Rypsiöljy on epäterveellistä
Ainakin minulle. Olen kärsinyt pitkään punaisista laikuista kasvoissani mutta kun keksin lopettaa oivariinin käytön ja jättää rypsiöljyä ( myös rapsiöljy) sisältävät leivät pois, iho alkoi parantua. Jos vaan olen tarkka, enkä syö mitään rypsiöljyä sisältävää niin ihoni on oikein hyvässä kunnossa.
Kesti kauan keksiä tämä mutta ihan vaan vinkiksi kirjoitan muillekin iho-ongelmista kärsiville.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rypsiöljy sopii ruohonleikkuriin, ei ravinnoksi.
Jaa, mä olen ymärtänyt ettei se oiken sovi siihen ruohonleikkuriinkaan. Käytä jotain parempaa..
Voiteluaineeksi, ei polttoaineeksi. Dieselautossa rypsiöljy palaa ihan kivasti.
Ei, ei. Just juttelin yhden asiantuntian kanssa ettei ole hyvä voiteluaine työkoneissa.
Mutta enhän mä siitä sen enempää tiedä. Ruuanlaittoon en kuitenkaan käyttäis.
B&S koneet on niin väljiä, että ne ei paljoa öljyn laadusta välitä. Autoon en sitä laittaisi, voisi leikata mäntä aika nopiaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää, että juuri Suomessa valmistettu epäluonnollinen bulkkituote olisi maailman terveellisintä. Samaan suomalaiseen tarinaperinteeseen kuuluu ruisleivän terveysvaikutukset. Niitä pidetään täällä itsestäänselvyytenä, vaikkei niistä ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä. Esimerkiksi EU:ssa ei mennyt läpi se, että ruisleipää saisi markkinoida terveysväittämillä, koska tutkimustulokset eivät tue niitä.
Mainitsin kans kerran täällä tosta ruisleivän terveysväittämien kumoamisesta. Arvaa uskoiko kukaan? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Siinä on rasvahappojen suhde pielessä ja se härskiintyy helposti ja ei kestä kuumentamista. Mullakin on loppunut epämääräiset ihottumat, tulehdukset jne. kun lopetin sen käytön -satunnaisesti kun tekee mieli popcornia, teen sen rypsiöljyssä koska oliiviöljy ei vaan sovellu popcorniin ja voilla onnistun vaan käräyttämään popparit. Mutta noin yleensä, rypsäri voi ylläpitää erilaisia tulehdusreaktioita elimistössä.
Ootko huomannut uutta oivariini oliiviöljy -seosta? Maistuu hyvältä ja on saman hintaista kuin tavallinen oivariini.
Muuten ihan hyvä kirjoitus, mutta oletko itse huomannut, mitä tuo oivariini oliiviöljy -seos sisältää? Siinähän on oliiviöljyä vaan 7 %, paljon enemmän tuota rypsiöljyä...
Ostin tuota kerran kokeeksi ja se maistui kamalalle. Ja kuten edellinen sanoikin, sekin on pääasiassa rypsiöljyä.
Eli tehdään nyt selväksi teille rasvauskovaisille että se teidän rakastamanne oliiviöljy ei ole mikään autuaaksi tekevä voima. Oliiviöljy on yhtä epäterveellistä kuin rypsi/rapsiöljykin, ei väliä onko joku kylmäpuristettu extra virgin yms.
Vierailija kirjoitti:
Eli tehdään nyt selväksi teille rasvauskovaisille että se teidän rakastamanne oliiviöljy ei ole mikään autuaaksi tekevä voima. Oliiviöljy on yhtä epäterveellistä kuin rypsi/rapsiöljykin, ei väliä onko joku kylmäpuristettu extra virgin yms.
Millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Juu, tätä minäkin odotan mielenkiinnolla :-)
Hohhoijaa, nämä ravintoprovot ovat sen verran nähtyjä etten omalta osaltani jaksa innostua vänkäämään asiasta monen sivun verran. Ihan niin tylsistynyt en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Juu, tätä minäkin odotan mielenkiinnolla :-)
Ei tullut perusteluja, mutta mitä välii.
taisteluu jatkuu, av-sukupolvet vaihtuu.
🐑📣
Hyvää 🎄 odotusta
Vierailija kirjoitti:
taisteluu jatkuu, av-sukupolvet vaihtuu.
🐑📣
Hyvää 🎄 odotusta
Joulupuu-emoji pitää kieltää falloksellisena symbolina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä öljyä käytät nyt ruoanlaitossa ap (tai muutkin)?
Kookosöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän rypsiöljyn sopimattomuus ravinnoksi tiedetään.
Kuten kaikki siemenöljyt!
Mulla on kaikki kasviöljyt ruuassa pannassa kun aiheuttavat mulle iho-oireita. Ei se minusta silti sitä tarkoita että ne on epäterveellisiä. Eivät vaan sovi just mulle.
Mutta, mutta... Kun nyt muitakin asian kanssa kipuilevia löytyy...
Kun noita litkuja ja siemeniä on ihan joka paikassa, kuinka pitkälle ootte välttelyssä menneet? Joudun yleensä leipomaan oman leipäni, lihaa ostan vain jos tiedän ettei eläintä oo ruokittu rypsillä ja maito ei sovi mulle lainkaan. Voi ja juustot on vielä ongelmattomia, mutten tiedä kuinka pitkään. Vinkkejä? Huomioita? Hyviä tuotteita ilman öljyjä niin ruoka- kuin herkkupuoleltakin?
Aika jännää, että juuri Suomessa valmistettu epäluonnollinen bulkkituote olisi maailman terveellisintä. Samaan suomalaiseen tarinaperinteeseen kuuluu ruisleivän terveysvaikutukset. Niitä pidetään täällä itsestäänselvyytenä, vaikkei niistä ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä. Esimerkiksi EU:ssa ei mennyt läpi se, että ruisleipää saisi markkinoida terveysväittämillä, koska tutkimustulokset eivät tue niitä.