Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi messut

28.02.2006 |

Lapsi messu mainoksia on jo näkynyt ja tiedustelisin kannattaako mennä? Meidän pitää nuo Helsingin reissut aina ajoissa suunnitella, joten kertokaa kokemuksia noilta messuilta. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin siellä on yleensä messutarjouksia?! Eli kannattaako jo niiden takia messuille mennä? Ja minkä ikäiset lapset kannattaa matkaan ottaa mukaan? Eli minkäikäisille lapsille siellä on ollut ohjelmaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä viimevuonna lähes viimeisilläni ison mahani kanssa.näytteileasettajia oli paljon,mieleen jäi ainakin lastenruokavalmistajat,ainu,yms.tunnettuja merkkejä,monet antoivat näytteitä ja pieniä mainoslahjoja.paljon oli myös pisteitä joissa oli vatteita odotusajalle,vauvoille,lapsille.paljon oli nettikauppoja jotka myivät tavaroitaan halvemmalla kuin netissä,sekä joitakin mallikappaleita.kevään ja kesän tulevia uutuustuotteita esiteltiin,esim.marimekko tutit yms.joita sai jo ostaa ja edullisemmin kuin sitten kaupasta.monenikäisiä lapsia näkyi,hoitotilat olivat hyvät,vaippoja ja lastenruokaa sai ottaa hoitohuoneesta jos tarvitsi,ja isommilekin taisi olla vaikka mitä ohjelmaa,mm.karuselli ja lastenkonsertteja.ei tullut niin tarkasti katsottua kun ei ollut kohdeyleisöä mukana=)aikamoinen tunku ja hulinahan siellä on,kannattaa varmaan mennä joku arkipäivä heti aamusta,niin me tehtiin,sitten puolenpäivän jälkeen olikin jo porukkaa tuplasti.mutta siis,suosittelen kovasti,aiotaan mennä tänkin vuonna.

Vierailija
2/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli temppurataa,polkuautoa,esiteltiin paloauto (muistaakseni tää oli viime vuonna...vai oliko sitä edellisenä...?),lennokkeja sai lennättää,tapasi Muumipapan ja Myyn ja oli tosiaan musiikkikonsertti ja pari jotain näytöstä ymym,paljon oli kaikkea puuhaa!!

Tämän lisäksi lapsi viihtyi hyvin keräten ilmaispalloja,kotiin tuotiin 10kpl :D Ja saihan sieltä jotain karkki-ja ruokanäytteitä.

Messutarjouksena viime vuonna meille tuli joitain nettiputiikkien lastenvaatteita (oli aikalailla halvempia kuin ko.netissä) ja muutamia aitoja puuleluja (joita vaikea joskus löytää muuten).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kaksi kertaa käyty messuilla ja molemmilla kerroilla meni koko päivä. Perjantai taitaa olla se " hiljaisin" päivä, jos niitä messuja voi hiljaisiksi sanoa. Vilinää siellä aina on ollut mutta mukaankin on hyvin mahtunut.

Mainittujen juttujen lisäksi messuilta saa mm. lastenkirjoja edullisesti ja jos kuuluu johonkin kirjakerhoon niin yleensä on ollut jaossa kirja/lahjakasseja jäsenille (kuponkia vastaan). Kantoliinan, kestovaippoja, kuivaksiopetteluhousut ym. juttuja ostin viime vuonna messuilta, siellä on laajin valikoima ja yleensä paljon messutarjouksia. Ja lapsille tarkoitettuja ihania soittimia olen myöskin löytänyt vain messuilta.

Pampers ja Muumi on jakanut vaippanäytteitä, lego jotain pieniä legopusseja, ilmapalloja on monessa kojussa jne. Meidän poika ihastui viime vuonna Puppeen, myös mainitut Muumihahmot sekä Herra Hakkarainen olivat paikalla. Pampers vaippoja on ollut vaipanvaihtopaikalla (kaikkia kokoja teippivaippoja ja housuvaippoja). Purkkiruokiakin on, samoin mikro jne. Eli messut ovat täydelliset juuri lapsille ja heidän vanhemmilleen. Minulla on ollut mukana poika (1v ja 2v) ja molemmilla kerroilla kaikki sujui hienosti; poika viihtyi liiankin hyvin. Tänä vuonna otetaan isikin mukaan, että äiti pääsee edes jossain välissä kiertelemään ja katselemaan rauhassa.

Voin suositella messuja, mutta sinne kannattaa mennä lasten ehdoilla. Eli lasten täytyy antaa peuhata, kiipeillä, rakennella ja tutkia siellä juttuja, kun ne ovat sinne heitä varten laitettu. Toki voi " vaatia" lapsilta myös kierroksen, jolloin äiti saa katsastaa myyntikojujen tarjonnan. Pienempien kanssa voi kierrellä ja katsella enemmän myyntikojujen valikoimaa, isompien lasten kanssa taas touhuaminen on pääasia. Jos on lasten kanssa messuille menossa, niin kannattaa lipputiskiltä pyytää tarra(t), johon voi kirjoittaa lapsen nimen ja vanhemman puhnron (siltä varalta, että lapsi messuhulinassa katoaa)...

Tässä linkki:

http://www.finnexpo.fi/exhibition.asp?Id=1386

Vierailija
4/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä kyllästyykö 1v siellä miten äkkiä?

Vierailija
5/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin itse olen aina ostanut. Kirjakerhoilla on ollut jotain alennuksia lipunhintaan, muistaakseni viime vuonna oli jokin kuponki jolla sai pari euroa alennusta/lippu (max 2 aik).

Vuoden ikäinen saattaa jaksaa messuilla ihan hyvinkin, varsinkin jos ei koko aikaa tarvitse istua rattaissa. Siellä on yleensä lego-rakentelualue, jossa voi pienetkin rakennella. Temppuradat tms. saattavat olla hankalia, jos pikkuinen ei osaa kävellä ja muutenkin ne ovat täynnä isompia muksuja. Mukaankin mahtuu mutta saa olla varovainen ettei isommat innostuksissaan tule päälle. Itse olin reilu 1v pojan kanssa messuilla ja annoin hänen touhuta ensin itsensä väsyksiin, sitten syötin pojan ja sain rauhassa kierrellä pojan nukkuessa rattaissaan. Kaikilta ei välttämättä onnistu tuo nukkuminen hälinässä, mutta on siellä rauhallisiakin käytäviä, joissa voi käydä lapsen nukuttamassa.