***LOKAMAMMAT (2) TIISTAI***
Ja aamuvirkkuna täällä pinoa avaamassa...
SOSEISTA meillä uppoaa maissi & maissi-peruna-porkkana. Hedelmä- ja marjasoseita annan monipuolisesti eri makuja. Neitille uppoaa kaikki mitä eteen laittaa, pikkumies karsastaa luumua ja ruusunmarjaa. Ja mehän siis aloiteltiin maistelu jo parin kk:n iässä.
MATKUSTELUSTA ei olla vielä päästy nauttimaan. Risteilyt ei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään. Kyllähän mä tuossa yks päivä haaveilin Skotlannin matkasta ja Australiassakin ois kiva käydä =D. Onneksi näillä tuloilla ja menoilla saa haaveilla ihan koko rahan edestä.
Napiaiset ovat nyt molemmat kääntyneet pari kertaa molemminpäin, mutta eivät sitten asiasta suurempaa hälyä nostaneet. Täällä myös keskitytään äänien tuottamiseen. Päristely on pop. Etenkin eväät suussa =D.
Eipä nyt sitten muuta kuin kasvatelkaapa taas pinoa =)!
Kommentit (10)
Napiaiset ja minä vissiin ainoot, jollei mitään kiireitä, hihhih, kun aina on aikaa pienelle pinon kasvatukselle.
Käväsinpä Tarjoustalossa ostamassa parit uudet liukurit haljenneiden tilalle ja kun menin viereiseen K-kauppaan ruokaostoksille, niin kassa ystävällisesti kysyi:kelpaisko liukuri, meillä jaetaan niitä ilmaiseksi laskiaisen kunniaksi! Nauratti kyllä, kun sanoin justiin ostaneeni pari, mutta kun on noita lapsia, niin toki kelpaa. Ja kassa kysyi, riittääkö 3? oliks vähän reilua, kun nyt meillä onkin sitten 5 tuliterää liukuria! Jihuu, saan itsekin ihan oman, ku ei toi meijän 16-vuotias ainakaan mäkeen lähde. Sitte ostin vielä semmosen puhallettavan " ufon" , joka on ihanan pehmeä ja nyt vaan iltaa ootellaan, että iskä vie lapset vuorostaan laskiaismäkeen..Mä lupasin sillä välin tehdä laskiaispullat (ne Euroshopperin:o) ja kaakaon valmiiksi.
Mä huomaan vaan päivä päivältä siirtäväni huomiseen soseiden aloituksen..Pelkään kait vatsavaivoja, mutta voishan tuota Milolle suoda muitakin makuelämyksiä, kuin Jekovit-tipat.
Tosta matkustamisesta vielä: Mä oon kait aika outo lintu, kun en haaveile yhtään mistään kaukomatkast.Tosin ei näillä tuloilla kyllä sitä Tukholmaa pidemmälle mentäskään.. mutta kun toi Thaimaa kuulostaa niin kovin suositulta lapsiperheiden keskuudessa, ja itse en kestäs noita pitkiä lentomatkoja mitenkään päin, en lasten kanssa enkä ilman.
Kiljukaula aloitti taas protestoinnin, niin onpahan hyvä syy tulla myöhemmin uudestaan, kun jäi nyt muka jutut kesken..
Heipsansaa!
Truutta
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Harmi ku ulkonan on -19, pitää huijausnukuttaa (kypärämyssy ja haalari päällä vaunuissa) eteisessä. Mutta onneksi toimii.
TRUUTTA: Meillä on sama eli poju kastelee öisin (melkein joka yö) aina jomman kumman kyljen. Päivällä ei onneksi, kai sitä tulee vaihdettua sen verta useammin kuin yöllä (yöllä en siis vaihda). Nukutan nykyään pojun unipussissa. Se imee samalla ne pissta, ettei meidän petari tule ihan märäksi ja pissaiseksi. Niin, poju nukkuu edelleen vieressä. Musta tuntuu, ttä kun saadaan se nukkumaan omana sänkyyn, äitile tulee ikävä sitä kyljessä tuhisevaa lämpöpatteria. Noh, otetaan mies kainaloon sitten. Mies saattaisi siitä tykätä, kun on jäänyt nyt vähän paitsioon...
KIINTEISTÄ: Ei olla vielä maisteltu, paitsi maissivelliä. Olen yrittänyt saada sillä alkuyöhön vähän pidemmän unijakson (edes 3 tuntia), mutta ei ole onnistunut. Mutta sillä ollaan saatu illaan huutoa pois. Liekö pojalla ollut sitten nälkä illalla ja siksi huutanut...
