Onko Helsingissä ihmiset paremman näkösiä kun muualla?
Mulla ollut suoraansanottuna aina tämmönen mielikuva. Tuskin kovin väärässä olen? Mutta sitten taas toisaalta kävin vähän aikaa sitten siellä ja en törmännyt kovin moneen hyvännäköseen ihmiseen, tosin vierailuni oli aika lyhyt joten sen perusteella ei voi oikein johtopäätöksiä tehdä. Tiedän että aiheeni saattaa olla hieman naurettava mutta kertokaa nyt ihmiset mielipiteitänne tähän asiaan :D
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
aikamoistameininkiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helsinkiläisten käytös sitten eroo muista? AP
No yleistyshän on maailman pahe, mutta keskimäärin törmään itse muualla suomessa suuremmalla todennäköisyydellä lämminhenkisempiin ihmisiin
Pääkaupunkiseudulla tehdään eniten vapaaehtoistyötä, autetaan naapureita ja järjestetään yhteisöllisiä ilmaisia tapahtumia. Eli missä ne lämminhenkiset ihmiset asuvatkaan?
Tämäkin varmaan johtuu asukasmäärästä. Puolella miljoonalla saa eri kokoluokan tapahtumia eri kiinnostuksen kohteille kuin vaikka jossain Pelkosenniemellä.
Miten muuten mitataan naapuriapu? Luulen että pienissä kunnissa on enemmän yhteisöllisyyttä kuin suurissa. Koska kaikki tuntevat toisensa.
Helsingissä kukaan ei tunne, voin poiketa Alepaan kotiverkkareissa ilman meikkiä. Ketään ei kiinnosta. Mutta maalla, entisellä kotipaikkakunnallani, en ikinä kehtaisi. Kaikki tuntee mut, ja monen kanssa pitää pysähtyä juttelemaan. Ei voi vain hakea maitopurkkia ja mennä kotiin.
Tämä siis tuosta laittautumisesta. Ulkonäköhän pysyy muuten samana, olenpa kummassa paikassa vaan. En mitenkään mystisesti liho maalle mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yleistyshän on maailman pahe, mutta keskimäärin törmään itse muualla suomessa suuremmalla todennäköisyydellä lämminhenkisempiin ihmisiin
Pääkaupunkiseudulla tehdään eniten vapaaehtoistyötä, autetaan naapureita ja järjestetään yhteisöllisiä ilmaisia tapahtumia. Eli missä ne lämminhenkiset ihmiset asuvatkaan?
Huomasitko että mainitsin sanan ITSE?
Lämminhenkisyys riippuu ihan siitä mitä duunia teet ja minkälaisten ihmisten kanssa joudut olemaan tekemisissä.
Vapaaehtoistyö voi olla ihan yhtä tyhjänpäivästä touhua se ei mielestäni kerro lämminhenkisyydestä vielä paljoakaan
Vierailija kirjoitti:
Muutin Helsinkiin yliopiston perässä 15 vuotta sitten pienestä maaseutukaupungista. Minusta Helsingissä parasta on, että ihmiset ei kyttää toisia samalla tavalla kuin maaseudulla, toisista ei juoruta ja ihmisten annetaan elää enemmän omaa elämäänsä. Toki maalla on erilaista kohteliaisuutta, kuten se että bussikuskille huikataan heipat vielä kun lähdetään pois bussista. Mielestäni maalla keskimäärin pukeudutaan "rönttöisemmin" kuin Helsingin kalleimmilla alueilla, eikä se kai nyt niin ihme olekaan.
Ovat paremman näköisiä, poislukien Mellunmäen ja vastaavien asukkaat.
Siis keskimäärin.
Alueilla, missä on keskimääräistä paremmat tulot, ollaan paremman näköisiä. Tämä on tuttu ilmiö monessa länsimaassa. Etenkin naiset ovat hoikempia, on varaa parempiin vaatteisiin ym. Tämä ei johdu geeneistä, vaan siitä että on rahaa.
Turussa on ainakin parhaimman näköiset naiset, mutta ehkä ne Helsingin miehet tasaa puntteja tai sitten ei..
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Se on muualla asuvien kuvitelmaa, että helsinkiläiset käyttäytyvät eri tavalla. Ihan sama juttu, kun helsinkiläiset kuvittelevat, että esim jyväskyläläiset käyttäytyvät eri tavalla
Eikä siitä edes ole kauaa, kun joku helsinkiläinen kehuskeli, kuinka helsingissä käyttäydytään paremmin ja ollaan niin paljon fiksumpia =) Ja nyt helsinkiläinen kertoo päinvastaista :-D
Jotenkin minua nämä helsinkiläiset säälittävät. Heillä on niin kova tarve yrittää olla jotain vaikka todellisuudessa asuvat pienessä kaupungissa eurooppalaisessa ja maailman mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu toki missä päin Helsinkiä. Esim. Mellunmäen suomalaisperäinen väestö on ihan samaa näköä kuin perusmaaseutukaupungissa, crokseja, farkkuja, t-paitoja, tuulitakkeja, kananperse- ja kouvolatukkia. Etelä-Helsingissä ja keskustassa on kyllä siistimmin ja huolitellummin pukeutuneita ihmisiä. Anteeksi jos yleistän, mutta tämä oma kokemukseni.
Taidat sekoittaa pääosin omistusasuntoja sisältävän Mellunmäen ja metroaseman toisella puolella olevan vuokramurjukeskittymän, Länsimäen (Vantaan puolta)?
Mellunmäessä toki asuu paljon vanhuksia, jotka usein esim. sauvakävelevät tuulipuvuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu toki missä päin Helsinkiä. Esim. Mellunmäen suomalaisperäinen väestö on ihan samaa näköä kuin perusmaaseutukaupungissa, crokseja, farkkuja, t-paitoja, tuulitakkeja, kananperse- ja kouvolatukkia. Etelä-Helsingissä ja keskustassa on kyllä siistimmin ja huolitellummin pukeutuneita ihmisiä. Anteeksi jos yleistän, mutta tämä oma kokemukseni.
Taidat sekoittaa pääosin omistusasuntoja sisältävän Mellunmäen ja metroaseman toisella puolella olevan vuokramurjukeskittymän, Länsimäen (Vantaan puolta)?
Mellunmäessä toki asuu paljon vanhuksia, jotka usein esim. sauvakävelevät tuulipuvuissa.
En tarkoittanut Mellunmäellä mitään ankeaa murjukeskittymää, vaan ihan esimerkkiä perushelsinkiläisestä lähiöstä, jossa pukeutuminen on siis keskivertoa, ei mitään bisness-lookkia eikä mitään muotiblogeista repäistyä katumuotia. Sellasista tyypillistä pukeutumista, mitä näkyy myös esim. niin Seinäjoen Citymarketissa kuin Lieksan kylänraitilla. Housuna pääasiassa farkut niin naisilla kuin miehilläkin, jalassa kesällä crokseja, ballerinoja, lenkkareita. Rentoa, arkista, mukavaa, ehkä vähän huolittelematonta myös.
Kyllähän se on tosiasia, että suuremmissa kaupungeissa pukeudutaan eri lailla kuin maaseudulla. Tämä on fakta kaikkialla maailmassa.
Mitä ihmiset ulkonäköön tulee... Helsinki on tunnettu siitä että täällä on paljon savolaisia. Myös Oulun seudulta on hirveä määrä väkeä. Ja savolaiset... heitä ei voi sanoa maan kauneimmiksi ihmisiksi. Miehet näyttävät spedeltä ja naiset... vähän samalta.
Suomen kauneimmat ihmiset on Varsinais-Suomessa, se nyt on tiedetty maailman sivuun.
Olen alunperin pienemmästä kaupungista kotoisin, mutta asunut useammassa Suomen isoimmista kaupungista. Omaan silmääni Turusta löytyy parhaan näköiset ihmiset, joskin ovat vittumaisen sisäänpäinlämpiäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Se on muualla asuvien kuvitelmaa, että helsinkiläiset käyttäytyvät eri tavalla. Ihan sama juttu, kun helsinkiläiset kuvittelevat, että esim jyväskyläläiset käyttäytyvät eri tavalla
Eikä siitä edes ole kauaa, kun joku helsinkiläinen kehuskeli, kuinka helsingissä käyttäydytään paremmin ja ollaan niin paljon fiksumpia =) Ja nyt helsinkiläinen kertoo päinvastaista :-D
Jotenkin minua nämä helsinkiläiset säälittävät. Heillä on niin kova tarve yrittää olla jotain vaikka todellisuudessa asuvat pienessä kaupungissa eurooppalaisessa ja maailman mittakaavassa.
Ehkä just ne landelta muuttaneet kuvittelee asuvansa jossain metropolissa, mutta itse syntyperäisenä stadilaisena todellakin tiedän, että Helsinki on pieni pääkaupungiksi eikä minulla ole mitään tarvetta yrittää kieltää sitä tai teeskennellä muuta. Helsinki on ihana juuri sellaisena, kuin se on <3
Ei, Turussa on parhaannäköiset. Tai ainakin tyylikkäimmät. Siksi en Turussa juuri uskalla käydäkään, en tunne sopivani katukuvaan. Helsingissä asuin vuosikausia ilman mitään ongelmia.
Satunnaiselle keskustassa kävijälle varmaan muodostuu herkästi kuva siitä, että helsinkiläiset ovat keskimääräistä paremmin laittautuneita, mutta laajennettuna koko Helsinkiin totuus ei ole aivan yksiselitteinen. Keskustassa liikkuu paljon myös turisteja ja he varmasti ovat panostaneet ulkonäköönsä, koska ovat lähteneet nimen omaan näytille. Luultavasti se Perä-Seinäjoen Pirkkokin katsoo tarkemmin, mitä pistää päällensä lähtiessään shoppailemaan Stockalle tai käymään Kansallisteatterissa kuin tehdessään ostoksia paikallisessa K-marketissa.
Ehkä siellä on enemmän pinnalla yleinen itsensä ehostaminen kaikella tavalla ja lisäksi jos perustaa työuransa ulkonäöllisiin asioihin, ihmisten tulee yleensä muutettua Helsinkiin, koska keikkoja on eniten siellä suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tampereella ne kauniit ihmiset on.
k
Onko tämä sinulle joku huumoripalsta?
Tämä pätee Ruotsin lisäksi muihin maihin. Italialaisia pidetään yleensä tyylikkäinä pukeutujina mutta kun käy isojen italialaiskaupunkien laitamilla, näkee muuta. En tarkoita epäsiisteyttä, vaan ankeaa vanhentunutta H&M-tyyppistä vaatetusta.