Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoi te naiset jotka käytätte silmälaseja!

Vierailija
12.07.2016 |

Miten meikkaatte silloin kun käytätte laseja, miten se eroaa meikistä ilman laseja? Itse olisin saamassa tässä ihan lähiaikoina lasit ja olisi kiva kuulla meikkivinkkejä

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu siitä, onko sinulla plus- vai miinuslinssit ja mikä niiden vahvuus on. Miinuslinssit pienentävät silmiä sitä enemmän, mitä vahvemmat ne ovat.

Minulla on lyhyet, suorat ripset ja siitä huolimatta ripset hankaavat linsseihin tahrat. Linssejä saisi olla pesemässä monta kertaa päivässä, joten mieluummin jätän ripsivärin laittamatta.

Ripset eivät ota linsseihin kiinni, kun osaa valita oikeanlaiset silmälasit.

Ja mä en meinannu löytää laseja, jotka ei olis liian leveät ja kehyksen yläreuna silmän päällä.. niin me ollaan erilaisia.

Minulla on ollut lasit kohta 40 vuotta ja kaikissa on ollut sama juttu. Ongelma taitaa olla päässä :)

Voi se niinkin olla, mutta useimmat kyllä halutessaan löytävät sellaiset silmälasit, joihin ripset eivät ylety. Minulla puolestani on vaikeuksia löytää lasit, joiden sangat ovat tarpeeksi kaukana toisistaan. Minulla vain on niin leveä pää silmien kohdalta, että naisten lasit eivät mahdu. Miesten osastollakin on kokeiltava koko tarjonta ennen kuin löytyy muutama varteenotettava ja päähänsopiva vaihtoehto. Onneksi sentään olen maskuliinisten lasien ystävä.

3

Vierailija
22/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu siitä, onko sinulla plus- vai miinuslinssit ja mikä niiden vahvuus on. Miinuslinssit pienentävät silmiä sitä enemmän, mitä vahvemmat ne ovat.

Minulla on lyhyet, suorat ripset ja siitä huolimatta ripset hankaavat linsseihin tahrat. Linssejä saisi olla pesemässä monta kertaa päivässä, joten mieluummin jätän ripsivärin laittamatta.

Ei pidä paikkaansa. Jos on putkät ripset ja iso taittovirhe, lsien pitää olla tosi kaukana silmistä jotteivät ripset koske linsseihin ollenkaan. Tällöin suurennus- ja pienennysefekti voimistuu ja lasit näyttävät hölmöiltä.

Tiedän mistä puhun, 35 vuotta erinäisten silmälasien käyttäjänä.

Itse en käytä ripsaria tästä syystä ollenkaan. Välillä käyn kestovärjäämässä ripseni.

Tytär käyttää ripsaria tästä huolimatta, mutta on löytänyt ripsarin, joka ei suttaa linssejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua naisia, jotka ei meikkaa.

Vierailija
24/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on pluslaseille, että ilman laseja ei oikein näe meikata. Voi tulla vahingossa liikaa ripsaria - kun tuloksen näkee vasta, kun laittaa lasit silmille.

Eikä auta isontavat peilitkään...

Vierailija
25/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut lasit kohta 40 vuotta ja kaikissa on ollut sama juttu. Ongelma taitaa olla päässä :)

Minulla on ollut lasit kohta 42 vuotta, ja vasta nyt näiden uusimpien lasien kanssa olen havahtunut tuohon tahraamisongelmaan. On minulla ennenkin ollut laseja ilman nenätyynyjä, mutta en muista, että ripset olisivat ottaneet kiinni linsseihin näin pahasti kuin nyt. Enemmän minulla on ongelmaa ilman ripsiväriä kuin ripsivärin kanssa, sillä ripsiväri on kuivaa eikä juurikaan tahraa, mutta ilman väriä ripsistä erittyy linssin pintaan rasvaa (minulla on rasvainen iho vielä näin viisikymppisenäkin) ja sitä saa sitten olla putsaamassa pois melkein tunneittain.

Seuraavat lasini saavat olla taas nenätyynylliset. Vaikka tyynyt joskus painavat nenänjuureen ilkeät jäljet ja värjäytyvät tummiksi ihon rasvasta, ovat ne siltikin pienempi paha kuin tämä ainainen linssien putsaamisoperaatio.

Vierailija
26/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on reippaasti (lähes 6) miinusta. Silloin kun meikkaan, meikkaan reilusti eli satsaan rajauksiin ja varjostuksiin. Hyvä pohjustus on tärkeää.

Ei tuo ole 'reippaasti', sinähän saat vielä kaikki alelasitkin, jos vain niin haluat, sillä alennusrajahan on yleensä aina +/-6 diopteria. Kunhan pääset tällaisiin meikäläisen -7.5 ja -9.25 arvoihin etkä mistään saa alelaseja vaan joudut maksamaan itsesi kipeäksi silmälaseista, silloin voit sanoa, että sinulla on reippaasti miinusta!

Vierailija
27/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on reippaasti (lähes 6) miinusta. Silloin kun meikkaan, meikkaan reilusti eli satsaan rajauksiin ja varjostuksiin. Hyvä pohjustus on tärkeää.

Ei tuo ole 'reippaasti', sinähän saat vielä kaikki alelasitkin, jos vain niin haluat, sillä alennusrajahan on yleensä aina +/-6 diopteria. Kunhan pääset tällaisiin meikäläisen -7.5 ja -9.25 arvoihin etkä mistään saa alelaseja vaan joudut maksamaan itsesi kipeäksi silmälaseista, silloin voit sanoa, että sinulla on reippaasti miinusta!

Sama juttu

- 8 ja - 8,25

Vierailija
28/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama meikki.

-4.25 ja -.3, mulla on kalliimmaat tosi ohuet linssit jotka ei pienenna silmia juuri ollenkaan. Kaytan rilleja meilkein joka paiva ja haluan nauttaa niissa hyvalta. 

Vierailija
29/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasien kanssa vahvempi silmämeikki kuin piilarien kanssa. Miinusta n. -3.0 joten pienentää silmiä.

Mulla on toisinpäin eli koska silmälasini ovat mustakehyksiset koen tarvitsevani vähemmän silmämeikkiä silloin kun on lasit päässä. Miinusta itsellänikin reilut 3. Silmälasien kanssa kulmakarvat on tärkeät eli niiden pitää näkyä lasien yli ja kannattaa kiinnittää huomiota niiden muotoon.

Joskus 90-luvulla maskeeraajaksi opiskellessani painotettiin aina tuota, että miinuslasien kanssa pitää olla silmiä suurentava meikki ja pluslasien kanssa päinvastoin. Nykyään ei enää niin paljon tuollaisiin kiinnitetä huomiota. Pluslaseja käyttävän on syytä olla erityisen huolellinen silmämeikissään, koska kaikki tuhrut näkyvät tietysti paremmin, kun on silmää suurentavat linssit. Luomivärit tuppaa monesti pölisemään linsseihin eli esim. joku luomivärikynä saattaa olla perempi vaihtoehto.

Vierailija
30/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on miinuslasit, joten teen aina skarpimman ja vaaleamman meikin lasien kanssa, jotta silmät eivät ensinnäkään pienenisi entuudestaan ja toisekseen erottuisivat lasien takaa kunnolla. toisin sanoen lasien kanssa käytän vaaleaa helmiäistä koko luomelle, teen rajaukset nestemäisellä rajauksella ja käytän varjostuksessakin vaaleita sävyjä. yleensä siis, en aina, mutta tuo on edustavin mulle miinuslasien kanssa. lisäksi laitan silmänalusille valokynää. ilman laseja sitten irrottelen, koska monet erilaiset meikit näyttävät paremmilta kuin miinuslasien kanssa. teen tummia, smokey eye -lookeja yms. tosiaan riippuu voimakkuuksista, silmän muodosta jne. mutta yleisesti ainakin skarppi rajaus käy mielestäni kaikille miinuslasien käyttäjille kauniisti, korostaa ja tuo silmiä esille mukavasti :) 

Vierailija
31/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on pluslaseille, että ilman laseja ei oikein näe meikata. Voi tulla vahingossa liikaa ripsaria - kun tuloksen näkee vasta, kun laittaa lasit silmille.

Eikä auta isontavat peilitkään...

Osta sellaiset meikkauslasit eli niissä on vain yksi linssi, jota käännetään puolelta toiselle. Löytyy apteekeista ja joistain meikkifirmoista. Toimii.

Vierailija
32/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meikkaamiseen vaikuttaa, mitkä rillit meinaan päähäni laittaa. Erilaisia rillejä mulla on ehkä 15-20. Jos laitan kehyksettömät meikkaan vahvemmin kuin esim. tummien, paksusankaisten kehysten kanssa. Voimakkaat kehykset on jo itsessään niin dominoivat.

Vierailija
33/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miinuslasit jotka pienentää silmiä. Yleensä käytän piilareita, mutta lasit päässä teen kissansilmärajaukset, piilareilla teen yleensä hillitymmät.

Hah mulla ihan sama tapa!

Vierailija
34/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meikkaamiseen vaikuttaa, mitkä rillit meinaan päähäni laittaa. Erilaisia rillejä mulla on ehkä 15-20. Jos laitan kehyksettömät meikkaan vahvemmin kuin esim. tummien, paksusankaisten kehysten kanssa. Voimakkaat kehykset on jo itsessään niin dominoivat.

15-20 paria silmälaseja? vain yksi kysymys: miksi?? :D lasit ovat kuitenkin aika arvokkaita (paitsi jotkut halppikset, mutta ne ovat yleensä aika rumia joten miksi joku niitä tahtoisi hamstrata kun voisi ostaa samaan rahaan parit arvokkaamat, laadukkaat ja kauniit) joten miten on tullut hankittua noin monet? :D ei sillä, kaikilla meillä on harrastuksemme. itselläni on arkilasit ja urheilulasit. juhlissa joko arkilasit (jotka ovat aika tyylikkäät joten käyvät juhliinkin) tai piilarit.

Vierailija
35/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, olen nyt kade. Itse pitää pärjätä yksillä laseilla. Nämäkin maksoi todella hyvien alennusten jälkeen 900 euroa, joten toisiin ei ole varaa.

Vierailija
36/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei useampia laseja? Maksaisiko rillit tyypillisesti sen muutaman satasen tjsp. Esim. tavalliset kengät maksavat 150-200 € ja aika monilla niitä on kymmeniä pareja, jos ei satoja. En minä haluaisi pukea samoja kenkiäkään joka päivä.

Vierailija
37/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina lasit päässä kun näkö on niin huono ettei piilaireista löydy sopivia. Joskus olen kokeillut, mutten tykännyt.

Rajaan yläluomen mustalla eyelinerilla, luomivärillä teen "banaanivarjostuksen" niin että tummaa sävyä on myös silmän ulkonurkassa. Alariosien rajaus ruskealla suurentaa myös silmää.

Minulla ripsien taivuttaminen aiheuttaa kosketuksen linssiin, joten sitä en tee vaikka se avaisikin silmää paremmin. Mulla on nykyisin vahvat sangat, joten keskityn myös kulmakarvoihin enemmän kuin ennen.

Riippuu tosi paljon sangan mallista miten kannattaa meikata, kokeilemalla selviää. :)

Vierailija
38/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei useampia laseja? Maksaisiko rillit tyypillisesti sen muutaman satasen tjsp. Esim. tavalliset kengät maksavat 150-200 € ja aika monilla niitä on kymmeniä pareja, jos ei satoja. En minä haluaisi pukea samoja kenkiäkään joka päivä.

Mulla maksaa 500e. En todellakaan osta useita laseja kun yhdet kestävät usamman vuoden käytössä. Siinä vaiheessa kun sangat pitää uusia on yleensä myös näkö muuttunut. Miksi ihmeessä pitäisi olla monet lasit?

Vierailija
39/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla maksaa 500e. En todellakaan osta useita laseja kun yhdet kestävät usamman vuoden käytössä. Siinä vaiheessa kun sangat pitää uusia on yleensä myös näkö muuttunut. Miksi ihmeessä pitäisi olla monet lasit?

Ei kai kukaan ole sanonut, että pitäisi olla. (Miksi housuja, takkeja, kenkiä, pipoja tms.on ihmisillä useampia, kun yhdelläkin pärjää ja ne kestävät vuosia...)

Kommentoin, että erilaiset rillit vaikuttavat minulla meikkaamiseen. Ketjun aihe oli silmälasien kanssa meikkaaminen, joten josko ketjua ei nyt muulla höpinällä täyttäisi.

Vierailija
40/43 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua naisia, jotka ei meikkaa.

Minä en tajua kaltaisiasi ihmisiä, joiden mielestä kaikkien naisten pitäisi meikata. Meikkaaminen on vapaaehtoista ja ihan jokaisen naisen oma valinta, eikä meikki tee ketään huonommaksi tai paremmaksi sukupuolensa edustajaksi. Mietipä sitä ja tsemppiä maailmankuvasi avartamiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi