Chisu Ruisrockissa vloppuna: järkyttävän huonoa laulamista!
Joka nuotti meni vierestä. Alarekisteri täysin epäpuhdas ja ylä-äänet kammottavaa kirkumista ja vinkumista. Lavaliikehdintä kökköä. Miten joku voi kehua tuota hyväksi live-esiintyjäksi??
Kommentit (36)
Olen aina ollut sitä mieltä, ett' Chisun kannattaisi tehdä muille biisejä ja jättää myös laulaminen muille. Ohut huono kirkuva ääni ja viime aikoina epävireessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko painanu liikaa keikkaa ja siitä seurannut ääniongelmia, väsymystä? Olin itse joskus Chisun keikalla niihin aikoihin jolloin Kun valaistun-levy julkaistiin ja mimmi oli nousemassa suursuosioon. Keikka oli yksi parhaista, mitä olen koskaan nähnyt. Sen sijaan useita kuukausia myöhemmin (Chisu oli kiertänyt rundilla taukoamatta) sama nainen esiintyi ponnettomasti, epävireisesti, väsyneesti. Olin ihan että, häh, voiko tämä olla se sama nainen, joka aiemmin lauloi upeasti ja sai yleisön kybällä mukaan?
Ei, ei, ejjeijei. Se on ruma, tyhmä, p*ska laulaja! Asiasta ei keskustella, piste.
Nyt sekoitit Jenniin. Tässä puhutaan Chisusta!
Äänenlaatu ja muodostus on sellainen, että väsymys kuuluu helpommin. Nyt yritti selvitä puhumalla läpi. Mars äänihuoltoon!
Vierailija kirjoitti:
Anna Puu taas kuulosti paremmalta, kuin levyllä. :/
Anna tuli julkisuuteen laulukilpailun kautta, niissähän pitää osata laulaa jos meinaa jatkoon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko painanu liikaa keikkaa ja siitä seurannut ääniongelmia, väsymystä? Olin itse joskus Chisun keikalla niihin aikoihin jolloin Kun valaistun-levy julkaistiin ja mimmi oli nousemassa suursuosioon. Keikka oli yksi parhaista, mitä olen koskaan nähnyt. Sen sijaan useita kuukausia myöhemmin (Chisu oli kiertänyt rundilla taukoamatta) sama nainen esiintyi ponnettomasti, epävireisesti, väsyneesti. Olin ihan että, häh, voiko tämä olla se sama nainen, joka aiemmin lauloi upeasti ja sai yleisön kybällä mukaan?
Ei, ei, ejjeijei. Se on ruma, tyhmä, p*ska laulaja! Asiasta ei keskustella, piste.
Nyt sekoitit Jenniin. Tässä puhutaan Chisusta!
Ahdistaako, fanaattinen Chisufani?
Vierailija kirjoitti:
Äänenlaatu ja muodostus on sellainen, että väsymys kuuluu helpommin. Nyt yritti selvitä puhumalla läpi. Mars äänihuoltoon!
Tuon olen huomannut aiemminkin Chisun keikoilla. Kun ääni ei riitä, hän huutaa lausuu ja puhuu sanat. Tykkään silti hänen musiikista mutta tauko voisi tehdä terää. Ja äänihuoltoon Jenni Vartiaiselle, joka on laulupedagogi ammatiltaan ja Chisun parhaita ystäviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon olen huomannut aiemminkin Chisun keikoilla. Kun ääni ei riitä, hän huutaa lausuu ja puhuu sanat. Tykkään silti hänen musiikista mutta tauko voisi tehdä terää. Ja äänihuoltoon Jenni Vartiaiselle, joka on laulupedagogi ammatiltaan ja Chisun parhaita ystäviä!
Yep. Vaikka Jenni käyttääkin huokailua tehokeinona, hän laulaa livenä puhtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yep. Vaikka Jenni käyttääkin huokailua tehokeinona, hän laulaa livenä puhtaasti.
Miksi vtussa kukaan käyttää huokailua tehokeinona??
Ihan kamala ääni. Kuuntelin linkin.
Chisun uusi levy on mennyt siitä missä aita on matalin. Muija näyttää ikälopulta ja väsyneeltä, laulu ei suju ja ylimielisyys kostautuu mm. kun meni haukkumaan suomalaisten musiikkimaun Spotfyn listaykkösistä kun ei omat biisit enää pärjää. Jäisi jo eläkkeelle, kotiäidiksi, ja tekisi vaikka muille musiikkia. Ei enää jatkaisi itse laulamista.
Vanha keskustelu, mutta katsoin Chisun ruisrok esiintymisen vuodelta 2016. Ja oli todella hieno ja mieskuoro vielä lisäsi sitä. Kyllä Chisu osaa laulaa.
Sanni on ihana tosi tosi hyvä laulaja onko pakko alkaa haukkumaan
Tämän ajan ongelma on, että keikat eivät enää yleensä ole keikkoja vaan liian ammattimaisia ja huolellisesti tehtyjä esityksiä. Kun Youtubesta tai jostain kuuntelee vanhoja keikkoja 80-luvulta, esim. Juicea, Dingoa jne., niillä on aivan erilainen meininki. Joskus soitto menee hieman epätarkasti, toisinaan on laulussa isompia ja pienempiä ongelmia, mutta siitä huolimatta ja juuri tästä syystä musiikki kuulostaa hyvältä. Se ei ole liian tekemällä tehtyä; koskaan ei voi tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu. On nautinnollista kuunnella vanhojen bändien vanhoja keikkoja, kun ne ovat niin eläväisiä ja niiltä kuuluu joskus innostuneisuus soittamiseen ja laulamiseen, tai joskus mölyämiseen.