YÖT: Edelleen aika huonosti. Nukkumaan mennään 11-12 aikaan (vasta!). USein mä menen nukkumaan ekanan ja mies tuo pojan, kun on saanut sen sammutettua. Herätään parin tunnein välein syömään. Aamulla noustaan 8-10 aikaan, riippuu koska menty nukkumaan. On siis tuollainen aamuntorkku ja illanvirkku luonteeltaan toi meidän poju.
LAPSENVAHDISTA: Isovanhemmat ovat olleet muutaman kerran, että olen päässyt lenkille. Muulloin mieheni. Siskoni on luvannut ottaa hoitoon/tai tulla meille, että me päästäisiin miehen kanssa vaikka leffaan. Mutta emme ole löytäneet vielä sopivaa iltaa. Katsotaan kuinka sitten käy. Siskolla on omia lapsia 4, joten kokemusta löytyy kyllä. Ja Atte ei onneksi ainakana vielä vierasta, joten eiköhän se suju...
ROM: Millaiset matkarattaat ostit? Meillä osto on ajankohtainen ja olen yrittänyt tutkia vaihtoehtoja...
No nyt syömään, ennenkuin poju herää. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
t. Harju ja Atte, 4 kk+1vko
MATKUSTAMISESTA: Suunnitellaan Saariselän reissua ensi talveksi. Mukana lähtevät isovanhemmat ja kummit, ainakin. Saan siis varmaan joskus omaa hiihtorauhaa ja ehkä yhtä aikaa miehenkin kanssa, kun löytyy muitakin aikuisia lapsenvahdiksi. Jos ilmat sallivat, Atte pääsee mukaan ahkiossa (selkänojallisessa) joillekin hiihtoreissuille.
Siihen on sen verta aikaa, että ehtnen säästää vähän matkakassaankin rahaa.
menikin hassusti toi loppu, mutta eiköhän siitä saa selvää...:)
Hoo, missä jaetaan liukureita? Pitäisi lähteä ulos, mutta heppu nukkuu niin sikeästi etten viitsi herättää pukemisella.
Meillä vaavi on paukutellut pari-kolme päivää aivan uskomattomia hajupommeja. Täysimetyksellä ollaan yhä, joten syynä ehkä nauttimani valkosipulit.. Hyväntuulinen on vauva ollut kaikesta huolimatta. Muutenkin kaikki tuntuu menevän tällä hetkellä mainiosti, kun on saanut vaihteeksi nukkua pitkiä (4-5 h) pätkiä putkeen.
Aurinkoista päivää!
Heissan,
olin eilen katsomassa kaverin kuukauden ikäistä vauvaa. Voi hurja, kuinka pieni hän olikaan...ja jatkuvasti tissillä. Ihan on unohtunut että sellaistahan se elämä oli vasta pari kuukautta takaperin. Nopeasti nuo kasvavat. Heillä on lievää koliikkia vaivana ja äiti on aika väsynyt. Ei kai siinä voi kuin lohduttaa, että pian helpottaa. Helppo se nyt on sanoa kun ei enää eletä ihan niin vaativaa vaihetta.
SOSEISTA on kokeiltu perunaa ja juuri keittelin porkkanaa pakkaseen. Pikkasen annoin eilen illalla maissivelliä. Ongelmana on ettei poika suostu syömään pullosta. Aikamoinen sotku tuli vellin lusikoinnista. Onko muilla kokemuksia tällaisista pullosta kieltäytyjistä? Oletteko opettaneet suoraan nokkamukista juomaan vai kuinka? Vatsavaivoja ei ole onneksi kiinteistä tullut. Öisin tosin on kakkamäärät sellaisia, ettei vaippa riitä. Kivaa pyykättävää - varsinkin kun on kylässä. ;/ Ruokamäärät on vielä hyvin pieniä. Miksikään himosyöpöksi ei poika ole osoittautunut ainakaan heti alkuun. Näin viikonloppuna videon pätkän kaverin vaavin ensimmäisen kiinteän aterian nauttimisesta. Ahmimiseksihan se meni. Veti lautasellisen heti eka kerralla. Kovin yksilöllistä näkyy olevan tuokin.
LAPSENVAHDISTA Meillä on isovanhemmat olleet kaksi kertaa poikaa vahtimassa. Muuten mies on hoitanut, että olen päässyt jumppaan. Pari ensimmäistä kuukautta hoidin vähän turhankin tiiviisti poikaa vain itse. Kun lopulta tuntui että pää hajoaa jos en pääsen hetkeksi johonkin yksin, uskaltauduin jättämään pojan miehelle. Tilanne oli vähän samanlainen kuin ROM kuvaili muutama päivä takaperin. Minä muka olin ainoa joka osasi poikaa hoitaa ¿oikein¿. No, onneksi näin ei ollut ja nyt jaksan huomattavasti paremmin kun pääsen muutaman kerran viikossa tunniksi tai pariksi omille teilleni. Mieskin oppi pärjäämään pojan kanssa muutaman huutokerran jälkeen ihan mainiosti.
Täytyy kertoa välillä hyviäkin uutisia, kun usein tulee napistua kaikesta. Poika on nukkunut viime päivinä yllättävän hyvin päiväunia. Aiemmin meni puolen tunnin tai tunnin tirsoja useaan otteeseen. Nyt jopa pari tuntia saattaa vedellä vaunuissa tai meidän sängyllä. Havahtu kyllä välillä, mutta nukahtaa pienen tissittelyn jälkeen uudelleen. Ihanaa kun ehtii vähän itsekin hengähtää ja esim. syödä rauhassa.
Aurinkoisin terkuin,
Lokavaavi ja poika
Matkarattaat jotka ostimme ovat PikkuPiian Jenna-merkkiset. Katso lastenturva.fi.
Me syötiin jo 0340 viime yönä, Zzzzz...no sitten noustiin vasta 08. Tosin sekin on aamu-uniselle aikaista, eli minulle.
On se kumma että tää meidän pikkupomo ei nuku päikkäreitä juuri lainkaan. Kääk. Sitten pitää siis viihdyttää koko päivä. Ulkona saattaa nukkua sen ajan kun on vaunuilemassa. Eilinen oli poikkeus että nukkui pari tuntia.
Kylpeminenkin meni hyvin eilen, onneksi.
Juu nyt herra rimpuilee sylissä siihen malliin että....so long.
p.s Missä muuten Hansu ja Opri luurailevat?
Milo nukkuu turvaistuimessa, joten eikun koneelle...On muuten kumma, kuinka nukkuukin hyvin turviksessa haalari päällä ja pipo silmillä!
Harju: meilläkin on sama tyyli öisin, eli poju vieressä, eikä vaippaa vaihdeta, paitsi jos on joskus sen " kylkipissan" vääntänyt tosi ajoissa, eli kahden-neljän välillä..VIimeistään puol kasin maissa vaippa on jo niin piripintaan täynnä, että jos ei oo kylki märkänä, niin falskaa selkäpuolelta tai jotain..Pitäs vissiin vaihtaa ainakin yöksi jo isommat vaipat, niin saattas jeesata tohon hommaan.
Megasyklille ja muillekin tiedoksi, että Vantaan Tammiston Jättijaossa niitä liukureita jaettiin, ja oli ihan värivaihtoehdotkin;sininen ja punainen.
Lahopäänä unohdin jo taas mitä piti kommentoimani, mutta toi on aikas tuttua täälläkin, että itse on olevinaan niin ainutlaatuinen vauvan hoitajana, että marttyyrinä ei ota omaa aikaa, vaikka sitä tyrkytettäis..
Eilen sitten aattelin viettää tunnin laatuaikaa itsekseni ja terapeuttiseksi aluksi, vaihdoin marsujen häkkiin purut! Yleensä se on meidän isojen penskojen homma, mutta eilen oikein halusin sen tehdä, kun siinä niin kivasti näkee kättensä jäljen ja marsujen ilon, kun hyppivät tasajalkaa puhtailla puruilla " kurnuttaen" :o) Sitten tulinkin koneelle, ja laitoin oven kiinni, kun alhaalta alkoi kuulumaan hitonmoinen huuto..Siellä sitten poju kiljui ja sitkeesti vaan istuin koneella ja annoin iskän hoitaa homman loppuun asti.Oli aika iloinen isukki ja vielä iloisempi poika, kun äiti ilmestyi näkyviin..Kyllä veti silti vielä pitkän kaavan mukaan iltafanfaarit, ennenkuin poitsu nukahti.Aina toisinaan saa kummia kiljuntakohtauksia iltaisin ja yleensä kuiteski suht nätisti nukahtaa.
Huomenna onkin jo maaliskuu, ja eikös sitten saa jo sanoa, että on kevät? Ihanaa, kun on niin selvästi päivät pidentynyt, että alkaa jo taas uskoa, että kaamosmasennuksen aika on ohitse ja voikin siirtyä sujuvasti kevätväsymykseen. Kevät on ihanaa aikaa, paisti sitten kun alkaa siitepölyongelmat: Mulla vaan vuosi vuodelta tuntuu se allergia pahenevan, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin ääni lähtee ja oon aivan tukossa, viimeistään kun pujo nostaa päätään. Viime keväänä jouduin syömään lääkekuurin, kun olin niin kaameen nuhan kourissa sen verran pitkään, että pätkähti korvatulehdus aikuiselle ihmiselle..Ja kuinkas ollakaan, niin vaan taas tammikuussa sain korvatulehduksen.Alkaakohan mulla korvatulehduskierre? On kai niin lapsellinen olo, että lasten tauditkin iskee kiinni:o)
Ei vaan, annanpa taas puheenvuoron muillekin äitiköille, ja lähden vaikkapa laittamaan lapsille ruokaa..Mutta, kun ilta tummuu ja isäntä on pulkkamäessä, niin Milo luultavsti vaatii päästä vielä kerran koneelle lukemaan ikätoverien kuulumiset ja ehkä vähän kirjoittelemaankin jotain!!
Iloluontoista iltapäivää!
Toivottaapi Truutta-maan hiljainen
Hihhih, Truutta mä aina hymyilen noille sun jutuille, toi viimesinkin oli " pikainen pinoutuminen" ja semmonen tarina että.. ;) Ootko nopeenäppinen kirjottaja? Mulla menee aina iäisyys lyhyeenkin pätkään..
Paria asiaa kommentoin, eka KYLVYSTÄ: meillä ei oo mitenkään erityisen innostunut tyttö kylpemään, hyvä jos pari kertaa viikossa viittii rääkätä pientä. Tuleehan sitä pestyä ne " kriittiset" paikat päivittäin anyway.
HOIDOSTA: Tulevana perjantaina neiti menee ekaa kertaa yökylään, sisarukset siis myös. On yhdet pienimuotoset bileet tiedossa ja meinasin ottaa ihan siideriäkin! No, mulla on jo etukäteen lapsia ikävä, vaikka hyväähän nuo " vapaat" kuitenkin tekee itse kullekin. Jaa, olikohan muuta.. raaps, raaps tikkuja sormiin.. ;)
Ei tuu nyt taaskaan mieleen, siispä heippodei!
Pähkäilijä-Pähkis
kerkeehän sitä tääkin mamma pinoutumaan. Tyty meni nukkumaan ja on rauha maassa. Ihania tosiaan tälläset aurinkoiset päivät.
MATKUSTELUSTA sen verran, että me ei missään kauempana olla tytyn kans oltu. Sukulaisia ja tuttavia on ympäri Suomen joten kyllä sitä pian varmaankin lähetään edes sukuloimaan. Ite en ole muuten mikään matkustajatyyppi, enemmän tämmönen kotihiiri... Pitäisköhän ostaa MATKASÄNKY vai miten teidän matkustavien vauvat nukkuu?
LAPSENVAHDEISTA iskä on tähän asti vahtinut mun kauppareissut ja kampaajat. Mummo on myös sen verran että on tullut hakemaan vaunulenkille ja kierrellyt niin kauan että oon saanu esim. siivottua. Asumme aika lähellä isovanhempia. Mä tunnustaudun omistavaksi äidiksi joka ei MILLÄÄN malttais jättää lasta muille. Pitäis päästä eroon liiallisesta omistushalusta.
Yksi asia mua on alkanu risomaan oikein toden teolla. Nyt kun meidän perheeseen tuli vauva ja arki muuttui niin jotkut vanhat kaverini (heistä kenelläkään ei ole lapsia) ovat täysin vieraantuneet. Kukaan ei ota yhteyttä kuin ehkä lähettävät sähköpostia (jotain mitäänsanomattomia ketjukirjeitä) Kukaan ei ole tullut vauvaa katsomaan (siis näistä lapsettomista kamuista, muita kyllä on käynyt). Olen lievästi sanottuna v****tunut koko ihmisiin. Jos kerran muutun alieniksi kun tulen äidiksi niin antaa sitten olla niin! Mä en aio tehdä aloitetta, sitä kun olen jo kertaalleen ainakin yrittänyt.
No tulipa purettua sydäntä. Sori. Kertokaa jos jollain samanlaista...
Öitä,
anilla
Lapsenvahdeista vielä... Ei ole vielä ollut tarvetta. Isi hoitaa sen ajan, kun mulla on asioita tai jotain muuta vähemmän tärkeetä ;).