissa, crokseja, farkkuja, t-paitoja, tuulitakkeja, kananperse- ja kouvolatukkia. Etelä-Helsingissä ja keskustassa on kyllä siistimmin ja huolitellummin pukeutuneita ihmisiä. Anteeksi jos yleistän, mutta tämä oma kokemukseni.

Vierailija
15/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleistyshän on maailman pahe, mutta keskimäärin törmään itse muualla suomessa suuremmalla todennäköisyydellä lämminhenkisempiin ihmisiin

Vierailija
16/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Se on muualla asuvien kuvitelmaa, että helsinkiläiset käyttäytyvät eri tavalla. Ihan sama juttu, kun helsinkiläiset kuvittelevat, että esim jyväskyläläiset käyttäytyvät eri tavalla

Vierailija
17/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleistyshän on maailman pahe, mutta keskimäärin törmään itse muualla suomessa suuremmalla todennäköisyydellä lämminhenkisempiin ihmisiin

Pääkaupunkiseudulla tehdään eniten vapaaehtoistyötä, autetaan naapureita ja järjestetään yhteisöllisiä ilmaisia tapahtumia. Eli missä ne lämminhenkiset ihmiset asuvatkaan?

Vierailija
18/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että monille mielikuva Helsingistä aiheuttaa ton käsityksen. Ensinnäkin monesti ihmisillä on se "ruoho on vihreempää toisella puolella" käsitys ja ihmiset toissessa kaupungissa näyttää paremmilta. Kun sinne toiseen kaupunkiin muuttaa niin näkemys muuttuu. Huomaa, että ihan tavalliselta nekin näyttää.

Monilla tuntuu olevan myös mielikuva, että Helsingissä ihmiset on aina tosi laitettuja, vaikkei ole. Itse asun Helsingissä ja käyn paljon ulkona esim ilman meikkiäkin. Kuitenkin kun joku kaverini tulee tänne muualta niin hän miettii tarkkaan mitä pukee, miten meikkaa ja laittaa hiukset. Helsinkiin tulo tuntuu heistä isolta jutulta.

Vierailija
19/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Se on muualla asuvien kuvitelmaa, että helsinkiläiset käyttäytyvät eri tavalla. Ihan sama juttu, kun helsinkiläiset kuvittelevat, että esim jyväskyläläiset käyttäytyvät eri tavalla

Kyllä erikaupungeissa ihmiset eritavalla käyttäytyy. Helsingissä olen kokenut ystävällisimmän vastaanoton, kun taas esim. Lahdessa porukoihin oli todella vaikea päästä sisään.

Vierailija
20/38 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ainakin Suomen mittakaavassa.  Valitettavasti muualla Suomessa ei välitetä senkään vertaa panostaa ulkonäköön ja vaatteisiin kuin pääkaupungissa. Ei ne sielläkään mitään mannekiineja ole mutta useimmat kuitenkin ovat vähän huolitellumpia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan