Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako mennä luokkakokoukseen mikäli on katkera kouluajoista?

Vierailija
12.07.2016 |

En varsinaisesti ollut kiusattu, mutta minua kohdeltiin aika ikävästi ja olin luokka"kavereilleni" lähinnä pelkkää ilmaa. Pari päivää sitten tuli kutsu luokkakokoukseen, enkä tiedä onko parempi mennä vai olla menemättä. Minulla menee nyt erittäin kivasti elämässä, on hyvä työ, oma asunto, ihana mies jne., mutta olen yhä katkera kouluajoista enkä pidä näistä ihmisistä edelleenkään tai ole muutenkaan kiinnostunut heidän kuulumisistaan.

Kertokaa omia kokemuksianne luokkakokouksista. Kuinka tilaisuus yleensä menee? Mitä siellä edes tehdään?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä. Minä menisi ainakin ja kostaisin henkisesti kaikille mulkuille.

Tee sinä samoin. Näytä kuinka sinulla menee nyt hyvin.

Vierailija
2/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi. En kykenisi viettämään kivaa iltaa niiden kusipäiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika nuori?

Vierailija
4/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kääntymässä siellä. Olihan se kokemus, mutta kotona odotti rapujuhlat ja nykyiset kaverit.

Vierailija
5/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt samaa, että menisinkö jos kutsu tulisi. Ala-asteella minua kiusattiin julmasti ja luokkalaiseni saivat minut vihaamaan itseäni vuosikausiksi ja pilasivat elämäni. Olen edelleen katkera, joten fiksuinta olisi varmasti jättää menemättä. Minulla ei ole mitään mielenkiintoa mennä kyseisiä henkilöitä tapaamaan. Kaiken lisäksi tiedän, etteivät he ole ala-asteajoilta mihinkään muuttuneet.

Ainut syy mennä olisi ehkä se, että voisin näyttää selvinneeni ja menestyneeni heidän tuhotoimistaan huolimatta.

Vierailija
6/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika nuori?

Kyllä. Oliko muita kysymyksiä?

Vierailija
7/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kääntymässä siellä. Olihan se kokemus, mutta kotona odotti rapujuhlat ja nykyiset kaverit.

Olitko kouluaikoinakin noin olevinasi?

Vierailija
8/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen jutun voisin vielä lisätä, että luokalta jäi kuitenkin kaksi hyvää ystävää. Heitä näen tosin muutenkin, mutta tekevät luultavasti tilanteen helpommaksi? Ap

Vierailija
9/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa mutta en käsitä jotain kouluajoista katkeroitumista. Itse jouduin melkoisen julmasti kiusatuksi opettajien taholta, mutta en minä heidän haudoilleen käy kusemassa. He eivät kyenneet nujertamaan minua. Luokkatoverit olivat OK. Itse menin luokkakokoukseen ja suosittelen sitä muillekin. Tosin en ole mikään juuri koulusta päässyt.

Vierailija
10/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet vielä katkera? Ihmisille, jotka kauan sitten olivat vielä lapsia tai nuoria aikuisia?

Voisiko olla mahdollista sekin, että itse et ollut aktiivinen ottamaan kontaktia muihin tai jopa torjuit kaikki lähestymisyritykset tovereiltasi aikanaan? Minun luokallani oli semmoinen, kenestä ei saanut kukaan kolmeen vuoteen ikinä mitään irti, ei vastausta ei katsetta, joten jos hänellä esim olisi vastaavanlanen käsitys siitä, miten kouluaika meni niin voi, kyllä me yritettiin.

Vierailija
11/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa mutta en käsitä jotain kouluajoista katkeroitumista. Itse jouduin melkoisen julmasti kiusatuksi opettajien taholta, mutta en minä heidän haudoilleen käy kusemassa. He eivät kyenneet nujertamaan minua. Luokkatoverit olivat OK. Itse menin luokkakokoukseen ja suosittelen sitä muillekin. Tosin en ole mikään juuri koulusta päässyt.

Tietenkin helpointa olisi jatkaa elämäänsä ja unohtaa menneet, ja niin olen tehnytkin. Mutta on se vaikeaa, etenkin kun näkee näiden henkilöiden kasvot uudelleen. Varmasti palaa kouluajat mieleen. Kuinka osaan suhtautua heihin enää normaalisti? Ap

Vierailija
12/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mennyt, kun tuli ala-asteen luokkakokous. En näe mitään ideaa mennä tapaamaan ihmisiä, joista en pidä. Siitähän tulee vain paha mieli. On mulla parempiakin tapoja kuluttaa aikaani. Tuskin ketään kiinnostaa, että kiusatulla menee hyvin. Eli ei siinä pääse ketään näpäyttämään.

Jos ylä-asteelle järkättäisiin kokous, sinne menisin mielellään. On tosi hyvät muistot ylä-asteajoista, ja olis kiinnostavaa nähdä, mitä ihmisille kuuluu. Lukiokokoukseen en myöskään menisi, koska lukio oli tylsää aikaa, enkä tuntenut sitä omaksi. Minua ei kiusattu siellä, mutta olin ulkopuolinen (lähinnä omasta tahdostani).

Vierailija
13/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toki, jos sinulla menee nyt elämässäsi hyvin etkä anna mitään aihetta kuin korkeintaan kateellisille irvailuille.

Minäkään en ollut varsinaisesti kiusattu, mutten mitenkään pidettykään. Se sellainen nörttityttö, joka oli hyvää pataa opettajien kanssa ja huonoa useimpien kanssaoppilaiden, oma kaveriporukka oli kyllä. Nyt mulla on maisterintutkinto, hyväpalkkainen työ, ihana mies, omistusasunto ja reissaan paljon maailmalla. Minua pilkanneet ovat aika monet niitä tyyppejä, jotka eivät ole päässeet sieltä käpykylästä kuin naapurikaupunkiin synnyttämään ei-toivottuja lapsiaan. Luokkakokouksessa kävi ilmi, että meillä ei edelleenkään ole mitään yhteistä, mutta sainpahan "kostoni" - joka oli siis se, että mulla menee hyvin ja heillä ei, vaikka silloin aikoinaan kovasti naureskelivat hyville numeroilleni ja sille, etten halunnut juoda Peten isoveljen keittämää pontikkaa välitunnilla. 

Vierailija
14/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näillä näkymin mene luokkakokouksiin ehkä koskaan. Se surettaa minua. En vaan uskalla enkä haluaisi jäädä siellä yksin.

Vierailija
15/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kutsu, olen ex-koulukiusattu. Ilmoittauduin luokkakokoukseen, mutten kuitenkaan pystynyt menemään, joten peruin menemiseni. Olisihan se ollut hienoa, jos siellä olisi nyt ollutkin hyvä henki, johon mut olisi otettu mukaan ja juteltu kuin kenelle tahansa. Se olisi ollut hienoa. Mutten voinut ottaa sitä riskiä, että siellä oltaisiin edelleen halveksittu mua ja muistojen elävinä tulviessa päälle olisin taantunut änkyttäväksi ja epävarmaksi kiusatuksi siinä tilanteessa, kaikkien heidän keskellä, eiiih.

Vierailija
16/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet vielä katkera? Ihmisille, jotka kauan sitten olivat vielä lapsia tai nuoria aikuisia?

Voisiko olla mahdollista sekin, että itse et ollut aktiivinen ottamaan kontaktia muihin tai jopa torjuit kaikki lähestymisyritykset tovereiltasi aikanaan? Minun luokallani oli semmoinen, kenestä ei saanut kukaan kolmeen vuoteen ikinä mitään irti, ei vastausta ei katsetta, joten jos hänellä esim olisi vastaavanlanen käsitys siitä, miten kouluaika meni niin voi, kyllä me yritettiin.

Yritin päästä mukaan porukkaan, mutten koskaan kelvannut heille. Eleillä tehtiin selväksi, että minusta ei pidetä. Sellainen voi aiheuttaa katkeruutta. Ap

Vierailija
17/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menisi, jos saisin kutsun. Osa porukasta kiusasi mua ja osa ummisti silmänsä kiusaajien toihuilta. Ei mulla ole mitään sanottavaa näille ihmisille.

Vierailija
18/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Jos, siveetä teiniä haukutaan koulussa huoraksi, niin onko se ok?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko kouluaikoinakin noin olevinasi?

Vierailija
19/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin ala-asteella, mun sen kiusaamisen organisoi poika, joka oli loukkaantunut, kun en tykännyt hänestä. Tytöt eivät niinkään kiusanneet, mutta eivät uskaltaneet minua puolustaakaan. Yläasteella jäin sitten yksin, tai oli meitä sellainen hyljeksittyjen pikku porukka, jolle naureskeltiin, mutta emme olleet kunnon kiusaamisen arvoisia, meidät vain suljettiin ulos kaikista jutuista eikä kutsuttu bileisiin tms.

Menin kuitenkin luokkakokoukseen yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen, kun sellainen järjestettiin. Tuntui, että osa yritti korvata käytöksensä jälkikäteen, kyselivät kuulumisia jne. Kiusaajat sen sijaan lymysivät yksin nurkassa synkkinä. Ei tuo nyt muuten terapeuttinen tapaaminen ollut, mutta oli kiva nähdä ne lapsuuden kaverit, joiden kanssa välit hieman hiipuivat silloin, kun aloimme liikkua eri porukoissa näistä suosittuus-syistä. Muutama oli ilmeisesti ollut pahoillaan ja kaivannut, kun lapsuuden ystävyys katkesi teinivuosiin.

Ellei osallistuminen ole mahdoton kustannus, suosittelen, että edes piipahdat paikalla.

Vierailija
20/38 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon näissä luokkakokouksissa otetaan kontaktia muihin? Onko tapana käydä kyselemässä jokaisen kuulumiset? Vai voinko vain lähteä rennosti viettämään iltaa lähinnä näiden parin ystäväni kanssa ja jutella luokkalaisille jos siltä tuntuu? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän